Data: 2009-08-21 13:06:16 | |
Autor: news | |
samochody elektryczne | |
Wczoraj na cnbc podano ze koszt 1000km elektrycznym to ponizej 30zl czyli 60kwh
czyli 6kwh na 100km - czy to jest mozliwe ? Przeciez to mniej niz 10kmx godzina a to chyba malo jak do napedu samochodu Co sadzicie o tym, czy elektryczne maja również ołowiowe akumulatory ? |
|
Data: 2009-08-21 13:44:39 | |
Autor: Piotrek | |
samochody elektryczne | |
http://atol.am.gdynia.pl/ev/escort/escort.html
Może to ci co nieco podpowie. A samochody elektryczne mają także ołowiane akumulatory, ale każdy producent stara się znaleźć inne źródło prądu z uwagi na ich wagę oraz wady takie jak czas ładowania no i ciężar. Aktualnie na topie sa akumulatory Li-ion, ale też nie są bez wad, a wszyscy póki co eksperymentują z akumulatorami cynkowo-powietrznymi, ogniwami paliwowymi no i superkondensatorami. |
|
Data: 2009-08-21 14:42:04 | |
Autor: Rafal | |
samochody elektryczne | |
news pisze:
Wczoraj na cnbc podano ze koszt 1000km elektrycznym to ponizej 30zl czyli 60kwh W samochodach elektrycznych łatwo o odzysk energii podczas hamowania, co w końcowym rozliczeniu odbija się jako mniejsze zużycie energii. Rafał |
|
Data: 2009-08-22 21:20:38 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
samochody elektryczne | |
Dnia Fri, 21 Aug 2009 14:42:04 +0200, Rafal napisaĹ(a):
W samochodach elektrycznych Ĺatwo o odzysk energii podczas hamowania, coTylko w ruchu miejskim i tylko 10-15%. Za to mniejsze zuzycie hamulcow i to wyraznie. -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2009-08-21 14:44:20 | |
Autor: J.F. | |
samochody elektryczne | |
Użytkownik "news" <marcin@wp.pl> napisał w wiadomości news:h6lvn7$7ib$1nemesis.news.neostrada.pl...
Wczoraj na cnbc podano ze koszt 1000km elektrycznym to ponizej 30zl czyli 60kwh czyli 6kwh na 100km - czy to jest mozliwe ? Przeciez to mniej niz 10kmx godzina a to chyba malo jak do napedu samochodu 50km/h pojedzie, ale 100 juz wymagalo 20KM w maluchu. Zalezy jakie auto, jakie duze, jak aerodynamiczne .. no i predkosc jaka :-) Co sadzicie o tym, czy elektryczne maja również ołowiowe akumulatory ? Moga miec, choc dzis preferowane raczej litowe. J. |
|
Data: 2009-08-21 22:24:32 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
samochody elektryczne | |
J.F. pisze:
Użytkownik "news" <marcin@wp.pl> napisał w wiadomości news:h6lvn7$7ib$1nemesis.news.neostrada.pl... 6kWh na 100km raczej jest nieosiągalne. Jadąc 50km/h, potrzeba 2h, oznaczałoby to średnią moc na poziomie 3kW. Maluch nie da rady, najwyżej motorower. |
|
Data: 2009-08-22 08:18:47 | |
Autor: newsartmediaWYTNIJTO | |
samochody elektryczne | |
Witam serdecznie.
Jadąc 50km/h, potrzeba 2h, oznaczałoby to średnią moc na poziomie 3kW.Motorowery elektryczne mają silniczki 150-400W i dają radę. Być może większa sprawność elektryków pozwoliłaby na taki wynik przy bardzo małym i aerodynamicznym autku? Pozdrawiam. Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl/ -- |
|
Data: 2009-08-22 11:00:39 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
samochody elektryczne | |
newsartmediaWYTNIJTO@op.pl pisze:
Witam serdecznie. Ale to już nawet nie są gabaryty skutera, a praktycznie rower z dodatkowym silnikiem w piaście. W dodatku z takimi małymi silniczkami (150W to w sumie najwyżej pomocniczy silniczek dla pedałującego rowerzysty) rozpędzają się do prędkości rzędu 20-30km/h. Zresztą tam dać większy silnik to nie jest problem - gabarytowo się zmieści, przyspieszenia się poprawią, a w przypadku elektrycznych w znacznie mniejszym stopniu niż w spalinowych sprawdza się zasada że duż silnik "pali" więcej. Tu masz dane skutera: http://www.helio.com.pl/ Silnik 1.7kW, prędkość zaledwie 37km/h. Skutery ze spalinowymi 2-2.5kW rozpędzają się do 45km/h. Być może większa Elektryczne silniki mają już całkiem dobrą sprawność i tu wiele się nie poprawi. Więcej do ugrania jest w dziedzinie pojemności akumulatorów. Z aerodynamiką też raczej rewolucji żadnej się nie zrobi - obecny kształt nadwozi samochodów to kompromis pomiędzy wielkością i wygodą wnętrza, a oporem. Można budować takie naleśniki jak te eksperymentalne biorące udział w wyścigach pojazdów zasilanych energią słoneczną, albo tych co to na jednym litrze robią 1000km, ale kto sobie taki kupi? |
|
Data: 2009-08-22 13:17:09 | |
