Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   samochody, energia, wodór

samochody, energia, wodór

Data: 2021-01-13 17:24:35
Autor: J.F.
samochody, energia, wodór
Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5harib52knsb.11c1avwb2lawg.dlg@40tude.net...
Wielu z was będzie się zastanawiać co mają turbiny na wodór do auta EV.
Jak widać z podanego na końcu linku, producenci turbin gazowych
kombinują jak je dostosować do wodoru i zrobili już w tym kierunku spore
kroki.  Wyjaśnienie jest proste. OZE, czyli wiatr i słońce a też
geotermia (Islandia!)  generują mnóstwo energi, tylko niekoniecznie
wtedy kiedy jest potrzebna. Można to wykorzystać do elektrolizy wody.
Magazynowanie energii w postaci wodoru pozwala na znaczny wzrost udziału
OZE w miksie, co z kolei czyni EV bezemisyjnymi praktycznie wozidłami.

Tylko ze przerabianie wodoru na prad w turbinie cieplnej to duze straty.
Lepsze byly ogniwa paliwowe.

A do samochodu ... tez ogniwa paliwowe i zbiornik wodoru ...

A
to z kolei powinno zachęcać jeśli już nie do kupienia EV teraz, to
conajmniej do  pomyślenia o tym w najbliższej przyszłości.

Dlaczego ? Aaa, chyba ze  myslenie ekologiczne ... ale na razie, to najtanszy wodor z gazu ziemnego powstaje :-)

Pamiętajcie, dziś kupione EV będzie jeździć jeszcze prawie 20 lat :)
https://wysokienapiecie.pl/34759-turbiny-na-wodor-pojawia-sie-na-rynku-w-przyszlosci/

O ile baterie wytrzymaja.
A obawiam sie, ze za 10 lat, to akurat bedzie na nie duze zapotrzebowanie, wiec tanie zamienniki sie nie pojawia.
Moze za 30 lat ...

Chyba, ze masz na mysli auta na wodor ... ale to trzeba takie kupic .... i te ogniwa tez sie chyba powolutku degraduja ...

J.

Data: 2021-02-14 23:00:11
Autor: Cavallino
samochody, energia, wodór
W dniu 13-01-2021 o 17:24, J.F. pisze:

Tylko ze przerabianie wodoru na prad w turbinie cieplnej to duze straty.
Lepsze byly ogniwa paliwowe.

A do samochodu ... tez ogniwa paliwowe i zbiornik wodoru ...

https://elektrowoz.pl/transport/diess-politycy-musza-zaakceptowac-nauke-wodor-przyda-sie-metalurgii-i-chemii-ale-nie-samochodom/

"Cała Unia Europejska przymierza się do stopniowego przejścia z paliw kopalnych na zielony wodór uzyskiwany dzięki OZE. Herbert Diess, prezes koncernu Volkswagena, przyklaskuje części inicjatyw, ale stanowczo ostrzega przed marnowaniem czasu na samochody z ogniwami paliwowymi (FCEV). Według niego wodór nie ma sensu w transporcie kołowym.

Wodór to zły pomysł. Z wielu względów
Zgodnie ze słowami Diessa - które pojawiały się już parokrotnie, także jako stanowisko koncernu Volkswagena - zielony wodór jest ważny dla sektora metalurgicznego, chemicznego, powietrznego, ale nie powinien trafić do samochodów. Jest stanowczo za drogi, jego wydajność jako paliwa jest niska, zastosowanie go w roli paliwa jest trudne do wdrożenia, a sam gaz jest skomplikowany w transporcie (źródło)."

Data: 2021-02-15 00:54:51
Autor: RadoslawF
samochody, energia, wodór
W dniu 2021-02-14 o 23:00, Cavallino pisze:

Tylko ze przerabianie wodoru na prad w turbinie cieplnej to duze straty.
Lepsze byly ogniwa paliwowe.

A do samochodu ... tez ogniwa paliwowe i zbiornik wodoru ...

https://elektrowoz.pl/transport/diess-politycy-musza-zaakceptowac-nauke-wodor-przyda-sie-metalurgii-i-chemii-ale-nie-samochodom/ "Cała Unia Europejska przymierza się do stopniowego przejścia z paliw kopalnych na zielony wodór uzyskiwany dzięki OZE. Herbert Diess, prezes koncernu Volkswagena, przyklaskuje części inicjatyw, ale stanowczo ostrzega przed marnowaniem czasu na samochody z ogniwami paliwowymi (FCEV). Według niego wodór nie ma sensu w transporcie kołowym.

Wodór to zły pomysł. Z wielu względów
Zgodnie ze słowami Diessa - które pojawiały się już parokrotnie, także jako stanowisko koncernu Volkswagena - zielony wodór jest ważny dla sektora metalurgicznego, chemicznego, powietrznego, ale nie powinien trafić do samochodów. Jest stanowczo za drogi, jego wydajność jako paliwa jest niska, zastosowanie go w roli paliwa jest trudne do wdrożenia, a sam gaz jest skomplikowany w transporcie (źródło)."

Ale to jest zdanie strony zainteresowanej.
A nie niezależnego eksperta.


Pozdrawiam

Data: 2021-02-15 15:19:07
Autor: J.F.
samochody, energia, wodór
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:s0c6hc$kke$2$Cav@news.chmurka.net...
W dniu 13-01-2021 o 17:24, J.F. pisze:
Tylko ze przerabianie wodoru na prad w turbinie cieplnej to duze straty.
Lepsze byly ogniwa paliwowe.

A do samochodu ... tez ogniwa paliwowe i zbiornik wodoru ...

https://elektrowoz.pl/transport/diess-politycy-musza-zaakceptowac-nauke-wodor-przyda-sie-metalurgii-i-chemii-ale-nie-samochodom/

"Cała Unia Europejska przymierza się do stopniowego przejścia z paliw kopalnych na zielony wodór uzyskiwany dzięki OZE. Herbert Diess, prezes koncernu Volkswagena, przyklaskuje części inicjatyw, ale stanowczo ostrzega przed marnowaniem czasu na samochody z ogniwami paliwowymi (FCEV). Według niego wodór nie ma sensu w transporcie kołowym.

Wodór to zły pomysł. Z wielu względów
Zgodnie ze słowami Diessa - które pojawiały się już parokrotnie, także jako stanowisko koncernu Volkswagena - zielony wodór jest ważny dla sektora metalurgicznego, chemicznego, powietrznego, ale nie powinien trafić do samochodów. Jest stanowczo za drogi, jego wydajność jako paliwa jest niska, zastosowanie go w roli paliwa jest trudne do wdrożenia, a sam gaz jest skomplikowany w transporcie (źródło)."

Jest to jakis argument, ale wolalbym wysluchac Toyoty, a nie VW :-)

J.

samochody, energia, wodór

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona