samochody - które lepsze do naprawy?

Data: 2010-10-26 14:38:56
Autor: J.F.
samochody - które lepsze do naprawy?
Użytkownik "Andrzej" <chrzan_a@wp.pl> napisał w
ostatnio usłyszałem od kolegi, który szuka samochodu, że są samochody
"lepsze" i "gorsze" Wdo naprawy (informacja od jego mechanika). Słowo
lepsze oznacza, że jak coś się zepsuje to wystarczy wymienić daną
część a nie jakiś cały moduł, np. jak w kole zepsuje się łożysko, to
wymieniamy samo łożysko a nie całą piastę. Wg tego mechanika, dobra do
naprawy jest np. honda civic,

Hm, wydaje mi sie ze Honda tez ma lozyska zintegrowane z cala reszta :-)

Sam niedługo będę wymieniał samochód i jestem ciekawy jak to w
rzeczywistości wygląda w praktyce, ile w tym prawdy.

Troche jest, ale tak umiarkowanie.
Z rzeczy zuzywajacych sie czesto - klocki, tarcze, paski, zawieszenie, sprzeglo - jak widac tu pojedynczo, a roznice w cenach i ilosciach wahaczy i przegubow moga byc spore. Naklad pracy tez moze byc rozny i skompenowac wplyw czesci .. albo go podwoic :-)

A na modularyzacje jestes czesto skazany. Padla dioda w alternatorze - trzeba wymieniac caly. Padl jeden bieg dmuchawy - wizyta na szrocie. Luzy na maglownicy, skrzynia biegow - znow szrot, bo nawet nie chcesz wiedziec ile to kosztuje. Coraz mniej podzespolow jest przewidzianych do naprawy, w efekcie czesci zamiennych ogolnie brak , a podzespoly drogie. Lepiej zeby sie nie popsulo, a jak sie popsuje to zeby model byl popularny na szrotowiskach. :-)

J.

Data: 2010-10-26 17:30:34
Autor: Czarek Daniluk
W dniu 2010-10-26 14:38, J.F. pisze:

A na modularyzacje jestes czesto skazany. Padla dioda w alternatorze -
trzeba wymieniac caly. Padl jeden bieg dmuchawy - wizyta na szrocie.

W Golfie 3 przestała pracować dmuchawa nawiewu, wszyscy proponowali żebym jechał po drugą na szrot - DC, Strażacka koszt około 200zł.

Wyjąłem rozebrałem, okazało się że brak szczotek, dobrałem w sklepie motocyklowym od prądnicy od Jawy (szczotki za 8zł) i tak już ze 2 lata pracuje :)

Pozdrawiam !!

Data: 2010-10-26 20:21:40
Autor: venioo
W dniu 2010-10-26 17:30, Czarek Daniluk pisze:
[...]

Dokladnie :) Dlatego VW jest dobry do napraw :) Jak u mnie w Polo kiedys sie skonczyly szczotki, to elektryk z dobraniem jakichs od merca i wymiana wzial 20pln :)

--
venioo
GG:198909

Data: 2010-10-26 20:53:53
Autor: J.F.
On Tue, 26 Oct 2010 17:30:34 +0200,  Czarek Daniluk wrote:
[...]

Jak ci jednak polegnie tylko jeden bieg a nie wszystkie - to sie okaze
ze rezystorow nie sprzedaja, do zakupu razem w komplecie z cala
dmuchawa. Lozyska tez niewymienne :-(

J.

Data: 2010-10-26 21:44:12
Autor: Czarek Daniluk
W dniu 2010-10-26 20:53, J.F. pisze:

Jak ci jednak polegnie tylko jeden bieg a nie wszystkie - to sie okaze
ze rezystorow nie sprzedaja, do zakupu razem w komplecie z cala
dmuchawa. Lozyska tez niewymienne :-(

J.

Łożyska ślizgowe ;)
Rezystor idziesz do Bomisu i kupujesz ... tylko trzeba wiedzieć ile omów miał stary i na jaką moc.
Wszystko jest do zrobienia, tylko nie każdy ma zacięcie/chęć/czas żeby kombinować, a mnie drażni że dla dupereli muszę cały podzespół wymieniać, to i kombinuję :)

Podobnie miałem z Webastem, nie startowało - głuche na podawanie sygnału startu. Zawiozłem do gościa na wolę, wyjął elektronikę, stwierdził że popatrzy. Trzymał 3 tygodnie, po czym powiedział że to druk wielowarstwowy i gdzieś w środku zgnita ścieżka, nie dowierzałem - przywiozłem do domu i oglądam, i co znalazłem upalony kawałek głónej zasilającej ścieżki :D skrosowałem i działa :)
Kupiłem drugie też z myślą o sprawnej elektronice, i dokładnie identycznie była upalona ścieżka.

Więc jakby kto szukał elektroniki analogowej do Thermo Top T DW50 - to mam sztukę do sprzedania :) stary typ bez diagnostyki.

Pozdrawiam !!

Data: 2010-10-26 22:15:34
Autor: J.F.
On Tue, 26 Oct 2010 21:44:12 +0200,  Czarek Daniluk wrote:
[...]

Nie do kupienia, nie do wymienienia :-)

Rezystor idziesz do Bomisu i kupujesz ... tylko trzeba wiedzieć ile omów miał stary i na jaką moc.

To kup - 20 zwojow drutu fi 1 na walku ceramicznym 12mm :-P

J.

Data: 2010-10-26 23:50:28
Autor: Uncle Pete
samochody - które lepsze do naprawy?
To kup - 20 zwojow drutu fi 1 na walku ceramicznym 12mm :-P

I co w takim rezystorze mogłoby się zepsuć, czego nie dałoby się naprawić? Cały drut wyparował? ;)

Piotr

Data: 2010-10-27 00:34:58
Autor: J.F.
On Tue, 26 Oct 2010 23:50:28 +0200,  Uncle Pete wrote:
To kup - 20 zwojow drutu fi 1 na walku ceramicznym 12mm :-P
I co w takim rezystorze mogłoby się zepsuć, czego nie dałoby się naprawić? Cały drut wyparował? ;)

Nie, tylko w jednym miejscu. Albo zlacze przestalo zlaczac. I co - wezmiesz kawalek blaszki, zagniatarke i polaczysz ? J.

Data: 2010-10-27 01:00:42
Autor: Czarek Daniluk
On 26 Paź, 22:15, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]

>miał stary i na jaką moc.

To kup - 20 zwojow drutu fi 1 na walku ceramicznym 12mm :-P

Nie kupię, akurat odpukać w G3 mit klimaanlage zespół rezystorów jest
przykręcony na obudowie dmuchawy :D
Na każdym szrocie pewnie znajdę.
O ile będę musiał ;)

Pozdrawiam !!

Data: 2010-10-27 00:26:25
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2010-10-26 21:44, Czarek Daniluk pisze:

[...]

Można i kombinować, tylko zazwyczaj opłacalne to jest jak sam sobie kombinujesz w wolnym czasie.

Bo jeżeli chciałbyś to kombinowanie uprawiać w ramach czasu pracy, lub zapłacić specjaliście stawkę za odpowiednią ilość godzin potrzebnych na kombinowanie, to nagle ceny nowych podzespołów robią się zadziwiająco rozsądne.

To tego wśród klientów warsztatów panuje przekonanie że takie kombinowanie to drut i lipa. A nowe to nowe. Najlepiej jeszcze "oryginał" z ASO. Choćby dokładnie miał to być kawałek drutu nawinięty na kawałek ceramiki.

Data: 2010-10-27 00:31:09
Autor: J.F.
On Wed, 27 Oct 2010 00:26:25 +0200,  Tomasz Pyra wrote:
To tego wśród klientów warsztatów panuje przekonanie że takie kombinowanie to drut i lipa. A nowe to nowe. Najlepiej jeszcze "oryginał" z ASO. Choćby dokładnie miał to być kawałek drutu nawinięty na kawałek ceramiki.

Tylko nie dostaniesz tego kawalka drutu. Dostaniesz cala dmuchawe. W cenie .. nie wiem, ale "dmuchawa" - brzmi skomplikowanie, ze 400zl
powinna kosztowac, plus wymiana :-)

J.

Data: 2010-10-27 00:43:34
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2010-10-27 00:31, J.F. pisze:
[...]

Ale za to wykręcasz, wyjmujesz stare, wkładasz nowe, przykręcasz i jest ślicznie. I klient się cieszy po stare już coś tam brzęczało, a nowe cichutko.

A tak to się okaże że już producent pomyślał i tak wszystko zmontował żeby było nierozbieralne.
Się okaże że trzeba ciąć, rzeźbić i łamać zatrzaski, składać już na poxipol i klient jak to zobaczy to wrażenie estetyczne go zniechęcą do kolejnych wizyt.

Data: 2010-10-27 11:26:02
Autor: J.F.
samochody - które lepsze do naprawy?
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam>
[...]

Mniej wiecej tak to wlasnie wyglada i to we wszystkich samochodach.
Modularyzacja .. a klient placi.
Coraz bardziej mi wychodzi ze samochody to trzeba kupowac na dlugosc gwarancji.

Mieszkancy USA juz do tego doszli, a marketingowcy w Europie powoli przyznaja racje ?

J.

Data: 2010-10-27 20:29:04
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2010-10-27 11:26, J.F. pisze:
[...]

Taka modularyzacja jeszcze pozwala marketoidom lepiej dopasowywać ceny.

Ekstremalny przykład to ostatnio chciałem wymienić piastę z łożyskiem w Cinquecento.
Piasta kosztuje coś około 130zł, łożysko około 120zł.

Ale można kupić całą zwrotnicę, z łożyskiem i piastą, wszystko już zmontowane za 120zł. Z dokładnie tą samą piastą i łożyskiem (ten sam producent i numer części).

Rozwiązanie tej zagadki okazuje się takie, że zwrotnica jest tylko do Cinquecento, a więc samochodu budżetowego do którego części mają być tanie.

Natomiast sama piasta jest droższa dlatego że przeznaczona jest też do większych i droższych modeli do których części mają być drogie.

Dlatego może lepiej wymienić całą dmuchawę za 400zł, niż się dowiedzieć że sam opornik stosowany był też w jakiejś luksusowej limuzynie w której w dodatku często pada i nagle kosztuje 1000zł.

samochody - które lepsze do naprawy?