samochody - które lepsze do naprawy?

Data: 2010-10-26 14:45:42
Autor: =Marcos=
samochody - które lepsze do naprawy?
wymieniamy samo łożysko a nie całą piastę. Wg tego mechanika, dobra do
naprawy jest np. honda civic, a zła już np. toyota corolla

Ciężko potwierdzić lub zaprzeczyć nie wiedząc o jakiej generacji mowa.

Proste do naprawy: Polonez Caro, Opel Kadett, Opel Astra I, Cinquecento (przynajmniej tak twierdzi mój mechanik).

Pośrednie: Peugeot Partner.

Trudne do naprawy: Peugeot 106, 206, 306.

Z takich ogólnych rzeczy uproblematyczniających (fajne słowo?) naprawy:
- zawieszenie oparte na belce skrętnej
- układ zmiennych faz rozrządu (wariator? elektrozawór?), klasyczny przykład: Fiat Barchetta

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

Data: 2010-10-26 05:50:56
Autor: Andrzej
samochody - które lepsze do naprawy?
On 26 Paź, 14:45, "=Marcos="
<marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> wrote:
> wymieniamy samo łożysko a nie całą piastę. Wg tego mechanika, dobra do
> naprawy jest np. honda civic, a zła już np. toyota corolla

Ciężko potwierdzić lub zaprzeczyć nie wiedząc o jakiej generacji mowa.

Chodzi o samochody w wieku ok. 10 lat, czyli honda civic IV, nissan
almera (to już w zasadzie obie generacje) toyota corolla E11
(1997-2001), golf IV, itp.
Poza tym zastanawiam się czy "trudność" może dotyczyć jakieś całej
marki.

Data: 2010-10-26 22:33:13
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
Dnia 26.10.2010 Andrzej <chrzan_a@wp.pl> napisał/a:
> [...]

(1997-2001), golf IV, itp.
Poza tym zastanawiam się czy "trudność" może dotyczyć jakieś całej

Akurat Civic IV to będzie miał bardziej 20 lat niż 10... --
Chloru ** XU10J4RS  ** chloru at chloru net

Data: 2010-10-26 22:58:48
Autor: Yogi\(n\)
Użytkownik "Andrzej" <chrzan_a@wp.pl> napisał w wiadomości news:05378009-3977-4288-ac8e-0aaf75b3cd19l20g2000yqm.googlegroups.com...
almera (to już w zasadzie obie generacje) toyota corolla E11

W E11 tragedią była wymiana żarówki, dobrze, że żona ma wąskie dłonie, bo musiałbym wyciągać akumulator. Ale przez 9 lat wymieniałem żarówkę dwa razy - raz w prawym, raz w lewym reflektorze, więc w sumie da się przeżyć. Nie wiem jak inne rzeczy, bo poza wymianą oleju, płynu chłodzącego, hamulcowego, świec, klocków, paska (nie rozrządu, bo tam był łancuch, ale tego od pompy wodnej i alternatora) i radia nigdy niczego w niej nie wymieniałem/naprawiałem, a powyższe były do zrobienia bez zaglądania do podręcznika i w zasadzie przy użyciu klucza 13 bądź śrubokręta ;-).
Mechaniokoprzyjazne są mitsubishi, mój mechanik zachwycił się, kiedy oglądał podwozie lancera. Proste czynności jak wymiana oleju w silniku czy skrzyni, to fraszka, nie wiem jednak jak będzie, kiedy zaczną się poważniejsze operacje, np. coś przy zawieszeniu. Ale np. plastiki, osłony, demontaż radia to w porównaniu z corollą bułka z masłem. Niestety, żeby wymienić żarówkę, trzeba odkręcić rurkę prowadzącą do zbiornika z płynem do spryskiwaczy - w sumie i tak lepiej niż wyciąganie akumulatora ;-). Ale np. filtr powietrza, kabinowy czy bezpieczniki to betka, idiotoodporne rozwiązania i pełna ergonomia.

--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg

Data: 2010-10-26 23:19:53
Autor: LEPEK
W dniu 2010-10-26 22:58, Yogi(n) pisze:

W E11 tragedią była wymiana żarówki, dobrze, że żona ma wąskie dłonie,
bo musiałbym wyciągać akumulator.

Bo tam się wyciąga reflektor (dwie śrubki "x") po wyciągnięciu kierunku (jedna śrubka "x" + odhaczenie zatrzasku). Na prawdę prosta sprawa.

Ostatnio próbowałem wymienić pozycyjne w Kia Cee'd - wstyd się przyznać, ale byłem zmuszony do wizyty  ASO, gdzie podpytany serwisant (nie wchodziłem na halę popatrzeć) powiedział, że w tym celu trzeba odkręcić "inne elementy". I to na pewno nie tylko jakiś zbiorniczek, który trzeba do wymiany żarówki mijania, bo pozycja jest znacznie głębiej... Reflektora nie dałem rady zdemontować :/

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2010-10-26 23:31:39
Autor: Cavallino
Użytkownik "LEPEK" <gdzies@wsi.pl> napisał w wiadomości news:

[...]

Albo w aucie z dieslem jest inaczej, albo po prostu trzeba wiedzieć jak to się robi.
W każdym razie serwisant wymienił mi obie pozycyjne w dwie minuty, nawet nie widziałem czy cokolwiek odkręcał.

Data: 2010-10-27 23:19:40
Autor: Yogi\(n\)
Użytkownik "LEPEK" <gdzies@wsi.pl> napisał w wiadomości news:ia7gp6$221d$1news.mm.pl...
[...]

Kurczę, może jednak warto było przeczytać instrukcję obsługi ;-)

Data: 2010-10-27 23:23:18
Autor: Tomasz Pyra
[...]

Nie wymiękaj, wyciągaj silnik ;)

Data: 2010-10-27 00:42:11
Autor: J.F.
On Tue, 26 Oct 2010 22:58:48 +0200,  Yogi(n) wrote:
Mechaniokoprzyjazne są mitsubishi, mój mechanik zachwycił się, kiedy oglądał podwozie lancera. Proste czynności jak wymiana oleju w silniku czy skrzyni, to fraszka

A w jakim samochodzie to nie jest fraszka ? Silnik ma dwa otwory, jeden na gorze, drugi na dole, i jakie wy tam
chcecie utrudniena ? Plyta ochronna ? Skrzynia to juz nieco inna bajka.

J.

Data: 2010-10-26 14:54:54
Autor: Jarek Andrzejewski
samochody - które lepsze do naprawy?
On Tue, 26 Oct 2010 14:45:42 +0200, "=Marcos="
<marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> wrote:

Z takich ogólnych rzeczy uproblematyczniających (fajne słowo?) naprawy:
- zawieszenie oparte na belce skrętnej

nie potwierdzam: 12 lat miałem 306, przez ten czas wymienione łożyska
po jednej stronie belki, koszt chyba za 300 zł.
A taka np. wymiana amortyzatorów (ze 3 czy 4 razy w tym czasie) - to
pryszcz przy belce skrętnej.

Za to niemiło wspominam tylne hamulce bębnowe - zdarzyło im się
"zakleszczyć", regulator luzów trudny do ustawienia, parę tłoczków
puściło.

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-10-26 17:21:26
Autor: J.F.
samochody - które lepsze do naprawy?
Użytkownik "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>
Proste do naprawy: Polonez Caro, Opel Kadett, Opel Astra I, Cinquecento (przynajmniej tak twierdzi mój mechanik).

Pasek w Oplach sie ch* wymienia. Podobnie  chyba jak we wszystkich silnikach poprzecznych.

J.

Data: 2010-10-26 17:32:06
Autor: Czarek Daniluk
W dniu 2010-10-26 17:21, J.F. pisze:

Pasek w Oplach sie ch* wymienia. Podobnie chyba jak we wszystkich
silnikach poprzecznych.

J.

Widać nie wymieniałeś w Audi gdzie w niektórych trzeba wyjąć chłodnicę ;P

Pozdrawiam !!

Data: 2010-10-26 17:26:36
Autor: kamil

"Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.com> wrote in message news:ia6s9i$102$2news.onet.pl...
[...]

W moim tez trzeba (boxer), mechanicy uwineli sie z tym na przegladzie razem z olejem i filtrami w niecale 3 godziny wiec standardowo.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-26 19:52:31
Autor: J.F.
On Tue, 26 Oct 2010 17:32:06 +0200,  Czarek Daniluk wrote:
W dniu 2010-10-26 17:21, J.F. pisze:
Pasek w Oplach sie ch* wymienia. Podobnie chyba jak we wszystkich
silnikach poprzecznych.

Widać nie wymieniałeś w Audi gdzie w niektórych trzeba wyjąć chłodnicę ;P

Latwiej wyjac chlodnice niz blotnik :-)

Ale to oczywiscie punkt na minus dla tych modeli :-)

J.