Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem

samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem

Data: 2018-11-24 23:43:01
Autor: Marek S
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 2018-11-24 o 22:09, ToMasz pisze:
witam
jaki¶ czas temu pisa³em o mo¿liwym sposobie obej¶cia problemu ze zbyt wolnym ³adowaniem. zunifikowane, ma³e akumulatory - na wynajem, z systemem szybkiej wymiany.
Ju¿ od dawna istnieje koncepcja wymiany akumulatorów zamiast ich ³adowania. Nie odkrywasz w ten sposób niczego nowego.

Za to czym¶ nowym jest zast±pienie baterii Li-Ion poprzez:

https://www.polskieradio.pl/23/267/Artykul/181202,Nowe-baterie-beda-11-razy-pojemniejsze-niz-ogniwa-litowojonowe

W³a¶nie dzi¶ us³ysza³em w radio, ¿e w Chinach powsta³a fabryka takowych. Ciekaw jestem co na to Tesla, która uruchamia najwiêksz± na ¶wiecie fabrykê przestarza³ych baterii Li-Ion.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-11-24 23:50:46
Autor: kk
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 2018-11-24 o 23:43, Marek S pisze:
W dniu 2018-11-24 o 22:09, ToMasz pisze:
witam
jaki¶ czas temu pisa³em o mo¿liwym sposobie obej¶cia problemu ze zbyt wolnym ³adowaniem. zunifikowane, ma³e akumulatory - na wynajem, z systemem szybkiej wymiany.
Ju¿ od dawna istnieje koncepcja wymiany akumulatorów zamiast ich ³adowania. Nie odkrywasz w ten sposób niczego nowego.

Za to czym¶ nowym jest zast±pienie baterii Li-Ion poprzez:

https://www.polskieradio.pl/23/267/Artykul/181202,Nowe-baterie-beda-11-razy-pojemniejsze-niz-ogniwa-litowojonowe W³a¶nie dzi¶ us³ysza³em w radio, ¿e w Chinach powsta³a fabryka takowych. Ciekaw jestem co na to Tesla, która uruchamia najwiêksz± na ¶wiecie fabrykê przestarza³ych baterii Li-Ion.


Jeszcze ich nie wymy¶lili a ju¿ powsta³a fabryka?

Data: 2018-11-25 00:11:28
Autor: Marek S
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 2018-11-24 o 23:50, kk pisze:

Jeszcze ich nie wymy¶lili a ju¿ powsta³a fabryka?

No co¶ ty. Wraz z opracowaniem grafenu powsta³y nowe koncepcje ogniw. To nie jest nowy temat. A z drugiej strony komentujê zas³yszane i przytaczam ¼ród³o. Nie ja to wymy¶li³em.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-11-25 00:28:17
Autor: Tomasz Pyra
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
Dnia Sat, 24 Nov 2018 23:43:01 +0100, Marek S napisa³(a):

W dniu 2018-11-24 o 22:09, ToMasz pisze:
witam
jaki¶ czas temu pisa³em o mo¿liwym sposobie obej¶cia problemu ze zbyt wolnym ³adowaniem. zunifikowane, ma³e akumulatory - na wynajem, z systemem szybkiej wymiany.
Ju¿ od dawna istnieje koncepcja wymiany akumulatorów zamiast ich ³adowania. Nie odkrywasz w ten sposób niczego nowego.

Za to czym¶ nowym jest zast±pienie baterii Li-Ion poprzez:

https://www.polskieradio.pl/23/267/Artykul/181202,Nowe-baterie-beda-11-razy-pojemniejsze-niz-ogniwa-litowojonowe

W³a¶nie dzi¶ us³ysza³em w radio, ¿e w Chinach powsta³a fabryka takowych. Ciekaw jestem co na to Tesla, która uruchamia najwiêksz± na ¶wiecie fabrykê przestarza³ych baterii Li-Ion.

Wiesz jak to jest z takimi "niusami"... Nie ma tygodnia ¿eby kto¶ nie doniós³ o znalezieniu leku na raka, nowej
planety na której jest ¿ycie, nowego napêdu kosmicznego i nowego rodzaju
akumulatora ;)

I wszystko zawsze jest 10x l¿ejsze, 10x mniejsze, 10x pojemniejsze i 10x
tañsze.
I jako¶ mija pó³ roku i dziwnym trafem nie zalewa to ¶wiata.

Nie ¿eby to nie mog³a byæ przysz³o¶æ, jednak twierdzenie ¿e akumulator
litowy jest przestarza³y, to jednak raczej jest przesada.

Data: 2018-11-25 14:51:10
Autor: Marek S
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 2018-11-25 o 00:28, Tomasz Pyra pisze:

Nie ¿eby to nie mog³a byæ przysz³o¶æ, jednak twierdzenie ¿e akumulator
litowy jest przestarza³y, to jednak raczej jest przesada.


Te¿ mi siê tak wydaje, ¿e Tesla pobudowa³a fabrykê po wcze¶niejszym zbadaniu op³acalno¶ci produkcji tych akumulatorów.

Wygl±da na to, ¿e fake newsy zaczynaj± stanowiæ g³ówny nurt dziennikarstwa. Co nie jest wiadomo¶ci± optymistyczn±.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-11-25 22:57:54
Autor: Tomasz Pyra
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
Dnia Sun, 25 Nov 2018 14:51:10 +0100, Marek S napisa³(a):

W dniu 2018-11-25 o 00:28, Tomasz Pyra pisze:

Nie ¿eby to nie mog³a byæ przysz³o¶æ, jednak twierdzenie ¿e akumulator
litowy jest przestarza³y, to jednak raczej jest przesada.


Te¿ mi siê tak wydaje, ¿e Tesla pobudowa³a fabrykê po wcze¶niejszym zbadaniu op³acalno¶ci produkcji tych akumulatorów.

No na pewno jest to technologia która na dzi¶ spe³nia pok³adane w niej
oczekiwania.
A jej najwa¿niejsz± zalet± jest to, ¿e istnieje i nadaje siê do produkcji
(i to ju¿ od jakiego¶ czasu).

A to ¿e w jakim¶ laboratorium, jacy¶ ludzie, uzyskali dane ¿e da³oby siê to
robiæ lepiej, zapewne jest wk³adem w rozwój nauki, ale w±tpliwe ¿eby to siê
uda³o tak raz-dwa wsadziæ do samochodów.
Ma³o który wynalazek prosto z laboratorium nadaje siê do fabryki.

Wygl±da na to, ¿e fake newsy zaczynaj± stanowiæ g³ówny nurt dziennikarstwa. Co nie jest wiadomo¶ci± optymistyczn±.

To okre¶li³bym raczej mianem "dziennikarstwa nawiedzonego", albo
przynajmniej "podnieconego".
Za du¿o takich newsów przewala siê przez media, za du¿o czasu zajmuje mi
dotarcie do naukowych ¼róde³ i bardziej trze¼wa ocena tego czym podnieci³
siê dziennikarz...

Data: 2018-11-25 23:21:15
Autor: Marek S
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 2018-11-25 o 22:57, Tomasz Pyra pisze:

A to ¿e w jakim¶ laboratorium, jacy¶ ludzie, uzyskali dane ¿e da³oby siê to
robiæ lepiej, zapewne jest wk³adem w rozwój nauki, ale w±tpliwe ¿eby to siê
uda³o tak raz-dwa wsadziæ do samochodów.
Ma³o który wynalazek prosto z laboratorium nadaje siê do fabryki.

.... choæby z tego wzglêdu, ¿e istniej±ca linia produkcyjna najpierw musi siê zwróciæ. Nawet je¶li istnia³aby jaka¶ alternatywna super-technologia, to i tak nie wejdzie w ¿ycie by nie zabiæ istniej±cych fabryk.

Wygl±da na to, ¿e fake newsy zaczynaj± stanowiæ g³ówny nurt
dziennikarstwa. Co nie jest wiadomo¶ci± optymistyczn±.

To okre¶li³bym raczej mianem "dziennikarstwa nawiedzonego", albo
przynajmniej "podnieconego".
Za du¿o takich newsów przewala siê przez media, za du¿o czasu zajmuje mi
dotarcie do naukowych ¼róde³ i bardziej trze¼wa ocena tego czym podnieci³
siê dziennikarz...

Wiesz... s±dzê, ¿e temat jest nieco inny. Od d³u¿szego czasu obserwujê zjawisko, ¿e dziennikarze w ró¿nych stacjach powtarzaj± wiadomo¶ci u¿ywaj±c dok³adnie tych samych s³ów, w tej samej kolejno¶ci. Pomijam relacje politycznie, których ta regu³a nie dotyczy bo zale¿y od upodobañ danej stacji. To nie mo¿e byæ przypadek. Wynika z tego, ¿e czerpi± oni informacje z jednego ¼ród³a. Je¶li ¼ród³o plecie bzdury, nie ogarnia zagadnienia, to dziennikarze musz± je powtarzaæ s³owo w s³owo bez anga¿owania mózgu. Nawet najwiêksze bzdury nagle staj± siê wszechobecne w mediach dziêki temu. To jaka¶ forma korpo-dziennikarstwa.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-11-26 17:02:52
Autor: J.F.
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
U¿ytkownik "Marek S"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ptf793$fmi$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2018-11-25 o 22:57, Tomasz Pyra pisze:
A to ¿e w jakim¶ laboratorium, jacy¶ ludzie, uzyskali dane ¿e da³oby siê to
robiæ lepiej, zapewne jest wk³adem w rozwój nauki, ale w±tpliwe ¿eby to siê
uda³o tak raz-dwa wsadziæ do samochodów.
Ma³o który wynalazek prosto z laboratorium nadaje siê do fabryki.

