Data: 2009-08-21 14:44:20 | |
Autor: J.F. | |
samochody elektryczne | |
Użytkownik "news" <marcin@wp.pl> napisał w wiadomości news:h6lvn7$7ib$1nemesis.news.neostrada.pl...
Wczoraj na cnbc podano ze koszt 1000km elektrycznym to ponizej 30zl czyli 60kwh czyli 6kwh na 100km - czy to jest mozliwe ? Przeciez to mniej niz 10kmx godzina a to chyba malo jak do napedu samochodu 50km/h pojedzie, ale 100 juz wymagalo 20KM w maluchu. Zalezy jakie auto, jakie duze, jak aerodynamiczne .. no i predkosc jaka :-) Co sadzicie o tym, czy elektryczne maja również ołowiowe akumulatory ? Moga miec, choc dzis preferowane raczej litowe. J. |
|
Data: 2009-08-21 22:24:32 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
samochody elektryczne | |
J.F. pisze:
Użytkownik "news" <marcin@wp.pl> napisał w wiadomości news:h6lvn7$7ib$1nemesis.news.neostrada.pl... 6kWh na 100km raczej jest nieosiągalne. Jadąc 50km/h, potrzeba 2h, oznaczałoby to średnią moc na poziomie 3kW. Maluch nie da rady, najwyżej motorower. |
|
Data: 2009-08-22 08:18:47 | |
Autor: newsartmediaWYTNIJTO | |
samochody elektryczne | |
Witam serdecznie.
Jadąc 50km/h, potrzeba 2h, oznaczałoby to średnią moc na poziomie 3kW.Motorowery elektryczne mają silniczki 150-400W i dają radę. Być może większa sprawność elektryków pozwoliłaby na taki wynik przy bardzo małym i aerodynamicznym autku? Pozdrawiam. Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl/ -- |
|
Data: 2009-08-22 11:00:39 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
samochody elektryczne | |
newsartmediaWYTNIJTO@op.pl pisze:
Witam serdecznie. Ale to już nawet nie są gabaryty skutera, a praktycznie rower z dodatkowym silnikiem w piaście. W dodatku z takimi małymi silniczkami (150W to w sumie najwyżej pomocniczy silniczek dla pedałującego rowerzysty) rozpędzają się do prędkości rzędu 20-30km/h. Zresztą tam dać większy silnik to nie jest problem - gabarytowo się zmieści, przyspieszenia się poprawią, a w przypadku elektrycznych w znacznie mniejszym stopniu niż w spalinowych sprawdza się zasada że duż silnik "pali" więcej. Tu masz dane skutera: http://www.helio.com.pl/ Silnik 1.7kW, prędkość zaledwie 37km/h. Skutery ze spalinowymi 2-2.5kW rozpędzają się do 45km/h. Być może większa Elektryczne silniki mają już całkiem dobrą sprawność i tu wiele się nie poprawi. Więcej do ugrania jest w dziedzinie pojemności akumulatorów. Z aerodynamiką też raczej rewolucji żadnej się nie zrobi - obecny kształt nadwozi samochodów to kompromis pomiędzy wielkością i wygodą wnętrza, a oporem. Można budować takie naleśniki jak te eksperymentalne biorące udział w wyścigach pojazdów zasilanych energią słoneczną, albo tych co to na jednym litrze robią 1000km, ale kto sobie taki kupi? |
|
Data: 2009-08-22 13:17:09 | |
Autor: -- STOP.PL -- Marcin | |
samochody elektryczne | |
Z aerodynamikÄ teĹź raczej rewolucji Ĺźadnej siÄ nie zrobi - obecny ksztaĹt nadwozi samochodĂłw to kompromis pomiÄdzy wielkoĹciÄ i wygodÄ wnÄtrza, a oporem. W kwestii designu elektrycznych samochodow, to jak widac np. na przykladzie Tesli (http://www.teslamotors.com/models/index.php) takie autko wcale nie musi byc plaskatym nalesnikiem :) Ja bym bardzo chetnie kupil sobie takie autko, gdyby punkty ladowania akumulatorow byly w naszym kraju tak powrzechne jak stacje paliw (no i gdyby mnie bylo stac na takie auto :) ) -- STOP.PL - serwis tylko dla kierowcĂłw. Pierwszy system zliczania punktĂłw drogowych online. http://stop.pl |
|
Data: 2009-08-22 21:22:43 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
samochody elektryczne | |
Dnia Fri, 21 Aug 2009 22:24:32 +0200, Tomasz Pyra napisaĹ(a):
6kWh na 100km raczej jest nieosiÄ galne. JadÄ c 50km/h, potrzeba 2h,Samochodzik klasy Corsy B zapakowany ciezkimi aku olowiowymi potrzebuje 3,5-4kW przy stalej predkosci 50km/h po plaskim. Uzycie lekkich aku zmniejszy to do 3. -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |