samochody elektryczne

Data: 2009-08-21 13:06:16
Autor: news
samochody elektryczne
Wczoraj na cnbc podano ze koszt 1000km elektrycznym to ponizej 30zl czyli 60kwh
czyli 6kwh na 100km - czy to jest mozliwe ? Przeciez to mniej niz 10kmx godzina
a to chyba malo jak do napedu samochodu

Co sadzicie o tym, czy elektryczne maja również ołowiowe akumulatory ?

Data: 2009-08-21 13:44:39
Autor: Piotrek
samochody elektryczne
http://atol.am.gdynia.pl/ev/escort/escort.html

Może to ci co nieco podpowie. A samochody elektryczne mają także ołowiane
akumulatory, ale każdy producent stara się znaleźć inne źródło prądu z
uwagi na ich wagę oraz wady takie jak czas ładowania no i ciężar. Aktualnie
na topie sa akumulatory Li-ion, ale też nie są bez wad, a wszyscy póki co
eksperymentują z akumulatorami cynkowo-powietrznymi, ogniwami paliwowymi no
i superkondensatorami.

Data: 2009-08-21 14:42:04
Autor: Rafal
samochody elektryczne
news pisze:
Wczoraj na cnbc podano ze koszt 1000km elektrycznym to ponizej 30zl czyli 60kwh
czyli 6kwh na 100km - czy to jest mozliwe ? Przeciez to mniej niz 10kmx godzina
a to chyba malo jak do napedu samochodu

W samochodach elektrycznych łatwo o odzysk energii podczas hamowania, co w końcowym rozliczeniu odbija się jako mniejsze zużycie energii.

Rafał

Data: 2009-08-22 21:20:38
Autor: Jaroslaw Berezowski
samochody elektryczne
Dnia Fri, 21 Aug 2009 14:42:04 +0200, Rafal napisał(a):

W samochodach elektrycznych łatwo o odzysk energii podczas hamowania, co
w końcowym rozliczeniu odbija się jako mniejsze zużycie energii.
Tylko w ruchu miejskim i tylko 10-15%.
Za to mniejsze zuzycie hamulcow i to wyraznie.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2009-08-21 14:44:20
Autor: J.F.
samochody elektryczne
Użytkownik "news" <marcin@wp.pl> napisał w wiadomości news:h6lvn7$7ib$1nemesis.news.neostrada.pl...
Wczoraj na cnbc podano ze koszt 1000km elektrycznym to ponizej 30zl czyli 60kwh  czyli 6kwh na 100km - czy to jest mozliwe ? Przeciez to mniej niz 10kmx godzina a to chyba malo jak do napedu samochodu

50km/h pojedzie, ale 100 juz wymagalo 20KM w maluchu.

Zalezy jakie auto, jakie duze, jak aerodynamiczne .. no i predkosc jaka :-)

Co sadzicie o tym, czy elektryczne maja również ołowiowe akumulatory ?

Moga miec, choc dzis preferowane raczej litowe.

J.

Data: 2009-08-21 22:24:32
Autor: Tomasz Pyra
samochody elektryczne
J.F. pisze:
[...]

6kWh na 100km raczej jest nieosiągalne.
Jadąc 50km/h, potrzeba 2h, oznaczałoby to średnią moc na poziomie 3kW.
Maluch nie da rady, najwyżej motorower.

Data: 2009-08-22 08:18:47
Autor: newsartmediaWYTNIJTO
samochody elektryczne
Witam serdecznie.

Jadąc 50km/h, potrzeba 2h, oznaczałoby to średnią moc na poziomie 3kW.
Maluch nie da rady, najwyżej motorower.
Motorowery elektryczne mają silniczki 150-400W i dają radę. Być może większa
sprawność elektryków pozwoliłaby na taki wynik przy bardzo małym i
aerodynamicznym autku?
Pozdrawiam.

Sebastian
http://www.speedyelise.fora.pl/

Data: 2009-08-22 11:00:39
Autor: Tomasz Pyra
samochody elektryczne
newsartmediaWYTNIJTO@op.pl pisze:
Witam serdecznie.

Jadąc 50km/h, potrzeba 2h, oznaczałoby to średnią moc na poziomie 3kW.
Maluch nie da rady, najwyżej motorower.
Motorowery elektryczne mają silniczki 150-400W i dają radę.

Ale to już nawet nie są gabaryty skutera, a praktycznie rower z dodatkowym silnikiem w piaście.

W dodatku z takimi małymi silniczkami (150W to w sumie najwyżej pomocniczy silniczek dla pedałującego rowerzysty) rozpędzają się do prędkości rzędu 20-30km/h.

Zresztą tam dać większy silnik to nie jest problem - gabarytowo się zmieści, przyspieszenia się poprawią, a w przypadku elektrycznych w znacznie mniejszym stopniu niż w spalinowych sprawdza się zasada że duż silnik "pali" więcej.

Tu masz dane skutera:
http://www.helio.com.pl/

Silnik 1.7kW, prędkość zaledwie 37km/h.

Skutery ze spalinowymi 2-2.5kW rozpędzają się do 45km/h.

Być może większa
sprawność elektryków pozwoliłaby na taki wynik przy bardzo małym i
aerodynamicznym autku?

Elektryczne silniki mają już całkiem dobrą sprawność i tu wiele się nie poprawi. Więcej do ugrania jest w dziedzinie pojemności akumulatorów.