Autor: -- STOP.PL -- Marcin | |
samochody elektryczne | |
Z aerodynamikÄ teĹź raczej rewolucji Ĺźadnej siÄ nie zrobi - obecny ksztaĹt nadwozi samochodĂłw to kompromis pomiÄdzy wielkoĹciÄ i wygodÄ wnÄtrza, a oporem. W kwestii designu elektrycznych samochodow, to jak widac np. na przykladzie Tesli (http://www.teslamotors.com/models/index.php) takie autko wcale nie musi byc plaskatym nalesnikiem :) Ja bym bardzo chetnie kupil sobie takie autko, gdyby punkty ladowania akumulatorow byly w naszym kraju tak powrzechne jak stacje paliw (no i gdyby mnie bylo stac na takie auto :) ) -- STOP.PL - serwis tylko dla kierowcĂłw. Pierwszy system zliczania punktĂłw drogowych online. http://stop.pl |
|
Data: 2009-08-22 21:22:43 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
samochody elektryczne | |
Dnia Fri, 21 Aug 2009 22:24:32 +0200, Tomasz Pyra napisaĹ(a):
6kWh na 100km raczej jest nieosiÄ galne. JadÄ c 50km/h, potrzeba 2h,Samochodzik klasy Corsy B zapakowany ciezkimi aku olowiowymi potrzebuje 3,5-4kW przy stalej predkosci 50km/h po plaskim. Uzycie lekkich aku zmniejszy to do 3. -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2009-08-21 18:33:45 | |
Autor: Piter | |
samochody elektryczne | |
Użytkownik "news" <marcin@wp.pl> napisał w wiadomości news:h6lvn7$7ib$1nemesis.news.neostrada.pl... Wczoraj na cnbc podano ze koszt 1000km elektrycznym to ponizej 30zl czyli 60kwh http://earth2tech.com/2009/08/03/electric-sedan-smackdown-nissan-leaf-vs-tesla-model-s-vs-coda-sedan/ na tej stronie jest porównanie 3 elektryków, zasięg ~100 mil na 24kWh baterii więc 28kWh trzeba w nią władować a to daje ~15-20kWh/100km (~8zł/100km) oczywiście plus stosunkowo szybka degradacja baterii. Jak na mój gust jeszcze za wsześnie na elektryki, ale mam nadzieję że się uda, bo odwrotu nie ma, złamie to monopol OPEC |
|
Data: 2009-08-21 22:39:57 | |
Autor: jerry | |
samochody elektryczne | |
Piter natekścił posta h6mi98$vn8$1@pyro.tvk.wroc.pl:
Jak na mój gust jeszcze za wsześnie na elektryki, ale mam nadzieję że taaa, ciekawe, skąd się weźmie prąd w elektrowni. |
|
Data: 2009-08-22 00:09:39 | |
Autor: Piter | |
samochody elektryczne | |
taaa, ciekawe, skąd się weźmie prąd w elektrowni. energia jądrowa, wiatrowa, wodna, więc nie bardzo kumam twoje pytanie, od kiedy to znacząca ilość energii elektrycznej powstaje przez spalanie produktów ropopochodnych |
|
Data: 2009-08-22 08:47:18 | |
Autor: pavellz | |
samochody elektryczne | |
Użytkownik "jerry" <janfra63@wywal.sam.wiesz.co.o2.pl> napisał w wiadomości news:h6n1a4$soo$1nemesis.news.neostrada.pl... Piter natekścił posta h6mi98$vn8$1@pyro.tvk.wroc.pl: Jak na mój gust jeszcze za wsześnie na elektryki, ale mam nadzieję że taaa, ciekawe, skąd się weźmie prąd w elektrowni. Nie ma strachu, podobno przez najbliższe kilkaset lat ma być coraz więcej słońca :) |
|
Data: 2009-08-23 07:13:27 | |
Autor: qunio | |
samochody elektryczne | |
jerry wrote:
Piter natekścił posta h6mi98$vn8$1@pyro.tvk.wroc.pl: http://www.solanasolar.com/video/default.htm http://en.wikipedia.org/wiki/Solana_Generating_Station |
|
Data: 2009-08-23 17:36:01 | |
Autor: J.F. | |
samochody elektryczne | |
On Sun, 23 Aug 2009 07:13:27 -0700, qunio wrote:
jerry wrote: Ale z Arizony pradu nie dowieziesz. A u nas warunki nieprzyjajace. I rzek duzych tez nie ma, i wiatr slabo wieje - oj, nie lubia nas w niebie :-) J. |
|
Data: 2009-08-24 22:36:42 | |
Autor: Piter | |
samochody elektryczne | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:fco295p38mkc2124ao02tmmun30618ei0d4ax.com... On Sun, 23 Aug 2009 07:13:27 -0700, qunio wrote: i jeszcze pomiędzy rosją i niemcami, ciekawe jakby sobie tu inny naród poradził :P |
|
Data: 2009-08-25 08:08:07 | |
Autor: Jarek Wójtowicz | |
samochody elektryczne | |
qunio <ps.dwa@gazeta.pl> napisał(a):
jerry wrote: Kurde... Jak słyszę, że panaceum na zaspokojenie światowego zapotrzebowania na energię elektryczną jest stawianie solarek i wiatraczków, to mi się nóż w kieszeni otwiera... -- Jarek Volvo S80 2.9 B6294S2 196KM Geartronic -- |
|
Data: 2009-08-24 02:27:38 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
samochody elektryczne | |
Dnia Fri, 21 Aug 2009 22:39:57 +0200, jerry napisaĹ(a):
Piter natekĹciĹ posta h6mi98$vn8$1@pyro.tvk.wroc.pl:Nie z OPEC :P -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |