samochody z dobrym fabrycznym audio ?

Data: 2009-09-18 08:28:42
Autor: PaweL
samochody z dobrym fabrycznym audio ?

Najważniejsze żeby w samochodzie były odpowiednie fabryczne miejsca na głośniki. Za ~1500-2000zł można zlecić wymianę tych głośników na naprawdę dobre, wygłuszyć drzwi itp. 1 dzień w serwisie i mamy konkretny dzwięk w aucie.

Paweł

Data: 2009-09-18 03:38:34
Autor: amos
On 18 Wrz, 08:28, "PaweL" <lespawma...@interia.pl> wrote:
[...]

Nie majac dowiadczenia poczytalem sobie o tym troche i korzystajac w
zaczerpnietej na roznych forach wiedzy oraz umiejetnosciach pewnego
warsztatu przebudowalem w swoim aucie system audio.

Na poczatek poszly glosniki (ktorych w oryginale nie bylo) w drzwi
przednie, gwizdki w podszybie, porzadne kable oraz wytlumienie drzwi.
Koszt ok 1kPLN, poprawa znaczna ale to nie to.

W nastepnym kroku wzmacniacz w dyskretne miejsce + nowe glosniki 6x9 z
tylu + oczywiscie nowe okablowanie, kolejne ca 1kPLN.

Narazie przystopowalem. Nie zamierzam w bagazniku obok wozka
dzieciecego wozic tuby i wielkiego kondensatora.
Generalnie jestem zadowolony, roznica w dzwieku ogromna ale... mimo
wszystko czegos brakuje.

Po wszystkim doszedlem do wniosku, ze i tak nie przebije to
oryginalnie montowanego systemu BOSE w Omegi mojego znajomego.
A moze to poprostu kwestia doswiadczenia? Moze piaty system wyszedlby
lepiej?

Ile Waszym zdaniem trzeba minimalnie wlozyc aby zbudowac dobrze
brzmiace audio? Ciekawia mnie roznice w zaproponowanych przez Was
kwotach.

amos

Data: 2009-09-18 14:05:30
Autor: FoxŁódź_nspam

Użytkownik "amos" <gwojciula@gmail.com> napisał w wiadomości news:4bf8a31e-043b-410e-a9f0-5bd874769817g23g2000vbr.googlegroups.com...
Po wszystkim doszedlem do wniosku, ze i tak nie przebije to
oryginalnie montowanego systemu BOSE w Omegi mojego znajomego.

system premium w Omedze jest najgorszy ze wszystkiego czego sluchalem w tej klasie samochodów :(
dziwi mnie tylko że to bose, bo w salonie gdzie ja sluchalem napisane było opel premium sound system...
więc może to co innego bylo, choć nie slyszałem żeby jeden producent w jedym modelu auta stosował różne systemy premium (nie mylić z różnymi jednostaki centralnymi)

A moze to poprostu kwestia doswiadczenia? Moze piaty system wyszedlby
lepiej?

doświadczenie to jest to za co płaci się największą kasę w projektowaniu systemu,
ale jeśli system w samochodzi ma głosniki z tyłu (bo z przodu zakładam że ma każdy) to już samo to go dyskredytuje w odsłuchu stereo. Lepiej jest nagłośnić dobrze sam pród, niż bawić się w ciągnięcie kabli do tyłu, zwłaszcza że tego tyły z reguły nie ma jak dobrze wytłumić i zamonotować...
przecież w domu, sali koncertowej, klubie suchasz wkonawców którzy siedzą przed Tobą, a nie w okół :)
głośniki z tylu mają sens w kinie samochodowym... ale to się mocno kłuci z myzką sluchaną stereo, no i koszta są kilkukrotnie wyższe...

Ile Waszym zdaniem trzeba minimalnie wlozyc aby zbudowac dobrze
brzmiace audio? Ciekawia mnie roznice w zaproponowanych przez Was
kwotach.

kilka razy próbowalem oszacować ile kasy poszło w system który mam aktualnie.. ale jest tu tyle zmiennych że nie da się jednoznacznie wycenić. System był budowany od 2002roku, duża część elementów pochodzi z porzedniego samochdu, w którym pozostało około 11tys PLN których nie było jak, lub nie opłacało się wyjmować, same elementy (wzmaczniacz, kondensator, głośniki, okablowanie, radio, zwrotnice) to 20parę tysiecy, montarz jaki ostatnio przeprowadziłem wyceniony był na 5,5 tys, ale był to montarz któryś z koleji (też nie wiem jak to policzyć - czy tylko calościowe, czy modyfikacje, czy tylko poważne modyfikacje, i od którego momentu jest to juz powazna modyfiakcja...)

pozdr

Fox

--
FoxŁódź
Audi A6

Data: 2009-09-18 07:14:39
Autor: amos
On 18 Wrz, 14:05, FoxŁódź_nspam <fmull...@poczta.onet.pl> wrote:
system premium w Omedze jest najgorszy ze wszystkiego czego sluchalem w tej
klasie samochodów :(
Nie wiem tylko, czy mowimy o tych samych systemach.
Jesli tak, to moja wina - nie sprecyzowalem, ze pisze o omedze z
98r ;)

amos

Data: 2009-09-18 07:23:03
Autor: amos
On 18 Wrz, 16:14, amos <gwojci...@gmail.com> wrote:
On 18 Wrz, 14:05, FoxŁódź_nspam <fmull...@poczta.onet.pl> wrote:> system premium w Omedze jest najgorszy ze wszystkiego czego sluchalem w tej
> klasie samochodów :(

Nie wiem tylko, czy mowimy o tych samych systemach.
Jesli tak, to moja wina - nie sprecyzowalem, ze pisze o omedze z
98r ;)

Mialo byc: jesli _nie_, to moja wina... ;)

amos

Data: 2009-09-18 09:41:05
Autor: rzymo
samochody z dobrym fabrycznym audio ?
On 18 Wrz, 14:05, FoxŁódź_nspam <fmull...@poczta.onet.pl> wrote:
(...)
Ile Waszym zdaniem trzeba minimalnie wlozyc aby zbudowac dobrze
brzmiace audio?

Zależy czy robi się samemu, czy nie :) W moim przypadku wytłumianie
drzwi i wzmacniacz robione samodzielnie:
- midbasy Proa Simplex 160 + tweetery Simplex 25 (~550zł),
- radio Clarion z USB/SD (~500zł),
- dystanse, maty, taśma dekarska (~150zł),
- wzmacniacz własnej konstrukcji, ze zwrotnicą aktywną, cięcie ~2.1kHz/
24dB/okt, dobierane na słuch (~kilkaset zł)

Taki zestaw jest dla mnie wystarczający jakościowo i mocowo, z tym że:
- setki watów są mi zbędne, nie nagłaśniam imprezy tylko kilka m^3,
- nie potrzebuję suba,
- nie widzę sensu ładowania tysięcy złotych w audio samochodowe (ale
rozumiem ludzi, którzy tyle ładują :) ).

Data: 2009-09-19 09:30:20
Autor: V-Tec
samochody z dobrym fabrycznym audio ?
amos pisze:
[..]
Ile Waszym zdaniem trzeba minimalnie wlozyc aby zbudowac dobrze
brzmiace audio? Ciekawia mnie roznice w zaproponowanych przez Was
kwotach.

MSZ wystarczy proste radio, wzmacniacz 4x50W, system 2-drożny odseparowany, subwoofer 20-25cm z bassreflex (sprzęt markowy, niska półka).

Radio: 500 (nie szalejemy)
wzmacniacz 4-kanałowy: ~1200
subwoofer: ~800
system przedni: ~600-1000
montaż (z kablami, matami) - 1200?
Wychodzi mi ~4700 PLN.

--
Pozdr,
W.

Data: 2009-09-20 13:11:45
Autor: jacek2v
samochody z dobrym fabrycznym audio ?
On 19 Wrz, 09:30, V-Tec <v_...@zatega.pl> wrote:
amos pisze:
[..]

> [...]

MSZ wystarczy proste radio, wzmacniacz 4x50W, system 2-drożny
odseparowany, subwoofer 20-25cm z bassreflex (sprzęt markowy, niska półka).

Radio (alpine średnia półka): ~500
Głośniki: ~900 (6 sztuk)
Montaż, jakieś kabelki wyciszenie drzwi ~600
RAZEM ~2000

Goście co mi to montowali, twierdzili, że wzmacniacz i subwoofer to
przesada - jak ktoś chce by szyby drżały to trzeba :). A podstawa to
dobre głośniki.
I zgadzam się z nimi. Po włożeniu takiego zestawu, audio grało pięknie
i nic mu nie brakowało.
Potem zmieniłem samochód na subaru i tam jest audio fabryczne - moim
zdaniem gra ciut gorzej od poprzedniego :( - mimo, że ma subwoofer i 6
głośników.

Pzdr.
Jacek

Data: 2009-09-18 09:16:33
Autor: Gabriel'Varius'
Użytkownik PaweL napisał:
[...]
A umiesz czytac ze zrozumieniem to co napisal autor watku?
Cyt."samochody z dobrym fabrycznym audio", a nie z dziurami na glosniki i oddaniem auta do serwisu/salonu/sklepu audio :-)

                Oskar Wilde

Data: 2009-09-18 13:55:43
Autor: FoxŁódź_nspam

Użytkownik "PaweL" <lespawmalpa@interia.pl> napisał w wiadomości news:h8v838$nrn$1news.interia.pl...

[...]

nie wiem co masz na myśli pisząc odpowiednie miejsce fabryczne.
fabryczne miejsca są akurat przykładem doskonałym na to jak głośnikównie nalezy montować, blacha (i to cienka) zupelnie się do tego nie nadaje, należy ja odpowiednio usztywnić, aby nie pracowała razem z głosnikiem, a staowila dla niego solidne oparcie...
Są za to konstrukcje drzwi lepiej i gorzej nadające się do montarzu, głwnie pod względem ilości dostępnego miejsca. Najgorzej tu wypadają Audi i Seaty, któe mają szczątkowe lub całkowity brak poszycia wewnętrznego, a elementem nośnym dla wszyskich elementów jak podnośnik szyb, cięgna i głośniki jest boczek tapicerski..

pozdr

Fox

samochody z dobrym fabrycznym audio ?