samochód zarejestrowany jako ciężarowy a parkowanie w mieście

Data: 2009-08-05 14:23:53
Autor: 'Tom N'
samochód zarejestrowany jako ciężarowy a parkowanie w mieście
MK w <news:h5bqv2$p1u$1achot.icm.edu.pl>:

Witam
Tak właśnie czytając sobie w zupełnie innej sprawie Kodeks Drogowy uświadomiłem sobie jedną rzecz:

Cinquecento (czy jak to się pisze), z kratką, zarejestrowane jako samochód ciężarowy chyba NIE MOŻE parkować w mieście, a dokładniej parkować w mieście 4 kołami na chodniku - muszą zostawać dwa. Mam rację czy nie?

Nie masz.

Czy taki polonez truck zarejestrowany jako ciezarowy - może w miescie parkować czy nie może?

DMC < 2.5 t?

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-08-05 14:39:07
Autor: MK
[...]

a dlaczego nie mam? Nawet w Straży miejskiej i w Urzędzie komunikacji mi potwierdzili, że mam - aczkolwiek jakoś "za szybko"

Art 47 kodeksu drogowego
1. Dopuszcza się zatrzymanie lub postój na chodniku kołami ****jednego boku lub przedniej osi pojazdu samochodowego**** o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t, pod warunkiem że:
na danym odcinku jezdni nie obowiązuje zakaz zatrzymania lub postoju;
szerokość chodnika pozostawionego dla pieszych jest taka, że nie utrudni im ruchu i jest nie mniejsza niż 1,5 m;
pojazd umieszczony przednią osią na chodniku nie tamuje ruchu pojazdów na jezdni.

/*No i tutaj jest ok - do 2,5 tony, pojazd samochodowy - ale TYLKO 2 kołami.*/

2. Dopuszcza się, przy zachowaniu warunków określonych w ust. 1 pkt 2, zatrzymanie lub postój na chodniku przy krawędzi jezdni ****całego samochodu osobowego****, motocykla, motoroweru lub roweru. Inny pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t może być w całości umieszczony na chodniku tylko w miejscu ****wyznaczonym odpowiednimi znakami drogowymi****.

A więc może stać tam, gdzie jest parking. Czyli samochody stojace sobie gdziekolwiek (nie na parkingu, ale np wzdłuż drogi NA CHODNIKU, nie na parkometrze), a mające wbite w dowód że są ciężarowymi, już stoją nielegalnie
:

Data: 2009-08-05 14:47:04
Autor: szerszen

Użytkownik "MK" <biuro@mathilde.pl> napisał w wiadomości news:h5buhq$rke$1achot.icm.edu.pl...

a mające wbite w dowód że są ciężarowymi, już stoją nielegalnie

a gdzies to wyczytal?

kodeks drogowy wyraznie rozroznia samochody po tonazu a nie to czy ma kratke i nazywa sie ciezarowy
zreszta wyraznie masz to w przytaczanyhch przez ciebie fragmentach opisane

Data: 2009-08-05 16:25:37
Autor: neelix

Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości news:h5bv4k$1no$1news.task.gda.pl...

[...]

PoRD w definicjach odróżnia samochód osobowy od ciężarowego. Jeśli ma napisane ciężarowy to nie jest osobowy, a ciężarowy nie może 4-ma kołami. Ciężarowy to ten "inny pojazd" do 2,5t.

neelix

Data: 2009-08-05 16:46:58
Autor: MK
"neelix" <aneelix@wp.pl> wrote in message news:h5c4t8$hs3$2atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

czyli połowa samochodów na chodnikach stoi nielegalnie:)

Data: 2009-08-05 18:00:29
Autor: neelix

Użytkownik "MK" <biuro@mathilde.pl> napisał w wiadomości news:h5c61g$2mo$1achot.icm.edu.pl...
[...]

Jeśli ciężarowy to nielegalnie.
neelix

Data: 2009-08-05 16:46:22
Autor: MK
"szerszen" <szerszen@tlen.pl> wrote in message news:h5bv4k$1no$1news.task.gda.pl...

[...]

Nie wyczytałem, tylko się domyślam i stad moje pytania na tej grupie.
Jak napisał neelix, "ciężarowy" to ten inny pojazd do 2,5t. A 4 kołami może tylko OSOBOWY

samochód zarejestrowany jako ciężarowy a parkowanie w mieście