Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem

samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem

Data: 2018-11-24 22:09:47
Autor: ToMasz
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
witam
jaki¶ czas temu pisa³em o mo¿liwym sposobie obej¶cia problemu ze zbyt wolnym ³adowaniem. zunifikowane, ma³e akumulatory - na wynajem, z systemem szybkiej wymiany. roz³adowany zostaje - na³adowany jedzie
Patrze... a tu ju¿ kto¶ takiego rozwiazania u¿ywa.
https://9gag.com/gag/a73d4Bw
ToMasz

Data: 2018-11-24 14:28:15
Autor: Zenek Kapelinder
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
Akumulatory w samochodach elektrycznych waza od pol tony wzwyz.

Data: 2018-11-24 23:39:30
Autor: kk
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 2018-11-24 o 23:28, Zenek Kapelinder pisze:
Akumulatory w samochodach elektrycznych waza od pol tony wzwyz.


Czy ja wiem ... ca³e Twizy wa¿y mniej ni¿ pó³ tony

Data: 2018-11-24 15:50:01
Autor: Zenek Kapelinder
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
Twizy bardziej przypomina nastepce picollo duo niz samochod. Przy nim Trabant Limuzyna jest limuzyna, o Trabancie Combi z litosci nie wspomne.

Data: 2018-11-25 01:21:55
Autor: kk
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 2018-11-25 o 00:50, Zenek Kapelinder pisze:
Twizy bardziej przypomina nastepce picollo duo niz samochod. Przy nim Trabant Limuzyna jest limuzyna, o Trabancie Combi z litosci nie wspomne.


Kompleks ma³ego?

Data: 2018-11-24 16:34:05
Autor: Zenek Kapelinder
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
Masz malego? Cos co ma cztery kola nie musi byc od razu samochodem. Trudno nazwac samochodem cos co ma cztery kola i silnik a nie ma w drzwiach szyb. Dla mnie to nie jest samochod a trabant byl/jest samochodem.

Data: 2018-11-25 01:49:11
Autor: kk
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
Ponoæ masz ma³y samochód i widaæ jakie¶ kompleksy z nim zwi±zane.

Data: 2018-11-24 18:33:50
Autor: Zenek Kapelinder
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
Mialem ale juz nie mam. Zostal mi master furgon A1H1. Robi za miejska osobowke. Ale nie znaczy ze nie lubie malych samochodow. Chcialem kupic mercedesa smarta. Smart pomimo ze maly jest samochodem, Twizy pomimo ze ma cztery kola jak samochod samochodem nie jest.

Data: 2018-11-25 09:40:39
Autor: kk
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 2018-11-25 o 03:33, Zenek Kapelinder pisze:
Mialem ale juz nie mam. Zostal mi master furgon A1H1. Robi za miejska osobowke. Ale nie znaczy ze nie lubie malych samochodow. Chcialem kupic mercedesa smarta. Smart pomimo ze maly jest samochodem, Twizy pomimo ze ma cztery kola jak samochod samochodem nie jest.


Bo nie ma szklanych szyb?

Data: 2018-11-25 09:39:51
Autor: Zenek Kapelinder
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
Od szyb w samochodzie wymaga sie zeby byly przezroczyste i bezpieczne. Czyli trzech rzeczy sie wymaga. Przezroczyste, bezpieczne i zeby byly. Picolo duo mial fabrycznie zamontowane wszystkie szyby. Mial i ogrzewanie. Twizy ogrzewania nie ma bo po co ogrzewanie w samochodzie bez szyb. Trabant nie dosc ze mial skuteczne ogrzewanie to mial szyby na dodatek opuszczane korbka. Twizy nie jest samochodem i nie pytaj czym jest bo nie wiem. Nie ma jeszcze nazwy na dwa elektryczne skutery z dachem. Jesli nazwac twizy samochodem to przez pewne podobienstwo nalezy nazwac samochodami elektryczne wozki ktorymi poruszaja sie inwalidzi.

Data: 2018-11-25 20:39:54
Autor: kk
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 2018-11-25 o 18:39, Zenek Kapelinder pisze:
Od szyb w samochodzie wymaga sie zeby byly przezroczyste i bezpieczne. Czyli trzech rzeczy sie wymaga. Przezroczyste, bezpieczne i zeby byly. Picolo duo mial fabrycznie zamontowane wszystkie szyby. Mial i ogrzewanie. Twizy ogrzewania nie ma bo po co ogrzewanie w samochodzie bez szyb.

Pierdo³y, mo¿na dokupiæ okna tak jak i drzwi. Kwestia na jaki sezon jest Twizy a nie tego czy jest samochodem.

Trabant nie dosc ze mial skuteczne ogrzewanie to mial szyby na dodatek opuszczane korbka. Twizy nie jest samochodem i nie pytaj czym jest bo nie wiem. Nie ma jeszcze nazwy na dwa elektryczne skutery z dachem. Jesli nazwac twizy samochodem to przez pewne podobienstwo nalezy nazwac samochodami elektryczne wozki ktorymi poruszaja sie inwalidzi.


A Wind, Wind nie ma blaszanego dachu to pewnie te¿ wed³ug Ciebie nie jest samochodem. Pierdo³y, ot co

Data: 2018-11-25 14:04:29
Autor: Zenek Kapelinder
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
Co to jest wind. Jak wpisalem w google to jakis pluszowy misiek i telefony wyskakuja.

Data: 2018-11-25 23:25:17
Autor: kk
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 2018-11-25 o 23:04, Zenek Kapelinder pisze:
Co to jest wind. Jak wpisalem w google to jakis pluszowy misiek i telefony wyskakuja.


https://pl.wikipedia.org/wiki/Renault_Wind

Data: 2018-11-25 16:46:53
Autor: Zenek Kapelinder
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
Ten wind auto jak to auto. Szyby, ogrzewanie, klimatyzacja, poduszki itd. Jak Ci sie podobaja dwa skutery z dachem i nazywasz to samochodem to nie moja sprawa. Dla mnie to nie jest samochod.

Data: 2018-11-26 08:15:44
Autor: kk
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 2018-11-26 o 01:46, Zenek Kapelinder pisze:
Ten wind auto jak to auto. Szyby, ogrzewanie, klimatyzacja, poduszki itd. Jak Ci sie podobaja dwa skutery z dachem i nazywasz to samochodem to nie moja sprawa. Dla mnie to nie jest samochod.


Jakie skutery? Co Ty pieprzysz?

Data: 2018-11-26 11:16:49
Autor: T.
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 2018-11-26 o 08:15, kk pisze:
W dniu 2018-11-26 o 01:46, Zenek Kapelinder pisze:
Ten wind auto jak to auto. Szyby, ogrzewanie, klimatyzacja, poduszki itd. Jak Ci sie podobaja dwa skutery z dachem i nazywasz to samochodem to nie moja sprawa. Dla mnie to nie jest samochod.


Jakie skutery? Co Ty pieprzysz?
Widzia³em na YT test tego Twizzy w Wielkiej Brytanii. Facet w czapce, dygocz±c z zimna, jecha³ od kontaktu do kontaktu. Masakra... To ju¿ nawet skuter Gilera ma nawiew ciep³ego powietrza na nogi :-)
T.

Data: 2018-11-26 17:08:49
Autor: Marcin N
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 2018-11-26 o 11:16, T. pisze:
W dniu 2018-11-26 o 08:15, kk pisze:
W dniu 2018-11-26 o 01:46, Zenek Kapelinder pisze:
Ten wind auto jak to auto. Szyby, ogrzewanie, klimatyzacja, poduszki itd. Jak Ci sie podobaja dwa skutery z dachem i nazywasz to samochodem to nie moja sprawa. Dla mnie to nie jest samochod.


Jakie skutery? Co Ty pieprzysz?
Widzia³em na YT test tego Twizzy w Wielkiej Brytanii. Facet w czapce, dygocz±c z zimna, jecha³ od kontaktu do kontaktu. Masakra... To ju¿ nawet skuter Gilera ma nawiew ciep³ego powietrza na nogi :-)

Chêtnie bym obejrza³ ten test. Dasz radê znale¼æ linka?


--
MN

Data: 2018-11-26 18:39:31
Autor: T.
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 2018-11-26 o 17:08, Marcin N pisze:
W dniu 2018-11-26 o 11:16, T. pisze:
W dniu 2018-11-26 o 08:15, kk pisze:
W dniu 2018-11-26 o 01:46, Zenek Kapelinder pisze:
Ten wind auto jak to auto. Szyby, ogrzewanie, klimatyzacja, poduszki itd. Jak Ci sie podobaja dwa skutery z dachem i nazywasz to samochodem to nie moja sprawa. Dla mnie to nie jest samochod.


Jakie skutery? Co Ty pieprzysz?
Widzia³em na YT test tego Twizzy w Wielkiej Brytanii. Facet w czapce, dygocz±c z zimna, jecha³ od kontaktu do kontaktu. Masakra... To ju¿ nawet skuter Gilera ma nawiew ciep³ego powietrza na nogi :-)

Chêtnie bym obejrza³ ten test. Dasz radê znale¼æ linka?


Szuka³em - w historii ju¿ nie mam.
Co¶ podobnego:
https://www.youtube.com/watch?v=PB6hHGQfe_U
https://www.youtube.com/watch?v=8vrnyrfJLfY

Pamiêtam, ¿e go¶æ kupi³ Twizzy chyba gdzie¶ w Anglii i jecha³ do Szkocji bodaj 6 dni, korzystaj±c z uprzejmo¶ci ludzi po drodze przy ³adowaniu.

T.
Ps. Na tych filmikach fajnie widaæ te "drzwi" i "szyby". Szczelne takie, ¿e nawet kot by uciek³...

Data: 2018-11-26 21:25:32
Autor: kk
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 2018-11-26 o 11:16, T. pisze:
W dniu 2018-11-26 o 08:15, kk pisze:
W dniu 2018-11-26 o 01:46, Zenek Kapelinder pisze:
Ten wind auto jak to auto. Szyby, ogrzewanie, klimatyzacja, poduszki itd. Jak Ci sie podobaja dwa skutery z dachem i nazywasz to samochodem to nie moja sprawa. Dla mnie to nie jest samochod.


Jakie skutery? Co Ty pieprzysz?
Widzia³em na YT test tego Twizzy w Wielkiej Brytanii. Facet w czapce, dygocz±c z zimna, jecha³ od kontaktu do kontaktu. Masakra...

500 mil Twizy, ja mam do pracy 3,5 i te¿ tak je¿d¿ê

Data: 2018-11-25 07:25:31
Autor: Shrek
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 24.11.2018 o 23:28, Zenek Kapelinder pisze:
Akumulatory w samochodach elektrycznych waza od pol tony wzwyz.

To siê robi to automatycznie. XXI wiek mamy.

Data: 2018-11-25 10:12:55
Autor: kk
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 2018-11-25 o 07:25, Shrek pisze:
W dniu 24.11.2018 o 23:28, Zenek Kapelinder pisze:
Akumulatory w samochodach elektrycznych waza od pol tony wzwyz.

To siê robi to automatycznie. XXI wiek mamy.

W 21-szym to siê raczej wlutowuje akumulatory w p³ytkê

Data: 2018-11-24 22:49:12
Autor: kk
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 2018-11-24 o 22:09, ToMasz pisze:
witam
jaki¶ czas temu pisa³em o mo¿liwym sposobie obej¶cia problemu ze zbyt wolnym ³adowaniem. zunifikowane, ma³e akumulatory - na wynajem, z systemem szybkiej wymiany. roz³adowany zostaje - na³adowany jedzie
Patrze... a tu ju¿ kto¶ takiego rozwiazania u¿ywa.
https://9gag.com/gag/a73d4Bw

To jest stwarzanie problemu a nie rozwi±zywanie. Kto (jaki % ludzików) chce je¼dziæ skuterem? Jak s³yszê te opowie¶ci jak to rowery i elektryczne hulajnogi rozwi±¿± problem transportu w mie¶cie to siê zastanawiam co kieruje pisz±cym, ¿e takie brednie opowiada.

Data: 2018-11-24 23:25:40
Autor: J.F.
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
Dnia Sat, 24 Nov 2018 22:49:12 +0100, kk napisa³(a):
W dniu 2018-11-24 o 22:09, ToMasz pisze:
jaki¶ czas temu pisa³em o mo¿liwym sposobie obej¶cia problemu ze zbyt wolnym ³adowaniem. zunifikowane, ma³e akumulatory - na wynajem, z systemem szybkiej wymiany. roz³adowany zostaje - na³adowany jedzie
Patrze... a tu ju¿ kto¶ takiego rozwiazania u¿ywa.
https://9gag.com/gag/a73d4Bw

To jest stwarzanie problemu a nie rozwi±zywanie. Kto (jaki % ludzików) chce je¼dziæ skuterem? Jak s³yszê te opowie¶ci jak to rowery i elektryczne hulajnogi rozwi±¿± problem transportu w mie¶cie to siê zastanawiam co kieruje pisz±cym, ¿e takie brednie opowiada.

A widziales Wietnam ?

J.

Data: 2018-11-24 23:36:17
Autor: kk
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 2018-11-24 o 23:25, J.F. pisze:
Dnia Sat, 24 Nov 2018 22:49:12 +0100, kk napisa³(a):
W dniu 2018-11-24 o 22:09, ToMasz pisze:
jaki¶ czas temu pisa³em o mo¿liwym sposobie obej¶cia problemu ze zbyt
wolnym ³adowaniem. zunifikowane, ma³e akumulatory - na wynajem, z
systemem szybkiej wymiany. roz³adowany zostaje - na³adowany jedzie
Patrze... a tu ju¿ kto¶ takiego rozwiazania u¿ywa.
https://9gag.com/gag/a73d4Bw

To jest stwarzanie problemu a nie rozwi±zywanie. Kto (jaki % ludzików)
chce je¼dziæ skuterem? Jak s³yszê te opowie¶ci jak to rowery i
elektryczne hulajnogi rozwi±¿± problem transportu w mie¶cie to siê
zastanawiam co kieruje pisz±cym, ¿e takie brednie opowiada.

A widziales Wietnam ?

Nie, ale widzia³em Ksiê¿yc :-)

Data: 2018-11-25 08:32:33
Autor: Mateusz Viste
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
On Sat, 24 Nov 2018 22:49:12 +0100, kk wrote:
To jest stwarzanie problemu a nie rozwi±zywanie. Kto (jaki % ludzików)
chce je¼dziæ skuterem? Jak s³yszê te opowie¶ci jak to rowery i
elektryczne hulajnogi rozwi±¿± problem transportu w mie¶cie to siê
zastanawiam co kieruje pisz±cym, ¿e takie brednie opowiada.

Ale to przecie¿ jest rozwi±zanie, chyba jedno z nielicznych sensownych. Dwutonowy samochód w mie¶cie to kompletna pomy³ka. Przysz³o¶ci± s± rowery, hulajnogi, zbiorkom i ew. jakie¶ lekkie mikrosamochody w wynajmie.

Czas prawdê powie. Mo¿e nie w tym roku, ani nie w nastêpnym, ale prêdzej czy pó¼niej bêdzie dla wszystkich oczywiste ¿e przemieszczanie dwóch ton metalu aby przetransportowaæ 80 kg wody i bia³ka to taki sobie interes.

Mateusz

Data: 2018-11-25 10:06:45
Autor: Marcin N
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 2018-11-25 o 09:32, Mateusz Viste pisze:
Mo¿e nie w tym roku, ani nie w nastêpnym, ale prêdzej
czy pó¼niej bêdzie dla wszystkich oczywiste ¿e przemieszczanie dwóch ton
metalu aby przetransportowaæ 80 kg wody i bia³ka to taki sobie interes.

Zastanówmy siê, sk±d te "dwie tony" siê bior±.
Maluch wa¿y³ 650 kg. Renault 9 (o ile pamiêtam) oko³o 900.
Typowy wspó³czesny wa¿y 1200.

Problemem jest bezpieczeñstwo. Je¶li chcemy je¼dziæ lekkimi pojazdami - trzeba najpierw zabroniæ je¼dziæ ciê¿kimi. Ostatnia g³o¶na sprawa z Czech pokaza³a, jak wygl±da wypadek ciê¿kiego porszaka z typowym samochodem.

Samochody mog± wa¿yæ 500 kg i byæ bezpieczne wzglêdem innych pojazdów wa¿±cych 500 kg. Jednak ka¿dy taki "maluch" w konfrontacji z 2 tonowym
czo³giem" - staje siê trumn±.

--
MN

Data: 2018-11-25 10:42:50
Autor: J.F.
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
Dnia Sun, 25 Nov 2018 10:06:45 +0100, Marcin N napisa³(a):
W dniu 2018-11-25 o 09:32, Mateusz Viste pisze:
Mo¿e nie w tym roku, ani nie w nastêpnym, ale prêdzej
czy pó¼niej bêdzie dla wszystkich oczywiste ¿e przemieszczanie dwóch ton
metalu aby przetransportowaæ 80 kg wody i bia³ka to taki sobie interes.

Zastanówmy siê, sk±d te "dwie tony" siê bior±.
Maluch wa¿y³ 650 kg. Renault 9 (o ile pamiêtam) oko³o 900.
Typowy wspó³czesny wa¿y 1200.

Maluch byl maly. Polonez wazyl ... z 1000 ?
Wspolczesne polo jest wielkosci golfa sprzed lat.

Problemem jest bezpieczeñstwo. Je¶li chcemy je¼dziæ lekkimi pojazdami - trzeba najpierw zabroniæ je¼dziæ ciê¿kimi. Ostatnia g³o¶na sprawa z Czech pokaza³a, jak wygl±da wypadek ciê¿kiego porszaka z typowym samochodem.

Ale silniki tez byly coraz wieksze, a diesle waza wiecej.

Teraz trend jakby odwrotny - passat z silniem 1.2 :-)

Samochody mog± wa¿yæ 500 kg i byæ bezpieczne wzglêdem innych pojazdów wa¿±cych 500 kg. Jednak ka¿dy taki "maluch" w konfrontacji z 2 tonowym
czo³giem" - staje siê trumn±.

Cos w tym jest ... ale te wszystkie wzmocnienia chyba z natury wiele
waza.

J.

Data: 2018-11-25 10:54:22
Autor: kk
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 2018-11-25 o 10:42, J.F. pisze:
Dnia Sun, 25 Nov 2018 10:06:45 +0100, Marcin N napisa³(a):
W dniu 2018-11-25 o 09:32, Mateusz Viste pisze:
Mo¿e nie w tym roku, ani nie w nastêpnym, ale prêdzej
czy pó¼niej bêdzie dla wszystkich oczywiste ¿e przemieszczanie dwóch ton
metalu aby przetransportowaæ 80 kg wody i bia³ka to taki sobie interes.

Zastanówmy siê, sk±d te "dwie tony" siê bior±.
Maluch wa¿y³ 650 kg. Renault 9 (o ile pamiêtam) oko³o 900.
Typowy wspó³czesny wa¿y 1200.

Maluch byl maly. Polonez wazyl ... z 1000 ?

1800

Data: 2018-11-25 11:27:39
Autor: J.F.
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
Dnia Sun, 25 Nov 2018 10:54:22 +0100, kk napisa³(a):
W dniu 2018-11-25 o 10:42, J.F. pisze:
Dnia Sun, 25 Nov 2018 10:06:45 +0100, Marcin N napisa³(a):
Zastanówmy siê, sk±d te "dwie tony" siê bior±.
Maluch wa¿y³ 650 kg. Renault 9 (o ile pamiêtam) oko³o 900.
Typowy wspó³czesny wa¿y 1200.

Maluch byl maly. Polonez wazyl ... z 1000 ?

1800

Na pewno nie.
To mogla byc dopuszczalna masa calkowita.

I tak przy okazji - dane w instrukcjach czesto wydaja mi sie
niewiarygodne. Z DMC nie myla, ale moze np dodaja 80kg kierowcy ?

Pewnie dodaja tez pelny bak paliwa.

J.

Data: 2018-11-25 15:38:58
Autor: kk
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 2018-11-25 o 11:27, J.F. pisze:
Dnia Sun, 25 Nov 2018 10:54:22 +0100, kk napisa³(a):
W dniu 2018-11-25 o 10:42, J.F. pisze:
Dnia Sun, 25 Nov 2018 10:06:45 +0100, Marcin N napisa³(a):
Zastanówmy siê, sk±d te "dwie tony" siê bior±.
Maluch wa¿y³ 650 kg. Renault 9 (o ile pamiêtam) oko³o 900.
Typowy wspó³czesny wa¿y 1200.

Maluch byl maly. Polonez wazyl ... z 1000 ?

1800

Na pewno nie.
To mogla byc dopuszczalna masa calkowita.

1100 w wikip

Data: 2018-11-25 12:42:23
Autor: Cavallino
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 25-11-2018 o 10:42, J.F. pisze:

Wspolczesne polo jest wielkosci golfa sprzed lat.

Jest ju¿ du¿o, du¿o wiêksze.

Samochody mog± wa¿yæ 500 kg i byæ bezpieczne wzglêdem innych pojazdów
wa¿±cych 500 kg. Jednak ka¿dy taki "maluch" w konfrontacji z 2 tonowym
czo³giem" - staje siê trumn±.

Cos w tym jest ... ale te wszystkie wzmocnienia chyba z natury wiele
waza.

Kwestai u¿ytej technologii.
Ile wa¿y bolid F1?

Data: 2018-11-25 13:59:59
Autor: Budzik
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
U¿ytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

Ile wa¿y bolid F1?

Cos oko³o 700kg.

Ale to trogie oszczednosci masy.
Kiedys s³ysza³em ze w rajdach (i to nie na jakims najwyzszym poziomie) sciagniecie 1kg kosztuje minimum 1000z³.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
Dlaczego ch³opaki z Warszawy wol± dziewczyny z Poznania ni¿ ze stolicy?
Bo z jednej strony Wola i Ochota a z drugiej Brudno i W³ochy.

Data: 2018-11-25 10:49:48
Autor: Mateusz Viste
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
On Sun, 25 Nov 2018 10:06:45 +0100, Marcin N wrote:
W dniu 2018-11-25 o 09:32, Mateusz Viste pisze:
Mo¿e nie w tym roku, ani nie w nastêpnym, ale prêdzej czy pó¼niej
bêdzie dla wszystkich oczywiste ¿e przemieszczanie dwóch ton metalu aby
przetransportowaæ 80 kg wody i bia³ka to taki sobie interes.

Zastanówmy siê, sk±d te "dwie tony" siê bior±.
Maluch wa¿y³ 650 kg. Renault 9 (o ile pamiêtam) oko³o 900.
Typowy wspó³czesny wa¿y 1200.

Problemem jest bezpieczeñstwo.

Problemem jest to, ¿e po milionach lat ewolucji cz³owiekiem w dalszym ci±gu kieruje ma³pi instynkt i hormony.

Je¶li chcemy je¼dziæ lekkimi pojazdami -
trzeba najpierw zabroniæ je¼dziæ ciê¿kimi. Ostatnia g³o¶na sprawa z
Czech pokaza³a, jak wygl±da wypadek ciê¿kiego porszaka z typowym
samochodem.

Obecne samochody s± niepotrzebnie szybkie. Pierwszym krokiem do bezpieczeñstwa jest ograniczenie vmax wszelkich aut, powiedzmy do 90 km/h. Drugi krok to odci±æ kierownicê, i niech komputery za nas prowadz±. Ale to wszystko w trasie - bo w mie¶cie przysz³o¶ci samochód nie ma prawa bytu. Przy czym wszystko to w dzisiejszej rzeczywisto¶ci jest oczywi¶cie nierealne. Ale ma³ymi kroczkami...

Mateusz

Data: 2018-11-25 12:42:45
Autor: J.F.
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
Dnia 25 Nov 2018 10:49:48 GMT, Mateusz Viste napisa³(a):
On Sun, 25 Nov 2018 10:06:45 +0100, Marcin N wrote:
Je¶li chcemy je¼dziæ lekkimi pojazdami -
trzeba najpierw zabroniæ je¼dziæ ciê¿kimi. Ostatnia g³o¶na sprawa z
Czech pokaza³a, jak wygl±da wypadek ciê¿kiego porszaka z typowym
samochodem.

Obecne samochody s± niepotrzebnie szybkie.

Zalezy ... znajoma ma jakiegos slabeusza i meczy sie na autostradzie
juz przy 120. Niby potrafi szybciej, ale sie meczy.

Pierwszym krokiem do bezpieczeñstwa jest ograniczenie vmax wszelkich aut, powiedzmy do 90 km/h.

Do 6 :-)

Drugi krok to odci±æ kierownicê, i niech komputery za nas prowadz±. Ale to wszystko w trasie - bo w mie¶cie przysz³o¶ci samochód nie ma prawa bytu.

A co ma ? tramwaj, taksowki, rower ?

J.

Data: 2018-11-25 14:15:53
Autor: Shrek
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 25.11.2018 o 12:42, J.F. pisze:

Drugi krok to odci±æ kierownicê, i niech komputery za nas prowadz±. Ale
to wszystko w trasie - bo w mie¶cie przysz³o¶ci samochód nie ma prawa
bytu.

A co ma ? tramwaj, taksowki, rower ?

Metro, tramwaje, poci±gi, kolejki górskie itp, na ostatni± milê jakie¶ autonomiczne zarz±dzanie przez co¶ na kszta³t ZTM kapsu³ki wielo¶ci smarta. Mo¿e w przysz³o¶ci zast±pi± metro ³aczac sie spontanicznie w poci±gi?

Tak obiektywnie samochody siê do miast po prostu nie nadaj±. To ¿e s± to kwestia kompatybilko¶ci wstecznej. W koñcu kto¶ wymy¶li co¶ co siê sprawdzi lepiej i pójdzie z górki.
Shrerk

Data: 2018-11-25 08:28:19
Autor: Bolko
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu niedziela, 25 listopada 2018 14:15:52 UTC+1 u¿ytkownik Shrek napisa³:
W dniu 25.11.2018 o 12:42, J.F. pisze:

>> Drugi krok to odci±æ kierownicê, i niech komputery za nas prowadz±. Ale
>> to wszystko w trasie - bo w mie¶cie przysz³o¶ci samochód nie ma prawa
>> bytu.
> > A co ma ? tramwaj, taksowki, rower ?

Metro, tramwaje, poci±gi, kolejki górskie itp, na ostatni± milê jakie¶ autonomiczne zarz±dzanie przez co¶ na kszta³t ZTM kapsu³ki wielo¶ci smarta. Mo¿e w przysz³o¶ci zast±pi± metro ³aczac sie spontanicznie w poci±gi?

Tak obiektywnie samochody siê do miast po prostu nie nadaj±. To ¿e s± to kwestia kompatybilko¶ci wstecznej. W koñcu kto¶ wymy¶li co¶ co siê sprawdzi lepiej i pójdzie z górki.
Shrerk

http://www.mpk.krakow.pl/pl/tele-bus/

Data: 2018-11-25 16:12:17
Autor: kk
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 2018-11-25 o 14:15, Shrek pisze:
W dniu 25.11.2018 o 12:42, J.F. pisze:

Drugi krok to odci±æ kierownicê, i niech komputery za nas prowadz±. Ale
to wszystko w trasie - bo w mie¶cie przysz³o¶ci samochód nie ma prawa
bytu.

A co ma ? tramwaj, taksowki, rower ?

Metro, tramwaje, poci±gi, kolejki górskie itp, na ostatni± milê jakie¶ autonomiczne zarz±dzanie przez co¶ na kszta³t ZTM kapsu³ki wielo¶ci smarta. Mo¿e w przysz³o¶ci zast±pi± metro ³aczac sie spontanicznie w poci±gi?

Ale¿ ... Smart jest za du¿y, raczej Twizy :-)


Tak obiektywnie samochody siê do miast po prostu nie nadaj±. To ¿e s± to kwestia kompatybilko¶ci wstecznej. W koñcu kto¶ wymy¶li co¶ co siê sprawdzi lepiej i pójdzie z górki.

No ale ... ludzie wybieraj±. Po co wielce organizowaæ miasto jak ludzie czego innego chc±?

Data: 2018-11-25 16:46:30
Autor: Shrek
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 25.11.2018 o 16:12, kk pisze:

No ale ... ludzie wybieraj±. Po co wielce organizowaæ miasto jak ludzie czego innego chc±?

Z grubsza po to samo, po co nie pozwalaæ paliæ szlamem weglowym czy parkowaæ na trawnikach. Ludzie by tak wybierali, co nie znaczy, ¿e to dobre. Takie wady ¿ycia w spo³eczeñstwie - na przyk³ad nie wolno rabowaæ i gwa³ciæ, mimo ¿e wielu by tak wola³o;)

Shrek

Data: 2018-11-25 20:30:04
Autor: kk
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 2018-11-25 o 16:46, Shrek pisze:
W dniu 25.11.2018 o 16:12, kk pisze:

No ale ... ludzie wybieraj±. Po co wielce organizowaæ miasto jak ludzie czego innego chc±?

Z grubsza po to samo, po co nie pozwalaæ paliæ szlamem weglowym czy parkowaæ na trawnikach.

Przecie¿ w mie¶cie nale¿y parkowaæ na trawnikach. Jak chcesz trawy to id¼ na wie¶ albo do lasu, za miasto a nie namna¿asz problemów.

Ludzie by tak wybierali, co nie znaczy, ¿e to dobre.

To dok³adnie znaczy, ¿e dla nich dobre.

Takie wady ¿ycia w spo³eczeñstwie - na przyk³ad nie wolno rabowaæ i gwa³ciæ, mimo ¿e wielu by tak wola³o;)

Pieprzysz

Data: 2018-11-25 13:59:59
Autor: Budzik
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
U¿ytkownik Mateusz Viste mateusz@nie.pamietam ...

Pierwszym krokiem do bezpieczeñstwa jest ograniczenie vmax wszelkich aut, powiedzmy do 90
km/h. Drugi krok to odci±æ kierownicê, i niech komputery za nas
prowadz±. Ale to wszystko w trasie - bo w mie¶cie przysz³o¶ci
samochód nie ma prawa bytu. Przy czym wszystko to w dzisiejszej
rzeczywisto¶ci jest oczywi¶cie nierealne. Ale ma³ymi kroczkami...

Dok³adnie o tym pisa³em w kontekscie hipokryzji w dazeniu do bycia eko.
Niby sto tysiecy wynalazków zeby auta mniej tru³y a z drugiej strony duza moc, duze predkosci a wszystko po to zeby potem od swiate³ do swiate³ urzadzac wyscigi.

Ostatnio w jednym z programów widzia³em ulice chyba w Estoni. Dwa pasy i wszyscy jada równo nieca³e 50km/h.
dlaczego? Bo na swiat³ach masz ogromna tablice ze przy 47 na godzine ³apiesz zielona fale.
A u nas...? Od swiate³ do swiate³ a tam gdzie jest zielona fala to czest otrzeba jechac 10-20km/h szybcej niz limit a i to nie przeszkadza wyscigowcom zeby dojechac do swiate³ pierwszy tylko po to zeby gwa³townie sie zatrzymac...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Synonim jest to s³owo, którego pisarz u¿ywa, gdy nie wie,
jak pisze siê s³owo w³a¶ciwe."   Julian Tuwim

Data: 2018-11-25 14:24:57
Autor: Mateusz Viste
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
On Sun, 25 Nov 2018 13:59:59 +0000, Budzik wrote:
Ostatnio w jednym z programów widzia³em ulice chyba w Estoni.
Dwa pasy i wszyscy jada równo nieca³e 50km/h.
dlaczego? Bo na swiat³ach masz ogromna tablice ze przy 47 na godzine
³apiesz zielona fale.
A u nas...? Od swiate³ do swiate³ a tam gdzie jest zielona fala to czest
otrzeba jechac 10-20km/h szybcej niz limit a i to nie przeszkadza
wyscigowcom zeby dojechac do swiate³ pierwszy tylko po to zeby
gwa³townie sie zatrzymac...

Co to jest ta "zielona fala"? Ju¿ który¶ raz widzê ¿e kto¶ o tym wspomina. Raz kto¶ pisa³ te¿ o jakim¶ "zielonym li¶ciu" (chyba JF, w kontek¶cie jego utraty, tego li¶cia) - czy to jest to samo?

Mateusz

Data: 2018-11-25 15:59:59
Autor: Budzik
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
U¿ytkownik Mateusz Viste mateusz@nie.pamietam ...

Ostatnio w jednym z programów widzia³em ulice chyba w Estoni.
Dwa pasy i wszyscy jada równo nieca³e 50km/h.
dlaczego? Bo na swiat³ach masz ogromna tablice ze przy 47 na
godzine ³apiesz zielona fale.
A u nas...? Od swiate³ do swiate³ a tam gdzie jest zielona fala to
czest otrzeba jechac 10-20km/h szybcej niz limit a i to nie
przeszkadza wyscigowcom zeby dojechac do swiate³ pierwszy tylko po
to zeby gwa³townie sie zatrzymac...

Co to jest ta "zielona fala"? Ju¿ który¶ raz widzê ¿e kto¶ o tym wspomina. Raz kto¶ pisa³ te¿ o jakim¶ "zielonym li¶ciu" (chyba JF, w
kontek¶cie jego utraty, tego li¶cia) - czy to jest to samo?

Hmm, wyczuwam ironie?
Bo jezeli bys rzeczywi¶cie nie wiedzia³ to pewnie sprawdzi³bys w googlach...
Ale nie rozumiem celu tej ironii...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Jako¶æ wewnêtrznego monologu przez ca³e ¿ycie to jest charakter"
Karol Irzykowski

Data: 2018-11-25 16:10:48
Autor: Mateusz Viste
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
On Sun, 25 Nov 2018 15:59:59 +0000, Budzik wrote:
U¿ytkownik Mateusz Viste mateusz@nie.pamietam ...
Ostatnio w jednym z programów widzia³em ulice chyba w Estoni.
Dwa pasy i wszyscy jada równo nieca³e 50km/h.
dlaczego? Bo na swiat³ach masz ogromna tablice ze przy 47 na godzine
³apiesz zielona fale.
A u nas...? Od swiate³ do swiate³ a tam gdzie jest zielona fala to
czest otrzeba jechac 10-20km/h szybcej niz limit a i to nie
przeszkadza wyscigowcom zeby dojechac do swiate³ pierwszy tylko po to
zeby gwa³townie sie zatrzymac...

Co to jest ta "zielona fala"? Ju¿ który¶ raz widzê ¿e kto¶ o tym
wspomina. Raz kto¶ pisa³ te¿ o jakim¶ "zielonym li¶ciu" (chyba JF, w
kontek¶cie jego utraty, tego li¶cia) - czy to jest to samo?

Hmm, wyczuwam ironie?
Bo jezeli bys rzeczywi¶cie nie wiedzia³ to pewnie sprawdzi³bys w
googlach...
Ale nie rozumiem celu tej ironii...

Przeceniasz mnie, ¿adnej tu ironii :) Za pierwszym razem kiedy zobaczy³em ten zwrot, to sprawdzi³em i jako¶ ni mi nie wyskoczy³o, szybko uzna³em ¿e to musi byæ jaka¶ nowomowa. Poszuka³em teraz znów i ju¿ widzê - ci±g³o¶æ ¶wiate³ przy stosownej je¼dzie. Nie wiedzia³em ¿e co¶ takiego w ogóle nosi nazwê.

Mateusz

Data: 2018-11-25 19:23:34
Autor: J.F.
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
Dnia 25 Nov 2018 16:10:48 GMT, Mateusz Viste napisa³(a):
On Sun, 25 Nov 2018 15:59:59 +0000, Budzik wrote:
Co to jest ta "zielona fala"? Ju¿ który¶ raz widzê ¿e kto¶ o tym
wspomina. Raz kto¶ pisa³ te¿ o jakim¶ "zielonym li¶ciu" (chyba JF, w
kontek¶cie jego utraty, tego li¶cia) - czy to jest to samo?

Hmm, wyczuwam ironie?
Bo jezeli bys rzeczywi¶cie nie wiedzia³ to pewnie sprawdzi³bys w
googlach...
Ale nie rozumiem celu tej ironii...

Przeceniasz mnie, ¿adnej tu ironii :) Za pierwszym razem kiedy zobaczy³em ten zwrot, to sprawdzi³em i jako¶ ni mi nie wyskoczy³o, szybko uzna³em ¿e to musi byæ jaka¶ nowomowa. Poszuka³em teraz znów i ju¿ widzê - ci±g³o¶æ ¶wiate³ przy stosownej je¼dzie. Nie wiedzia³em ¿e co¶ takiego w ogóle nosi nazwê.

Bo u nas jako malo popularne - we wroclawiu bylo poltorej.


A zielony lisc

https://pl.wikipedia.org/wiki/Zielony_listek

U nas za PRL byl okragly

https://bezpiecznapodroz.org/2017/06/02/zielony-listek-bat-mlodych-kierowcow/

https://moto.wp.pl/zielony-listek-i-ograniczenia-dla-mlodych-kierowcow-wroca-4-czerwca-2018-roku-6125380944766593a

J.

Data: 2018-11-25 21:59:58
Autor: Budzik
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
U¿ytkownik Mateusz Viste mateusz@nie.pamietam ...

Hmm, wyczuwam ironie?
Bo jezeli bys rzeczywi¶cie nie wiedzia³ to pewnie sprawdzi³bys w
googlach...
Ale nie rozumiem celu tej ironii...

Przeceniasz mnie, ¿adnej tu ironii :) Za pierwszym razem kiedy
zobaczy³em ten zwrot, to sprawdzi³em i jako¶ ni mi nie wyskoczy³o,
szybko uzna³em ¿e to musi byæ jaka¶ nowomowa. Poszuka³em teraz znów
i ju¿ widzê - ci±g³o¶æ ¶wiate³ przy stosownej je¼dzie. Nie
wiedzia³em ¿e co¶ takiego w ogóle nosi nazwê.

:)))
No to sorry, zle odczyta³em intencje.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Si³± kobiet s± s³abostki mê¿czyzn" - Voltaire

Data: 2018-11-25 15:40:24
Autor: kk
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 2018-11-25 o 11:49, Mateusz Viste pisze:
On Sun, 25 Nov 2018 10:06:45 +0100, Marcin N wrote:
W dniu 2018-11-25 o 09:32, Mateusz Viste pisze:
Mo¿e nie w tym roku, ani nie w nastêpnym, ale prêdzej czy pó¼niej
bêdzie dla wszystkich oczywiste ¿e przemieszczanie dwóch ton metalu aby
przetransportowaæ 80 kg wody i bia³ka to taki sobie interes.

Zastanówmy siê, sk±d te "dwie tony" siê bior±.
Maluch wa¿y³ 650 kg. Renault 9 (o ile pamiêtam) oko³o 900.
Typowy wspó³czesny wa¿y 1200.

Problemem jest bezpieczeñstwo.

Problemem jest to, ¿e po milionach lat ewolucji cz³owiekiem w dalszym
ci±gu kieruje ma³pi instynkt i hormony.

Je¶li chcemy je¼dziæ lekkimi pojazdami -
trzeba najpierw zabroniæ je¼dziæ ciê¿kimi. Ostatnia g³o¶na sprawa z
Czech pokaza³a, jak wygl±da wypadek ciê¿kiego porszaka z typowym
samochodem.

Obecne samochody s± niepotrzebnie szybkie. Pierwszym krokiem do
bezpieczeñstwa jest ograniczenie vmax wszelkich aut, powiedzmy do 90 km/h.
Drugi krok to odci±æ kierownicê, i niech komputery za nas prowadz±. Ale
to wszystko w trasie - bo w mie¶cie przysz³o¶ci samochód nie ma prawa
bytu. Przy czym wszystko to w dzisiejszej rzeczywisto¶ci jest oczywi¶cie
nierealne. Ale ma³ymi kroczkami...

Samochód po to jest by siê nim bawiæ

Data: 2018-11-25 16:37:23
Autor: Jacek Maciejewski
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
Dnia Sun, 25 Nov 2018 15:40:24 +0100, kk napisa³(a):

Samochód po to jest by siê nim bawiæ

No. Skocz sobie do parku rozrywki poje¼dziæ na samochodzikach je¶li
jeszcze nie doros³e¶. Przynajmniej kogo¶ nie zabijesz.
Samochód to blaszane pud³o z silnikiem s³u¿±ce do przemieszczenia siê z
p. a do p. b. Przysz³e pokolenia bêd± mia³y nas za idiotów bo¶my
naprodukowali miliardy ju¿ chyba pude³ których g³ównym zajêciem jest
stanie pod budynkiem i rdzewienie. No i oczywi¶cie, dorabianie
w³a¶cicielom paru cm do penisa.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-11-25 20:27:34
Autor: kk
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 2018-11-25 o 16:37, Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Sun, 25 Nov 2018 15:40:24 +0100, kk napisa³(a):

Samochód po to jest by siê nim bawiæ

No. Skocz sobie do parku rozrywki poje¼dziæ na samochodzikach je¶li
jeszcze nie doros³e¶. Przynajmniej kogo¶ nie zabijesz.
Samochód to blaszane pud³o z silnikiem s³u¿±ce do przemieszczenia siê z
p. a do p. b. Przysz³e pokolenia bêd± mia³y nas za idiotów bo¶my
naprodukowali miliardy ju¿ chyba pude³ których g³ównym zajêciem jest
stanie pod budynkiem i rdzewienie. No i oczywi¶cie, dorabianie
w³a¶cicielom paru cm do penisa.


Je¼dzij sobie poci±gami albo komunikacj± miejsk± i nie zawracaj gitary.

Data: 2018-11-25 16:47:46
Autor: Shrek
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 25.11.2018 o 15:40, kk pisze:

Drugi krok to odci±æ kierownicê, i niech komputery za nas prowadz±. Ale
to wszystko w trasie - bo w mie¶cie przysz³o¶ci samochód nie ma prawa
bytu. Przy czym wszystko to w dzisiejszej rzeczywisto¶ci jest oczywi¶cie
nierealne. Ale ma³ymi kroczkami...

Samochód po to jest by siê nim bawiæ

E tam. Do zabawy to motocykl. Samochód to do przemieszczania dupy g³ównie. Coæ co¶ w tym jest, ¿e mimo, ¿e rozs±dek podpowiada yarisa to serce mówi 200+KM;)

Shrek

Data: 2018-11-25 08:25:51
Autor: Bolko
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem

E tam. Do zabawy to motocykl. Samochód to do przemieszczania dupy g³ównie. Coæ co¶ w tym jest, ¿e mimo, ¿e rozs±dek podpowiada yarisa to serce mówi 200+KM;)

Ale to jest g³êboko w nas, tylko zabawki siê zmieni³y.
¯ona zaczytuje sie w Jane Austen (pisarka umar³a w 1817 roku).
I ostatnio opowiada³a jaki¶ fragment ksi±¿ki gdzie jeden z bohaterów siê  chwali³ lasce jakiej on to nie ma bryczki.
My¶lisz ¿e w staro¿ytnym Rzymie by³o inaczej?

Data: 2018-11-25 17:44:25
Autor: Shrek
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 25.11.2018 o 17:25, Bolko pisze:

Ale to jest g³êboko w nas, tylko zabawki siê zmieni³y.
¯ona zaczytuje sie w Jane Austen (pisarka umar³a w 1817 roku).
I ostatnio opowiada³a jaki¶ fragment ksi±¿ki gdzie jeden z bohaterów
siê  chwali³ lasce jakiej on to nie ma bryczki.

W moim przypadku to trochê inaczej - moto ma wygl±daæ dobrze i s³u¿y do zabawy i mo¿e nie lansu, a ¿eby wstydu nie by³o, samochód.... mo¿e byæ jak z madmaxa (w sumie nawet fajniej) byle siê nim przyjemnie je¼dzi³o - w kazdym razie ma byæ dla manie a nie dla blachar. No ale ja ju¿ co mia³em wyrwaæ to wyrwa³em i nie na mototyzacje;)

My¶lisz ¿e w staro¿ytnym Rzymie by³o inaczej?

W nowo¿ytnym to by³o: http://motormania.com.pl/wp-content/uploads/2014/10/Wy%C5%9Bcigi-rydwanow-motocyklowych-1.jpg

Normalnie du¿e dzieci. Ja te¿ tak chce:P

Shrek

Data: 2018-11-25 18:15:11
Autor: JDX
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
On 2018-11-25 17:44, Shrek wrote:
W dniu 25.11.2018 o 17:25, Bolko pisze:
[...]
My¶lisz ¿e w staro¿ytnym Rzymie by³o inaczej?

W nowo¿ytnym to by³o:
http://motormania.com.pl/wp-content/uploads/2014/10/Wy%C5%9Bcigi-rydwanow-motocyklowych-1.jpg


Normalnie du¿e dzieci. Ja te¿ tak chce:P
Zdjêcie z Narodowego Archiwum Cyfrowego. Ca³kiem mo¿liwe, ¿e to w Polsce
by³o. :-)

Data: 2018-11-25 19:00:23
Autor: Shrek
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 25.11.2018 o 18:15, JDX pisze:

Normalnie du¿e dzieci. Ja te¿ tak chce:P
Zdjêcie z Narodowego Archiwum Cyfrowego. Ca³kiem mo¿liwe, ¿e to w Polsce
by³o. :-)

Niestety chyba nie:

http://historicaltimes.tumblr.com/image/108106132702 tu bez loga NAC...

Tak czy inaczej zajebiste.

Data: 2018-11-25 19:02:40
Autor: Shrek
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 25.11.2018 o 18:15, JDX pisze:
On 2018-11-25 17:44, Shrek wrote:
W dniu 25.11.2018 o 17:25, Bolko pisze:
[...]
My¶lisz ¿e w staro¿ytnym Rzymie by³o inaczej?

W nowo¿ytnym to by³o:
http://motormania.com.pl/wp-content/uploads/2014/10/Wy%C5%9Bcigi-rydwanow-motocyklowych-1.jpg


Normalnie du¿e dzieci. Ja te¿ tak chce:P
Zdjêcie z Narodowego Archiwum Cyfrowego. Ca³kiem mo¿liwe, ¿e to w Polsce
by³o. :-)

http://www.retronauta.pl/motocyklowe-rydwany

Walia 36rok..

Shrek

Data: 2018-11-25 19:06:15
Autor: Shrek
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 25.11.2018 o 19:02, Shrek pisze:

http://www.retronauta.pl/motocyklowe-rydwany

Walia 36rok..

Z tym, ze Nowa Walia;)

Shrek

Data: 2018-11-25 19:11:36
Autor: JDX
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
On 2018-11-25 19:02, Shrek wrote:
W dniu 25.11.2018 o 18:15, JDX pisze:
[...]
Zdjêcie z Narodowego Archiwum Cyfrowego. Ca³kiem mo¿liwe, ¿e to w Polsce
by³o. :-)

http://www.retronauta.pl/motocyklowe-rydwany

Walia 36rok..
Nie Walia, tylko Nowa Po³udniowa Walia. Czyli Australia. :-)

Data: 2018-11-25 19:16:21
Autor: J.F.
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
Dnia Sun, 25 Nov 2018 08:25:51 -0800 (PST), Bolko napisa³(a):
E tam. Do zabawy to motocykl. Samochód to do przemieszczania dupy g³ównie. Coæ co¶ w tym jest, ¿e mimo, ¿e rozs±dek podpowiada yarisa to serce mówi 200+KM;)

Ale to jest g³êboko w nas, tylko zabawki siê zmieni³y.
¯ona zaczytuje sie w Jane Austen (pisarka umar³a w 1817 roku).
I ostatnio opowiada³a jaki¶ fragment ksi±¿ki gdzie jeden z bohaterów siê  chwali³ lasce jakiej on to nie ma bryczki.

Bryczki ? Dziwny gust mialy te angielki.
Konie to bym rozumial, ale bryczki ?

Chyba ze w Anglii istnial juz jakis kult powozu ...

J.

Data: 2018-11-25 20:32:57
Autor: kk
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 2018-11-25 o 17:25, Bolko pisze:

E tam. Do zabawy to motocykl. Samochód to do przemieszczania dupy
g³ównie. Coæ co¶ w tym jest, ¿e mimo, ¿e rozs±dek podpowiada yarisa to
serce mówi 200+KM;)

Ale to jest g³êboko w nas, tylko zabawki siê zmieni³y.
¯ona zaczytuje sie w Jane Austen (pisarka umar³a w 1817 roku).
I ostatnio opowiada³a jaki¶ fragment ksi±¿ki gdzie jeden z bohaterów
siê  chwali³ lasce jakiej on to nie ma bryczki.
My¶lisz ¿e w staro¿ytnym Rzymie by³o inaczej?


O to to

Data: 2018-11-25 20:49:11
Autor: Shrek
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 25.11.2018 o 20:32, kk pisze:


O to to

To ty z fetyszem twiziego zosaniesz prawiczkiem do koñca:P

Shrek

Data: 2018-11-25 20:32:35
Autor: kk
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 2018-11-25 o 16:47, Shrek pisze:
W dniu 25.11.2018 o 15:40, kk pisze:

Drugi krok to odci±æ kierownicê, i niech komputery za nas prowadz±. Ale
to wszystko w trasie - bo w mie¶cie przysz³o¶ci samochód nie ma prawa
bytu. Przy czym wszystko to w dzisiejszej rzeczywisto¶ci jest oczywi¶cie
nierealne. Ale ma³ymi kroczkami...

Samochód po to jest by siê nim bawiæ

E tam. Do zabawy to motocykl. Samochód to do przemieszczania dupy g³ównie. Coæ co¶ w tym jest, ¿e mimo, ¿e rozs±dek podpowiada yarisa to serce mówi 200+KM;)

Nie o to chodzi, ludzie kupuj± samochodów tylko po to by siê normalnie przemieszczaæ bo do tego mo¿na w³a¶nie w autobus wsi±¶æ. Doro¶li ludzie kupuj± sobie zabawki. Jest te¿ ca³a masa ludzi8, którym wydaje siê, ¿e wo¿± i jest ok a rzeczywisto¶æ jest taka, ¿e to ciotki s± tylko, nie ogarniaj±ce prowadzenia.

Data: 2018-11-25 10:43:34
Autor: Mateusz Viste
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
On Sun, 25 Nov 2018 10:49:25 +0100, kk wrote:
W dniu 2018-11-25 o 09:32, Mateusz Viste pisze:
On Sat, 24 Nov 2018 22:49:12 +0100, kk wrote:
To jest stwarzanie problemu a nie rozwi±zywanie. Kto (jaki % ludzików)
chce je¼dziæ skuterem? Jak s³yszê te opowie¶ci jak to rowery i
elektryczne hulajnogi rozwi±¿± problem transportu w mie¶cie to siê
zastanawiam co kieruje pisz±cym, ¿e takie brednie opowiada.

Ale to przecie¿ jest rozwi±zanie, chyba jedno z nielicznych sensownych.
Dwutonowy samochód w mie¶cie to kompletna pomy³ka. Przysz³o¶ci± s±
rowery, hulajnogi, zbiorkom i ew. jakie¶ lekkie mikrosamochody w
wynajmie.

Ale nie rozumiesz, ¿e ludzie tym nie bêd± je¼dzili masowo?! Masowo bêd±
je¼dzili samochodami. Nie zmienisz tego trendu daj±c im hulajnogi bo oni
tym g..em nie chc± je¼dziæ.

Póki bêd± mieli wybór, to zapewne bêdzie tak jak piszesz. Za rok czy dwa pewno bêdziemy w tym samym punkcie. Za 100 lat natomiast ca³kiem inaczej sprawy mog± wygl±daæ. Niewykluczone, ¿e bêdziemy wtedy ¿yli w stalowych jaskiniach. Je¿eli w ogóle - "bêdziemy".

Czas prawdê powie. Mo¿e nie w tym roku, ani nie w nastêpnym, ale
prêdzej czy pó¼niej bêdzie dla wszystkich oczywiste ¿e przemieszczanie
dwóch ton metalu aby przetransportowaæ 80 kg wody i bia³ka to taki
sobie interes.

Co komu przeszkadza masa?!

Ruszenie masy to energia. Ok, mo¿na j± próbowaæ odzyskaæ przy pó¼niejszym hamowaniu - ale w warunkach ziemskich to zawsze bêdzie mocno stratny proces.

Wszystko co mo¿e dawaæ jakie¶ profity to
mniejsze rozmiary u³atwiaj±ce parkowanie.

To te¿. I skrzyd³a.

Ale Twizy które da siê
zaparkowaæ miêdzy innymi samochodami kosztuje 70 tysiêcy.

