Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   samodzielna budowa roweru

samodzielna budowa roweru

Data: 2014-04-21 16:53:26
Autor: ToMasz
samodzielna budowa roweru
witam

W zeszłym roku poskładałem rower cruiser. W tym roku klient wrócił po jeszcze jeden, tyle że z amorem. lekko powyginana rama 28, opony 2.0, więc raczej grube, kierownica taka staromodna, większo¶ć czarna dodatki białe. technicznie oczywi¶cie aluminium tam gdzie się dało, kaseta8, osprzęt shimano poza przednimi białymi zębatkami santour i przedni amor najtańszy santour. Wyszło to (bez promocji) 1369zł. Klient dostał 90% tego co chciał, ale ostatnie 10% kosztowałoby plus tysi±c złotych - więc bardzo jest zadowolony. Patrze na ceny katalogowe, cieżko w tej kwocie dostać "firmówkę" która ma kasetę. nie firmówki maj± piasty stalowe i amory no name....
Sedno sprawy: Skoro mnie się udało, znaczy da się, to Wam również, i wcale bym się nie zdziwił gdyby to taniej wyszło. napewno dużo taniej wychodzi rometowi, krosowi i wielu innym. st±d jak będziecie chcieli kupić rower poskładany z tego co im zalega w magazynach, my¶lcie o tym czy naprewdę chcecie tego co Wam wciskaj±, bo inaczej jeste¶cie nieĽle "krojeni"

ToMasz

Data: 2014-04-21 12:53:19
Autor: Lisciasty
samodzielna budowa roweru
Ameryki nie odkryłe¶, ja np. potrafię wymienić
sobie żarówkę w samochodzie, wyj±ć turbinę czy sprzęgło i nie płacę kilka stówek w ASO,
natomiast dla wielu ludzi babranie się w takim
złomie to czysta abstrakcja i nawet nie bior±
tego pod uwagę. Czy to Ľle? Chyba nie, tak po prostu jest, jak kto¶ umie to robi, jak komu¶
się nie chce/nie umie to płaci, w końcu po to
wynaleziono pieni±dze ;)

L.

Data: 2014-04-21 17:47:49
Autor: Piotr Kosewski
samodzielna budowa roweru
On 2014-04-21 16:53, ToMasz wrote:
witam

W zeszłym roku poskładałem rower cruiser. W tym roku klient wrócił po
jeszcze jeden, tyle ĹĽe z amorem. lekko powyginana rama 28, opony 2.0,
więc raczej grube, kierownica taka staromodna, większość czarna dodatki
białe. technicznie oczywiście aluminium tam gdzie się dało, kaseta8,
osprzęt shimano poza przednimi białymi zębatkami santour i przedni amor
najtańszy santour. Wyszło to (bez promocji) 1369zł. Klient dostał 90%
tego co chciał, ale ostatnie 10% kosztowałoby plus tysiąc złotych - więc
bardzo jest zadowolony. Patrze na ceny katalogowe, cieĹĽko w tej kwocie
dostać "firmówkę" która ma kasetę. nie firmówki mają piasty stalowe i
amory no name....
Sedno sprawy: Skoro mnie się udało, znaczy da się, to Wam również, i
wcale bym się nie zdziwił gdyby to taniej wyszło. napewno dużo taniej
wychodzi rometowi, krosowi i wielu innym. stąd jak będziecie chcieli
kupić rower poskładany z tego co im zalega w magazynach, myślcie o tym
czy naprewdę chcecie tego co Wam wciskają, bo inaczej jesteście nieźle
"krojeni"

Brakuje w tym długawym tekście jakiegoś podsumowania.
Czy powinniśmy teraz wszyscy zamawiać rowery u Ciebie?

Po co prowadzisz tÄ™ krucjatÄ™ przeciw producentom rowerĂłw
i duĹĽym sklepom?

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-04-21 19:23:11
Autor: ToMasz
samodzielna budowa roweru

Brakuje w tym długawym tekście jakiegoś podsumowania.

cytuje:
"Skoro mnie się udało, znaczy da się, to Wam również, i
wcale bym się nie zdziwił gdyby to taniej wyszło"
Czy powinniśmy teraz wszyscy zamawiać rowery u Ciebie?
ani się ważcie. chyba ze na jesień.
Po co prowadzisz tÄ™ krucjatÄ™ przeciw producentom rowerĂłw
i duĹĽym sklepom?
żeby społeczeństwo było uświadomione.

ToMasz

Data: 2014-04-21 19:54:38
Autor: Piotr Kosewski
samodzielna budowa roweru
On 2014-04-21 19:23, ToMasz wrote:
żeby społeczeństwo było uświadomione.

OK. No to spróbujmy je jeszcze trochę uświadomić.

Jesteś mechanikiem rowerowym: masz dojścia do części z małą marżą,
wszystkie narzędzia i umiejętności.

Po pierwsze:
W opisanym rowerze mogłeś użyć elementów, które miałeś akurat
pod ręką: choćby pancerzy i linek. Uwzględniłeś je w koszcie?

Po drugie:
Potrafiłbyś oszacować, ile te same części (w podobnym stanie,
jeśli zastosowałeś coś używanego) kosztowałyby przeciętnego
człowieka, który musiałby kupić wszystko w sklepie / na allegro?

Po trzecie:
Ile czasu zajmuje Ci złożenie i przygotowanie roweru do jazdy?

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-04-21 21:26:31
Autor: ToMasz
samodzielna budowa roweru
Jesteś mechanikiem rowerowym: masz dojścia do części z małą marżą,
wszystkie narzędzia i umiejętności.

Po pierwsze:
W opisanym rowerze mogłeś użyć elementów, które miałeś akurat
pod ręką: choćby pancerzy i linek. Uwzględniłeś je w koszcie?
tak. składał to mechanik w pracy, dostał normalną wypłatę, od wszystkeigo został odprowadzony podatek. jakbyście nie wiedzieli od usług jest tylko 8%

Po drugie:
Potrafiłbyś oszacować, ile te same części (w podobnym stanie,
jeśli zastosowałeś coś używanego) kosztowałyby przeciętnego
człowieka, który musiałby kupić wszystko w sklepie / na allegro?
jeśli o mnie chodzi, to przy zakupie samych części na kwotę powyżej 1000zł przekonałbym sprzedawce żeby poskładał mi z nich rower.
Po trzecie:
Ile czasu zajmuje Ci złożenie i przygotowanie roweru do jazdy?
trudno określić. parę godzin.
ToMasz

PS czepiacie się jak zazwyczaj. inaczej człowiek, a przynajmniej ja, wydaje kasę, gdy jest świadom, że za jego pieniądze jest wykonywana taka a nie inna praca, a nie jest to kwestia "narzutu" z okazji polowania na jeleni przed świętami. JAk ja widzę "przecena -50%" to mnie szlag trafia że ludzie kupowali to przed promocją. wolny rynek? Chyba jednak rynek żerujący na nieświadomości klientów.

ToMasz

Data: 2014-04-21 22:50:21
Autor: Piotr Kosewski
samodzielna budowa roweru
On 2014-04-21 21:26, ToMasz wrote:
PS czepiacie się jak zazwyczaj. inaczej człowiek, a przynajmniej ja,
wydaje kasę, gdy jest świadom, że za jego pieniądze jest wykonywana taka
a nie inna praca, a nie jest to kwestia "narzutu" z okazji polowania na
jeleni przed świętami. JAk ja widzę "przecena -50%" to mnie szlag trafia
ĹĽe ludzie kupowali to przed promocjÄ…. wolny rynek? Chyba jednak rynek
żerujący na nieświadomości klientów.

Czepiamy się, bo jak zwykle próbujesz nam wciskać jakieś cuda
ekonomiczne, a do tego bazujesz na błędnych założeniach.

1) Co z tego, że mechanik dostał wypłatę? Każdy mechanik dostaje
wypłatę. Ważne jest to, ile płaci klient, a nie ile dostaje mechanik.
W mojej okolicy musiałby wyłożyć pewnie ze 200 zł. Nie wiemy, jaka na
tym rowerze była Twoja marża (i oczywiście nie powinieneś tego pisać).

Przypominam niedawną dyskusję, gdy twierdziłeś, że w Twojej okolicy
serwis dojeĹĽdĹĽa do klienta itp. Czyli masz tzw. "rynek konsumenta"
i musisz mu - za przeproszeniem - wchodzić w tyłek. Nie wszędzie tak
jest. Nie każdy sklep rowerowy będzie się chciał podjąć składania roweru
(bo się nie opłaca, bo się nie chce). Prędzej dadzą duży rabat na
gotowca.

2) Co z gwarancją? W razie awarii wymienisz klientowi części za darmo
czy będziesz się dąsał? Kupując gotowy rower jestem chroniony przez 2
lata, za co oczywiście płacę sporą marżę. Bo rowery lubią się psuć.

Przypuśćmy, że w rowerze na gwarancji psuje się jeden element. Niech to
będzie (średnio rzecz biorąc) przerzutka do wymiany: 100 zł. Plus sama
wymiana, regulacja i tak dalej: 50 zł. Czyli w cenie każdego roweru
musi się zawierać przynajmniej te 150 zł ekstra. Uwzględniach w ogóle
coĹ› takiego w swoim cenniku?

OgĂłlnie moje wraĹĽenie jest takie, ĹĽe na pewno jesteĹ› bardzo przyjaznym
sprzedawcą i może niezłym mechanikiem. Ale biznesmen z Ciebie chyba
ĹĽaden :).

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-04-22 08:30:33
Autor: ToMasz
samodzielna budowa roweru

1) Co z tego, że mechanik dostał wypłatę? Każdy mechanik dostaje
wypłatę. Ważne jest to, ile płaci klient, a nie ile dostaje mechanik.
W mojej okolicy musiałby wyłożyć pewnie ze 200 zł. Nie wiemy, jaka na
tym rowerze była Twoja marża (i oczywiście nie powinieneś tego pisać).
temat rzeka. ramy siÄ™ nie sprzedajÄ…. rowerĂłw zazwyczaj siÄ™ nie buduje.
musi być jakiś powód. Klient musi chcieć rower, którego zwyczajnie niema na rynku, albo jest, ale baaaaardzo drogi. tak więc jeśli przychodzi po damkę 28 cali o wadze 12kg, wiem, że jak powiem że to będzie kosztowało 1300zł to wybałuszy oczy, bo widział już taką za 1999zł. na grupie napisałem dopiero gdy jeden klient przyszedł po drugi rower. jak wspominałem ramy się nie sprzedają, więc albo nie zarobię nic, albo zarobię trochę, ale sprzedam ramę wbudowaną w rower, a klient powie następnym. to najlepsza reklama. Jeśli klient kupi dętkę za 10zł, to musi płacić za wymianę. ale jeśli kupi koło za 150, w ramach negocjacji mogę mu je wymienić. to kwestia narzutu przy droższych częściach. a jeśli kupi części na 1369zł? Ja mu je poskręcam "do kupy"


Przypominam niedawną dyskusję, gdy twierdziłeś, że w Twojej okolicy
serwis dojeĹĽdĹĽa do klienta itp. Czyli masz tzw. "rynek konsumenta"
i musisz mu - za przeproszeniem - wchodzić w tyłek.

Tak jest, ale to nie moja firma chwali siÄ™ dojazdem do klienta.
Nie wszędzie tak
jest. Nie każdy sklep rowerowy będzie się chciał podjąć składania roweru
(bo się nie opłaca, bo się nie chce). Prędzej dadzą duży rabat na
gotowca.

2) Co z gwarancją? W razie awarii wymienisz klientowi części za darmo
czy będziesz się dąsał? Kupując gotowy rower jestem chroniony przez 2
lata, za co oczywiście płacę sporą marżę. Bo rowery lubią się psuć.
nie mam problemów z gwarancją. praktycznie nie występuje ( w zeszłym roku 1 sztuka). Oczywiście mówie o _gwarancji_ a nie o tym że facet przyjeżdża i marudzi że znowu po 3 miesiącach mu się przerzutka rozregulowała.


Przypuśćmy, że w rowerze na gwarancji psuje się jeden element. Niech to
będzie (średnio rzecz biorąc) przerzutka do wymiany: 100 zł. Plus sama
wymiana, regulacja i tak dalej: 50 zł. Czyli w cenie każdego roweru
musi się zawierać przynajmniej te 150 zł ekstra. Uwzględniach w ogóle
coĹ› takiego w swoim cenniku?
nie. wyślę to do shimano i tyle.

OgĂłlnie moje wraĹĽenie jest takie, ĹĽe na pewno jesteĹ› bardzo przyjaznym
sprzedawcą i może niezłym mechanikiem. Ale biznesmen z Ciebie chyba
ĹĽaden :).
nie wiem skąd mnie znasz, ale doskolane to podsumowałeś. rodzinny biznes stawia zdrowie wygodę i kulturę wyżej niż kasiurę. A ja już zupełnie jestem wyluzowany bo zdrowie nie pozwala mi na prace przez duze P

ToMasz

Data: 2014-04-22 09:46:45
Autor: Piotr Kosewski
samodzielna budowa roweru
On 2014-04-22 08:30, ToMasz wrote:
temat rzeka. ramy siÄ™ nie sprzedajÄ…. rowerĂłw zazwyczaj siÄ™ nie buduje.
musi być jakiś powód. Klient musi chcieć rower, którego zwyczajnie niema
na rynku, albo jest, ale baaaaardzo drogi. tak więc jeśli przychodzi po

Rowery się nie sprzedają, bo po prostu jest to biznes z małym wolumenem.
Co ile Ty wymieniasz swój? Bo ja kupiłem (nówkę za 1800 zł) w 2005 roku.

Ponieważ rowerów sprzedaje się mało, to muszą być odpowiednio drogie.
I dlatego rowery w Polsce są często droższe niż na Zachodzie, choć
intuicja podpowiada, ĹĽe po wypakowaniu kontenera z Chin wszystko w
Niemczech (transport, magazynowanie, złożenie, sprzedanie) powinno
być droższe niż w Polsce.

Tyle ĹĽe w Niemczech ludzie wymieniajÄ… (nowe) samochody co 3-5 lat,
więc pewnie z rowerami jest podobnie :).

damkę 28 cali o wadze 12kg, wiem, że jak powiem że to będzie kosztowało
1300zł to wybałuszy oczy, bo widział już taką za 1999zł. na grupie

Ale nadal nie rozumiesz, co jest w tych 1999 zł :).

Ty wyceniłeś rower po częściach i robociźnie mechanika, a przecież to
nie sÄ… nawet wszystkie koszty (nie mĂłwiÄ…c o zysku).

W cenie roweru powinieneś jeszcze uwzględnić jakąś premię na gwarancje,
pokrycie kosztĂłw szkolenia ludzi i tak dalej.

Poza tym zmniejszyłeś popyt na mało płynnym rynku. Czyli statystycznie
rower sprzedany dziĹ› znacznie zmniejsza liczbÄ™ rowerĂłw sprzedanych
jutro. Czyli po prostu powinieneś odkładać na tzw. "chude lata".

A gdzie kasa na rozwój? Na inwestycje? Na szkolenie załogi?
Na odbudowanie warsztatu, jak Ci cały spłonie? Ogarnąłbyś finansowo
taką sytuację czy splajtował i zaczynał od zera?

Gdyby rynek sklepów rowerowych był regulowany (tak jak finanse), to
przyszłaby komisja i zabroniłaby Ci sprzedawać takich rowerów poniżej
1600 zł ;P.

nie. wyślę to do shimano i tyle.

Ale musisz przyjąć rower, zdjąć część, obejrzeć, wysłać, odebrać i
założyć. MAsz dodatkowy koszt. Ostrożny sprzedawca uwzględni je
w cenie, a jak siÄ™ nic nie wydarzy, to ma zysk ekstra. Ty ich nie
uwzględniasz, więc każda taka akcja generuje Ci stratę. Taka różnica.

nie wiem skąd mnie znasz, ale doskolane to podsumowałeś. rodzinny biznes
stawia zdrowie wygodę i kulturę wyżej niż kasiurę. A ja już zupełnie
jestem wyluzowany bo zdrowie nie pozwala mi na prace przez duze P

Ale jakÄ… znowu "kasiurÄ™"?

Twoim marzeniem jest prowadzenie rodzinnego sklepu rowerowego.
Masz do tego prawo i nikt Ci tu Ĺşle nie ĹĽyczy :).

Staram się Ci wyłumaczyć, że nie wszyscy mają takie marzenie. I żeby
zrealizować swoje plany, muszą narzucić większą marżę. Po prostu :).

25 lat temu pewien człowiek w Przasnyszu założył sklep rowerowy i też
mógł sobie składać rowery za 1300 zł, ale zdecydował się na inny model.
DziĹ› zatrudnia 1000 osĂłb i sprzedaje milion rowerĂłw rocznie :).

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-04-22 17:37:44
Autor: PeJot
samodzielna budowa roweru
W dniu 2014-04-22 09:46, Piotr Kosewski pisze:

25 lat temu pewien człowiek w Przasnyszu założył sklep rowerowy i też
mógł sobie składać rowery za 1300 zł, ale zdecydował się na inny model.
Dzi¶ zatrudnia 1000 osób i sprzedaje milion rowerów rocznie :).

Z czego połowa z wolnobiegiem :>

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

-- -
Ta wiadomo¶ć e-mail jest wolna od wirusów i zło¶liwego oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.
http://www.avast.com

Data: 2014-04-22 19:17:45
Autor: Piotr Kosewski
samodzielna budowa roweru
On 2014-04-22 17:37, PeJot wrote:
Z czego połowa z wolnobiegiem :>

No i co z tego? Nawet jakby był drewniane albo jednorazowe, to jednak
facet jest milionerem, a w okolicy Przasnysza jest po prostu bohaterem.

Oczywiście udało mu się, bo zaczął w idealnym momencie, ale tysiące
takich ja on nadal prowadzi małe sklepy rodzinne :P.

W zeszłej dekadzie nazwano go Przedsiębiorcą Roku. W tej pewnie
załapie się na jakiś państwowy order. No i co z tego, że za
wolnobiegi?

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-04-22 19:31:50
Autor: PeJot
samodzielna budowa roweru
W dniu 2014-04-22 19:17, Piotr Kosewski pisze:
On 2014-04-22 17:37, PeJot wrote:
Z czego połowa z wolnobiegiem :>

No i co z tego?

Ano to, że nawet na takim g....e da się zarobić.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

-- -
Ta wiadomo¶ć e-mail jest wolna od wirusów i zło¶liwego oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.
http://www.avast.com

Data: 2014-04-22 15:17:02
Autor: abn140
samodzielna budowa roweru

Użytkownik "ToMasz" <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> napisał w wiadomo¶ci news:53560c89$0$2236$65785112news.neostrada.pl...

mogę mu je wymienić. to kwestia narzutu przy droższych czę¶ciach. a je¶li kupi czę¶ci na 1369zł? Ja mu je poskręcam "do kupy"


gdzie urzedujesz?
takie cos
http://surlybikes.com/bikes/pugsley
zlozysz?
oczywiscie czesci specyficzne i ramka - jakos bym posciagal z usa.
ramka i kola - co jeszcze by trzeba sciagac?
daloby sie?

Data: 2014-04-22 18:14:52
Autor: Wojciech
samodzielna budowa roweru

takie cos
http://surlybikes.com/bikes/pugsley
zlozysz?
.......
daloby sie?

Naiwnie zapytam a czym się ten rower różni od standardowego sztywniaka?
Zakładam że stalowa rama nie wymaga użycia superprecyzyjnych kluczy dynamometrycznych a całość jest do obsłużenia standardowymi kluczami rowerowymi.
IMHO każdy przyzwoity serwis rowerowy jest w stanie to zrobić, pytanie tylko czy będzie mu się chciało;)

Data: 2014-04-22 19:06:53
Autor: Piotr Kosewski
samodzielna budowa roweru
On 2014-04-22 18:14, Wojciech wrote:
Naiwnie zapytam a czym się ten rower różni od standardowego sztywniaka?

Niczym kosmicznym. Po prostu ma szerokie opony.

IMHO każdy przyzwoity serwis rowerowy jest w stanie to zrobić, pytanie
tylko czy będzie mu się chciało;)

No nie wiem czy taki każdy "przyzwoity serwis rowerowy" będzie umiał
wyprodukować ramę, piasty, obręcze i opony...

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-04-22 08:30:42
Autor: Prot Ogenes
samodzielna budowa roweru
On 2014-04-21 21:26, ToMasz wrote:
Jesteś mechanikiem rowerowym: masz dojścia do części z małą marżą,
wszystkie narzędzia i umiejętności.

PS czepiacie się jak zazwyczaj. inaczej człowiek, a przynajmniej ja,
wydaje kasę, gdy jest świadom, że za jego pieniądze jest wykonywana taka
a nie inna praca, a nie jest to kwestia "narzutu" z okazji polowania na
jeleni przed świętami. JAk ja widzę "przecena -50%" to mnie szlag trafia
ĹĽe ludzie kupowali to przed promocjÄ…. wolny rynek? Chyba jednak rynek
żerujący na nieświadomości klientów.


W takim razie szlg powinien cie trafiać w większości sytuacji życiowych.

Ludzie dlatego "zjedli" cię, ponieważ naiwnie łączysz cenę przedmiotu z jego wartością.

Ludzie, ktĂłrzy sÄ… w stanie:

a) sami wybrać części
b) posiadają odpowiednie narzędzia
b) sami poskładać rower OD ZERA

znajdują sie na tej grupie i więdzą od dawna to o czym piszesz.
Dlatego jak ci napisano, Ameryki to ty nie odkryłeś.

Ilu ludzi Z ULICY według ciebie samodzielnie nabije stery, gwiazdkę, dobierze linię łańcucha? No ile?

Cena w sklepie zawiera calutkie to know-how, ktĂłrego to cenÄ™ milczÄ…co pomijasz.

pozdr
Prot

Data: 2014-04-24 16:41:49
Autor: Titus Atomicus
samodzielna budowa roweru
In article <535570e6$0$2145$65785112@news.neostrada.pl>,
 ToMasz <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> wrote:


tak. składał to mechanik w pracy, dostał normaln± wypłatę, od wszystkeigo został odprowadzony podatek. jakby¶cie nie wiedzieli od usług jest tylko 8%

OK
A ile zarabia mechanik rowerowy?

--

TA

Data: 2014-04-21 20:08:35
Autor: Titus Atomicus
samodzielna budowa roweru
In article <535553fe$0$2239$65785112@news.neostrada.pl>,
 ToMasz <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> wrote:


> Po co prowadzisz tę krucjatę przeciw producentom rowerów
> i dużym sklepom?
żeby społeczeństwo było u¶wiadomione.

Ale w jakim sensie?
--
TA

Data: 2014-04-24 17:26:30
Autor: Titus Atomicus
samodzielna budowa roweru
In article <Titus_Atomicus-1ABBDD.20083521042014@node1.news.atman.pl>,
 Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:

In article <535553fe$0$2239$65785112@news.neostrada.pl>,
 ToMasz <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> wrote:


> > Po co prowadzisz tę krucjatę przeciw producentom rowerów
> > i dużym sklepom?
> żeby społeczeństwo było u¶wiadomione.

Ale w jakim sensie?

Wciaz nie rozumiem, co chcesz uswiadomic spoleczenstwu.
--
TA

Data: 2014-04-22 02:39:24
Autor: mt
samodzielna budowa roweru
W dniu 2014-04-21 19:23, ToMasz pisze:

Po co prowadzisz tÄ™ krucjatÄ™ przeciw producentom rowerĂłw
i duĹĽym sklepom?
żeby społeczeństwo było uświadomione.

Nie myślałeś, żeby zostać politykiem, księdzem albo jakimś trenerem? Oni też czują potrzebę uświadamiania innych.


--
marcin

Data: 2014-04-21 18:09:12
Autor: AL
samodzielna budowa roweru
On 2014-04-21 16:53, ToMasz wrote:
witam

W zeszłym roku poskładałem rower cruiser. W tym roku klient wrócił po
jeszcze jeden, tyle że z amorem. lekko powyginana rama 28, opony 2.0,
więc raczej grube, kierownica taka staromodna, większo¶ć czarna dodatki
białe. technicznie oczywi¶cie aluminium tam gdzie się dało, kaseta8,
osprzęt shimano poza przednimi białymi zębatkami santour i przedni amor
najtańszy santour. Wyszło to (bez promocji) 1369zł. Klient dostał 90%
tego co chciał, ale ostatnie 10% kosztowałoby plus tysi±c złotych - więc
bardzo jest zadowolony. Patrze na ceny katalogowe, cieżko w tej kwocie
dostać "firmówkę" która ma kasetę. nie firmówki maj± piasty stalowe i
amory no name....
Sedno sprawy: Skoro mnie się udało, znaczy da się, to Wam również, i
wcale bym się nie zdziwił gdyby to taniej wyszło. napewno dużo taniej
wychodzi rometowi, krosowi i wielu innym. st±d jak będziecie chcieli
kupić rower poskładany z tego co im zalega w magazynach, my¶lcie o tym
czy naprewdę chcecie tego co Wam wciskaj±, bo inaczej jeste¶cie nieĽle
"krojeni"

ToMasz

podana cena to same czesci?

Wez pod uwage, ze nie kazdemu chce sie bawic w skladanie samemu roweru, szukanie czesci etc.
IMHO wystarczy zwracac uwage na pare podstawowych elementow w nowym rowerze a spokojnie kupisz rower z kaseta, kierownica ahead, z firmowym (moze i tanim ale z regulacja i blokada) amorem, osprzetem acera/alivio, aluminiowa rama etc. Czesc zawsze mozesz zmodernizowac - niekoniecznie zaraz po kupnie.
Ta poczynilem z rowerem od syna - od dwoch lat jezdzi na Lazaro Evolution V (polska firma) - za rower nieco lepszej specyfikacji niz w opisie ponizej - bo caly na Alivio (i bez tarczowek) dalem ok 1300pln, a przez dwa lata doszlo pare modernizacji pod gusta wlasciciela (ale niewielkich) i rower wciaz zdaje egzamin
http://forumrowerowe.pl/viewtopic.php?f=71&t=25142&sid=e17545f1e070144fe2690f8ddabe386e

Data: 2014-04-21 19:25:50
Autor: ToMasz
samodzielna budowa roweru
W dniu 21.04.2014 18:09, AL pisze:
On 2014-04-21 16:53, ToMasz wrote:
witam

W zeszłym roku poskładałem rower cruiser. W tym roku klient wrócił po
jeszcze jeden, tyle że z amorem. lekko powyginana rama 28, opony 2.0,
(...)
ToMasz

podana cena to same czesci?
same czę¶ci, plus naklejki, malowanie i poskładane w rower :)
Wez pod uwage, ze nie kazdemu chce sie bawic w skladanie samemu roweru,
szukanie czesci etc.
więc wystarczy wskazać co ma być, mechanik się tym zajmie.
(...)
Evolution V (polska firma) - za rower nieco lepszej specyfikacji niz w
opisie ponizej - bo caly na Alivio (i bez tarczowek) dalem ok 1300pln,
Potwierdzasz to co napisałem. da się. w każdym rowerze alivio będie działało tak samo.

ToMasz

Data: 2014-04-22 02:53:07
Autor: mt
samodzielna budowa roweru
W dniu 2014-04-21 19:25, ToMasz pisze:

Wez pod uwage, ze nie kazdemu chce sie bawic w skladanie samemu roweru,
szukanie czesci etc.
więc wystarczy wskazać co ma być, mechanik się tym zajmie.
(...)

Wszystkie serwisy jakie znam jednak kasuj± za złożenie roweru, koszt jakie¶ 200 zł.

Evolution V (polska firma) - za rower nieco lepszej specyfikacji niz w
opisie ponizej - bo caly na Alivio (i bez tarczowek) dalem ok 1300pln,
Potwierdzasz to co napisałem. da się. w każdym rowerze alivio będie
działało tak samo.

Nie, to wła¶nie przeczy temu co pisałe¶, że kupno czę¶ci osobno i składanie roweru samemu wyjdzie taniej niż gotowy.

--
marcin

Data: 2014-04-21 19:36:31
Autor: PeJot
samodzielna budowa roweru
W dniu 2014-04-21 16:53, ToMasz pisze:

Sedno sprawy: Skoro mnie się udało, znaczy da się, to Wam również, i
wcale bym się nie zdziwił gdyby to taniej wyszło.

Zamiast chwalić się tym na prawo i lewo, rób kasę.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2014-04-21 21:32:11
Autor: ToMasz
samodzielna budowa roweru
W dniu 21.04.2014 19:36, PeJot pisze:
W dniu 2014-04-21 16:53, ToMasz pisze:

Sedno sprawy: Skoro mnie się udało, znaczy da się, to Wam również, i
wcale bym się nie zdziwił gdyby to taniej wyszło.

Zamiast chwalić się tym na prawo i lewo, rób kasę.
na prawo i lewo? Nie podoba Ci się że piszę na grupie z jakiego¶ konkretnego powodu? Może te informacje spowoduj± że kto¶ sobie poskłada rower na miarę, albo nie da się nabrać na rower na wolnobiegu za 1599zł. JA chcę pomóc, jak Ci się nie podoba to nie czytaj, nie komentuj. Za swoja stronę www też kasy nie dostajesz, ale j± zrobiłe¶ i utrzymujesz.

ToMasz

Data: 2014-04-22 06:42:34
Autor: PeJot
samodzielna budowa roweru
W dniu 2014-04-21 21:32, ToMasz pisze:

na prawo i lewo? Nie podoba Ci się że piszę na grupie z jakiego¶
konkretnego powodu?

Tu na grupie znajd± się zapewne ludzie którzy rocznie składaj± po kilkana¶cie rowerów, więc nie ma co odkrywać Ameryki na nowo.

--
P.Jankisz

Data: 2014-04-22 02:12:08
Autor: mt
samodzielna budowa roweru
W dniu 2014-04-21 16:53, ToMasz pisze:
witam

W zeszłym roku poskładałem rower cruiser. W tym roku klient wrócił po
jeszcze jeden, tyle że z amorem. lekko powyginana rama 28, opony 2.0,
więc raczej grube, kierownica taka staromodna, większo¶ć czarna dodatki
białe. technicznie oczywi¶cie aluminium tam gdzie się dało, kaseta8,
osprzęt shimano poza przednimi białymi zębatkami santour i przedni amor
najtańszy santour. Wyszło to (bez promocji) 1369zł. Klient dostał 90%
tego co chciał, ale ostatnie 10% kosztowałoby plus tysi±c złotych - więc
bardzo jest zadowolony. Patrze na ceny katalogowe, cieżko w tej kwocie
dostać "firmówkę" która ma kasetę. nie firmówki maj± piasty stalowe i
amory no name....
Sedno sprawy: Skoro mnie się udało, znaczy da się, to Wam również, i
wcale bym się nie zdziwił gdyby to taniej wyszło. napewno dużo taniej
wychodzi rometowi, krosowi i wielu innym. st±d jak będziecie chcieli
kupić rower poskładany z tego co im zalega w magazynach, my¶lcie o tym
czy naprewdę chcecie tego co Wam wciskaj±, bo inaczej jeste¶cie nieĽle
"krojeni"

Jak zwykle naginasz rzeczywisto¶ć. Nie wiem sk±d bierzesz czę¶ci, patrzę po tym co jest dostępne w sklepach/allegro. Rama plus widelec amortyzowany to jakie¶ 500 zł, komplet kół z piastami 250 zł, korba plus suport jakie¶ 100 zł, kaseta plus łańcuch 50 zł, stery 50 zł, przerzutki (przód i tył) 150 zł, klamkomanetki 130 zł, kierownica plus mostek 70 zł, hamulce 50 zł, opony plus dętki 100 zł, siodełko 30 zł, linki, pancerze, pedały, chwyty następne 50 zł. Generalnie wybierałem raczej najtańsze czę¶ci (często noname), osprzęt maks. klasy Alivio. Komponenty szukałem pod typ cross/treking. Cało¶ć czę¶ci wyszła nieco ponad 1500 zł. Czę¶ci wybierane od różnych sprzedawców, więc kolejne kilkadziesi±t zł więcej na koszty przesyłki. Chcieć kupować od jednego, b±dĽ w jednym sklepie stacjonarnym poszczególne czę¶ci wyjd± drożej. Generalnie robi się już jakie¶ 1600 zł.
Do tego: narzędzia potrzebne do złożenia roweru plus jaki¶ stojak (żeby chociażby wyregulować przerzutki) to minimum 200 zł wybieraj±c najtańsze. Jakie¶ lepsze narzędzia i dobry stojak serwisowy to jakie¶ 400 zł. Kwestie czasu i wprawy w składanie roweru już pomijam.
Spokojnie w tej cenie lub taniej można kupić gotowy rower tak samo lub lepiej wyposażony. Ponadto porównujesz z cenami katalogowymi a praktyka jest taka, że przeważnie kupuje się taniej, jak się trafi± przeceny to znacznie taniej

--
marcin

Data: 2014-04-22 08:39:33
Autor: Piotr Kosewski
samodzielna budowa roweru
On 2014-04-22 02:12, mt wrote:
Jak zwykle naginasz rzeczywistość. Nie wiem skąd bierzesz części, patrzę
po tym co jest dostępne w sklepach/allegro. Rama plus widelec
amortyzowany to jakieś 500 zł, komplet kół z piastami 250 zł, korba plus
suport jakieś 100 zł, kaseta plus łańcuch 50 zł, stery 50 zł, przerzutki
(przód i tył) 150 zł, klamkomanetki 130 zł, kierownica plus mostek 70
zł, hamulce 50 zł, opony plus dętki 100 zł, siodełko 30 zł, linki,
pancerze, pedały, chwyty następne 50 zł. