samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem

Data: 2018-11-24 22:49:12
Autor: kk
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 2018-11-24 o 22:09, ToMasz pisze:
witam
jaki¶ czas temu pisa³em o mo¿liwym sposobie obej¶cia problemu ze zbyt wolnym ³adowaniem. zunifikowane, ma³e akumulatory - na wynajem, z systemem szybkiej wymiany. roz³adowany zostaje - na³adowany jedzie
Patrze... a tu ju¿ kto¶ takiego rozwiazania u¿ywa.
https://9gag.com/gag/a73d4Bw

To jest stwarzanie problemu a nie rozwi±zywanie. Kto (jaki % ludzików) chce je¼dziæ skuterem? Jak s³yszê te opowie¶ci jak to rowery i elektryczne hulajnogi rozwi±¿± problem transportu w mie¶cie to siê zastanawiam co kieruje pisz±cym, ¿e takie brednie opowiada.

Data: 2018-11-24 23:25:40
Autor: J.F.
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
Dnia Sat, 24 Nov 2018 22:49:12 +0100, kk napisa³(a):

A widziales Wietnam ?

J.

Data: 2018-11-24 23:36:17
Autor: kk
W dniu 2018-11-24 o 23:25, J.F. pisze:
[...]

Nie, ale widzia³em Ksiê¿yc :-)

Data: 2018-11-25 08:32:33
Autor: Mateusz Viste
On Sat, 24 Nov 2018 22:49:12 +0100, kk wrote:
[...]

Ale to przecie¿ jest rozwi±zanie, chyba jedno z nielicznych sensownych. Dwutonowy samochód w mie¶cie to kompletna pomy³ka. Przysz³o¶ci± s± rowery, hulajnogi, zbiorkom i ew. jakie¶ lekkie mikrosamochody w wynajmie.

Czas prawdê powie. Mo¿e nie w tym roku, ani nie w nastêpnym, ale prêdzej czy pó¼niej bêdzie dla wszystkich oczywiste ¿e przemieszczanie dwóch ton metalu aby przetransportowaæ 80 kg wody i bia³ka to taki sobie interes.

Mateusz

Data: 2018-11-25 10:06:45
Autor: Marcin N
[...]

Zastanówmy siê, sk±d te "dwie tony" siê bior±.
Maluch wa¿y³ 650 kg. Renault 9 (o ile pamiêtam) oko³o 900.
Typowy wspó³czesny wa¿y 1200.

Problemem jest bezpieczeñstwo. Je¶li chcemy je¼dziæ lekkimi pojazdami - trzeba najpierw zabroniæ je¼dziæ ciê¿kimi. Ostatnia g³o¶na sprawa z Czech pokaza³a, jak wygl±da wypadek ciê¿kiego porszaka z typowym samochodem.

Samochody mog± wa¿yæ 500 kg i byæ bezpieczne wzglêdem innych pojazdów wa¿±cych 500 kg. Jednak ka¿dy taki "maluch" w konfrontacji z 2 tonowym
czo³giem" - staje siê trumn±.

--
MN

Data: 2018-11-25 10:42:50
Autor: J.F.
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
Dnia Sun, 25 Nov 2018 10:06:45 +0100, Marcin N napisa³(a):
[...]

Maluch byl maly. Polonez wazyl ... z 1000 ?
Wspolczesne polo jest wielkosci golfa sprzed lat.

Problemem jest bezpieczeñstwo. Je¶li chcemy je¼dziæ lekkimi pojazdami - trzeba najpierw zabroniæ je¼dziæ ciê¿kimi. Ostatnia g³o¶na sprawa z Czech pokaza³a, jak wygl±da wypadek ciê¿kiego porszaka z typowym samochodem.

Ale silniki tez byly coraz wieksze, a diesle waza wiecej.

