Data: 2010-10-26 20:27:05 | |
Autor: WOJO | |
samochody - które lepsze do naprawy? | |
honda civic
Przez ostatnie 7 lat używania 5D wymianie podlegały: tarcze po 120 tys klocki po 80 tys okładziny hamulcowe tył po 210 tys (zbliża się wymiana na wiosnę) osłony przegubów zewnętrzne co 100 tys tłumik końcowy + środkowy po 140 tys listwy ściągające wodę po 190 tys (to uważam za porażkę konstruktorów - aluminiowa blacha powleczona czarną gumą, która parcieje po latach i odpada płatami) amortyzatory po 160 tys wahacze górne przód - po 160 tys końcówka drążka kierowniczego prawa po 200 tys. tuleje poprzeczne wahacza wleczonego tył (duże cukierki) po 120 tys + 6 małych tulejek (wszystko oryginalne) pasek rozrządu + rolka + napinacz po 100 tys, a po 200 tys + do tego pompa wody. paski klimy,alternatora,pompy wody podczas wymiany rozrządu po 200 tys (ucichł wreszcie "świerszcz") świece co 60 tys gdzieś po 140 tys zaczeła brzęczeć dźwignia zmiany biegów - ASO smarowanie - 30 zł żarówki zegarów padły po 160 tys - koszt oryginałów w ASO ~40 zł żarówka podświetlania przełącznika dmuchawy po 200 tys. termistor dmuchawy (a jakże) po 180 tys (naprawa drutem oporowym za 3,6 zł :) ) termostat po 210 tys osuszacz klimatyzacji po 200 tys. akumulator (yuasa oryginalny) po 9 latach wyciera się dość mocno kierownica - obszycie po 200 tys :) Oczywiście wymiany filtra oleju i oleju po 15 tys (helix ultra syntetyk) - po 205 tys pierwszy raz podczas kontroli dolałem 200 ml :) wymiana płynu w chłodnicy po 100 tys (shell) wymiana MTF w skrzyni po 160 tys czekają mnie jeszcze reperaturki błotników tył Więcej grzechów nie pamiętam.... Leję, jadę i wiem, że nie będę stał w polu czekając na pomoc drogową. WOJO PS Poproszę o podobne zestawienie dla Accorda :) |
|