Z aerodynamiką też raczej rewolucji żadnej się nie zrobi - obecny kształt nadwozi samochodów to kompromis pomiędzy wielkością i wygodą wnętrza, a oporem.
Można budować takie naleśniki jak te eksperymentalne biorące udział w wyścigach pojazdów zasilanych energią słoneczną, albo tych co to na jednym litrze robią 1000km, ale kto sobie taki kupi?

Data: 2009-08-22 13:17:09
Autor: -- STOP.PL -- Marcin
samochody elektryczne
[...]

W kwestii designu elektrycznych samochodow, to jak widac np. na przykladzie Tesli (http://www.teslamotors.com/models/index.php) takie autko wcale nie musi byc plaskatym nalesnikiem :)
Ja bym bardzo chetnie kupil sobie takie autko, gdyby punkty ladowania akumulatorow byly w naszym kraju tak powrzechne jak stacje paliw (no i gdyby mnie bylo stac na takie auto :) )

--
STOP.PL - serwis tylko dla kierowcĂłw.
Pierwszy system zliczania punktĂłw drogowych online.

Data: 2009-08-22 21:22:43
Autor: Jaroslaw Berezowski
samochody elektryczne
Dnia Fri, 21 Aug 2009 22:24:32 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

6kWh na 100km raczej jest nieosiągalne. Jadąc 50km/h, potrzeba 2h,
oznaczałoby to średnią moc na poziomie 3kW. Maluch nie da rady, najwyżej
motorower.
Samochodzik klasy Corsy B zapakowany ciezkimi aku olowiowymi potrzebuje 3,5-4kW przy stalej predkosci 50km/h po plaskim. Uzycie lekkich aku zmniejszy to do 3.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2009-08-21 18:33:45
Autor: Piter
samochody elektryczne

[...]

http://earth2tech.com/2009/08/03/electric-sedan-smackdown-nissan-leaf-vs-tesla-model-s-vs-coda-sedan/

na tej stronie jest porównanie 3 elektryków, zasięg ~100 mil na 24kWh baterii więc 28kWh trzeba w nią władować a to daje ~15-20kWh/100km (~8zł/100km) oczywiście plus stosunkowo szybka degradacja baterii. Jak na mój gust jeszcze za wsześnie na elektryki, ale mam nadzieję że się uda, bo odwrotu nie ma, złamie to monopol OPEC

Data: 2009-08-21 22:39:57
Autor: jerry
samochody elektryczne
Piter natekścił posta h6mi98$vn8$1@pyro.tvk.wroc.pl:

Jak na mój gust jeszcze za wsześnie na elektryki, ale mam nadzieję że
się uda, bo odwrotu nie ma, złamie to monopol OPEC

taaa, ciekawe, skąd się weźmie prąd w elektrowni.

Data: 2009-08-22 00:09:39
Autor: Piter
samochody elektryczne
taaa, ciekawe, skąd się weźmie prąd w elektrowni.

energia jądrowa, wiatrowa, wodna, więc nie bardzo kumam twoje pytanie, od kiedy to znacząca ilość energii elektrycznej powstaje przez spalanie produktów ropopochodnych

Data: 2009-08-22 08:47:18
Autor: pavellz
samochody elektryczne

Użytkownik "jerry" <janfra63@wywal.sam.wiesz.co.o2.pl> napisał w wiadomości news:h6n1a4$soo$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Nie ma strachu, podobno przez najbliższe kilkaset lat ma być coraz więcej
słońca :)

Data: 2009-08-23 07:13:27
Autor: qunio
samochody elektryczne

http://www.solanasolar.com/video/default.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Solana_Generating_Station

Data: 2009-08-23 17:36:01
Autor: J.F.
samochody elektryczne
On Sun, 23 Aug 2009 07:13:27 -0700,  qunio wrote:
jerry wrote:
taaa, ciekawe, skąd się weźmie prąd w elektrowni.

http://www.solanasolar.com/video/default.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Solana_Generating_Station

Ale z Arizony pradu nie dowieziesz. A u nas warunki nieprzyjajace. I rzek duzych tez nie ma, i wiatr slabo
wieje - oj, nie lubia nas w niebie :-)

J.

Data: 2009-08-24 22:36:42
Autor: Piter
samochody elektryczne

jerry wrote:
[...]

i jeszcze pomiędzy rosją i niemcami, ciekawe jakby sobie tu inny naród poradził :P

Data: 2009-08-25 08:08:07
Autor: Jarek Wójtowicz
samochody elektryczne
qunio <ps.dwa@gazeta.pl> napisał(a):
jerry wrote:
> Piter natekścił posta h6mi98$vn8$1@pyro.tvk.wroc.pl:

http://www.solanasolar.com/video/default.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Solana_Generating_Station

Kurde... Jak słyszę, że panaceum na zaspokojenie światowego zapotrzebowania
na energię elektryczną jest stawianie solarek i wiatraczków, to mi się nóż w kieszeni otwiera...

--
Jarek
Volvo S80 2.9 B6294S2 196KM Geartronic

Data: 2009-08-24 02:27:38
Autor: Jaroslaw Berezowski
samochody elektryczne
Dnia Fri, 21 Aug 2009 22:39:57 +0200, jerry napisał(a):

[...]

Nie z OPEC :P

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

samochody elektryczne