Data: 2010-10-26 14:45:42 | |
Autor: =Marcos= | |
samochody - które lepsze do naprawy? | |
wymieniamy samo łożysko a nie całą piastę. Wg tego mechanika, dobra do Ciężko potwierdzić lub zaprzeczyć nie wiedząc o jakiej generacji mowa. Proste do naprawy: Polonez Caro, Opel Kadett, Opel Astra I, Cinquecento (przynajmniej tak twierdzi mój mechanik). Pośrednie: Peugeot Partner. Trudne do naprawy: Peugeot 106, 206, 306. Z takich ogólnych rzeczy uproblematyczniających (fajne słowo?) naprawy: - zawieszenie oparte na belce skrętnej - układ zmiennych faz rozrządu (wariator? elektrozawór?), klasyczny przykład: Fiat Barchetta -- Marcos marek [AT] microstock . pl http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z podróży |
|
Data: 2010-10-26 05:50:56 | |
Autor: Andrzej | |
samochody - które lepsze do naprawy? | |
On 26 Paź, 14:45, "=Marcos="
<marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> wrote: > wymieniamy samo łożysko a nie całą piastę. Wg tego mechanika, dobra doChodzi o samochody w wieku ok. 10 lat, czyli honda civic IV, nissan almera (to już w zasadzie obie generacje) toyota corolla E11 (1997-2001), golf IV, itp. Poza tym zastanawiam się czy "trudność" może dotyczyć jakieś całej marki. |
|
Data: 2010-10-26 22:33:13 | |
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | |
samochody - które lepsze do naprawy? | |
Dnia 26.10.2010 Andrzej <chrzan_a@wp.pl> napisał/a:
On 26 Paź, 14:45, "=Marcos=" Akurat Civic IV to będzie miał bardziej 20 lat niż 10... -- ___________________________________________ Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net |
|
Data: 2010-10-26 22:58:48 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
samochody - które lepsze do naprawy? | |
Użytkownik "Andrzej" <chrzan_a@wp.pl> napisał w wiadomości news:05378009-3977-4288-ac8e-0aaf75b3cd19l20g2000yqm.googlegroups.com...
almera (to już w zasadzie obie generacje) toyota corolla E11 W E11 tragedią była wymiana żarówki, dobrze, że żona ma wąskie dłonie, bo musiałbym wyciągać akumulator. Ale przez 9 lat wymieniałem żarówkę dwa razy - raz w prawym, raz w lewym reflektorze, więc w sumie da się przeżyć. Nie wiem jak inne rzeczy, bo poza wymianą oleju, płynu chłodzącego, hamulcowego, świec, klocków, paska (nie rozrządu, bo tam był łancuch, ale tego od pompy wodnej i alternatora) i radia nigdy niczego w niej nie wymieniałem/naprawiałem, a powyższe były do zrobienia bez zaglądania do podręcznika i w zasadzie przy użyciu klucza 13 bądź śrubokręta ;-). Mechaniokoprzyjazne są mitsubishi, mój mechanik zachwycił się, kiedy oglądał podwozie lancera. Proste czynności jak wymiana oleju w silniku czy skrzyni, to fraszka, nie wiem jednak jak będzie, kiedy zaczną się poważniejsze operacje, np. coś przy zawieszeniu. Ale np. plastiki, osłony, demontaż radia to w porównaniu z corollą bułka z masłem. Niestety, żeby wymienić żarówkę, trzeba odkręcić rurkę prowadzącą do zbiornika z płynem do spryskiwaczy - w sumie i tak lepiej niż wyciąganie akumulatora ;-). Ale np. filtr powietrza, kabinowy czy bezpieczniki to betka, idiotoodporne rozwiązania i pełna ergonomia. -- Yogi(n) http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg http://gazetawyborcza.republika.pl/PlakatMichnik_72.jpg |
|
Data: 2010-10-26 23:19:53 | |
Autor: LEPEK | |
samochody - które lepsze do naprawy? | |
W dniu 2010-10-26 22:58, Yogi(n) pisze:
W E11 tragedią była wymiana żarówki, dobrze, że żona ma wąskie dłonie, Bo tam się wyciąga reflektor (dwie śrubki "x") po wyciągnięciu kierunku (jedna śrubka "x" + odhaczenie zatrzasku). Na prawdę prosta sprawa. Ostatnio próbowałem wymienić pozycyjne w Kia Cee'd - wstyd się przyznać, ale byłem zmuszony do wizyty ASO, gdzie podpytany serwisant (nie wchodziłem na halę popatrzeć) powiedział, że w tym celu trzeba odkręcić "inne elementy". I to na pewno nie tylko jakiś zbiorniczek, który trzeba do wymiany żarówki mijania, bo pozycja jest znacznie głębiej... Reflektora nie dałem rady zdemontować :/ Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Toyota Corolla 1.3 sedan '97 Hyundai Atos 0.9 nanovan '00 |
|
Data: 2010-10-26 23:31:39 | |
Autor: Cavallino | |
samochody - które lepsze do naprawy? | |
Użytkownik "LEPEK" <gdzies@wsi.pl> napisał w wiadomości news:
Ostatnio próbowałem wymienić pozycyjne w Kia Cee'd - wstyd się przyznać, ale byłem zmuszony do wizyty ASO, gdzie podpytany serwisant (nie wchodziłem na halę popatrzeć) powiedział, że w tym celu trzeba odkręcić "inne elementy". I to na pewno nie tylko jakiś zbiorniczek, który trzeba do wymiany żarówki mijania, bo pozycja jest znacznie głębiej... Albo w aucie z dieslem jest inaczej, albo po prostu trzeba wiedzieć jak to się robi. W każdym razie serwisant wymienił mi obie pozycyjne w dwie minuty, nawet nie widziałem czy cokolwiek odkręcał. |
|
Data: 2010-10-27 23:19:40 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
samochody - które lepsze do naprawy? | |
Użytkownik "LEPEK" <gdzies@wsi.pl> napisał w wiadomości news:ia7gp6$221d$1news.mm.pl...
W dniu 2010-10-26 22:58, Yogi(n) pisze:Kurczę, może jednak warto było przeczytać instrukcję obsługi ;-) -- Yogi(n) http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg http://gazetawyborcza.republika.pl/PlakatMichnik_72.jpg |
|
Data: 2010-10-27 23:23:18 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
samochody - które lepsze do naprawy? | |
W dniu 2010-10-27 23:19, Yogi(n) pisze:
Użytkownik "LEPEK" <gdzies@wsi.pl> napisał w wiadomości Nie wymiękaj, wyciągaj silnik ;) |
|
Data: 2010-10-27 00:42:11 | |
Autor: J.F. | |
samochody - które lepsze do naprawy? | |
On Tue, 26 Oct 2010 22:58:48 +0200, Yogi(n) wrote:
Mechaniokoprzyjazne są mitsubishi, mój mechanik zachwycił się, kiedy oglądał podwozie lancera. Proste czynności jak wymiana oleju w silniku czy skrzyni, to fraszka A w jakim samochodzie to nie jest fraszka ? Silnik ma dwa otwory, jeden na gorze, drugi na dole, i jakie wy tam chcecie utrudniena ? Plyta ochronna ? Skrzynia to juz nieco inna bajka. J. |
|
Data: 2010-10-26 14:54:54 | |
Autor: Jarek Andrzejewski | |
samochody - które lepsze do naprawy? | |
On Tue, 26 Oct 2010 14:45:42 +0200, "=Marcos="
<marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> wrote: Z takich ogólnych rzeczy uproblematyczniających (fajne słowo?) naprawy: nie potwierdzam: 12 lat miałem 306, przez ten czas wymienione łożyska po jednej stronie belki, koszt chyba za 300 zł. A taka np. wymiana amortyzatorów (ze 3 czy 4 razy w tym czasie) - to pryszcz przy belce skrętnej. Za to niemiło wspominam tylne hamulce bębnowe - zdarzyło im się "zakleszczyć", regulator luzów trudny do ustawienia, parę tłoczków puściło. -- pozdrawiam, Jarek Andrzejewski |
|
Data: 2010-10-26 17:21:26 | |
Autor: J.F. | |
samochody - które lepsze do naprawy? | |
Użytkownik "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>
Proste do naprawy: Polonez Caro, Opel Kadett, Opel Astra I, Cinquecento (przynajmniej tak twierdzi mój mechanik). Pasek w Oplach sie ch* wymienia. Podobnie chyba jak we wszystkich silnikach poprzecznych. J. |
|
Data: 2010-10-26 17:32:06 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
samochody - które lepsze do naprawy? | |
W dniu 2010-10-26 17:21, J.F. pisze:
Pasek w Oplach sie ch* wymienia. Podobnie chyba jak we wszystkichWidać nie wymieniałeś w Audi gdzie w niektórych trzeba wyjąć chłodnicę ;P Pozdrawiam !! |
|
Data: 2010-10-26 17:26:36 | |
Autor: kamil | |
samochody - które lepsze do naprawy? | |
"Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.com> wrote in message news:ia6s9i$102$2news.onet.pl... W dniu 2010-10-26 17:21, J.F. pisze: W moim tez trzeba (boxer), mechanicy uwineli sie z tym na przegladzie razem z olejem i filtrami w niecale 3 godziny wiec standardowo. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-10-26 19:52:31 | |
Autor: J.F. | |
samochody - które lepsze do naprawy? | |
On Tue, 26 Oct 2010 17:32:06 +0200, Czarek Daniluk wrote:
W dniu 2010-10-26 17:21, J.F. pisze: Latwiej wyjac chlodnice niz blotnik :-) Ale to oczywiscie punkt na minus dla tych modeli :-) J. |
|
Data: 2010-10-27 00:47:35 | |
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | |
samochody - które lepsze do naprawy? | |
Dnia 26.10.2010 =Marcos= <marcos.MALPA@> napisał/a:
wymieniamy samo łożysko a nie całą piastę. Wg tego mechanika, dobra do -- ___________________________________________ Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net |