Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   samochody - które lepsze do naprawy?

samochody - które lepsze do naprawy?

Data: 2010-10-27 00:13:02
Autor: Tomasz Pyra
samochody - które lepsze do naprawy?
W dniu 2010-10-26 14:03, Andrzej pisze:
Witam,
ostatnio usłyszałem od kolegi, który szuka samochodu, że są samochody
"lepsze" i "gorsze" Wdo naprawy (informacja od jego mechanika). Słowo
lepsze oznacza, że jak coś się zepsuje to wystarczy wymienić daną
część a nie jakiś cały moduł, np. jak w kole zepsuje się łożysko, to
wymieniamy samo łożysko a nie całą piastę. Wg tego mechanika, dobra do
naprawy jest np. honda civic, a zła już np. toyota corolla (oczywiście
toyota jest dobrym samochodem i trwałym, nie chce o tym dyskutować).
Sam niedługo będę wymieniał samochód i jestem ciekawy jak to w
rzeczywistości wygląda w praktyce, ile w tym prawdy. Dlatego bardzo
zachęcam do wzięcia udziału w dyskusji. Z góry dziękuje za odpowiedzi
i pozdrawiam.

Tu jest jeszcze drugie dno na które warto zwrócić uwagę.
Bo co z tego że w jednym samochodzie można wymienić samo łożysko, skoro to łożysko może kosztować więcej niż piasta z łożyskiem do innego samochodu?

Ceny części są kompletnie oderwane od rzeczywistości i taki sam kawałek metalu może kosztować wielokrotnie drożej tylko dlatego że przeznaczony jest do innego modelu.

Kolejna ważna sprawa to ilość pracy potrzebnej do obsługi.
W jednym samochodzie wymiana sprzęgła to 2h za które zapłacisz 100-150zł w serwisie. W innym się okaże że to 8h i skasują Cię 500zł.
Tu jeszcze dochodzi znajomość danego modelu.
Dzisiejsze auta (w zasadzie wszystkie) są pod maską tak upakowane że na pierwszy rzut oka nic się nie da zrobić.

Natomiast mechanik który zrobił tych aut już odpowiednio dużo zaczyna znać patenty - wie gdzie co podeprzeć, co w jakiej kolejności odkręcić, coś tam umie już zrobić bez patrzenia i nagle zamiast 8h to samo uda się zrobić w godzinę.

Tu ogólnie trzeba patrzeć na koszty utrzymania - ceny części, robocizny i awaryjność pojazdu. Bo analizując jedno w oderwaniu od drugiego do niczego nie dojdziesz.

Data: 2010-10-26 23:56:22
Autor: Andrzej
samochody - które lepsze do naprawy?
Tu jest jeszcze drugie dno na które warto zwrócić uwagę.
Bo co z tego że w jednym samochodzie można wymienić samo łożysko, skoro
to łożysko może kosztować więcej niż piasta z łożyskiem do innego samochodu?

Ceny części są kompletnie oderwane od rzeczywistości i taki sam kawałek
metalu może kosztować wielokrotnie drożej tylko dlatego że przeznaczony
jest do innego modelu.

Kolejna ważna sprawa to ilość pracy potrzebnej do obsługi.
W jednym samochodzie wymiana sprzęgła to 2h za które zapłacisz 100-150zł
w serwisie. W innym się okaże że to 8h i skasują Cię 500zł.
Tu jeszcze dochodzi znajomość danego modelu.
Dzisiejsze auta (w zasadzie wszystkie) są pod maską tak upakowane że na
pierwszy rzut oka nic się nie da zrobić.

Natomiast mechanik który zrobił tych aut już odpowiednio dużo zaczyna
znać patenty - wie gdzie co podeprzeć, co w jakiej kolejności odkręcić,
coś tam umie już zrobić bez patrzenia i nagle zamiast 8h to samo uda się
zrobić w godzinę.

Tu ogólnie trzeba patrzeć na koszty utrzymania - ceny części, robocizny
i awaryjność pojazdu. Bo analizując jedno w oderwaniu od drugiego do
niczego nie dojdziesz.

W dużej mierze właśnie o to mi chodzi, o łatwośc naprawy i ceny
części. W przypadku kiedy kupię starszy samochód (ok 10 lat), to żeby
koszty utrzymania były na rozsądnym poziomie. Takie wymagania spełnił
by pewnie golf iv, seat leon, tylko nie chciał bym się skupić tylko na
tych modelach. Ostatnio zainteresowałem sie japończykami, np.
wspomnianą wyżej civic VI. Czy ceny cześci do japończyków są dużo
droższe niż do samochodów niemieckich, czy może to jest takie "urban
legend". Może to działa na taiej zasadzie, że jak dany japończyk jest
popularny to dostępnych jest do niego dużo zamienników i ceny nie są
wysokie??

Data: 2010-10-27 11:04:50
Autor: Agent
samochody - które lepsze do naprawy?
Czy ceny cześci do japończyków są dużo
droższe niż do samochodów niemieckich, czy może to jest takie "urban
legend". Może to działa na taiej zasadzie, że jak dany japończyk jest
popularny to dostępnych jest do niego dużo zamienników i ceny nie są
wysokie??
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Tak to właśnie jest. Do tego dodałbym że im stasze tym więcej zamienników i tańsze części.

Data: 2010-10-27 20:19:48
Autor: Tomasz Pyra
samochody - które lepsze do naprawy?
W dniu 2010-10-27 08:56, Andrzej pisze:

Czy ceny cześci do japończyków są dużo
droższe niż do samochodów niemieckich, czy może to jest takie "urban
legend". Może to działa na taiej zasadzie, że jak dany japończyk jest
popularny to dostępnych jest do niego dużo zamienników i ceny nie są
wysokie??

Części do japończyków generalnie są sporo wyższe niż do samochodów niemieckich.

Wspomniane tu już łożysko przednie do Civic VI kosztuje 270zł, do Golfa IV 181zł. A to podobne łożysko. Jedno i drugie firmy SKF.

Data: 2010-10-27 21:23:14
Autor: 'Tom N'
samochody - które lepsze do naprawy?
Tomasz Pyra w <news:4cc86d42$0$22811$65785112news.neostrada.pl>:

Wspomniane tu już łożysko przednie do Civic VI kosztuje 270zł, do Golfa IV 181zł. A to podobne łożysko. Jedno i drugie firmy SKF.

ROTFL

Co to wg Ciebie jest "podobne łożysko" -- podaj oznaczenia SKF obu łożysk...

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-10-27 22:30:10
Autor: Tomasz Pyra
samochody - które lepsze do naprawy?
W dniu 2010-10-27 21:23, 'Tom N' pisze:
Tomasz Pyra w<news:4cc86d42$0$22811$65785112news.neostrada.pl>:

Wspomniane tu już łożysko przednie do Civic VI kosztuje 270zł, do Golfa
IV 181zł. A to podobne łożysko. Jedno i drugie firmy SKF.

ROTFL

Co to wg Ciebie jest "podobne łożysko"

Że jedno i drugie jest łożykiem, a nie np. łożyskiem zintegrowanym z czymś tam jeszcze, co mogłoby uzasadniać różnicę w cenie.

A wniosek jest taki że łożyska do samochodów europejskich są tańsze niż do japońskich.

Do Corolli takie łożysko kosztuje 260zł, do Colta/Lancera 220zł a już do Focusa albo Fiata Bravo 150zł.

Data: 2010-10-28 00:03:26
Autor: WOJO
samochody - które lepsze do naprawy?
Że jedno i drugie jest łożykiem, a nie np. łożyskiem zintegrowanym z czymś tam jeszcze, co mogłoby uzasadniać różnicę w cenie.
Nie gadaj głupstw, bo pokażę Ci łożyska do wrzeciona tokarki po 2500 szt... - też "zwykłe łożysko" :)
Na kwotę do zapłaty składa się sporo czynników i różnice w cenach zazwyczaj to odzwierciedlają.
Osobiście w tej kwocie najbardziej cenię jakość wykonania i niezawodność,
co skutkuje tym, że wolę zapłacić więcej i mieć pewność, że nie będę płacił dwa razy za wymianę :)
WOJO

Data: 2010-10-28 01:01:13
Autor: Tomasz Pyra
samochody - które lepsze do naprawy?
W dniu 2010-10-28 00:03, WOJO pisze:

Na kwotę do zapłaty składa się sporo czynników i różnice w cenach zazwyczaj
to odzwierciedlają.

Sądzsz że SKF w łożyskach do samochodów japońskich stosuje jakieś inne technologie niż w łożyskach do samochodów europejskich? Katalog z którego brałem ceny miał je wszystkie jako dwurzędowe łożyska kulkowe, czyli zupełnie klasyczna konstrukcja.

I mówię o cenach części zamiennych niezależnego producenta, nie częściach na pierwszy montaż czy sprzedawanych w ASO.

Tu wielkiej filozofii nie ma - to jest łożysko przedniego koła samochodu podobnej wielkości. Warunki pracy takie same niezależnie od tego jaki znaczek ma samochód.
Więc jak producent produkuje części zamienne to zapewne używa w jednym i drugim tej samej technologii i staranności.

Jedyna różnica to zastosowanie i tu już rola działu marketingu, że jakoś dziwnym trafem części zamienne do japończyka kosztują dużo więcej niż do samochodu niemieckiego.

I to nie tylko łożyska - mam dwa samochody japońskie i dwa europejskie. I wszystko do japończyka jest droższe.
I nie porównuję tu części japońskich z europejskimi, a weźmiesz dowolnego producenta części zamiennych, poszukasz tego samego komponentu do japończyka i auta z europy i zazwyczaj za to samo do japończyka zapłacisz więcej.

Osobiście w tej kwocie najbardziej cenię jakość wykonania i niezawodność,
co skutkuje tym, że wolę zapłacić więcej i mieć pewność, że nie będę płacił
dwa razy za wymianę :)

Jakoś nie słyszałem żeby zamienniki produkowane przez SKF do samochodów europejskich miały mniejszą trwałość niż takie same zamienniki produkowane również przez SKF do samochodów japońskich.

Data: 2010-10-28 09:32:56
Autor: Cavallino
samochody - które lepsze do naprawy?
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:

weźmiesz dowolnego producenta części zamiennych, poszukasz tego samego komponentu do japończyka i auta z europy i zazwyczaj za to samo do japończyka zapłacisz więcej.

Niekoniecznie.
Zależy czy ten europejski to Fiat, zy Renault.
Różnica może być rzędu 400%.

Data: 2010-10-28 23:49:16
Autor: Yogi\(n\)
samochody - które lepsze do naprawy?
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:4cc86d42$0$22811$65785112news.neostrada.pl...

Części do japończyków generalnie są sporo wyższe niż do samochodów niemieckich.

Ale np. w porównaniu z francuzami nie musi to być prawdą, np niektóre części eksploatacyjne - zarówno zamienniki jak i oryginalne (to znaczy z logo, ale kupowane poza ASO) do corolli były tańsze niż do clio. Filtr oleju - zamiennik clio  35-40 zł, corolla 17, oryginał 70 vs 39. Filtr paliwa - 80 (tu nie jestem pewien, bo wymieniałem kilkanaście lat temu), do corolli 45. Maska - zamiennik clio - 900, corolla 650 (obie ceny bez malowania). Klocki przód - clio zamiennik 130, corolla150, amortyzatory przód - clio (sachs) ponad 300 za szt, corolla 189 (kayaby). Ale łożysko przód clio - 80 (oryginał 180), corolla - 150-170. W tym ostatnim przypadku porównanie jest fałszywe, bo w clio wymieniałem regularnie co 20-25 tys km, w corolli nie wymieniałem nigdy (dojechały do 150 tys i sprzedałem auto). Zresztą nie wymieniałem niczego (maski, amortyzatorów, łożysk itd.) bo nie było takiej potrzeby, ale ponieważ oba auta były w rodzinie eksploatowane równolegle, to porównywałem sobie pytając w sklepie o analogiczne elementy, kiedy kupowałem do clio. Pompa wody w clio kosztowała kilka stówek,do corolli ponad 1000 (nei pamiętam dokładnie), ale już np sprzęgło do corolli było zdaje się o 200 tańsze. W zasadzie ceny były na porównywalnym poziomie, choć ze względu na czestotliwość wymian w clio było o wiele bardziej dotkliwe. W wiele częsci zaopatrywałem się na szrocie ze względu na brak zamienników i zabójcze ceny w ASO (np. przyciski w desce czy drzwiach - każdy po paręset złotych), podejrzewam jednak, że tu toyota byłaby jednak droższa.

--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg
http://gazetawyborcza.republika.pl/PlakatMichnik_72.jpg

Data: 2010-10-27 00:33:14
Autor: J.F.
samochody - które lepsze do naprawy?
On Wed, 27 Oct 2010 00:13:02 +0200,  Tomasz Pyra wrote:
Tu jest jeszcze drugie dno na które warto zwrócić uwagę.
Bo co z tego że w jednym samochodzie można wymienić samo łożysko, skoro to łożysko może kosztować więcej niż piasta z łożyskiem do innego samochodu?
Ceny części są kompletnie oderwane od rzeczywistości i taki sam kawałek metalu może kosztować wielokrotnie drożej tylko dlatego że przeznaczony jest do innego modelu.

Dlatego jesli uzywane sa "zwykle lozyska" to mozna je kupic w innym
sklepie za kilkanascie zl. A piasta bedzie kosztowala 300 ..

J.

Data: 2010-10-27 11:02:49
Autor: Agent
samochody - które lepsze do naprawy?

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5mlec69cedl09j36th0ri2e6k8i1852ktj4ax.com...
On Wed, 27 Oct 2010 00:13:02 +0200,  Tomasz Pyra wrote:
Tu jest jeszcze drugie dno na które warto zwrócić uwagę.
Bo co z tego że w jednym samochodzie można wymienić samo łożysko, skoro
to łożysko może kosztować więcej niż piasta z łożyskiem do innego samochodu?
Ceny części są kompletnie oderwane od rzeczywistości i taki sam kawałek
metalu może kosztować wielokrotnie drożej tylko dlatego że przeznaczony
jest do innego modelu.

Dlatego jesli uzywane sa "zwykle lozyska" to mozna je kupic w innym
sklepie za kilkanascie zl. A piasta bedzie kosztowala 300 ..

Zwykłe łożyska to jakie? Myślisz że w kołach najczęsciej sa kulkowe uniwersalne? Proponuję zrobić test i kupic łożysko np do wspomnianej Hondy Civic.

Data: 2010-10-28 00:08:21
Autor: J.F.
samochody - które lepsze do naprawy?
On Wed, 27 Oct 2010 11:02:49 +0200,  Agent wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Dlatego jesli uzywane sa "zwykle lozyska" to mozna je kupic w innym
sklepie za kilkanascie zl. A piasta bedzie kosztowala 300 ..

Zwykłe łożyska to jakie? Myślisz że w kołach najczęsciej sa kulkowe uniwersalne? Proponuję zrobić test i kupic łożysko np do wspomnianej Hondy Civic.

Specjalne i drogie ? Ale kiedys byly zwykle uniweralne ... widac komus to przeszkadzalo. A moze te samochodowe sa lepsze niz "zwykle" ? J.

P.S. sa tu jakies roznice ?
http://www.rufus.pl/445-honda-civic-civic-del-sol-crx-hr-v-lozysko-kola-przod-skf.html
http://www.rufus.pl/450-rover-400-45-lozysko-kola-przod-skf-vkba-3461.html

No i wybor jest wiekszy
http://www.rufus.pl/44-rover-lozyska-piasty

Ciekawe czy MGK za 53 zl sie do czegos nadaje

samochody - które lepsze do naprawy?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona