samochody inwalidów..

Data: 2009-05-26 12:29:56
Autor: zkruk [Lodz]
samochody inwalidów..
miałem okazję niedawno widzieć taki samochód... stał sobie pod sklepem...
na początku nie zrwóciłem uwagi na tabliczkę... piękna nowa czerwona fiesta...
rzucała się w oczy - widać, że ładnie zrobiona
pakiet stylistyczny - przedni zderzak, boczne listwy, tylny zderzak... nad klapą ładny spojler - żaden wiejski tjuning - ładna stylizacja
zaciski z przodu czerwone, z tyłu czerwone (niestety) bębny...
koła... drobnostka - 17" - 195/40 .... a może nawet 35 - nie mogłem dostrzec oznaczenia - ale była na prawdę cienka

w środku - wszystko pięknie zrobione...

silnik tdci - więc samochód tylko wizualnie zrobiony - bo chyba ten diesel nie ma jakiś niesamowitych osiągów

tylko po co inwalidzie taki samochód?

Data: 2009-05-26 10:35:35
Autor: Jacek Rudowski
samochody inwalidów..
On 2009-05-26, zkruk [Lodz] <zkruk_spam_@gazeta.pl> wrote:
[...]

No wlasnie - przeciez powinien conajwyzej na wozku recznie pedzonym popylac,
nie?

Prosze... zlituj sie... stac go, kupil sobie taki jaki chcial... co Cie to
obchodzi?

--
Jacek "AMI" Rudowski

Data: 2009-05-26 10:43:40
Autor: Kaziu
samochody inwalidów..
zkruk [Lodz] <zkruk_spam_@gazeta.pl> wrote:
tylko po co inwalidzie taki samochód?

Zeby zapierd* ;-). A co, nie mozna mu?

--
Kaziu

Data: 2009-05-26 12:34:03
Autor: Wiesiaczek
samochody inwalidów..

Użytkownik "zkruk [Lodz]" <zkruk_spam_@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gvggdg$iib$1inews.gazeta.pl...
[...]
silnik tdci - więc samochód tylko wizualnie zrobiony - bo chyba ten diesel nie ma jakiś niesamowitych osiągów

tylko po co inwalidzie taki samochód?

Żółć Cię zalewa?

--
Pozdrawiam - Wiesiaczek

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma"

Data: 2009-05-26 12:41:26
Autor: elmer radi radisson
samochody inwalidów..
zkruk [Lodz] wrote:

tylko po co inwalidzie taki samochód?

W ogole po co mu samochod? Powinien lezec i plakac nad swym losem,
cukierkow tez jest nie powinien bo to niepokorne.

--

na wiadomosci sportowe zaprasza producent naturalnej wody 'BRZOZOWA'

Data: 2009-05-26 12:45:00
Autor: minorman
samochody inwalidów..
tylko po co inwalidzie taki samochód?

Jeśli piętnujesz zdobywanie przez sporą bandę cwaniaczków lewych papierów, żeby zawsze mieć gdzie zaparkować swą wychuchaną furką, to masz rację.

A jeśli nie - to odpowiedź jest prosta - niepełnosprawny też człowiek.

--
_pozdrowienia
_minorman_@_xsara

Data: 2009-05-26 12:53:54
Autor: Michal k.
samochody inwalidów..
Jeśli piętnujesz zdobywanie przez sporą bandę cwaniaczków lewych papierów, żeby zawsze mieć gdzie zaparkować swą wychuchaną furką, to masz rację.

A jeśli nie - to odpowiedź jest prosta - niepełnosprawny też człowiek.

akurat jezeli wozisz np. niepelnosprawna matke to chyba mozesz sobie kupic
auto jakie chcesz i kiedy trzeba wystawiasz pod marketem wystawiasz stroswna karteczke...

Data: 2009-05-26 13:26:51
Autor: minorman
samochody inwalidów..
Michal k. pisze:
[...]

Jasne, ja mówię o sytuacjach nadużyć - bo to jest, niestety, w Polsce nagminne..
Przykład, z którym miałem do czynienia osobiście - chory nie opuszcza mieszkania, a rodzina załatwia sobie inwalidzką przepustkę w celu łatwiejszego parkowania na mieście "bo się należy".
Przykład 2 - pogląd typu "mam znajomego w odpowiedniej insytytucji, on mi załatwi te kwity, bo taki kłopot u nas w mieście z parkowaniem, a te koperty to i tak zazwyczaj stoją puste".

--
_pozdrowienia
_minorman_@_xsara

Data: 2009-05-26 12:31:15
Autor: kamil
samochody inwalidów..

"minorman" <minorman@tlen.pl> wrote in message news:gvgjlv$326$1inews.gazeta.pl...
Michal k. pisze:
[...]

A skad wiesz, ze wlasciciel fiesty nie byl niepelnosprawny?

Pytanie drugie - czy majac w domu chora babcie/matke/kota sam nie skorzystal bys z tego przywileju? Szczerze watpie, ze nie.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-05-26 13:48:27
Autor: minorman
samochody inwalidów..
A czy ja piszę, że nie był? Próbowałem jedynie odgadnąć intencję postu zkruka i przytoczyłem dwie możliwości.

Co do przywileju, wierz mi, że bym nie skorzystał - po prostu źle bym się czuł ze świadomością, że ja parkuję na wykombinowane papiery, a niepełnosprawny nie ma gdzie postawić swojego samochodu.

--
_pozdrowienia
_minorman_@_xsara

Data: 2009-05-26 15:05:50
Autor: kamil
samochody inwalidów..

"minorman" <minorman@tlen.pl> wrote in message news:gvgkui$88h$1inews.gazeta.pl...
[...]

Alez tak, oczywiscie...

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-05-26 16:50:41
Autor: minorman
samochody inwalidów..
Alez tak, oczywiscie...

Bo jesteś mną i wiesz lepiej. No no, gratuluję przenikliwości umysłu.
Kończę wątek z mojej strony, bo z brakiem argumentów nie ma sensu polemizować. :]

--
_pozdrowienia
_minorman_@_xsara

Data: 2009-05-27 08:35:33
Autor: kamil
samochody inwalidów..

"minorman" <minorman@tlen.pl> wrote in message news:gvgvk1$msc$1inews.gazeta.pl...
Alez tak, oczywiscie...

Bo jesteś mną i wiesz lepiej. No no, gratuluję przenikliwości umysłu.
Kończę wątek z mojej strony, bo z brakiem argumentów nie ma sensu polemizować. :]

A znalezione na ulicy 200zl podniesiesz i bedziesz stac tam tak dlugo, az zobaczysz ze wlasciciel wrocil i rozglada sie gdzie mu wypadlo.

Ja nie polemizuje, ja po prostu w bajki nie wierze. Sam place uczciwie podatki, oplacam parkingi i nie pobieram zasilkow na dzieci ktorych nie mam, ale w cuda nie wierze.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-05-27 09:37:52
Autor: minorman
samochody inwalidów..
Nie będę Cię przekonywał, skoro mi nie wierzysz - Twoja sprawa.

Pzdr

--
_pozdrowienia
_minorman_@_xsara

Data: 2009-05-26 16:40:14
Autor: J.F.
samochody inwalidów..
Użytkownik "minorman" <minorman@tlen.pl> napisał w wiadomości news:gvgkui$88h$1inews.gazeta.pl...
Co do przywileju, wierz mi, że bym nie skorzystał - po prostu źle bym się czuł ze świadomością, że ja parkuję na wykombinowane papiery, a niepełnosprawny nie ma gdzie postawić swojego samochodu.

A jakby obok bylo 10 innych miejsc dla niepelnosprawnych, z czego tylko 5 zajete ? :-)

J.

Data: 2009-05-26 16:53:07
Autor: minorman
samochody inwalidów..

A jakby obok bylo 10 innych miejsc dla niepelnosprawnych, z czego tylko 5 zajete ? :-)

Generalnie niczego to dla mnie nie zmienia. :)

--
_pozdrowienia
_minorman_@_xsara

Data: 2009-06-01 22:03:12
Autor: Adam Płaszczyca
samochody inwalidów..
Dnia Tue, 26 May 2009 16:40:14 +0200, J.F. napisał(a):

papiery, a niepełnosprawny nie ma gdzie postawić swojego samochodu.

A jakby obok bylo 10 innych miejsc dla niepelnosprawnych, z czego tylko 5 zajete ? :-)

Wiesz, ja z praktyki - nie, pojadę tam, gdzie jest miejsce dla
pełnosprawnych. Przez prawie rok Kajka (dla niewtajemniczonych: żona) miała stosowną
legitymację parkingową po złamaniu nogi. I kiedy ją wiozłem, to
korzystaliśmy z miejsc dla niepełnosprawnych. Kiedy jechałem sam, to
legitymacja leżała sobie ładnie w schowku, a ja używałem nóg ciesząc się,
że mam na czym się przespacerować. --
     ___________ (R)

Data: 2009-05-26 18:14:34
Autor: Wiesiaczek
samochody inwalidów..

Użytkownik "minorman" <minorman@tlen.pl> napisał w wiadomości news:gvgjlv$326$1inews.gazeta.pl...
Michal k. pisze:
[...]

Hehe... :)
To ja chyba też nadużywam...
Na ten przykład kupiłem sobie kawalerkę w centrum (DC), zameldowałem się tam czasowo i mam gdzieś opłaty za parkowanie w centrum:)

Data: 2009-06-01 22:00:51
Autor: Adam Płaszczyca
samochody inwalidów..
Dnia Tue, 26 May 2009 13:26:51 +0200, minorman napisał(a):

Przykład, z którym miałem do czynienia osobiście - chory nie opuszcza mieszkania, a rodzina załatwia sobie inwalidzką przepustkę w celu łatwiejszego parkowania na mieście "bo się należy".

Tyle, że przepustka jest ważna na osobę, a nei na auto. --
     ___________ (R)

Data: 2009-05-26 15:41:09
Autor: zkruk [Lodz]
samochody inwalidów..
minorman wrote:
[...]

ponieważ dziś widziałem to auto jeszcze raz - to jak będę następnym razem na zakupach - postaram się zauważyć kto wsiada do tego auta
bo dam sobie rękę uciąć, że nie będzie to osoba niepełnosprawna

i bynajmniej nie mam problemu z tym, że niepełnosprawni są na drogach i jeżdzą samochodami
ktoś musiał się nieźle pierdolnoć w czerep żeby wysnuć takie teorie...

Data: 2009-05-26 15:48:06
Autor: zkruk [Lodz]
samochody inwalidów..
zkruk [Lodz] wrote:

ponieważ dziś widziałem to auto jeszcze raz - to jak będę następnym
razem na zakupach - postaram się zauważyć kto wsiada do tego auta
bo dam sobie rękę uciąć, że nie będzie to osoba niepełnosprawna

może nie wszyscy wiedzą, że na samochody dla niepełnosprawnych są dopłaty

Data: 2009-05-26 16:01:35
Autor: kosik
samochody inwalidów..

Użytkownik "zkruk [Lodz]" <zkruk_spam_@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gvgs0v$972$1inews.gazeta.pl...
może nie wszyscy wiedzą, że na samochody dla niepełnosprawnych są dopłaty

W teorii...

Pozdrawiam
kosik

Data: 2009-05-26 16:21:21
Autor: zkruk [Lodz]
samochody inwalidów..
kosik wrote:

może nie wszyscy wiedzą, że na samochody dla niepełnosprawnych są
dopłaty

W teorii...

bo czasem zamiast niepełnosprawnych dopłaty dostaje... ktoś mniej niepełnosprawny...

Data: 2009-05-26 21:25:45
Autor: u
samochody inwalidów..

Użytkownik "zkruk [Lodz]" <zkruk_spam_@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gvgtvc$h07$1inews.gazeta.pl...
bo czasem zamiast niepełnosprawnych dopłaty dostaje... ktoś mniej niepełnosprawny...

Doczytaj http://www.niepelnosprawni.pl/ledge/x/3549

Układy są wszędzie, a na układy nie ma rady.
Taką dopłatę trudno dostać zwykłemu niepełnosprawnemu, musi spełnić mnóstwo warunków.

Data: 2009-05-26 16:59:33
Autor: ania
samochody inwalidów..

Użytkownik "zkruk [Lodz]"

ponieważ dziś widziałem to auto jeszcze raz - to jak będę następnym
razem na zakupach - postaram się zauważyć kto wsiada do tego auta
bo dam sobie rękę uciąć, że nie będzie to osoba niepełnosprawna

a po czym poznasz czy jest niepelnosprawna czy nie? jestes lepszy niz lekarz orzecznik, ktory wydaje na podstawie dokumentacji medycznej i badania - a ty: ot tak rzucasz okiem i juz wiesz, podziwiam za odwage...

może nie wszyscy wiedzą, że na samochody dla niepełnosprawnych są dopłaty

a to nie chodzi o doplaty na przystosowanie pojazdu? bo wiesz to nie to samo, chociaz brzmi swietnie, do polityki bys sie nadawal

(lec mawial: pol prawdy, to cale klamstwo)

--
ania

Data: 2009-05-26 17:52:26
Autor: MadMan
samochody inwalidów..
Dnia Tue, 26 May 2009 16:59:33 +0200, ania napisał(a):

a po czym poznasz czy jest niepelnosprawna czy nie?

No akurat łatwo stwierdzić czy dana osoba ma jakiekolwiek problemy z
poruszaniem się. --
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-05-26 18:13:20
Autor: ania
samochody inwalidów..

Użytkownik "MadMan"

No akurat łatwo stwierdzić czy dana osoba ma jakiekolwiek problemy z
poruszaniem się.

no widzisz - wiele osob otrzymalo karty jeszcze w czasach, kiedy nie obowiazywal ten debilny przepis, ktorego wlasnie zmieniaja
wiec nie mozesz mowic, ze ktos ma nielegalnie jesli tego nie sprawdziles
tylko tyle, a to ze wiele osob korzysta nielegalnie to inna sprawa, ale tym wlasnie powinna zajmowac sie straz wiejska, a nie lapaniem staruszek z pieskami bez kaganca

--
ania

Data: 2009-05-26 18:25:26
Autor: Artur Maśląg
samochody inwalidów..
MadMan pisze:
Dnia Tue, 26 May 2009 16:59:33 +0200, ania napisał(a):

a po czym poznasz czy jest niepelnosprawna czy nie?

No akurat łatwo stwierdzić czy dana osoba ma jakiekolwiek problemy z
poruszaniem się.

Zatrudnij się w ZUS - sporo zaoszczędzą na kosztach orzecznictwa.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-05-26 20:01:41
Autor: J.F.
samochody inwalidów..
On Tue, 26 May 2009 18:25:26 +0200,  Artur Maśląg wrote:
MadMan pisze:
No akurat łatwo stwierdzić czy dana osoba ma jakiekolwiek problemy z
poruszaniem się.

Zatrudnij się w ZUS - sporo zaoszczędzą na kosztach orzecznictwa.

Komisje na 5 pietrze bez windy umiescic :-)

J.

Data: 2009-05-26 19:21:40
Autor: Gwyn
samochody inwalidów..
Dnia 26-05-2009 o 17:52:26 MadMan <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl>  napisał(a):

Dnia Tue, 26 May 2009 16:59:33 +0200, ania napisał(a):

a po czym poznasz czy jest niepelnosprawna czy nie?

No akurat łatwo stwierdzić czy dana osoba ma jakiekolwiek problemy z
poruszaniem się.

Jestem ciekawa jak rozpoznasz np. dysplazję stawu biodrowego.

--
Gwyn

Data: 2009-05-27 00:51:27
Autor: Pa_blo
samochody inwalidów..

Użytkownik "Gwyn" <gwynapnudd@autograf.pl> napisał w wiadomości news:op.uujrue0ubd5drearrow.chello.pl...
Dnia 26-05-2009 o 17:52:26 MadMan <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał(a):

Jestem ciekawa jak rozpoznasz np. dysplazję stawu biodrowego.

Albo niedrozne tetnice ud czekajacego na bajpasy ...

Picasso

Data: 2009-05-26 22:45:22
Autor: Marcin Jan
samochody inwalidów..
MadMan pisze:
Dnia Tue, 26 May 2009 16:59:33 +0200, ania napisał(a):

a po czym poznasz czy jest niepelnosprawna czy nie?

No akurat łatwo stwierdzić czy dana osoba ma jakiekolwiek problemy z
poruszaniem się.

ale masz ograniczone horyzonty koleś. A co z osobami z np. jednym płucem no w zasadzie nie kuśtykają to niech zapierdalają i po 300 metrów.

--
Z pozdrowieniem
marcin jan

"Nienawidzę Twoich poglądów, ale dam się zabić abyś mógł je głosić"

Data: 2009-05-26 22:46:13
Autor: castrol
samochody inwalidów..
MadMan pisze:

No akurat łatwo stwierdzić czy dana osoba ma jakiekolwiek problemy z
poruszaniem się.

Jak cholera. Myslisz, ze niepelnosprawny ruchowo to ten co ma amputowana noge, albo i dwie? Otworz oczy :D

Jacek Kustra

Data: 2009-06-01 22:04:14
Autor: Adam Płaszczyca
samochody inwalidów..
Dnia Tue, 26 May 2009 17:52:26 +0200, MadMan napisał(a):

a po czym poznasz czy jest niepelnosprawna czy nie?

No akurat łatwo stwierdzić czy dana osoba ma jakiekolwiek problemy z
poruszaniem się.

Akurat bredzisz. --
     ___________ (R)

Data: 2009-05-26 17:35:30
Autor: Artur Maśląg
samochody inwalidów..
zkruk [Lodz] pisze:
zkruk [Lodz] wrote:

[...]

Są - masz z tym jakiś problem?

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-05-26 21:47:33
Autor: zkruk [Lodz]
samochody inwalidów..
Artur Maśląg wrote:

może nie wszyscy wiedzą, że na samochody dla niepełnosprawnych są
dopłaty

Są - masz z tym jakiś problem?

żadnego - o ile trafiają do właściwych ludzi i owe dopłaty nie są wykorzystywane na pakiety stylizacyjne, które zakładane w serwisie do najtańszych nie należą

Data: 2009-05-27 08:29:51
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
samochody inwalidów..
zkruk [Lodz] pisze:
Artur Maśląg wrote:

[...]

Widzę, ze jednak masz problem i to spory.

Data: 2009-05-27 13:35:31
Autor: zkruk [Lodz]
samochody inwalidów..
Artur 'futrzak' Maśląg wrote:

Widzę, ze jednak masz problem i to spory.

po przemyśleniu - masz rację - nazwya się uczulenie na kombinatorstwo....

Data: 2009-05-27 13:49:44
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
samochody inwalidów..
zkruk [Lodz] pisze:
Artur 'futrzak' Maśląg wrote:

Widzę, ze jednak masz problem i to spory.

po przemyśleniu - masz rację - nazwya się uczulenie na kombinatorstwo....

Póki co, to jest brak wiedzy w zakresie poruszanego zagadnienia
i nieuzasadnione wnioski. Resztę pomijam z przyczyn oczywistych.

Data: 2009-05-27 15:02:38
Autor: zkruk [Lodz]
samochody inwalidów..
Artur 'futrzak' Maśląg wrote:
[...]

być może masz rację...
a równie dobrze być może żyjesz w świecie Kubusia Puchatka gdzie zło zawsze przegrywa, a dobro wygrywa...

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk

Data: 2009-05-27 15:45:36
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
samochody inwalidów..
zkruk [Lodz] pisze:
Artur 'futrzak' Maśląg wrote:
[...]

Tu nie chodzi o moją rację, tylko o Twój brak wiedzy w tej
materii i wysnuwane przez Ciebie różne nieuzasadnione wnioski.
Poczytaj o tym chociaż.

a równie dobrze być może żyjesz w świecie Kubusia Puchatka gdzie zło zawsze przegrywa, a dobro wygrywa...

Cóż, nie mam w zwyczaju demonizować jakichś jednostkowych patologii,
by osiągnąć tani efekt medialny.

Data: 2009-05-26 22:43:48
Autor: castrol
samochody inwalidów..
zkruk [Lodz] pisze:

ponieważ dziś widziałem to auto jeszcze raz - to jak będę następnym razem na zakupach - postaram się zauważyć kto wsiada do tego auta
bo dam sobie rękę uciąć, że nie będzie to osoba niepełnosprawna

Rozumniem, ze posiadasz jakas specjalna umiejetnosc i niepelnosprawnosc rozpoznajesz na kilometr? :D

Jacek Kustra

Data: 2009-05-26 12:50:54
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
samochody inwalidów..
zkruk [Lodz] pisze:
(...)
tylko po co inwalidzie taki samochód?

A co? Inwalida to nie człowiek? Niech siedzi w domu,
albo starym trabantem z Hycomat-em jeździ?

Co za ludzie...

Data: 2009-05-26 13:00:49
Autor: Gabriel'Varius'
samochody inwalidów..
Użytkownik zkruk [Lodz] napisał:

[...]

A w czym osoba niepelnosprawna jest gorsza od normalnego, zdrowego czlowieka - czyt. uzytkownika drogi jesli ma odpowiednio przystosowane auto do swojej dysfunkcji?
Niejednokrotnie osoby w autach przystosowanych jezdza lepiej niz buraki w pelni sprawni (no moze poza sprawnoscia glowy) :-)
Kiedys pokazywali w szkole auto, ze praktycznie nie ma roznicy pomiedzy prowadzeniem auta i jakascia jazdy/bezpieczenstwa miedzy osobami niepelnosprawnymi a zdrowymi.
Zreszta jakis chlopak jedzi w wyscigach autem przystosowanym do niepelnosprawnosci - gdzie w necie jest filmik i wywiad z nim.

        -- -- -- -- -- > www.varius.jawnet.pl/fotki <-- -- -- -- --
                Oskar Wilde

Data: 2009-05-26 13:50:38
Autor: Marcepan
samochody inwalidów..
Użytkownik "zkruk [Lodz]" napisał
tylko po co inwalidzie taki samochód?

Kupiłbyś sobie jakiś aparat fotograficzny i fotkę wrzucił a nie w Sienkiewicza sie bawisz ;-)

Data: 2009-05-26 14:42:38
Autor: McBeth
samochody inwalidów..
tylko po co inwalidzie taki samochód?
Może jest jedynie ograniczony ruchowo a niekoniecznie mentalnie lub światopoglądowo ?

McBeth

Data: 2009-05-26 16:28:20
Autor: .Peeter
samochody inwalidów..
zkruk [Lodz] wrote:
tylko po co inwalidzie taki samochód?

Może lubi killować ze świateł cwaniaczków w firmowozach?
Nie zdziwiłbym się, gdyby miał jeszcze mocno dłubnięty
silnik - fajna sprawa. :-)

  __
 |__)_ _|_ _ _
..|  (-(-|_(-|

Data: 2009-05-26 19:01:50
Autor: Kuba \(aka cita\)
samochody inwalidów..
zkruk [Lodz] wydusił z siebie te słowy:

tylko po co inwalidzie taki samochód?

to żeś dojebał ... a inwalida to niby nie moze mieć fajnego, ekonomicznego auta?

ps. mylisz sieteż mysląć, ze TDCI nie jest dynamiczne.

Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

Data: 2009-05-26 19:43:16
Autor: =Marcos=
samochody inwalidów..
tylko po co inwalidzie taki samochód?

Takie ogólne spostrzeżenie: inwalida to również osoba np. głuchoniema. Jest cała masa ciężkich chorób/urazów, których nie widać na pierwszy rzut oka, a które pozwalają na uznanie za inwalidę.

--
Marcos
[Marek Ślusarczyk]

http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze

Data: 2009-05-26 19:42:05
Autor: MadMan
samochody inwalidów..
Dnia Tue, 26 May 2009 19:43:16 +0200, =Marcos= napisał(a):

Takie ogólne spostrzeżenie: inwalida to również osoba np. głuchoniema. Jest cała masa ciężkich chorób/urazów, których nie widać na pierwszy rzut oka, a które pozwalają na uznanie za inwalidę.

Z tym że taka osoba nie ma prawa parkować na "kopertkach" dla inwalidów. --

Data: 2009-05-26 22:20:59
Autor: ania
samochody inwalidów..

Użytkownik "MadMan"

Z tym że taka osoba nie ma prawa parkować na "kopertkach" dla inwalidów.

ma kazda, ktora takie prawo nabyla, przepisy sie zmienialy, ale praw nabytych sie nie odbiera, ale pewnie jestes za jakas opcja polityczna, a ja jestem bezpartyjna

--
ania

Data: 2009-05-26 22:48:15
Autor: castrol
samochody inwalidów..
MadMan pisze:

Z tym że taka osoba nie ma prawa parkować na "kopertkach" dla inwalidów.

Podaj przepisy znafco :D No i jeszcze powiedz, na jakiej podstawie orzekasz kto ma jaka niepelnosprawnosc? :D

Jacek Kustra

Data: 2009-05-27 06:10:15
Autor: MadMan
samochody inwalidów..
Dnia Tue, 26 May 2009 22:48:15 +0200, castrol napisał(a):

Z tym że taka osoba nie ma prawa parkować na "kopertkach" dla inwalidów.

Podaj przepisy znafco :D

PoRD art. 8.
No i jeszcze powiedz, na jakiej podstawie orzekasz kto ma jaka niepelnosprawnosc? :D

Skąd twierdzenie że ja to orzekam?

Data: 2009-05-27 06:40:59
Autor: ania
samochody inwalidów..

Użytkownik "MadMan"

PoRD art. 8.

oj - tzn, ze nie masz matury? (zakladajac, ze zdawales ja dawniej niz w ostatnich latach)

--
ania

Data: 2009-05-27 06:53:31
Autor: MadMan
samochody inwalidów..
Dnia Wed, 27 May 2009 06:40:59 +0200, ania napisał(a):

PoRD art. 8.

oj - tzn, ze nie masz matury? (zakladajac, ze zdawales ja dawniej niz w ostatnich latach)

Przyznaj się, nie potrafisz odszukać tego przepisu...
Głuchoniemy to nie jest upośledzenie ruchu. Mam sąsiada głuchoniemego,
na kopertach nie parkuje, bo niby z jakiej racji?

Data: 2009-05-27 07:40:31
Autor: ania
samochody inwalidów..

Użytkownik "MadMan"

Przyznaj się, nie potrafisz odszukać tego przepisu...
Głuchoniemy to nie jest upośledzenie ruchu. Mam sąsiada głuchoniemego,
na kopertach nie parkuje, bo niby z jakiej racji?

przepis znam i nawet juz kilka razy w tym watku o tym wspomnialam, zacytuje: przyznaj sie, ze nie masz matury

ps
praw nabytych sie nie odbiera, jeszcze tak dobrze nie ma

--
ania

Data: 2009-05-27 08:25:00
Autor: Mr.FX
samochody inwalidów..
[...]
ps
praw nabytych sie nie odbiera, jeszcze tak dobrze nie ma

Jak nie, jak tak - chociażby prawa do odliczania różnych
rzeczy od podatku - kiedyś było coś wolno, ale wystarczy nowa ustawa
i od nowego roku już nie wolno. W niektórych przypadkach nie potrzeba
nawet zmieniać ustawy, wystarczy rozporządzenie. W przypadku kart
niepełnosprawnych też można opracować nowy model ich funkcjonowania,
wycofać przywileje obowiązujące dla starych kart, wprowadzić nowe
uprawnienia dla nowych kart, przyznawanych na innych zasadach.
Osobiście mam duże wątpliwości, czy jest to potrzebne, ale na pewno
jest możliwe.

--
Mr.FX [ myryfykysy ]

Data: 2009-05-27 08:28:10
Autor: ania
samochody inwalidów..

Użytkownik "Mr.FX"

Jak nie, jak tak - chociażby prawa do odliczania różnych
rzeczy od podatku - kiedyś było coś wolno, ale wystarczy nowa ustawa
i od nowego roku już nie wolno. W niektórych przypadkach nie potrzeba

ale nie zwracasz wstecz, nie robisz korekt za czas kiedy przepis obowiqazywal, a jak jest kontrola to musza brac pod uwage bardziej korzystna wersje ustawy - to teoria oczywiscie, o kartach tez mowimy teoretycznie

Osobiście mam duże wątpliwości, czy jest to potrzebne, ale na pewno
jest możliwe.

to jak z ta matura (to o co pytam), jak zdawal ktos wg starych przepisow, to obecnie powinien raz jeszcze zdawac, bo stara nie obowiazuje:-)

--
ania

Data: 2009-05-27 08:57:38
Autor: Gotfryd Smolik news
samochody inwalidów..
On Wed, 27 May 2009, ania wrote:

Użytkownik "Mr.FX"

[...]

  Oczywiście.
  Oznacza to, że nie można (niezależnie od przedawnienia) ukarać
kogoś za to, że xx lat temu skorzystał z prawa które WTEDY miał.
  Nie oznacza to, że owo prawo DZIŚ daje mu jakąś korzyść.
  I - coś jeszcze - zależy jakiego zdarzenia owo prawo dotyczy.
  Przykładowo podatek dochodowy zawierał regulację przy sprzedaży
mieszkania, odwołującą się do 5 lat *od zakupu* tegoż mieszkania.
  W takim układzie owa regulacja dotyczy (dziś, mimo że przepis
został zmieniony) wszystkich, którzy ówcześnie kupili mieszkanie,
mimo że podatek jest od sprzedaży.

  Przenosząc to na grunt "prawa do stania na kopercie" - rzeczywiście,
jak głuchoniemy stanął swoim samochodem na kopercie 15 lat temu,
to nikt nie może go zmusić aby odjechał :P
  Ale jak już odjedzie, to kolejne zatrzymanie (na tej samej lub
innej kopercie) będzie podlegało *dzisiejszemu* przepisowi.

[...]

  Oczywiscie że nie.
  Ale ta stara matura może przestać wystarczać do czegoś, do czego
"kiedyś wystarczała matura".
  Powiedzmy - do zajęcia jakiegoś stanowiska (nauczyciela dajmy
na to), wstępu na uczelnię...
  Maturę ma nadal, a "prawa do skorzystania z tego co kiedyś dawała
matura" już nie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-05-27 09:08:26
Autor: ania
samochody inwalidów..

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <

 Ale jak już odjedzie, to kolejne zatrzymanie (na tej samej lub
innej kopercie) będzie podlegało *dzisiejszemu* przepisowi.

nie zgadzam sie, jesli dostal karte bezterminowo, to niestety moze ciagle parkowac
kiedys wydawano na podstawie posiadanej grupy inwalidzkiej, od kilku lat - na podstawie wydanego orzeczenia, w ktorym jest napisane czy sie taka karta nalezy (i jesli sie nalezy a orzeczenie tez jest wydane na stale, to tematu nie ma)
w jakiejs ostatniej probie nowelizacji tego przepisu w pord, chca to doprecyzowac - nareszcie

 Maturę ma nadal, a "prawa do skorzystania z tego co kiedyś dawała
matura" już nie.

a jednak:-) mozesz spokojnie studiowac majac stara mature, mature mozna zdawac tylko raz, jesli zdalo sie ja (nie mozna poprawiac)

--
ania

Data: 2009-05-27 09:49:54
Autor: Michal Jankowski
samochody inwalidów..
"ania" <aniamh@tlen.kropka.pl> writes:

nie zgadzam sie, jesli dostal karte bezterminowo, to niestety moze ciagle parkowac

Bezterminowe dowody osobiste uniewazniono.

  MJ

Data: 2009-05-27 10:32:00
Autor: J.F.
samochody inwalidów..

Uzytkownik "Michal Jankowski" <michalj@fuw.edu.pl> napisal w wiadomosci news:kjzhbz7rnml.fsfccfs1.fuw.edu.pl...
"ania" <aniamh@tlen.kropka.pl> writes:
nie zgadzam sie, jesli dostal karte bezterminowo, to niestety moze ciagle
parkowac

Bezterminowe dowody osobiste uniewazniono.

Bezterminowe PJ niby tez, ale jakos malo skutecznie  - z dowodami nie jest tak samo ?
Tzn ze niewazny ale zachowuje waznosc ? :-_

J.

Data: 2009-05-27 11:17:40
Autor: Mr.FX
samochody inwalidów..
Bezterminowe dowody osobiste uniewazniono.

Bezterminowe PJ niby tez, ale jakos malo skutecznie  - z dowodami nie jest tak samo ?
Tzn ze niewazny ale zachowuje waznosc ? :-_

Z dowodami jest tak, że w Ustawie (Dziennik Ustaw z 2006 r.
Nr 139 poz. 993) zapisano, że:
Art. 36. 1. Dowód osobisty jest ważny 10 lat od daty jego wydania.

--
Mr.FX [ myryfykysy ]

Data: 2009-05-29 00:23:04
Autor: Gotfryd Smolik news
samochody inwalidów..
On Wed, 27 May 2009, J.F. wrote:

[...]

  Nie, jeśli przez "ważność" rozumieć prawo żądania honorowania
starego DO w przypadkach, kiedy żądajacy ma prawo wglądu do DO.
  Nie uchybia to "ważności" jako dokumentu zawierającego
urzędowo potwierdzone dane.
  Tylko nikt *nie musi* honorować tego DO jako "dokumentu
poświadczającego tożsamość".
  Podobnie bezterminowa karta do czegoś-tam - karta jest ważna,
ale uprawnień dawać (już) nie musi, bo to nie goły zapis na
karcie o tym przesądza, lecz ustawa która nadawała prawo.

  Ściślej - prawidłowo wypełniona "karta" powinna zawierać zapis
przykładowo: "uprawnia do parkowania na podstawie art... ustawy
o ...".
  I wtedy jest oczywiste *dlaczego* siła oddziaływania tej karty
znikła - bo "znikła" (została uchylona) ustawa!
  Ale fakt że ktoś mógł nie zapisać podstawy prawnej na tej
karcie nic nie zmieni - znika ustawa, na podstawie której ta
karta ma "moc", to równie dobrze możesz sobie sam wydrukować
"kartę".
  No, może nie równie dobrze, bo zarzut umyślności w przestępstwie
"wprowadzenia w błąd" (w razie próby użycia) będzie oczywisty :]
(w przypadku posiadacza "oryginalnej dożywotniej" karty dającej
upoważnienie do parkowania samego upoważnienia brak, ale też
trudno dowieść że umyślnie posługuje się nieważną kartą,
może dostać mandat za parkowanie ale nie pójdzie pod sąd
za "wprowadzanie organów w błąd").

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-05-27 08:54:38
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
samochody inwalidów..
Mr.FX pisze:
[...]
[...]

Analogia nie trafiona - odliczenia które były zastosowane nadal
są ważne i nikt nie każe tego oddawać, bo coś się aktualnie zmieniło :)

[...]

IMHO nie ma takiej potrzeby - uzyskanie obowiązującej karty parkingowej
(unijnej) wymaga spełnienia pewnych warunków. Problem leży raczej
w kwalifikacji orzeczenia o niepełnosprawności, a w nie w modelu
funkcjonowania kart parkingowych. Orzeczenia trzeba weryfikować, ale
tego raczej nie będzie robił dział wydający te karty na jego podstawie.
Samo wydanie karty to w zasadzie formalność.

Data: 2009-05-27 10:12:05
Autor: Mr.FX
samochody inwalidów..
Mr.FX pisze:
[...]
[...]

Trafiona - przecież nikt nie kazałby płacić mandatów za parkowanie
w przeszłości (przed zmianą przepisów) na kopercie. :)

--
Mr.FX [ myryfykysy ]

Data: 2009-05-27 10:27:42
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
samochody inwalidów..
Mr.FX pisze:
(...)
Trafiona - przecież nikt nie kazałby płacić mandatów za parkowanie
w przeszłości (przed zmianą przepisów) na kopercie. :)

Nie jest trafiona - uprawnienia do "parkowania na kopercie" są
wydawane na okres, bądź bezterminowo. W jednym i drugim przypadku
zmiany w wydawaniu nowych kart parkingowych nie mają wpływu na
już wydane. Jedynie co może ulec zmianie, to zakres uprawnienia
z nimi związanych -  tych wcześniej jak i obecnie (ten sam zakres).
Obecnie uprawiają one do korzystania z miejsc parkingowych
wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych oraz do niestosowania się
do znaków B-1, B-3, B3a, B-4, B-10, B-35, B-37, B-38, B-39.
Jak ustawodawca dołoży B-9123, albo zabierze B-37 to nadal będzie
to tyczyło wszystkich posługujących się tymi kartami, a nie tych,
którym je wydano po wprowadzeniu takiej zmiany.

Data: 2009-05-27 11:14:29
Autor: Mr.FX
samochody inwalidów..
Mr.FX pisze:
(...)
[...]

Tyle, że ja pisałem o możliwości utworzenia nowego rodzaju kart.
Ustawodawca może zabrać wszystkie uprawnienia dotychczasowym kartom,
a następnie wymyślić inny rodzaj karty i jemu nadać jeszcze inne
uprawnienia - na takiej samej zasadzie jak "nie możemy odwołać
członków Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, ale możemy usunąć
z Konstytucji całą Radę i w zamian powołać "Komitet" i do niego
wybrać nowych członków". Każde prawo można zmienić.

--
Mr.FX [ myryfykysy ]

Data: 2009-05-27 11:41:35
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
samochody inwalidów..
Mr.FX pisze:
(...)
[...]

Obawiam się, że miałbyś z takim "pomysłem" bardzo duże problemy,
ponieważ te obecnie obowiązujące są zgodne ze standardami
międzynarodowymi i jako takich zastąpić się nowym "wymysłem" nie
da - chyba, że zrobimy w Polsce specjalne (lokalne) i odmówimy
jako kraj honorowania kart międzynarodowych.

Zasada niby ta sama, ale tylko niby.

Każde prawo można zmienić.

W teorii.

Data: 2009-05-27 09:31:43
Autor: Robert_J
samochody inwalidów..
ps
praw nabytych sie nie odbiera, jeszcze tak dobrze nie ma

Żebyś się nie zdziwiła ;-). W tym posranym kraju rządzonym przez zakompleksione karzełki, wszystko jest możliwe. Vide proponowana ustawa pozbawiająca "ubeków" emerytur... Celowo napisałem "ubeków" a nie ubeków...

Data: 2009-06-01 22:06:50
Autor: Adam Płaszczyca
samochody inwalidów..
[...]

Aktualnie legitymację uprawniającą do korzystania z takich miejsc może
otrzymać osoba niepełnosprawna ruchowo. Osoba głucha takową nie jest.

--
     ___________ (R)

Data: 2009-06-01 23:06:59
Autor: ania
samochody inwalidów..

Użytkownik "Adam Płaszczyca"

Aktualnie legitymację uprawniającą do korzystania z takich miejsc może
otrzymać osoba niepełnosprawna ruchowo. Osoba głucha takową nie jest.

nie do konca ruchowo (ruchowo od pasa w dol), z odpowiedniej grupy i zapisem na orzeczeniu - jak juz uscislasz

--
ania

Data: 2009-06-01 21:59:55
Autor: Adam Płaszczyca
samochody inwalidów..
Dnia Tue, 26 May 2009 12:29:56 +0200, zkruk [Lodz] napisał(a):

tylko po co inwalidzie taki samochód?

Po to samo, co Tobie - do jeżdżenia. --
     ___________ (R)

Data: 2009-06-03 10:18:47
Autor: zkruk [Lodz]
samochody inwalidów..
Adam Płaszczyca wrote:

tylko po co inwalidzie taki samochód?

Po to samo, co Tobie - do jeżdżenia.

ja nie zadałem pytania po co inwalidzie samochód - to jest bezdyskusyjne
ale po co taki samochód....
(pakiety stylizacyjne, ogromne felgi, cholernie niski profil, obniżone zawieszenie)

ja prywatnie jakbym mógł to każdemu inwalidzie kupiłbym samochód - byleby korzystał, jeździł zgodnie z przepisami i był dzięki temu szczęśliwszy...

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk

Data: 2009-06-03 10:23:50
Autor: ania
samochody inwalidów..

Użytkownik "zkruk [Lodz]"

ja nie zadałem pytania po co inwalidzie samochód - to jest bezdyskusyjne
ale po co taki samochód....
(pakiety stylizacyjne, ogromne felgi, cholernie niski profil, obniżone zawieszenie)

po co pelnosprawnej osobie taki samochod?

--
ania

Data: 2009-06-03 10:33:36
Autor: .Peeter
samochody inwalidów..
Użytkownik "ania" napisał:
po co pelnosprawnej osobie taki samochod?

Niepełnosprawny nie ma prawa lubić tuningowane auta?

Mam znajomego, który jest po wypadku niepełnosprawny. Nie zmienia
to faktu, że lubi tuningować auta, lubi duże felgi z niskimi oponami,
twarde i niskie zawieszenia, modyfikacje mechaniczne... Czy to dziwne?

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2009-06-03 11:51:27
Autor: ania
samochody inwalidów..

Użytkownik ".Peeter"

po co pelnosprawnej osobie taki samochod?

Niepełnosprawny nie ma prawa lubić tuningowane auta?

mnie pytasz?:-)

--
ania

Data: 2009-06-05 22:48:18
Autor: Adam Płaszczyca
samochody inwalidów..
Dnia Wed, 3 Jun 2009 10:18:47 +0200, zkruk [Lodz] napisał(a):

[...]

Do jeżdżenia.
ja prywatnie jakbym mógł to każdemu inwalidzie kupiłbym samochód - byleby korzystał, jeździł zgodnie z przepisami i był dzięki temu szczęśliwszy...

A powyższe jest niezgodne z przepisami?

--

samochody inwalidów..