samochody elektryczne

Data: 2009-08-21 18:33:45
Autor: Piter
samochody elektryczne

Użytkownik "news" <marcin@wp.pl> napisał w wiadomości news:h6lvn7$7ib$1nemesis.news.neostrada.pl...
Wczoraj na cnbc podano ze koszt 1000km elektrycznym to ponizej 30zl czyli 60kwh
czyli 6kwh na 100km - czy to jest mozliwe ? Przeciez to mniej niz 10kmx godzina
a to chyba malo jak do napedu samochodu

Co sadzicie o tym, czy elektryczne maja również ołowiowe akumulatory ?

http://earth2tech.com/2009/08/03/electric-sedan-smackdown-nissan-leaf-vs-tesla-model-s-vs-coda-sedan/

na tej stronie jest porównanie 3 elektryków, zasięg ~100 mil na 24kWh baterii więc 28kWh trzeba w nią władować a to daje ~15-20kWh/100km (~8zł/100km) oczywiście plus stosunkowo szybka degradacja baterii. Jak na mój gust jeszcze za wsześnie na elektryki, ale mam nadzieję że się uda, bo odwrotu nie ma, złamie to monopol OPEC

Data: 2009-08-21 22:39:57
Autor: jerry
samochody elektryczne
Piter natekścił posta h6mi98$vn8$1@pyro.tvk.wroc.pl:

Jak na mój gust jeszcze za wsześnie na elektryki, ale mam nadzieję że
się uda, bo odwrotu nie ma, złamie to monopol OPEC

taaa, ciekawe, skąd się weźmie prąd w elektrowni.

Data: 2009-08-22 00:09:39
Autor: Piter
samochody elektryczne
taaa, ciekawe, skąd się weźmie prąd w elektrowni.

energia jądrowa, wiatrowa, wodna, więc nie bardzo kumam twoje pytanie, od kiedy to znacząca ilość energii elektrycznej powstaje przez spalanie produktów ropopochodnych

Data: 2009-08-22 08:47:18
Autor: pavellz
samochody elektryczne

Użytkownik "jerry" <janfra63@wywal.sam.wiesz.co.o2.pl> napisał w wiadomości news:h6n1a4$soo$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Nie ma strachu, podobno przez najbliższe kilkaset lat ma być coraz więcej
słońca :)

Data: 2009-08-23 07:13:27
Autor: qunio
samochody elektryczne

http://www.solanasolar.com/video/default.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Solana_Generating_Station

Data: 2009-08-23 17:36:01
Autor: J.F.
samochody elektryczne
On Sun, 23 Aug 2009 07:13:27 -0700,  qunio wrote:
jerry wrote:
taaa, ciekawe, skąd się weźmie prąd w elektrowni.

http://www.solanasolar.com/video/default.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Solana_Generating_Station

Ale z Arizony pradu nie dowieziesz. A u nas warunki nieprzyjajace. I rzek duzych tez nie ma, i wiatr slabo
wieje - oj, nie lubia nas w niebie :-)

J.

Data: 2009-08-24 22:36:42
Autor: Piter
samochody elektryczne

jerry wrote:
[...]

i jeszcze pomiędzy rosją i niemcami, ciekawe jakby sobie tu inny naród poradził :P

Data: 2009-08-25 08:08:07
Autor: Jarek Wójtowicz
samochody elektryczne
qunio <ps.dwa@gazeta.pl> napisał(a):
jerry wrote:
> Piter natekścił posta h6mi98$vn8$1@pyro.tvk.wroc.pl:

http://www.solanasolar.com/video/default.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Solana_Generating_Station

Kurde... Jak słyszę, że panaceum na zaspokojenie światowego zapotrzebowania
na energię elektryczną jest stawianie solarek i wiatraczków, to mi się nóż w kieszeni otwiera...

--
Jarek
Volvo S80 2.9 B6294S2 196KM Geartronic

Data: 2009-08-24 02:27:38
Autor: Jaroslaw Berezowski
samochody elektryczne
Dnia Fri, 21 Aug 2009 22:39:57 +0200, jerry napisał(a):

[...]

Nie z OPEC :P

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

samochody elektryczne