Teraz trend jakby odwrotny - passat z silniem 1.2 :-)

Samochody mog± wa¿yæ 500 kg i byæ bezpieczne wzglêdem innych pojazdów wa¿±cych 500 kg. Jednak ka¿dy taki "maluch" w konfrontacji z 2 tonowym
czo³giem" - staje siê trumn±.

Cos w tym jest ... ale te wszystkie wzmocnienia chyba z natury wiele
waza.

J.

Data: 2018-11-25 11:27:39
Autor: J.F.
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
Dnia Sun, 25 Nov 2018 10:54:22 +0100, kk napisa³(a):
[...]

Na pewno nie.
To mogla byc dopuszczalna masa calkowita.

I tak przy okazji - dane w instrukcjach czesto wydaja mi sie
niewiarygodne. Z DMC nie myla, ale moze np dodaja 80kg kierowcy ?

Pewnie dodaja tez pelny bak paliwa.

J.

Data: 2018-11-25 12:42:23
Autor: Cavallino
W dniu 25-11-2018 o 10:42, J.F. pisze:

Wspolczesne polo jest wielkosci golfa sprzed lat.

Jest ju¿ du¿o, du¿o wiêksze.

[...]

Kwestai u¿ytej technologii.
Ile wa¿y bolid F1?

Data: 2018-11-25 13:59:59
Autor: Budzik
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
U¿ytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

Ile wa¿y bolid F1?

Cos oko³o 700kg.

Ale to trogie oszczednosci masy.
Kiedys s³ysza³em ze w rajdach (i to nie na jakims najwyzszym poziomie) sciagniecie 1kg kosztuje minimum 1000z³.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")

Data: 2018-11-25 10:49:48
Autor: Mateusz Viste
On Sun, 25 Nov 2018 10:06:45 +0100, Marcin N wrote:
[...]

Problemem jest to, ¿e po milionach lat ewolucji cz³owiekiem w dalszym ci±gu kieruje ma³pi instynkt i hormony.

Je¶li chcemy je¼dziæ lekkimi pojazdami -
trzeba najpierw zabroniæ je¼dziæ ciê¿kimi. Ostatnia g³o¶na sprawa z
Czech pokaza³a, jak wygl±da wypadek ciê¿kiego porszaka z typowym
samochodem.

Obecne samochody s± niepotrzebnie szybkie. Pierwszym krokiem do bezpieczeñstwa jest ograniczenie vmax wszelkich aut, powiedzmy do 90 km/h. Drugi krok to odci±æ kierownicê, i niech komputery za nas prowadz±. Ale to wszystko w trasie - bo w mie¶cie przysz³o¶ci samochód nie ma prawa bytu. Przy czym wszystko to w dzisiejszej rzeczywisto¶ci jest oczywi¶cie nierealne. Ale ma³ymi kroczkami...

Mateusz

Data: 2018-11-25 12:42:45
Autor: J.F.
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
Dnia 25 Nov 2018 10:49:48 GMT, Mateusz Viste napisa³(a):
[...]

Zalezy ... znajoma ma jakiegos slabeusza i meczy sie na autostradzie
juz przy 120. Niby potrafi szybciej, ale sie meczy.

Pierwszym krokiem do bezpieczeñstwa jest ograniczenie vmax wszelkich aut, powiedzmy do 90 km/h.

Do 6 :-)

Drugi krok to odci±æ kierownicê, i niech komputery za nas prowadz±. Ale to wszystko w trasie - bo w mie¶cie przysz³o¶ci samochód nie ma prawa bytu.

A co ma ? tramwaj, taksowki, rower ?

J.

Data: 2018-11-25 14:15:53
Autor: Shrek
W dniu 25.11.2018 o 12:42, J.F. pisze:

Drugi krok to odci±æ kierownicê, i niech komputery za nas prowadz±. Ale
to wszystko w trasie - bo w mie¶cie przysz³o¶ci samochód nie ma prawa
bytu.

A co ma ? tramwaj, taksowki, rower ?