Bo Twizy to jest ¿art :) Tylko ¶wiat siê nie pozna³ na francuskim humorze i kupuje to za drogie pieni±dze.

Mateusz

Data: 2018-11-25 14:19:04
Autor: Shrek
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 25.11.2018 o 11:43, Mateusz Viste pisze:

Ale nie rozumiesz, ¿e ludzie tym nie bêd± je¼dzili masowo?! Masowo bêd±
je¼dzili samochodami. Nie zmienisz tego trendu daj±c im hulajnogi bo oni
tym g..em nie chc± je¼dziæ.

Póki bêd± mieli wybór, to zapewne bêdzie tak jak piszesz.
Niekoniecznie. Po centrum w lato poruszam siê w zasadzie tylko rowerami miejskimi (mimo, ze mam motocykl pod firm±) w zimê je¿dzê metrem bo tak szybciej i wygodniej. No dobra - moze samochodem wygodniej, ale za to o wiele d³u¿ej i nie mo¿na sobie czytaæ.

Wiêc nie jest tak, ¿e ludzie maj± dupy przyspawane do samochodów. Po prostu kwestia na ile konkurencyjne s± inne ¶rodki. I czêsto s± bezkonkurencyjne.

Shrek

Data: 2018-11-25 20:10:25
Autor: Marcin N
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 2018-11-25 o 14:19, Shrek pisze:
w zimê je¿dzê metrem bo tak szybciej i wygodniej

W Polsce patologi± jest to, ¿e tylko jedno miasto ma metro.
Metro jest jedyn± prawdziw± alternatyw± dla samochodu w mie¶cie.
Nie jest wygodniejsze od samochodu, ale jest ZNACZNIE szybsze.

--
MN

Data: 2018-11-25 20:35:31
Autor: Shrek
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 25.11.2018 o 20:10, Marcin N pisze:

W Polsce patologi± jest to, ¿e tylko jedno miasto ma metro.

Zgoda. Choæ tak naprawdê szybkie tramwaje (tylko rzeczywi¶cie szybkie, jak poznañska pestka) albo choæby solidnie zrobiona kolej miejska te¿ by zrobi³a robotê.

Metro jest jedyn± prawdziw± alternatyw± dla samochodu w mie¶cie.
Nie jest wygodniejsze od samochodu, ale jest ZNACZNIE szybsze.

Z wygod± to równie bywa - potrafi byæ nawet wygodniejsze, biorac pod uwagê ¿e nie trzeba miejsca szukac i szyb skrobaæ. Problem w tym, ¿e rzeczywi¶cie jest tego co kot nap³aka³. Ale pokazuje, ¿e transort zbiorowy potrafi byæ konkurencyjny do komunikacji indywidualnej.

Shrek

Data: 2018-11-25 20:37:07
Autor: kk
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 2018-11-25 o 20:10, Marcin N pisze:
W dniu 2018-11-25 o 14:19, Shrek pisze:
w zimê je¿dzê metrem bo tak szybciej i wygodniej

W Polsce patologi± jest to, ¿e tylko jedno miasto ma metro.
Metro jest jedyn± prawdziw± alternatyw± dla samochodu w mie¶cie.
Nie jest wygodniejsze od samochodu, ale jest ZNACZNIE szybsze.


Wiesz ile kosztuje metro?

Data: 2018-11-26 11:59:57
Autor: Budzik
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
U¿ytkownik Shrek 1@wp.pl ...

No dobra - moze samochodem wygodniej, ale za to o wiele d³u¿ej i nie mo¿na sobie czytaæ.

I od razu wpisujesz sie w mniejszosc... bo 70% polaków nie dotyka ani jednej ksiazki w ci±gu roku...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
Zbyt kocham moje szaleñstwa, by nie przera¿a³a mnie my¶l,
¿e kto¶ wbrew woli próbowa³ bêdzie mnie leczyæ

Data: 2018-11-26 13:07:58
Autor: J.F.
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
U¿ytkownik "Budzik"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:XnsA9A681EC453B4budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
U¿ytkownik Shrek 1@wp.pl ...
No dobra - moze samochodem wygodniej, ale za to o
wiele d³u¿ej i nie mo¿na sobie czytaæ.

I od razu wpisujesz sie w mniejszosc... bo 70% polaków nie dotyka ani
jednej ksiazki w ci±gu roku...

Ale takiej papierowej ?
Bo mozna ksiazke na czytniku, telefonie, czy sluchawkach, a ankieta nie wiadomo o co pytala :-)

Tylko w samochodzie trzeba uwazac ze sluchaniem, bo mozna przeoczyc ostrzezenie od janosika :-)

J.

Data: 2018-11-25 16:16:16
Autor: kk
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 2018-11-25 o 11:43, Mateusz Viste pisze:

Czas prawdê powie. Mo¿e nie w tym roku, ani nie w nastêpnym, ale
prêdzej czy pó¼niej bêdzie dla wszystkich oczywiste ¿e przemieszczanie
dwóch ton metalu aby przetransportowaæ 80 kg wody i bia³ka to taki
sobie interes.

Co komu przeszkadza masa?!

Ruszenie masy to energia. Ok, mo¿na j± próbowaæ odzyskaæ przy pó¼niejszym
hamowaniu - ale w warunkach ziemskich to zawsze bêdzie mocno stratny
proces.

Ale nie mamy problemu masy, staæ nas itp itd.


Wszystko co mo¿e dawaæ jakie¶ profity to
mniejsze rozmiary u³atwiaj±ce parkowanie.

To te¿. I skrzyd³a.

Mo¿na sobie wymy¶laæ co siê chce, ale ma³e rozmiary s± dostêpne a skrzyd³a nie bardzo.


Ale Twizy które da siê
zaparkowaæ miêdzy innymi samochodami kosztuje 70 tysiêcy.

Bo Twizy to jest ¿art :) Tylko ¶wiat siê nie pozna³ na francuskim humorze
i kupuje to za drogie pieni±dze.

Z czego? Moim zdaniem idealny samochód miejski. Kupuj± wystarczaj±co bogaci.

Data: 2018-11-25 10:49:25
Autor: kk
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 2018-11-25 o 09:32, Mateusz Viste pisze:
On Sat, 24 Nov 2018 22:49:12 +0100, kk wrote:
To jest stwarzanie problemu a nie rozwi±zywanie. Kto (jaki % ludzików)
chce je¼dziæ skuterem? Jak s³yszê te opowie¶ci jak to rowery i
elektryczne hulajnogi rozwi±¿± problem transportu w mie¶cie to siê
zastanawiam co kieruje pisz±cym, ¿e takie brednie opowiada.

Ale to przecie¿ jest rozwi±zanie, chyba jedno z nielicznych sensownych.
Dwutonowy samochód w mie¶cie to kompletna pomy³ka. Przysz³o¶ci± s±
rowery, hulajnogi,


Ale nie rozumiesz, ¿e ludzie tym nie bêd± je¼dzili masowo?! Masowo bêd± je¼dzili samochodami. Nie zmienisz tego trendu daj±c im hulajnogi bo oni tym g..em nie chc± je¼dziæ.


zbiorkom i ew. jakie¶ lekkie mikrosamochody w wynajmie.

Czas prawdê powie. Mo¿e nie w tym roku, ani nie w nastêpnym, ale prêdzej
czy pó¼niej bêdzie dla wszystkich oczywiste ¿e przemieszczanie dwóch ton
metalu aby przetransportowaæ 80 kg wody i bia³ka to taki sobie interes.

Co komu przeszkadza masa?! Wszystko co mo¿e dawaæ jakie¶ profity to mniejsze rozmiary u³atwiaj±ce parkowanie. Ale Twizy które da siê zaparkowaæ miêdzy innymi samochodami kosztuje 70 tysiêcy.

Data: 2018-11-25 13:52:29
Autor: ToMasz
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 25.11.2018 o 09:32, Mateusz Viste pisze:
On Sat, 24 Nov 2018 22:49:12 +0100, kk wrote:
To jest stwarzanie problemu a nie rozwi±zywanie. Kto (jaki % ludzików)
chce je¼dziæ skuterem?

Ale to przecie¿ jest rozwi±zanie, chyba jedno z nielicznych sensownych.
Dwutonowy samochód w mie¶cie to kompletna pomy³ka. Przysz³o¶ci± s±


ludzie... my¶lcie, zastanawiajcie siê nad sensem, nie nad literkami. JA piszê o tym, ¿e dziêki wspó³pracy wielu firm, unifikacji wielko¶ci akumulatora i jego z³±cz, a tak¿e umo¿liwieniu b³yskawicznej, automatycznej wymianie akumulatora, rozwi±zujemy 90% problemów elektryków i 50% problemów komunikacji. Skoro w skuterach pokazanych na filmie, da siê zostawiæ swój akumulator, wzi±æ inny, maj± te same wymiary, jest to rozliczane tak ¿e da siê korzystaæ... to dlaczego w samochdach nie?
Kupuje puste auto, za powiedzmy 50 ty¶. do tego abonament na wynajem akumulatora - takiego jaki jest potrzebny. do pracy 10km - akumulator mini. do pracy 20 km midi. jazda w trasy - akumulator maxi. za 25 lat na ka¿dej stacji benzynowej 3 stanowiska szybkiej wymiany akumulatorów.
Reasumuj±c: Cena energii elektrycznej plus wynajem aku - i tak bêdzie ni¿sza ni¿ cena ropy/benzyny (a przy autostradach stacje "benzynowe" z wiatrakami :)  )
producent samochodu przestaje byæ producentem akumulatorów, zajmuje sie tym co dotychczas robi³.
producent akumulatorów ma wolne rêce, sam dba aby ogniwa pasowa³y do obudowy, standardowej obudowy, produkuje jeden model w kilu wersjach a nie - do ka¿dego auta co innego. unifikacja = ni¿sze ceny.
Cena auta bêdzie stosunkowo niska. powinna byæ  ni¿sza ni¿ benzynowego. silni spalinowy = elektryczny, brak wydechu, oczyszczania spalin, zasilania paliwem i byæ mo¿e skrzyni biegów. reszta kosztów  roz³o¿ona na raty i (w wiêkszym stopiniu ni¿ dzisiaj (przy nowych autach)) uzale¿niona od planowanego przejechanego dystansu
Co wy na TAKI (tak wyja¶niony) pomys³?

ToMasz

PS bo... chyba system wymiany akumulatora  od spodu auta, realizowany przez maszynê w kilkana¶cie sekund, to chyba nie jest zejebi¶cie trudny w realizacji?

Data: 2018-11-25 13:59:43
Autor: Jacek Maciejewski
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
Dnia Sun, 25 Nov 2018 13:52:29 +0100, ToMasz napisa³(a):

PS bo... chyba system wymiany akumulatora  od spodu auta, realizowany przez maszynê w kilkana¶cie sekund, to chyba nie jest zejebi¶cie trudny w realizacji?

Dobrze gadasz. S± robione takie projekty. Choæ prawdê mówi±c unifikacja
czego¶ pomiêdzy producentami jest zajebi¶cie trudna, co widzimy przy
³adowarkach i gniazdkach s³uchawek przy komórach, przy gniazdach
³adowania samoch. elektrycznych a nawet przy sposobach mocowania ¿arówek
:)
Obecnie s± dwa trendy - wymiana aku i ³adowanie. Oba s± ju¿ w
eksploatacji. Czas poka¿e co siê ostanie.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-11-25 13:20:27
Autor: Mateusz Viste
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
On Sun, 25 Nov 2018 13:59:43 +0100, Jacek Maciejewski wrote:
Dobrze gadasz. S± robione takie projekty. Choæ prawdê mówi±c unifikacja
czego¶ pomiêdzy producentami jest zajebi¶cie trudna,

Nie wiem czy trudna - chyba po prostu ¿adnemu siê to nie op³aca. Dopiero jaki¶ odgórny nakaz mo¿e tu pomóc (tak jak mia³o to miejsce z gniazdami w smartfonach). Ca³a nadzieja w Brukseli.

Obecnie s± dwa trendy - wymiana aku i ³adowanie. Oba s± ju¿ w
eksploatacji.

No i wodór zdaje siê powoli ale pewnie wkraczaæ, przynajmniej na zachodzie (no i w Japonii, ale tam to nie nowo¶æ).
https://www.netinform.net/H2/H2Stations/H2Stations.aspx?Continent=EU

Czas poka¿e co siê ostanie.

Jak ze wszystkim :)

Mateusz

Data: 2018-11-25 16:19:15
Autor: kk
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 2018-11-25 o 13:52, ToMasz pisze:
W dniu 25.11.2018 o 09:32, Mateusz Viste pisze:
On Sat, 24 Nov 2018 22:49:12 +0100, kk wrote:
To jest stwarzanie problemu a nie rozwi±zywanie. Kto (jaki % ludzików)
chce je¼dziæ skuterem?

Ale to przecie¿ jest rozwi±zanie, chyba jedno z nielicznych sensownych.
Dwutonowy samochód w mie¶cie to kompletna pomy³ka. Przysz³o¶ci± s±


ludzie... my¶lcie, zastanawiajcie siê nad sensem, nie nad literkami. JA piszê o tym, ¿e dziêki wspó³pracy wielu firm, unifikacji wielko¶ci akumulatora i jego z³±cz, a tak¿e umo¿liwieniu b³yskawicznej, automatycznej wymianie akumulatora, rozwi±zujemy 90% problemów elektryków i 50% problemów komunikacji. Skoro w skuterach pokazanych na filmie, da siê zostawiæ swój akumulator, wzi±æ inny, maj± te same wymiary, jest to rozliczane tak ¿e da siê korzystaæ... to dlaczego w samochdach nie? ...

Dlatego, ¿e to niepotrzebne jest tak, jak zwykle niepotrzebne jest w telefonach. Skuter jest tylko przyk³adem, ¿e siê da i ¿e nieraz mog³oby siê przydaæ, ale tego nie kwestionujemy.

Data: 2018-11-24 23:43:01
Autor: Marek S
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 2018-11-24 o 22:09, ToMasz pisze:
witam
jaki¶ czas temu pisa³em o mo¿liwym sposobie obej¶cia problemu ze zbyt wolnym ³adowaniem. zunifikowane, ma³e akumulatory - na wynajem, z systemem szybkiej wymiany.
Ju¿ od dawna istnieje koncepcja wymiany akumulatorów zamiast ich ³adowania. Nie odkrywasz w ten sposób niczego nowego.

Za to czym¶ nowym jest zast±pienie baterii Li-Ion poprzez:

https://www.polskieradio.pl/23/267/Artykul/181202,Nowe-baterie-beda-11-razy-pojemniejsze-niz-ogniwa-litowojonowe

W³a¶nie dzi¶ us³ysza³em w radio, ¿e w Chinach powsta³a fabryka takowych. Ciekaw jestem co na to Tesla, która uruchamia najwiêksz± na ¶wiecie fabrykê przestarza³ych baterii Li-Ion.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-11-24 23:50:46
Autor: kk
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 2018-11-24 o 23:43, Marek S pisze:
W dniu 2018-11-24 o 22:09, ToMasz pisze:
witam
jaki¶ czas temu pisa³em o mo¿liwym sposobie obej¶cia problemu ze zbyt wolnym ³adowaniem. zunifikowane, ma³e akumulatory - na wynajem, z systemem szybkiej wymiany.
Ju¿ od dawna istnieje koncepcja wymiany akumulatorów zamiast ich ³adowania. Nie odkrywasz w ten sposób niczego nowego.

Za to czym¶ nowym jest zast±pienie baterii Li-Ion poprzez:

https://www.polskieradio.pl/23/267/Artykul/181202,Nowe-baterie-beda-11-razy-pojemniejsze-niz-ogniwa-litowojonowe W³a¶nie dzi¶ us³ysza³em w radio, ¿e w Chinach powsta³a fabryka takowych. Ciekaw jestem co na to Tesla, która uruchamia najwiêksz± na ¶wiecie fabrykê przestarza³ych baterii Li-Ion.


Jeszcze ich nie wymy¶lili a ju¿ powsta³a fabryka?

Data: 2018-11-25 00:11:28
Autor: Marek S
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 2018-11-24 o 23:50, kk pisze:

Jeszcze ich nie wymy¶lili a ju¿ powsta³a fabryka?

No co¶ ty. Wraz z opracowaniem grafenu powsta³y nowe koncepcje ogniw. To nie jest nowy temat. A z drugiej strony komentujê zas³yszane i przytaczam ¼ród³o. Nie ja to wymy¶li³em.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-11-25 00:28:17
Autor: Tomasz Pyra
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
Dnia Sat, 24 Nov 2018 23:43:01 +0100, Marek S napisa³(a):

W dniu 2018-11-24 o 22:09, ToMasz pisze:
witam
jaki¶ czas temu pisa³em o mo¿liwym sposobie obej¶cia problemu ze zbyt wolnym ³adowaniem. zunifikowane, ma³e akumulatory - na wynajem, z systemem szybkiej wymiany.
Ju¿ od dawna istnieje koncepcja wymiany akumulatorów zamiast ich ³adowania. Nie odkrywasz w ten sposób niczego nowego.

Za to czym¶ nowym jest zast±pienie baterii Li-Ion poprzez:

https://www.polskieradio.pl/23/267/Artykul/181202,Nowe-baterie-beda-11-razy-pojemniejsze-niz-ogniwa-litowojonowe

W³a¶nie dzi¶ us³ysza³em w radio, ¿e w Chinach powsta³a fabryka takowych. Ciekaw jestem co na to Tesla, która uruchamia najwiêksz± na ¶wiecie fabrykê przestarza³ych baterii Li-Ion.

Wiesz jak to jest z takimi "niusami"... Nie ma tygodnia ¿eby kto¶ nie doniós³ o znalezieniu leku na raka, nowej
planety na której jest ¿ycie, nowego napêdu kosmicznego i nowego rodzaju
akumulatora ;)

I wszystko zawsze jest 10x l¿ejsze, 10x mniejsze, 10x pojemniejsze i 10x
tañsze.
I jako¶ mija pó³ roku i dziwnym trafem nie zalewa to ¶wiata.

Nie ¿eby to nie mog³a byæ przysz³o¶æ, jednak twierdzenie ¿e akumulator
litowy jest przestarza³y, to jednak raczej jest przesada.

Data: 2018-11-25 14:51:10
Autor: Marek S
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 2018-11-25 o 00:28, Tomasz Pyra pisze:

Nie ¿eby to nie mog³a byæ przysz³o¶æ, jednak twierdzenie ¿e akumulator
litowy jest przestarza³y, to jednak raczej jest przesada.


Te¿ mi siê tak wydaje, ¿e Tesla pobudowa³a fabrykê po wcze¶niejszym zbadaniu op³acalno¶ci produkcji tych akumulatorów.

Wygl±da na to, ¿e fake newsy zaczynaj± stanowiæ g³ówny nurt dziennikarstwa. Co nie jest wiadomo¶ci± optymistyczn±.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-11-25 22:57:54
Autor: Tomasz Pyra
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
Dnia Sun, 25 Nov 2018 14:51:10 +0100, Marek S napisa³(a):

W dniu 2018-11-25 o 00:28, Tomasz Pyra pisze:

Nie ¿eby to nie mog³a byæ przysz³o¶æ, jednak twierdzenie ¿e akumulator
litowy jest przestarza³y, to jednak raczej jest przesada.


Te¿ mi siê tak wydaje, ¿e Tesla pobudowa³a fabrykê po wcze¶niejszym zbadaniu op³acalno¶ci produkcji tych akumulatorów.

No na pewno jest to technologia która na dzi¶ spe³nia pok³adane w niej
oczekiwania.
A jej najwa¿niejsz± zalet± jest to, ¿e istnieje i nadaje siê do produkcji
(i to ju¿ od jakiego¶ czasu).

A to ¿e w jakim¶ laboratorium, jacy¶ ludzie, uzyskali dane ¿e da³oby siê to
robiæ lepiej, zapewne jest wk³adem w rozwój nauki, ale w±tpliwe ¿eby to siê
uda³o tak raz-dwa wsadziæ do samochodów.
Ma³o który wynalazek prosto z laboratorium nadaje siê do fabryki.

Wygl±da na to, ¿e fake newsy zaczynaj± stanowiæ g³ówny nurt dziennikarstwa. Co nie jest wiadomo¶ci± optymistyczn±.

To okre¶li³bym raczej mianem "dziennikarstwa nawiedzonego", albo
przynajmniej "podnieconego".
Za du¿o takich newsów przewala siê przez media, za du¿o czasu zajmuje mi
dotarcie do naukowych ¼róde³ i bardziej trze¼wa ocena tego czym podnieci³
siê dziennikarz...

Data: 2018-11-25 23:21:15
Autor: Marek S
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 2018-11-25 o 22:57, Tomasz Pyra pisze:

A to ¿e w jakim¶ laboratorium, jacy¶ ludzie, uzyskali dane ¿e da³oby siê to
robiæ lepiej, zapewne jest wk³adem w rozwój nauki, ale w±tpliwe ¿eby to siê
uda³o tak raz-dwa wsadziæ do samochodów.
Ma³o który wynalazek prosto z laboratorium nadaje siê do fabryki.

.... choæby z tego wzglêdu, ¿e istniej±ca linia produkcyjna najpierw musi siê zwróciæ. Nawet je¶li istnia³aby jaka¶ alternatywna super-technologia, to i tak nie wejdzie w ¿ycie by nie zabiæ istniej±cych fabryk.

Wygl±da na to, ¿e fake newsy zaczynaj± stanowiæ g³ówny nurt
dziennikarstwa. Co nie jest wiadomo¶ci± optymistyczn±.

To okre¶li³bym raczej mianem "dziennikarstwa nawiedzonego", albo
przynajmniej "podnieconego".
Za du¿o takich newsów przewala siê przez media, za du¿o czasu zajmuje mi
dotarcie do naukowych ¼róde³ i bardziej trze¼wa ocena tego czym podnieci³
siê dziennikarz...

Wiesz... s±dzê, ¿e temat jest nieco inny. Od d³u¿szego czasu obserwujê zjawisko, ¿e dziennikarze w ró¿nych stacjach powtarzaj± wiadomo¶ci u¿ywaj±c dok³adnie tych samych s³ów, w tej samej kolejno¶ci. Pomijam relacje politycznie, których ta regu³a nie dotyczy bo zale¿y od upodobañ danej stacji. To nie mo¿e byæ przypadek. Wynika z tego, ¿e czerpi± oni informacje z jednego ¼ród³a. Je¶li ¼ród³o plecie bzdury, nie ogarnia zagadnienia, to dziennikarze musz± je powtarzaæ s³owo w s³owo bez anga¿owania mózgu. Nawet najwiêksze bzdury nagle staj± siê wszechobecne w mediach dziêki temu. To jaka¶ forma korpo-dziennikarstwa.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-11-26 17:02:52
Autor: J.F.
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
U¿ytkownik "Marek S"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ptf793$fmi$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2018-11-25 o 22:57, Tomasz Pyra pisze:
A to ¿e w jakim¶ laboratorium, jacy¶ ludzie, uzyskali dane ¿e da³oby siê to
robiæ lepiej, zapewne jest wk³adem w rozwój nauki, ale w±tpliwe ¿eby to siê
uda³o tak raz-dwa wsadziæ do samochodów.
Ma³o który wynalazek prosto z laboratorium nadaje siê do fabryki.

... choæby z tego wzglêdu, ¿e istniej±ca linia produkcyjna najpierw musi siê zwróciæ. Nawet je¶li istnia³aby jaka¶ alternatywna super-technologia, to i tak nie wejdzie w ¿ycie by nie zabiæ istniej±cych fabryk.

Nie musi, nie musi - nie zmusisz konkurencji do zastopowania.
No chyba, ze bogaty jestes i ja wykupisz.

Tomasz dobrze pisze - wdrozenie do uzytku i produkcji to sa lata, czasem grube.
A jak takie swietne to beda najpierw sprzedawane za duze pieniadze.
I stare fabryki zdaza sie zwrocic .

J.

Data: 2018-11-25 23:23:41
Autor: kk
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 2018-11-25 o 22:57, Tomasz Pyra pisze:

A to ¿e w jakim¶ laboratorium, jacy¶ ludzie, uzyskali dane ¿e da³oby siê to
robiæ lepiej, zapewne jest wk³adem w rozwój nauki, ale w±tpliwe ¿eby to siê
uda³o tak raz-dwa wsadziæ do samochodów.
Ma³o który wynalazek prosto z laboratorium nadaje siê do fabryki.

http://niusy.pl/@motoryzacja.interia.pl/a57

Twizy bêdzie siê ³adowa³o 5 minut zamiast 3,5 godziny :-)

Data: 2018-11-26 11:18:10
Autor: T.
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 2018-11-25 o 23:23, kk pisze:
W dniu 2018-11-25 o 22:57, Tomasz Pyra pisze:

A to ¿e w jakim¶ laboratorium, jacy¶ ludzie, uzyskali dane ¿e da³oby siê to
robiæ lepiej, zapewne jest wk³adem w rozwój nauki, ale w±tpliwe ¿eby to siê
uda³o tak raz-dwa wsadziæ do samochodów.
Ma³o który wynalazek prosto z laboratorium nadaje siê do fabryki.

http://niusy.pl/@motoryzacja.interia.pl/a57

Twizy bêdzie siê ³adowa³o 5 minut zamiast 3,5 godziny :-)

Jak siê zastosuje ultrakondensatory grafenowe to na³adowanie bêdzie trwa³o kilka sekund. :-) ¦wiat nie stoi w miejscu...
T.

Data: 2018-11-26 17:14:23
Autor: Marcin N
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 2018-11-26 o 11:18, T. pisze:
Jak siê zastosuje ultrakondensatory grafenowe to na³adowanie bêdzie trwa³o kilka sekund. :-) ¦wiat nie stoi w miejscu...

Terefere.

A sk±d we¼miesz energiê, ¿eby j± przelaæ do tych ultranowoczesnych baterii?

Czy w ogóle zdajesz sobie sprawê, jakie tu moce by³yby potrzebne?

Niezwyk³± zalet± paliw p³ynnych jest w³a¶nie to, ¿e s± to paliwa p³ynne - ³atwe do transportu i przechowywania. Warto chwilê pomy¶leæ nad magi±, jak± s± silniki spalinowe.

Potrafi± p³yn zamieniæ w ogromne ilo¶ci u¿ytecznej energii któr± bardzo sprawnie wykorzystuj± do przemieszczania ogromnych przedmiotów. To s± naprawdê "czary".

Oczywi¶cie maj± wady, które z lubo¶ci± lubimy wytykaæ, ale ogólnie - to jest to sprzêt, który powinien budziæ ogromny szacunek.

Podobnie jak wiele innych "codziennych" technologii, które ludziki u¿ywaj± - na ogó³ nie maj±c bladego pojêcia, jak dzia³aj± i jak niezwyk³ej technologii wymagaj±.

--
MN

Data: 2018-11-26 18:41:40
Autor: T.
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 2018-11-26 o 17:14, Marcin N pisze:
W dniu 2018-11-26 o 11:18, T. pisze:
Jak siê zastosuje ultrakondensatory grafenowe to na³adowanie bêdzie trwa³o kilka sekund. :-) ¦wiat nie stoi w miejscu...

Terefere.

A sk±d we¼miesz energiê, ¿eby j± przelaæ do tych ultranowoczesnych baterii?

Czy w ogóle zdajesz sobie sprawê, jakie tu moce by³yby potrzebne?

Niezwyk³± zalet± paliw p³ynnych jest w³a¶nie to, ¿e s± to paliwa p³ynne - ³atwe do transportu i przechowywania. Warto chwilê pomy¶leæ nad magi±, jak± s± silniki spalinowe.

Potrafi± p³yn zamieniæ w ogromne ilo¶ci u¿ytecznej energii któr± bardzo sprawnie wykorzystuj± do przemieszczania ogromnych przedmiotów. To s± naprawdê "czary".

Oczywi¶cie maj± wady, które z lubo¶ci± lubimy wytykaæ, ale ogólnie - to jest to sprzêt, który powinien budziæ ogromny szacunek.

Podobnie jak wiele innych "codziennych" technologii, które ludziki u¿ywaj± - na ogó³ nie maj±c bladego pojêcia, jak dzia³aj± i jak niezwyk³ej technologii wymagaj±.

To proste - na stacjach ³adowania te¿ bêd± kondensatory. One siê mog± ³adowaæ powoli w czasie, kiedy nie ma ruchu.
Zapewne zanim przeciêtnego Kowalskiego bêdzie staæ na takie auto to ju¿ wynajd± minielektrownie atomowe na ka¿dej stacji paliw.
T.

Data: 2018-11-26 19:58:28
Autor: J.F.
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
U¿ytkownik "Marcin N"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5bfc1bde$0$474$65785112@news.neostrada.pl...
Niezwyk³± zalet± paliw p³ynnych jest w³a¶nie to, ¿e s± to paliwa p³ynne - ³atwe do transportu i przechowywania.

Niekoniecznie. Paliwa stale nie sa jakies duzo trudniejsze.
A w przechowywaniu to nawet latwiejsze :-)

Zaleta p.p. moze byc to, ze sie je daje podac do wnetrza cylindra ... ale Diesel na poczatku chcial podawac mia³ wêglowy !

Nowoczesna turbina parowa tez ma duza sprawnosc, a palic w piecu mozna czymkolwiek.

Warto chwilê pomy¶leæ nad magi±, jak± s± silniki spalinowe.
Potrafi± p³yn zamieniæ w ogromne ilo¶ci u¿ytecznej energii któr± bardzo sprawnie wykorzystuj± do przemieszczania ogromnych przedmiotów. To s± naprawdê "czary".

Ale to nie tyle magia silnika, co skutek tego, ze paliwa potrafia dostarczyc naprawde duzych energii.

Taki 1kg benzyny z energia spalania ok 44MJ daje energie wystarczajaca do podniesienia  tony na 4.4km.
Tzn wystarczalaby, gdyby nie to, ze spalanie daje energie cieplna, a potem silnik cieplny ma sprawnosc miern±.
Ale nawet ten 1km budzi szacunek.
Wegiel ma energie mniejsza, ale ciagle olbrzymia.

Oczywi¶cie maj± wady, które z lubo¶ci± lubimy wytykaæ, ale ogólnie - to jest to sprzêt, który powinien budziæ ogromny szacunek.

Ale paliwa kopalne sie skoncza, i to raczej szybciej niz pozniej :-)

A jak sie skoncza ... cynk tez sie chetnie laczy z tlenem i tez daje duzo energii.
Aluminium jeszcze wiecej. Albo wodor.

I to sie daje odwracac :-)

J.

Data: 2018-11-28 20:24:35
Autor: Marek S
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 2018-11-26 o 19:58, J.F. pisze:


Ale paliwa kopalne sie skoncza, i to raczej szybciej niz pozniej :-)

A jak sie skoncza ... cynk tez sie chetnie laczy z tlenem i tez daje duzo energii.
Aluminium jeszcze wiecej. Albo wodor.

I to sie daje odwracac :-)

Co by powiaæ pesymizmem: energia elektryczna coraz dro¿sza. Od przysz³ego roku w PL raczej "tankowanie" elektryka stanie siê dro¿sze ni¿ "kopalniaka". Nie wiem jak ta 30-to % podwy¿ka cen energii wp³ynie na ceny w ³adowarkach tak do koñca.

Wiêc pewnie zaraz powstanie problem czym zast±piæ elektryki :-D Pewnie wodór, ale zaraz auta wodorowe dostan± zakaz wjazdu do centrów miast bo woda z rur wydechowych zalewa piwnice i reumatyzm powoduje :-D

Wiêc czym zast±piæ auta wodorowe?

--
Pozdrawiam,
Marek

samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona