Data: 2010-10-27 10:56:50 | |
Autor: Agent | |
samochody - które lepsze do naprawy? | |
Użytkownik "Andrzej" <chrzan_a@wp.pl> napisał w wiadomości news:20421fa7-ae33-4fcd-8b53-8be1a38e9e61x42g2000yqx.googlegroups.com... Witam, ostatnio usłyszałem od kolegi, który szuka samochodu, że są samochody "lepsze" i "gorsze" Wdo naprawy (informacja od jego mechanika). Słowo lepsze oznacza, że jak coś się zepsuje to wystarczy wymienić daną część a nie jakiś cały moduł, np. jak w kole zepsuje się łożysko, to wymieniamy samo łożysko a nie całą piastę. Wg tego mechanika, dobra do naprawy jest np. honda civic, a zła już np. toyota corolla (oczywiście toyota jest dobrym samochodem i trwałym, nie chce o tym dyskutować). Sam niedługo będę wymieniał samochód i jestem ciekawy jak to w rzeczywistości wygląda w praktyce, ile w tym prawdy. Dlatego bardzo zachęcam do wzięcia udziału w dyskusji. Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam. -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - 1) Dobre do naprawy są auta na których zna się najwięcej mechaników i do którego jest najwięcej osprzętu (interfejsy itp.) 2) Dobre do naprawy są auta stasze niż nowsze 3) Dobre do naprawy są auta do których łtwo i tanio można dostać części i ich zamienniki. A w temacie piasty. Jako przykład podam Ci że Honda Civic VII ma w przednich kołach możliwość wymiany samego łożyska. Trzeba jednak je wymontowywać i zamontowac na prasie. To zabiera czas złaszcza jak ustrojstwo ma już pare lat, jest zardzewiałe, trzeba to oczyścić jako tako itp. Mi się ułamał pierścień zabezpieczający (skorodował) i było zabawy na godzinę. Zatem extra płacisz za usługę. Do tego samo łożysko było droższe niż cała piasta na tył do Fabii 1. Wniosek wyciągnij sam. |
|