Metro, tramwaje, poci±gi, kolejki górskie itp, na ostatni± milê jakie¶ autonomiczne zarz±dzanie przez co¶ na kszta³t ZTM kapsu³ki wielo¶ci smarta. Mo¿e w przysz³o¶ci zast±pi± metro ³aczac sie spontanicznie w poci±gi?

Tak obiektywnie samochody siê do miast po prostu nie nadaj±. To ¿e s± to kwestia kompatybilko¶ci wstecznej. W koñcu kto¶ wymy¶li co¶ co siê sprawdzi lepiej i pójdzie z górki.
Shrerk

Data: 2018-11-25 08:28:19
Autor: Bolko
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu niedziela, 25 listopada 2018 14:15:52 UTC+1 u¿ytkownik Shrek napisa³:

http://www.mpk.krakow.pl/pl/tele-bus/

Data: 2018-11-25 16:12:17
Autor: kk
W dniu 2018-11-25 o 14:15, Shrek pisze:
[...]

Ale¿ ... Smart jest za du¿y, raczej Twizy :-)

Tak obiektywnie samochody siê do miast po prostu nie nadaj±. To ¿e s± to kwestia kompatybilko¶ci wstecznej. W koñcu kto¶ wymy¶li co¶ co siê sprawdzi lepiej i pójdzie z górki.

No ale ... ludzie wybieraj±. Po co wielce organizowaæ miasto jak ludzie czego innego chc±?

Data: 2018-11-25 16:46:30
Autor: Shrek
W dniu 25.11.2018 o 16:12, kk pisze:

No ale ... ludzie wybieraj±. Po co wielce organizowaæ miasto jak ludzie czego innego chc±?

Z grubsza po to samo, po co nie pozwalaæ paliæ szlamem weglowym czy parkowaæ na trawnikach. Ludzie by tak wybierali, co nie znaczy, ¿e to dobre. Takie wady ¿ycia w spo³eczeñstwie - na przyk³ad nie wolno rabowaæ i gwa³ciæ, mimo ¿e wielu by tak wola³o;)

Shrek

Data: 2018-11-25 20:30:04
Autor: kk
W dniu 2018-11-25 o 16:46, Shrek pisze:
[...]

Przecie¿ w mie¶cie nale¿y parkowaæ na trawnikach. Jak chcesz trawy to id¼ na wie¶ albo do lasu, za miasto a nie namna¿asz problemów.

Ludzie by tak wybierali, co nie znaczy, ¿e to dobre.

To dok³adnie znaczy, ¿e dla nich dobre.

Takie wady ¿ycia w spo³eczeñstwie - na przyk³ad nie wolno rabowaæ i gwa³ciæ, mimo ¿e wielu by tak wola³o;)

Pieprzysz

Data: 2018-11-25 13:59:59
Autor: Budzik
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
U¿ytkownik Mateusz Viste mateusz@nie.pamietam ...

[...]

Dok³adnie o tym pisa³em w kontekscie hipokryzji w dazeniu do bycia eko.
Niby sto tysiecy wynalazków zeby auta mniej tru³y a z drugiej strony duza moc, duze predkosci a wszystko po to zeby potem od swiate³ do swiate³ urzadzac wyscigi.

Ostatnio w jednym z programów widzia³em ulice chyba w Estoni. Dwa pasy i wszyscy jada równo nieca³e 50km/h.
dlaczego? Bo na swiat³ach masz ogromna tablice ze przy 47 na godzine ³apiesz zielona fale.
A u nas...? Od swiate³ do swiate³ a tam gdzie jest zielona fala to czest otrzeba jechac 10-20km/h szybcej niz limit a i to nie przeszkadza wyscigowcom zeby dojechac do swiate³ pierwszy tylko po to zeby gwa³townie sie zatrzymac...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Synonim jest to s³owo, którego pisarz u¿ywa, gdy nie wie,
jak pisze siê s³owo w³a¶ciwe."   Julian Tuwim

Data: 2018-11-25 14:24:57
Autor: Mateusz Viste
On Sun, 25 Nov 2018 13:59:59 +0000, Budzik wrote:
[...]

Co to jest ta "zielona fala"? Ju¿ który¶ raz widzê ¿e kto¶ o tym wspomina. Raz kto¶ pisa³ te¿ o jakim¶ "zielonym li¶ciu" (chyba JF, w kontek¶cie jego utraty, tego li¶cia) - czy to jest to samo?

Mateusz

Data: 2018-11-25 15:59:59
Autor: Budzik
[...]

Hmm, wyczuwam ironie?
Bo jezeli bys rzeczywi¶cie nie wiedzia³ to pewnie sprawdzi³bys w googlach...
Ale nie rozumiem celu tej ironii...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Jako¶æ wewnêtrznego monologu przez ca³e ¿ycie to jest charakter"
Karol Irzykowski

Data: 2018-11-25 16:10:48
Autor: Mateusz Viste
On Sun, 25 Nov 2018 15:59:59 +0000, Budzik wrote:
[...]

Przeceniasz mnie, ¿adnej tu ironii :) Za pierwszym razem kiedy zobaczy³em ten zwrot, to sprawdzi³em i jako¶ ni mi nie wyskoczy³o, szybko uzna³em ¿e to musi byæ jaka¶ nowomowa. Poszuka³em teraz znów i ju¿ widzê - ci±g³o¶æ ¶wiate³ przy stosownej je¼dzie. Nie wiedzia³em ¿e co¶ takiego w ogóle nosi nazwê.

Mateusz

Data: 2018-11-25 19:23:34
Autor: J.F.
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
Dnia 25 Nov 2018 16:10:48 GMT, Mateusz Viste napisa³(a):
[...]

Bo u nas jako malo popularne - we wroclawiu bylo poltorej.

A zielony lisc

https://pl.wikipedia.org/wiki/Zielony_listek

U nas za PRL byl okragly

https://bezpiecznapodroz.org/2017/06/02/zielony-listek-bat-mlodych-kierowcow/

https://moto.wp.pl/zielony-listek-i-ograniczenia-dla-mlodych-kierowcow-wroca-4-czerwca-2018-roku-6125380944766593a

J.

Data: 2018-11-25 21:59:58
Autor: Budzik
[...]

:)))
No to sorry, zle odczyta³em intencje.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Si³± kobiet s± s³abostki mê¿czyzn" - Voltaire

Data: 2018-11-25 15:40:24
Autor: kk
[...]

Samochód po to jest by siê nim bawiæ

Data: 2018-11-25 16:37:23
Autor: Jacek Maciejewski
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
Dnia Sun, 25 Nov 2018 15:40:24 +0100, kk napisa³(a):

Samochód po to jest by siê nim bawiæ

No. Skocz sobie do parku rozrywki poje¼dziæ na samochodzikach je¶li
jeszcze nie doros³e¶. Przynajmniej kogo¶ nie zabijesz.
Samochód to blaszane pud³o z silnikiem s³u¿±ce do przemieszczenia siê z
p. a do p. b. Przysz³e pokolenia bêd± mia³y nas za idiotów bo¶my
naprodukowali miliardy ju¿ chyba pude³ których g³ównym zajêciem jest
stanie pod budynkiem i rdzewienie. No i oczywi¶cie, dorabianie
w³a¶cicielom paru cm do penisa.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-11-25 20:27:34
Autor: kk
[...]

Je¼dzij sobie poci±gami albo komunikacj± miejsk± i nie zawracaj gitary.

Data: 2018-11-25 16:47:46
Autor: Shrek
W dniu 25.11.2018 o 15:40, kk pisze:

[...]

E tam. Do zabawy to motocykl. Samochód to do przemieszczania dupy g³ównie. Coæ co¶ w tym jest, ¿e mimo, ¿e rozs±dek podpowiada yarisa to serce mówi 200+KM;)

Shrek

Data: 2018-11-25 08:25:51
Autor: Bolko
[...]

Ale to jest g³êboko w nas, tylko zabawki siê zmieni³y.
¯ona zaczytuje sie w Jane Austen (pisarka umar³a w 1817 roku).
I ostatnio opowiada³a jaki¶ fragment ksi±¿ki gdzie jeden z bohaterów siê  chwali³ lasce jakiej on to nie ma bryczki.
My¶lisz ¿e w staro¿ytnym Rzymie by³o inaczej?

Data: 2018-11-25 17:44:25
Autor: Shrek
W dniu 25.11.2018 o 17:25, Bolko pisze:

[...]

W moim przypadku to trochê inaczej - moto ma wygl±daæ dobrze i s³u¿y do zabawy i mo¿e nie lansu, a ¿eby wstydu nie by³o, samochód.... mo¿e byæ jak z madmaxa (w sumie nawet fajniej) byle siê nim przyjemnie je¼dzi³o - w kazdym razie ma byæ dla manie a nie dla blachar. No ale ja ju¿ co mia³em wyrwaæ to wyrwa³em i nie na mototyzacje;)

My¶lisz ¿e w staro¿ytnym Rzymie by³o inaczej?

W nowo¿ytnym to by³o: http://motormania.com.pl/wp-content/uploads/2014/10/Wy%C5%9Bcigi-rydwanow-motocyklowych-1.jpg

Normalnie du¿e dzieci. Ja te¿ tak chce:P

Shrek

Data: 2018-11-25 18:15:11
Autor: JDX
On 2018-11-25 17:44, Shrek wrote:
W dniu 25.11.2018 o 17:25, Bolko pisze:
[...]
My¶lisz ¿e w staro¿ytnym Rzymie by³o inaczej?

W nowo¿ytnym to by³o:
http://motormania.com.pl/wp-content/uploads/2014/10/Wy%C5%9Bcigi-rydwanow-motocyklowych-1.jpg

Normalnie du¿e dzieci. Ja te¿ tak chce:P
Zdjêcie z Narodowego Archiwum Cyfrowego. Ca³kiem mo¿liwe, ¿e to w Polsce
by³o. :-)

Data: 2018-11-25 19:00:23
Autor: Shrek
W dniu 25.11.2018 o 18:15, JDX pisze:

Normalnie du¿e dzieci. Ja te¿ tak chce:P
Zdjêcie z Narodowego Archiwum Cyfrowego. Ca³kiem mo¿liwe, ¿e to w Polsce
by³o. :-)

Niestety chyba nie:

http://historicaltimes.tumblr.com/image/108106132702 tu bez loga NAC...

Tak czy inaczej zajebiste.

Data: 2018-11-25 19:02:40
Autor: Shrek
On 2018-11-25 17:44, Shrek wrote:
[...]

http://www.retronauta.pl/motocyklowe-rydwany

Walia 36rok..

Shrek

Data: 2018-11-25 19:06:15
Autor: Shrek
W dniu 25.11.2018 o 19:02, Shrek pisze:

http://www.retronauta.pl/motocyklowe-rydwany

Walia 36rok..

Z tym, ze Nowa Walia;)

Shrek

Data: 2018-11-25 19:11:36
Autor: JDX
On 2018-11-25 19:02, Shrek wrote:
[...]

Nie Walia, tylko Nowa Po³udniowa Walia. Czyli Australia. :-)

Data: 2018-11-25 19:16:21
Autor: J.F.
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
Dnia Sun, 25 Nov 2018 08:25:51 -0800 (PST), Bolko napisa³(a):
[...]

Bryczki ? Dziwny gust mialy te angielki.
Konie to bym rozumial, ale bryczki ?

Chyba ze w Anglii istnial juz jakis kult powozu ...

J.

Data: 2018-11-25 20:49:11
Autor: Shrek
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 25.11.2018 o 20:32, kk pisze:

O to to

To ty z fetyszem twiziego zosaniesz prawiczkiem do koñca:P

Shrek

Data: 2018-11-25 20:32:35
Autor: kk
W dniu 2018-11-25 o 16:47, Shrek pisze:
[...]

Nie o to chodzi, ludzie kupuj± samochodów tylko po to by siê normalnie przemieszczaæ bo do tego mo¿na w³a¶nie w autobus wsi±¶æ. Doro¶li ludzie kupuj± sobie zabawki. Jest te¿ ca³a masa ludzi8, którym wydaje siê, ¿e wo¿± i jest ok a rzeczywisto¶æ jest taka, ¿e to ciotki s± tylko, nie ogarniaj±ce prowadzenia.

Data: 2018-11-25 10:43:34
Autor: Mateusz Viste
On Sun, 25 Nov 2018 10:49:25 +0100, kk wrote:
[...]

Ale nie rozumiesz, ¿e ludzie tym nie bêd± je¼dzili masowo?! Masowo bêd±
je¼dzili samochodami. Nie zmienisz tego trendu daj±c im hulajnogi bo oni
tym g..em nie chc± je¼dziæ.

Póki bêd± mieli wybór, to zapewne bêdzie tak jak piszesz. Za rok czy dwa pewno bêdziemy w tym samym punkcie. Za 100 lat natomiast ca³kiem inaczej sprawy mog± wygl±daæ. Niewykluczone, ¿e bêdziemy wtedy ¿yli w stalowych jaskiniach. Je¿eli w ogóle - "bêdziemy".

[...]

Co komu przeszkadza masa?!

Ruszenie masy to energia. Ok, mo¿na j± próbowaæ odzyskaæ przy pó¼niejszym hamowaniu - ale w warunkach ziemskich to zawsze bêdzie mocno stratny proces.

Wszystko co mo¿e dawaæ jakie¶ profity to
mniejsze rozmiary u³atwiaj±ce parkowanie.

To te¿. I skrzyd³a.

Ale Twizy które da siê
zaparkowaæ miêdzy innymi samochodami kosztuje 70 tysiêcy.

Bo Twizy to jest ¿art :) Tylko ¶wiat siê nie pozna³ na francuskim humorze i kupuje to za drogie pieni±dze.

Mateusz

Data: 2018-11-25 14:19:04
Autor: Shrek
[...]

Niekoniecznie. Po centrum w lato poruszam siê w zasadzie tylko rowerami miejskimi (mimo, ze mam motocykl pod firm±) w zimê je¿dzê metrem bo tak szybciej i wygodniej. No dobra - moze samochodem wygodniej, ale za to o wiele d³u¿ej i nie mo¿na sobie czytaæ.

Wiêc nie jest tak, ¿e ludzie maj± dupy przyspawane do samochodów. Po prostu kwestia na ile konkurencyjne s± inne ¶rodki. I czêsto s± bezkonkurencyjne.

Shrek

Data: 2018-11-25 20:10:25
Autor: Marcin N
W dniu 2018-11-25 o 14:19, Shrek pisze:
w zimê je¿dzê metrem bo tak szybciej i wygodniej

W Polsce patologi± jest to, ¿e tylko jedno miasto ma metro.
Metro jest jedyn± prawdziw± alternatyw± dla samochodu w mie¶cie.
Nie jest wygodniejsze od samochodu, ale jest ZNACZNIE szybsze.

--
MN

Data: 2018-11-25 20:35:31
Autor: Shrek
W dniu 25.11.2018 o 20:10, Marcin N pisze:

W Polsce patologi± jest to, ¿e tylko jedno miasto ma metro.

Zgoda. Choæ tak naprawdê szybkie tramwaje (tylko rzeczywi¶cie szybkie, jak poznañska pestka) albo choæby solidnie zrobiona kolej miejska te¿ by zrobi³a robotê.

Metro jest jedyn± prawdziw± alternatyw± dla samochodu w mie¶cie.
Nie jest wygodniejsze od samochodu, ale jest ZNACZNIE szybsze.

Z wygod± to równie bywa - potrafi byæ nawet wygodniejsze, biorac pod uwagê ¿e nie trzeba miejsca szukac i szyb skrobaæ. Problem w tym, ¿e rzeczywi¶cie jest tego co kot nap³aka³. Ale pokazuje, ¿e transort zbiorowy potrafi byæ konkurencyjny do komunikacji indywidualnej.

Shrek

Data: 2018-11-25 20:37:07
Autor: kk
W dniu 2018-11-25 o 20:10, Marcin N pisze:
[...]

Wiesz ile kosztuje metro?

Data: 2018-11-26 11:59:57
Autor: Budzik
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
U¿ytkownik Shrek 1@wp.pl ...

No dobra - moze samochodem wygodniej, ale za to o wiele d³u¿ej i nie mo¿na sobie czytaæ.

I od razu wpisujesz sie w mniejszosc... bo 70% polaków nie dotyka ani jednej ksiazki w ci±gu roku...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
Zbyt kocham moje szaleñstwa, by nie przera¿a³a mnie my¶l,
¿e kto¶ wbrew woli próbowa³ bêdzie mnie leczyæ

Data: 2018-11-26 13:07:58
Autor: J.F.
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
U¿ytkownik "Budzik"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:XnsA9A681EC453B4budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
U¿ytkownik Shrek 1@wp.pl ...
No dobra - moze samochodem wygodniej, ale za to o
wiele d³u¿ej i nie mo¿na sobie czytaæ.

I od razu wpisujesz sie w mniejszosc... bo 70% polaków nie dotyka ani
jednej ksiazki w ci±gu roku...

Ale takiej papierowej ?
Bo mozna ksiazke na czytniku, telefonie, czy sluchawkach, a ankieta nie wiadomo o co pytala :-)

Tylko w samochodzie trzeba uwazac ze sluchaniem, bo mozna przeoczyc ostrzezenie od janosika :-)

J.

Data: 2018-11-25 16:16:16
Autor: kk
[...]

Ale nie mamy problemu masy, staæ nas itp itd.

Wszystko co mo¿e dawaæ jakie¶ profity to
mniejsze rozmiary u³atwiaj±ce parkowanie.

To te¿. I skrzyd³a.

Mo¿na sobie wymy¶laæ co siê chce, ale ma³e rozmiary s± dostêpne a skrzyd³a nie bardzo.

Ale Twizy które da siê
zaparkowaæ miêdzy innymi samochodami kosztuje 70 tysiêcy.

Bo Twizy to jest ¿art :) Tylko ¶wiat siê nie pozna³ na francuskim humorze
i kupuje to za drogie pieni±dze.

Z czego? Moim zdaniem idealny samochód miejski. Kupuj± wystarczaj±co bogaci.

Data: 2018-11-25 10:49:25
Autor: kk
[...]

Co komu przeszkadza masa?! Wszystko co mo¿e dawaæ jakie¶ profity to mniejsze rozmiary u³atwiaj±ce parkowanie. Ale Twizy które da siê zaparkowaæ miêdzy innymi samochodami kosztuje 70 tysiêcy.

Data: 2018-11-25 13:52:29
Autor: ToMasz
[...]

ludzie... my¶lcie, zastanawiajcie siê nad sensem, nie nad literkami. JA piszê o tym, ¿e dziêki wspó³pracy wielu firm, unifikacji wielko¶ci akumulatora i jego z³±cz, a tak¿e umo¿liwieniu b³yskawicznej, automatycznej wymianie akumulatora, rozwi±zujemy 90% problemów elektryków i 50% problemów komunikacji. Skoro w skuterach pokazanych na filmie, da siê zostawiæ swój akumulator, wzi±æ inny, maj± te same wymiary, jest to rozliczane tak ¿e da siê korzystaæ... to dlaczego w samochdach nie?
Kupuje puste auto, za powiedzmy 50 ty¶. do tego abonament na wynajem akumulatora - takiego jaki jest potrzebny. do pracy 10km - akumulator mini. do pracy 20 km midi. jazda w trasy - akumulator maxi. za 25 lat na ka¿dej stacji benzynowej 3 stanowiska szybkiej wymiany akumulatorów.
Reasumuj±c: Cena energii elektrycznej plus wynajem aku - i tak bêdzie ni¿sza ni¿ cena ropy/benzyny (a przy autostradach stacje "benzynowe" z wiatrakami :)  )
producent samochodu przestaje byæ producentem akumulatorów, zajmuje sie tym co dotychczas robi³.
producent akumulatorów ma wolne rêce, sam dba aby ogniwa pasowa³y do obudowy, standardowej obudowy, produkuje jeden model w kilu wersjach a nie - do ka¿dego auta co innego. unifikacja = ni¿sze ceny.
Cena auta bêdzie stosunkowo niska. powinna byæ  ni¿sza ni¿ benzynowego. silni spalinowy = elektryczny, brak wydechu, oczyszczania spalin, zasilania paliwem i byæ mo¿e skrzyni biegów. reszta kosztów  roz³o¿ona na raty i (w wiêkszym stopiniu ni¿ dzisiaj (przy nowych autach)) uzale¿niona od planowanego przejechanego dystansu
Co wy na TAKI (tak wyja¶niony) pomys³?

ToMasz

PS bo... chyba system wymiany akumulatora  od spodu auta, realizowany przez maszynê w kilkana¶cie sekund, to chyba nie jest zejebi¶cie trudny w realizacji?

Data: 2018-11-25 13:59:43
Autor: Jacek Maciejewski
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
Dnia Sun, 25 Nov 2018 13:52:29 +0100, ToMasz napisa³(a):

PS bo... chyba system wymiany akumulatora  od spodu auta, realizowany przez maszynê w kilkana¶cie sekund, to chyba nie jest zejebi¶cie trudny w realizacji?

Dobrze gadasz. S± robione takie projekty. Choæ prawdê mówi±c unifikacja
czego¶ pomiêdzy producentami jest zajebi¶cie trudna, co widzimy przy
³adowarkach i gniazdkach s³uchawek przy komórach, przy gniazdach
³adowania samoch. elektrycznych a nawet przy sposobach mocowania ¿arówek
:)
Obecnie s± dwa trendy - wymiana aku i ³adowanie. Oba s± ju¿ w
eksploatacji. Czas poka¿e co siê ostanie.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-11-25 13:20:27
Autor: Mateusz Viste
On Sun, 25 Nov 2018 13:59:43 +0100, Jacek Maciejewski wrote:
Dobrze gadasz. S± robione takie projekty. Choæ prawdê mówi±c unifikacja
czego¶ pomiêdzy producentami jest zajebi¶cie trudna,

Nie wiem czy trudna - chyba po prostu ¿adnemu siê to nie op³aca. Dopiero jaki¶ odgórny nakaz mo¿e tu pomóc (tak jak mia³o to miejsce z gniazdami w smartfonach). Ca³a nadzieja w Brukseli.

Obecnie s± dwa trendy - wymiana aku i ³adowanie. Oba s± ju¿ w
eksploatacji.

No i wodór zdaje siê powoli ale pewnie wkraczaæ, przynajmniej na zachodzie (no i w Japonii, ale tam to nie nowo¶æ).
https://www.netinform.net/H2/H2Stations/H2Stations.aspx?Continent=EU

Czas poka¿e co siê ostanie.

Jak ze wszystkim :)

Mateusz

Data: 2018-11-25 16:19:15
Autor: kk
W dniu 2018-11-25 o 13:52, ToMasz pisze:
[...]

Dlatego, ¿e to niepotrzebne jest tak, jak zwykle niepotrzebne jest w telefonach. Skuter jest tylko przyk³adem, ¿e siê da i ¿e nieraz mog³oby siê przydaæ, ale tego nie kwestionujemy.

samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem