samochody z lancuchem rozrzadu

Data: 2009-05-06 15:52:00
Autor: Marcin J. Kowalczyk
samochody z lancuchem rozrzadu
bartek pisze:
witam, szukam marek aut, ktore zamiast paska posiadaja lancuch rozrzadzu.
obecnie mam vectre c z lancuchem 2.2 dti, i jestem super zadowolony.

bede zmieniac auto, szukam w przedziale 35-45 tys,
kombi....... silnik min. 130km

czy wymiana rozrzadu co 180-240kkm jest az tak wielkim problemem ze szukasz auta z lancuchem?

Data: 2009-05-06 15:56:28
Autor: omega_fan
samochody z lancuchem rozrzadu
czy wymiana rozrzadu co 180-240kkm jest az tak wielkim problemem ze szukasz auta z lancuchem?

Może być też co 60.
Również nie jest to problem.

Data: 2009-05-06 21:04:18
Autor: Bastion

Użytkownik "Marcin J. Kowalczyk" <kowalma@kowalma.kom> napisał w wiadomości news:gts4mq$1a4c$1bgp.inds.pl...

czy wymiana rozrzadu co 180-240kkm jest az tak wielkim problemem ze
szukasz auta z lancuchem?

Z tymi kilometrami to przesadzasz raczej blizej 100-150 kkm
(w zaleznosci od silnika, o czym byl niedawno watek na p.r.s)
i koszt 1000-1500 zlotych. Wiec jezeli mozna te koszta i strate czasu
ominac to czemu nie? Pierwsza wymiane trzeba bedzie zrobic po
kupnie uzywanego auta a druga po 2-3 latach (moje przebiegi).

Czyli w 2-3 lata oszczednosc 2-3tys. Wiem, ze dla niektorych to
nic nie znaczy ale jak dla mnie to spora sumka przemawiajaca za tym zeby
szukac raczej diesel+lancuszek
niz
- diesel + pasek
- benzyna+LPG+pasek.

Data: 2009-05-06 20:29:21
Autor: Robert Rędziak
On Wed, 6 May 2009 21:04:18 +0200, Bastion <bez@maila.pl> wrote:

Czyli w 2-3 lata oszczednosc 2-3tys. Wiem, ze dla niektorych to
nic nie znaczy ale jak dla mnie to spora sumka przemawiajaca za tym zeby
szukac raczej diesel+lancuszek

 Jak zobaczysz sumkę za łańcuch(y), plus napinacz(e), plus
 zestaw kół zębatych, uszczelki i robociznę (a niejednokrotnie
 rozbierania jest sporo), to szybko przeprosisz się z łańcuchem.

 Been there, done that.

 r.
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2009-05-07 09:28:21
Autor: Hektor
samochody z lancuchem rozrzadu
Użytkownik "Robert Rędziak" <rekin@gm.wkurw.org> napisał

Jak zobaczysz sumkę za łańcuch(y), plus napinacz(e), plus
zestaw kół zębatych, uszczelki i robociznę (a niejednokrotnie
rozbierania jest sporo), to szybko przeprosisz się z łańcuchem.

(przeprosisz) z paskiem.

Data: 2009-05-07 17:04:53
Autor: Robert Rędziak
samochody z lancuchem rozrzadu
On Thu, 7 May 2009 09:28:21 +0200, Hektor <hek@wp.pl> wrote:

(przeprosisz) z paskiem.

 No jakoś tak masz rację :)

Data: 2009-05-06 21:46:26
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Bastion pisze:
czy wymiana rozrzadu co 180-240kkm jest az tak wielkim problemem ze
szukasz auta z lancuchem?

Z tymi kilometrami to przesadzasz raczej blizej 100-150 kkm

W HDi (a wiedz i fordowych dieslach) wymiana co 180kkm przy jezdzie miejskiej lub trasach 240kkm

Czyli w 2-3 lata oszczednosc 2-3tys. Wiem, ze dla niektorych to
nic nie znaczy ale jak dla mnie to spora sumka przemawiajaca za tym zeby
szukac raczej diesel+lancuszek

ale lancuch tez sie wymienia...

Data: 2009-05-06 22:13:56
Autor: Bastion

Użytkownik "Marcin J. Kowalczyk" <kowalma@kowalma.kom> napisał w wiadomości news:gtspfd$2cda$2bgp.inds.pl...

W HDi (a wiedz i fordowych dieslach) wymiana co 180kkm przy jezdzie
miejskiej lub trasach 240kkm

W tym wczesniejszym watku o dieslach i paskach rozrzadu "spok3k" napisal:
"Toyota Corolla D4D 2.0 - pasek, wymiana przy ok. 100kkm. Koszt 1300-1700zł"
Jezeli to jest prawda to eksploatacja np. Toyoty  wychodzi dosc drogo.

> Czyli w 2-3 lata oszczednosc 2-3tys. Wiem, ze dla niektorych to
> nic nie znaczy ale jak dla mnie to spora sumka przemawiajaca za tym zeby
> szukac raczej diesel+lancuszek

ale lancuch tez sie wymienia...

Tak lancuszek sie wymienia ale przy przebiegach siegajacych 500 kkm
Czyli jezeli szukam auta z przebiegiem 100-150 kkm na 3 lata
to problem kosztow wymiany lancuszka rozrzadu mnie nie dotyczy.

Data: 2009-05-06 20:36:35
Autor: Robert Rędziak
On Wed, 6 May 2009 22:13:56 +0200, Bastion <bez@maila.pl> wrote:

Tak lancuszek sie wymienia ale przy przebiegach siegajacych 500 kkm

 Łańcuch się wymienia, jak hałasuje.

Czyli jezeli szukam auta z przebiegiem 100-150 kkm na 3 lata
to problem kosztow wymiany lancuszka rozrzadu mnie nie dotyczy.

 Chyba że ktoś zaniedbał auto (np. wymieniał zbyt rzadko i zbyt
 gówniany olej przy napinaczu hydraulicznym) i zamiast po 500,
 rzęzić zaczyna po 200-250kkm.

Data: 2009-05-06 22:44:48
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Robert Rędziak pisze:
[...]

W Almerach N15 lubi zaczac dawac o sobie znac przy jakis 200kkm
Mojego ojca almera ma jakies 230kkm na liczniku i od jakis 210 czasami halas z lancucha daje o sobie znac

Data: 2009-05-06 22:43:35
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Bastion pisze:
[...]

W starszych HDi (w moim drugim z 2002/2003) wymiana co 120kkm/miasto 160kkm/trasa - koszt o ile pamietam to jakies 700zl (na allegro najdrozszy zestaw do wymiany rozrzadu + pompa wody to 309zl robocizna drugie tyle). W *ASO* 1100 czy 1300 (nie pamietam)

Tak lancuszek sie wymienia ale przy przebiegach siegajacych 500 kkm
Czyli jezeli szukam auta z przebiegiem 100-150 kkm na 3 lata
to problem kosztow wymiany lancuszka rozrzadu mnie nie dotyczy.

nie do konca prawda jest to co mowisz... Bo czesto lancuch zaczyna halasowac duuzo wczesniej (u mojego ojca w almerze N15 zaczal halasowac przy jakis 210kkm) i wtedy jak Ci Robert napisal osiwiejesz przy rachunku ;)

Data: 2009-05-07 10:29:39
Autor: DoQ
Marcin J. Kowalczyk pisze:
Bastion pisze:
czy wymiana rozrzadu co 180-240kkm jest az tak wielkim problemem ze
szukasz auta z lancuchem?
W HDi (a wiedz i fordowych dieslach) wymiana co 180kkm przy jezdzie miejskiej lub trasach 240kkm

ATSD w DV6, DW10, DW12 i DT17 jest i pasek i łańcuszek ;)

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-05-07 10:30:21
Autor: Marcin J. Kowalczyk
DoQ pisze:
[...]

DW10 ma na 100% pasek - mam dwa DW10 ;)

Data: 2009-05-07 10:31:39
Autor: DoQ
Marcin J. Kowalczyk pisze:

ATSD w DV6, DW10, DW12 i DT17 jest i pasek i łańcuszek ;)
DW10 ma na 100% pasek - mam dwa DW10 ;)

I łańcuszek też :P

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-05-07 10:42:56
Autor: DoQ
DoQ pisze:
Marcin J. Kowalczyk pisze:

ATSD w DV6, DW10, DW12 i DT17 jest i pasek i łańcuszek ;)
DW10 ma na 100% pasek - mam dwa DW10 ;)
I łańcuszek też :P

Gdybysmy się nie zrozumieli, masz jedno i drugie na raz.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-05-07 10:46:00
Autor: Marcin J. Kowalczyk
DoQ pisze:
ATSD w DV6, DW10, DW12 i DT17 jest i pasek i łańcuszek ;)
DW10 ma na 100% pasek - mam dwa DW10 ;)
I łańcuszek też :P

Gdybysmy się nie zrozumieli, masz jedno i drugie na raz.

lancuch spina walki, ale jego *chyba* sie nie wymienia przy wymianie rozrzadu (paska, pompy)

Data: 2009-05-07 10:53:27
Autor: DoQ
Marcin J. Kowalczyk pisze:
I łańcuszek też :P
Gdybysmy się nie zrozumieli, masz jedno i drugie na raz.
lancuch spina walki, ale jego *chyba* sie nie wymienia przy wymianie rozrzadu (paska, pompy)

Aaa widzisz :)
Wymieniać nie trzeba, ale kosztuje ze 150-160pln więc nie zaszodzi dla swiętego spokoju :)

Pozdrawiam
Pawel

samochody z lancuchem rozrzadu