samochody - które lepsze do naprawy?

Data: 2010-10-26 20:27:05
Autor: WOJO
samochody - które lepsze do naprawy?
honda civic
Przez ostatnie 7 lat używania 5D wymianie podlegały:
tarcze po 120 tys
klocki po 80 tys
okładziny hamulcowe tył po 210 tys (zbliża się wymiana na wiosnę)
osłony przegubów zewnętrzne co 100 tys
tłumik końcowy + środkowy po 140 tys
listwy ściągające wodę po 190 tys (to uważam za porażkę konstruktorów - aluminiowa blacha powleczona czarną gumą, która parcieje po latach i odpada płatami)
amortyzatory po 160 tys
wahacze górne przód - po 160 tys
końcówka drążka kierowniczego prawa po 200 tys.
tuleje poprzeczne wahacza wleczonego tył (duże cukierki) po 120 tys + 6 małych tulejek (wszystko oryginalne)
pasek rozrządu + rolka + napinacz po 100 tys, a po 200 tys + do tego pompa wody.
paski klimy,alternatora,pompy wody podczas wymiany rozrządu po 200 tys (ucichł wreszcie "świerszcz")
świece co 60 tys
gdzieś po 140 tys zaczeła brzęczeć dźwignia zmiany biegów - ASO smarowanie - 30 zł
żarówki zegarów padły po 160 tys - koszt oryginałów w ASO ~40 zł
żarówka podświetlania przełącznika dmuchawy po 200 tys.
termistor dmuchawy (a jakże) po 180 tys (naprawa drutem oporowym za 3,6 zł :) )
termostat po 210 tys
osuszacz klimatyzacji po 200 tys.
akumulator (yuasa oryginalny) po 9 latach
wyciera się dość mocno kierownica - obszycie po 200 tys :)
Oczywiście wymiany filtra oleju i oleju po 15 tys (helix ultra syntetyk) - po 205 tys pierwszy raz podczas kontroli dolałem 200 ml :)
wymiana płynu w chłodnicy po 100 tys (shell)
wymiana MTF w skrzyni po 160 tys
czekają mnie jeszcze reperaturki błotników tył
Więcej grzechów nie pamiętam....
Leję, jadę i wiem, że nie będę stał w polu czekając na pomoc drogową.
WOJO

PS
Poproszę o podobne zestawienie dla Accorda :)

samochody - które lepsze do naprawy?