... choæby z tego wzglêdu, ¿e istniej±ca linia produkcyjna najpierw musi siê zwróciæ. Nawet je¶li istnia³aby jaka¶ alternatywna super-technologia, to i tak nie wejdzie w ¿ycie by nie zabiæ istniej±cych fabryk.

Nie musi, nie musi - nie zmusisz konkurencji do zastopowania.
No chyba, ze bogaty jestes i ja wykupisz.

Tomasz dobrze pisze - wdrozenie do uzytku i produkcji to sa lata, czasem grube.
A jak takie swietne to beda najpierw sprzedawane za duze pieniadze.
I stare fabryki zdaza sie zwrocic .

J.

Data: 2018-11-25 23:23:41
Autor: kk
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 2018-11-25 o 22:57, Tomasz Pyra pisze:

A to ¿e w jakim¶ laboratorium, jacy¶ ludzie, uzyskali dane ¿e da³oby siê to
robiæ lepiej, zapewne jest wk³adem w rozwój nauki, ale w±tpliwe ¿eby to siê
uda³o tak raz-dwa wsadziæ do samochodów.
Ma³o który wynalazek prosto z laboratorium nadaje siê do fabryki.

http://niusy.pl/@motoryzacja.interia.pl/a57

Twizy bêdzie siê ³adowa³o 5 minut zamiast 3,5 godziny :-)

Data: 2018-11-26 11:18:10
Autor: T.
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 2018-11-25 o 23:23, kk pisze:
W dniu 2018-11-25 o 22:57, Tomasz Pyra pisze:

A to ¿e w jakim¶ laboratorium, jacy¶ ludzie, uzyskali dane ¿e da³oby siê to
robiæ lepiej, zapewne jest wk³adem w rozwój nauki, ale w±tpliwe ¿eby to siê
uda³o tak raz-dwa wsadziæ do samochodów.
Ma³o który wynalazek prosto z laboratorium nadaje siê do fabryki.

http://niusy.pl/@motoryzacja.interia.pl/a57

Twizy bêdzie siê ³adowa³o 5 minut zamiast 3,5 godziny :-)

Jak siê zastosuje ultrakondensatory grafenowe to na³adowanie bêdzie trwa³o kilka sekund. :-) ¦wiat nie stoi w miejscu...
T.

Data: 2018-11-26 17:14:23
Autor: Marcin N
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 2018-11-26 o 11:18, T. pisze:
Jak siê zastosuje ultrakondensatory grafenowe to na³adowanie bêdzie trwa³o kilka sekund. :-) ¦wiat nie stoi w miejscu...

Terefere.

A sk±d we¼miesz energiê, ¿eby j± przelaæ do tych ultranowoczesnych baterii?

Czy w ogóle zdajesz sobie sprawê, jakie tu moce by³yby potrzebne?

Niezwyk³± zalet± paliw p³ynnych jest w³a¶nie to, ¿e s± to paliwa p³ynne - ³atwe do transportu i przechowywania. Warto chwilê pomy¶leæ nad magi±, jak± s± silniki spalinowe.

Potrafi± p³yn zamieniæ w ogromne ilo¶ci u¿ytecznej energii któr± bardzo sprawnie wykorzystuj± do przemieszczania ogromnych przedmiotów. To s± naprawdê "czary".

Oczywi¶cie maj± wady, które z lubo¶ci± lubimy wytykaæ, ale ogólnie - to jest to sprzêt, który powinien budziæ ogromny szacunek.

Podobnie jak wiele innych "codziennych" technologii, które ludziki u¿ywaj± - na ogó³ nie maj±c bladego pojêcia, jak dzia³aj± i jak niezwyk³ej technologii wymagaj±.

--
MN

Data: 2018-11-26 18:41:40
Autor: T.
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 2018-11-26 o 17:14, Marcin N pisze:
W dniu 2018-11-26 o 11:18, T. pisze:
Jak siê zastosuje ultrakondensatory grafenowe to na³adowanie bêdzie trwa³o kilka sekund. :-) ¦wiat nie stoi w miejscu...

Terefere.

A sk±d we¼miesz energiê, ¿eby j± przelaæ do tych ultranowoczesnych baterii?

Czy w ogóle zdajesz sobie sprawê, jakie tu moce by³yby potrzebne?

Niezwyk³± zalet± paliw p³ynnych jest w³a¶nie to, ¿e s± to paliwa p³ynne - ³atwe do transportu i przechowywania. Warto chwilê pomy¶leæ nad magi±, jak± s± silniki spalinowe.

Potrafi± p³yn zamieniæ w ogromne ilo¶ci u¿ytecznej energii któr± bardzo sprawnie wykorzystuj± do przemieszczania ogromnych przedmiotów. To s± naprawdê "czary".

Oczywi¶cie maj± wady, które z lubo¶ci± lubimy wytykaæ, ale ogólnie - to jest to sprzêt, który powinien budziæ ogromny szacunek.

Podobnie jak wiele innych "codziennych" technologii, które ludziki u¿ywaj± - na ogó³ nie maj±c bladego pojêcia, jak dzia³aj± i jak niezwyk³ej technologii wymagaj±.

To proste - na stacjach ³adowania te¿ bêd± kondensatory. One siê mog± ³adowaæ powoli w czasie, kiedy nie ma ruchu.
Zapewne zanim przeciêtnego Kowalskiego bêdzie staæ na takie auto to ju¿ wynajd± minielektrownie atomowe na ka¿dej stacji paliw.
T.

Data: 2018-11-26 19:58:28
Autor: J.F.
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
U¿ytkownik "Marcin N"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5bfc1bde$0$474$65785112@news.neostrada.pl...
Niezwyk³± zalet± paliw p³ynnych jest w³a¶nie to, ¿e s± to paliwa p³ynne - ³atwe do transportu i przechowywania.

Niekoniecznie. Paliwa stale nie sa jakies duzo trudniejsze.
A w przechowywaniu to nawet latwiejsze :-)

Zaleta p.p. moze byc to, ze sie je daje podac do wnetrza cylindra ... ale Diesel na poczatku chcial podawac mia³ wêglowy !

Nowoczesna turbina parowa tez ma duza sprawnosc, a palic w piecu mozna czymkolwiek.

Warto chwilê pomy¶leæ nad magi±, jak± s± silniki spalinowe.
Potrafi± p³yn zamieniæ w ogromne ilo¶ci u¿ytecznej energii któr± bardzo sprawnie wykorzystuj± do przemieszczania ogromnych przedmiotów. To s± naprawdê "czary".

Ale to nie tyle magia silnika, co skutek tego, ze paliwa potrafia dostarczyc naprawde duzych energii.

Taki 1kg benzyny z energia spalania ok 44MJ daje energie wystarczajaca do podniesienia  tony na 4.4km.
Tzn wystarczalaby, gdyby nie to, ze spalanie daje energie cieplna, a potem silnik cieplny ma sprawnosc miern±.
Ale nawet ten 1km budzi szacunek.
Wegiel ma energie mniejsza, ale ciagle olbrzymia.

Oczywi¶cie maj± wady, które z lubo¶ci± lubimy wytykaæ, ale ogólnie - to jest to sprzêt, który powinien budziæ ogromny szacunek.

Ale paliwa kopalne sie skoncza, i to raczej szybciej niz pozniej :-)

A jak sie skoncza ... cynk tez sie chetnie laczy z tlenem i tez daje duzo energii.
Aluminium jeszcze wiecej. Albo wodor.

I to sie daje odwracac :-)

J.

Data: 2018-11-28 20:24:35
Autor: Marek S
samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem
W dniu 2018-11-26 o 19:58, J.F. pisze:


Ale paliwa kopalne sie skoncza, i to raczej szybciej niz pozniej :-)

A jak sie skoncza ... cynk tez sie chetnie laczy z tlenem i tez daje duzo energii.
Aluminium jeszcze wiecej. Albo wodor.

I to sie daje odwracac :-)

Co by powiaæ pesymizmem: energia elektryczna coraz dro¿sza. Od przysz³ego roku w PL raczej "tankowanie" elektryka stanie siê dro¿sze ni¿ "kopalniaka". Nie wiem jak ta 30-to % podwy¿ka cen energii wp³ynie na ceny w ³adowarkach tak do koñca.

Wiêc pewnie zaraz powstanie problem czym zast±piæ elektryki :-D Pewnie wodór, ale zaraz auta wodorowe dostan± zakaz wjazdu do centrów miast bo woda z rur wydechowych zalewa piwnice i reumatyzm powoduje :-D

Wiêc czym zast±piæ auta wodorowe?

--
Pozdrawiam,
Marek

samochody elektryczne - rozwi±zanie problemu z szybkim ³adowaniem

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona