samochód zarejestrowany jako ciężarowy a parkowanie w mie¶cie

Data: 2009-08-05 13:37:56
Autor: MK
samochód zarejestrowany jako ciężarowy a parkowanie w mie¶cie
Witam
Tak wła¶nie czytaj±c sobie w zupełnie innej sprawie Kodeks Drogowy u¶wiadomiłem sobie jedn± rzecz:

Cinquecento (czy jak to się pisze), z kratk±, zarejestrowane jako samochód ciężarowy chyba NIE MOŻE parkować w mie¶cie, a dokładniej parkować w mie¶cie 4 kołami na chodniku - musz± zostawać dwa. Mam rację czy nie?

Czy taki polonez truck zarejestrowany jako ciezarowy - może w miescie parkować czy nie może?

Je¶li mam rację, to połowa samochodów w centrum jest zaparkowana nielegalnie:D

MK

Data: 2009-08-05 04:56:19
Autor: gr
On 5 Sie, 13:37, "MK" <bi...@mathilde.pl> wrote:

Czy taki polonez truck zarejestrowany jako ciezarowy - może w miescie
parkować czy nie może?
Nie pamętam dokładnie, kiedy to było ale jeszcze przed układem
Schengen, niemcy na granicy nasze "ciężarówki" kierowali na pasy dla
samochodów ciężarowych.

Data: 2009-08-05 18:41:02
Autor: Jacek_P
gr napisal:
Nie pamętam dokładnie, kiedy to było ale jeszcze przed układem
Schengen, niemcy na granicy nasze "ciężarówki" kierowali na pasy dla
samochodów ciężarowych.

No i kolega jadacy do Niemiec nawciskal im perfekcyjnym niemieckim
od idiotow, a potem wyjal dowod rejestracyjny i katalog Opla, ktory
przypadkiem akurat mial i pokazal kratke jako akcesorium dla wozenia
psa :) Kajali sie...
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-08-07 09:51:05
Autor: nadir
samochód zarejestrowany jako ciężar owy a parkowanie w mieście
[...]
Już widzę jak niemiecki grenzschutz się kajał.
Myślisz, że na nim robi wrażenie perfekcyjny niemiecki czy katalog jakieś firmy? Najważniejsze są dokumenty i jak w dowodzie rejestracyjnym jest wpis, że to samochód ciężarowy to mieli prawo go tak traktować a nawet kazać zaliczyć terminal odpraw celnych.

Data: 2009-08-07 11:44:26
Autor: cef
samochód zarejestrowany jako ciężarowy a parkowanie w mieści e
nadir wrote:

NajwaĹĽniejsze sÄ… dokumenty i jak w dowodzie
rejestracyjnym jest wpis, że to samochód ciężarowy to mieli prawo go
tak traktować a nawet kazać zaliczyć terminal odpraw celnych.

Kazać sobie mogli. Faktem jest, że pewnie wielu się stosowało
do poleceń służb mundurowych na granicy, nie zadając sobie trudu
zgłębienia odpowiednich przepisów. A w tych przepisach najczęściej
czynnikiem dodatkowym decydujÄ…cym o tym, ĹĽe przez dane
przejĹ›cie graniczne da siÄ™  przejechać z kratkÄ… i ĹĽe normalnie, a nie z tirami
była DMC do 2,5t czy 3,5t. Jeździłem wielokrotnie z towarem i bez i jakoś nikt
się nie czepiał - a miałem w aucie na wszelki wypadek wydrukowane
rozporzÄ…dzenie w sprawie organizacji ruchu
na drogowych przejściach granicznych

Data: 2009-08-08 00:03:25
Autor: nadir
samochód zarejestrowany jako ciężar owy a parkowanie w mieście
Kaza� sobie mogli. Faktem jest, şe pewnie wielu si� stosowa�o
do polece� s�uşb mundurowych na granicy, nie zadaj�c sobie trudu
zg��bienia odpowiednich przepisów. A w tych przepisach najcz��ciej
czynnikiem dodatkowym decyduj�cym o tym, şe przez dane
przejÄąďż˝cie graniczne da siĂ„ďż˝  przejechaĂ„ďż˝ z kratkĂ„ďż˝ i Ĺźe normalnie, a nie z tirami
by�a DMC do 2,5t czy 3,5t. Jeździ�em wielokrotnie z towarem i bez i jako� nikt
si� nie czepia� - a mia�em w aucie na wszelki wypadek wydrukowane
rozporz�dzenie w sprawie organizacji ruchu
na drogowych przej�ciach granicznych

Piszesz o dwóch różnych sprawach, były, a i może nadal jest taki podział, przejścia turystyczne dla samochodów do 3,5t i ruchu pieszego, oraz przejścia drogowo-towarowe(nie pamiętam już dokładnie, ale chyba tak się to nazywa) dla samochodów osobowych i ciężarowych. Na tych drugich przejściach były oddzielne pasy dla samochodów ciężarowych, często wjazd i wyjazd na te pasy był możliwy tylko przez terminal odpraw celnych. I jak się pogranicznik lub celnik uparł, to ciężarowym Tico czy innym Matizem, musiałeś terminal zaliczyć.
Rozporządzenie nic by Ci nie dało, służby graniczne nie miały i nie mają obowiązku wpuszczać obcokrajowców i/lub ich samochodów na teren swojego kraju. Widziałem wielu takich co cwaniakowali na przejściu, a potem czekali aż przyjdzie kolejna zmiana służb, żeby przekroczyć granicę.

Data: 2009-08-08 00:43:01
Autor: cef
nadir wrote:

[...]

Jak by się uparł. Bez towaru możesz przejechać normalnie - nie przez terminal,
ale trzeba wiedzieć, że masz prawo.
Medialne rewelacje dotyczyły właśnie głównie kierowania "kratek" przez terminal.
Raz mi się trafiło - "pocwaniakowałem" jak to nazywasz - trochę
i przejechałem bez problemu.

[...]
granicÄ™.

Jak jedziesz z towarem, to masz troche inne myślenie,
zazwyczaj priorytetem jest czas i dlatego najczęściej toleruje się nieprawidłowe zachowania
celników czy pograniczników, żeby tylko przejechać. Często wygodniej dla mnie było
kupić flaszkę i przejechać (mój towar nie był łatwozbywalny), a często widziałem w kontenerze celników
fanty z przewoĹĽonego towaru
od tych, ktĂłrzy wieĹşli ubrania, slodycze czy inne "poĹĽÄ…dane" rzeczy.
Ale jak miałem wszystkie papiery w porządku i nie spieszyło mi się i celnik mi się przyczepił,
ĹĽe przejeĹĽdĹĽam np.  normalnym osobowym z towarem, to swoje "stwarzanie problemĂłw"
odkładali szybko na bok w obliczu grożacych im skarg imiennie na nich złożonych i problemów,
ktĂłre moĹĽe spowodowac wpis w dzienniku zmiany.

Data: 2009-08-08 01:57:58
Autor: nadir
samochód zarejestrowany jako ciężar owy a parkowanie w mieście
Jak by si� upar�. Bez towaru moşesz przejecha� normalnie - nie przez terminal,
ale trzeba wiedzie�, şe masz prawo.
Medialne rewelacje dotyczy�y w�a�nie g�ównie kierowania "kratek" przez terminal.
Ja nie pisze o medialnych rewelacjach, ale o sytuacjach, które miały miejsce. Z racji wykonywanego wcześniej zawodu, bywałem częstym gościem na przejściu, nie żeby je przekroczyć, ale żeby wykonywać swoje obowiązki.

Jak jedziesz z towarem, to masz troche inne my�lenie,
zazwyczaj priorytetem jest czas i dlatego najcz��ciej toleruje si� nieprawid�owe zachowania
celników czy pograniczników, şeby tylko przejecha�. Cz�sto wygodniej dla mnie by�o
kupi� flaszk� i przejecha� (mój towar nie by� �atwozbywalny), a cz�sto widzia�em w kontenerze celników
fanty z przewoĹźonego towaru
od tych, którzy wieźli ubrania, slodycze czy inne "poş�dane" rzeczy.
Ale jak mia�em wszystkie papiery w porz�dku i nie spieszy�o mi si� i celnik mi si� przyczepi�,
Ĺźe przejeĹźdĹźam np.  normalnym osobowym z towarem, to swoje "stwarzanie problemÄ‚Ĺ‚w"
odk�adali szybko na bok w obliczu groşacych im skarg imiennie na nich z�oşonych i problemów,
ktĂłre moĹźe spowodowac wpis w dzienniku zmiany.
Myślisz, że ktoś się przejmował jakimś wpisem?
Jak byś podpadł jednemu to już na przejściu u wszystkich byłbyś spalony, i zgodnie z prawem oraz rozporządzeniami spędziłbyś pół doby na przejściu a i tak byś go nie przekroczył.
Widziałem jedną taką akcję, jakiś nasz lokalny szmugler fajek podqrwił któregoś z polskich pograniczników, nie wiem dokładnie o co chodziło.
Nasz funkcjonariusz poszedł do kolegi Niemca, rzucił dwa słowa i się Niemcy zajęli przemytnikiem. Na boku przetrzepali samochód i wszystkich pasażerów, jako że zaleźli fajki ponad limit to właściciel dostał jakąś kare pieniężną i wszyscy zostali zawróceni do Polski. Niemcy się przy tym specjalnie nie przejmowali i nie spieszyli, urządzili po prostu trzygodzinną pokazówkę. Stare dzieje, ale myślę, że podobnie to teraz wygląda na naszej wschodniej granicy i takie akcję mogą się zdarzać.

Data: 2009-08-08 09:53:00
Autor: cef
nadir wrote:

[...]

Dlatego jeżdżąc często z towarem nie warto było się szarpać.
Ale znam przypadek, gdy ludzie mieli lepsze "dojście" i ich pisemna skarga
powodowała przeniesienie pół zmiany do urządu w centrum Polski
do przekładania papierków. Całe szczęście, ze już nie ma tego
bałaganu na granicach.

Data: 2009-08-07 19:58:04
Autor: Jacek_P
nadir napisal:
Już widzę jak niemiecki grenzschutz się kajał.

Podwojne obywatelstwo robi cuda, zwlaszcza jak tym drugim jest niemieckie :)
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-08-05 14:23:53
Autor: 'Tom N'
MK w <news:h5bqv2$p1u$1achot.icm.edu.pl>:

[...]

Nie masz.

Czy taki polonez truck zarejestrowany jako ciezarowy - może w miescie parkować czy nie może?

DMC < 2.5 t?

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-08-05 14:39:07
Autor: MK
[...]

a dlaczego nie mam? Nawet w Straży miejskiej i w Urzędzie komunikacji mi potwierdzili, że mam - aczkolwiek jako¶ "za szybko"

Art 47 kodeksu drogowego
1. Dopuszcza się zatrzymanie lub postój na chodniku kołami ****jednego boku lub przedniej osi pojazdu samochodowego**** o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczaj±cej 2,5 t, pod warunkiem że:
na danym odcinku jezdni nie obowi±zuje zakaz zatrzymania lub postoju;
szeroko¶ć chodnika pozostawionego dla pieszych jest taka, że nie utrudni im ruchu i jest nie mniejsza niż 1,5 m;
pojazd umieszczony przedni± osi± na chodniku nie tamuje ruchu pojazdów na jezdni.

/*No i tutaj jest ok - do 2,5 tony, pojazd samochodowy - ale TYLKO 2 kołami.*/

2. Dopuszcza się, przy zachowaniu warunków okre¶lonych w ust. 1 pkt 2, zatrzymanie lub postój na chodniku przy krawędzi jezdni ****całego samochodu osobowego****, motocykla, motoroweru lub roweru. Inny pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczaj±cej 2,5 t może być w cało¶ci umieszczony na chodniku tylko w miejscu ****wyznaczonym odpowiednimi znakami drogowymi****.

A więc może stać tam, gdzie jest parking. Czyli samochody stojace sobie gdziekolwiek (nie na parkingu, ale np wzdłuż drogi NA CHODNIKU, nie na parkometrze), a maj±ce wbite w dowód że s± ciężarowymi, już stoj± nielegalnie
:

Data: 2009-08-05 14:47:04
Autor: szerszen
samochód zarejestrowany jako ciężarowy a parkowa nie w mie¶cie

Użytkownik "MK" <biuro@mathilde.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h5buhq$rke$1achot.icm.edu.pl...

a maj±ce wbite w dowód że s± ciężarowymi, już stoj± nielegalnie

a gdzies to wyczytal?

kodeks drogowy wyraznie rozroznia samochody po tonazu a nie to czy ma kratke i nazywa sie ciezarowy
zreszta wyraznie masz to w przytaczanyhch przez ciebie fragmentach opisane

Data: 2009-08-05 16:25:37
Autor: neelix
samochód zarejestrowany jako ciężarowy a parkowa nie w mie¶cie

Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h5bv4k$1no$1news.task.gda.pl...

[...]

PoRD w definicjach odróżnia samochód osobowy od ciężarowego. Je¶li ma napisane ciężarowy to nie jest osobowy, a ciężarowy nie może 4-ma kołami. Ciężarowy to ten "inny pojazd" do 2,5t.

neelix

Data: 2009-08-05 16:46:58
Autor: MK
"neelix" <aneelix@wp.pl> wrote in message news:h5c4t8$hs3$2atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

czyli połowa samochodów na chodnikach stoi nielegalnie:)

Data: 2009-08-05 18:00:29
Autor: neelix
samochód zarejestrowany jako ciężarowy a parkowa nie w mie¶cie

Użytkownik "MK" <biuro@mathilde.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h5c61g$2mo$1achot.icm.edu.pl...

Je¶li ciężarowy to nielegalnie.
neelix

Data: 2009-08-05 16:46:22
Autor: MK
"szerszen" <szerszen@tlen.pl> wrote in message news:h5bv4k$1no$1news.task.gda.pl...

[...]

Nie wyczytałem, tylko się domy¶lam i stad moje pytania na tej grupie.
Jak napisał neelix, "ciężarowy" to ten inny pojazd do 2,5t. A 4 kołami może tylko OSOBOWY

Data: 2009-08-05 16:30:33
Autor: neelix
samochód zarejestrowany jako ciężarowy a parkowa nie w mie¶cie

Użytkownik "MK" <biuro@mathilde.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h5bqv2$p1u$1achot.icm.edu.pl...
[...]

Moim zdaniem masz, o ile wpis ciężarowy rzeczywi¶cie oznacza ciężarowy.

Czy taki polonez truck zarejestrowany jako ciezarowy - może w miescie parkować czy nie może?

W zabudowanym to nie może powyżej 16t dmc, ale może na parkingach.

neelix

Data: 2009-08-05 16:52:10
Autor: MK
[...]

Pani u Urzedzie Komunikacji  powiedziała, że zarejkestrować można albo jako oosbowy, albo jako ciężatowy - jak chce parkować w mie¶cie, to mam wyj±ć kratkę i przerejestrować auto. Ale sie upewniam na grupie...

Wychodzi ¶miesznie, ze cienias z wbitym w dowodzie "ciężarowym", waż±c oczywiscie do 2,5t dmc, musi szukać parkingu, bo inaczej go powinni holować jak sobie "przycupnie" na chodniku:)

MK

Data: 2009-08-05 17:32:20
Autor: Maverick
MK pisze:
Wychodzi ¶miesznie, ze cienias z wbitym w dowodzie "ciężarowym", waż±c oczywiscie do 2,5t dmc, musi szukać parkingu, bo inaczej go powinni holować jak sobie "przycupnie" na chodniku:)

Z holowaniem to moze byc ciezko - ale mandat "powinien" dostac - choc nikogo to nie rusza - chyba ze sasiadowi podpadniesz i Cie podkabluje.
--
Elektroniczne papierosy - www.niedopalek.pl

Data: 2009-08-05 18:08:01
Autor: neelix
samochód zarejestrowany jako ciężarowy a parkowa nie w mie¶cie

Użytkownik "MK" <biuro@mathilde.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h5c6b7$30t$1achot.icm.edu.pl...
[...]

No więc masz odpowiedĽ od razu u Ľródła. Je¶li auto staje się samochodem ciężarowym,  a PoRD nie zezwala ciężarowym na takie parkowanie to nie powinno być w±tpliwo¶ci.

Wychodzi ¶miesznie, ze cienias z wbitym w dowodzie "ciężarowym", waż±c oczywiscie do 2,5t dmc, musi szukać parkingu, bo inaczej go powinni holować jak sobie "przycupnie" na chodniku:)

Jak do ładunków to ciężarowy. :-)
neelix

Data: 2009-08-06 22:57:28
Autor: pawelj
[...]

¦miesznie to wyszła kontrola chyba obla asry kombi z kratk± czyli ciężarówki kótra nie miała tachografu.
Wła¶ciciel firmy zapłacił bodajże 11 tys mandatu.

Ty więc nie martw się mandatem za parkowanie tylko legalizacj± tachografu. Bo oczywi¶cie masz?

A żeby nie było że to mój wymysł - ok 3 lata temu był reportaż na tvn turbo - potem onet to opisywal.

--
PawełJ

Data: 2009-08-07 11:47:36
Autor: cef
pawelj wrote:

[...]

Chyba TVN- sensacja.
I pewnie za prędko¶ć powyżej 70km/h też łupili mandaty
tym pseudoci±żarówkom do 3,5t DMC?

Data: 2009-08-07 23:53:35
Autor: Jackare
[...]

tachografy musz± mieć pojazdy od 3,5 t dmc w górę a nie wszystkie ciężarowe.

samochód zarejestrowany jako ciężarowy a parkowanie w mie¶cie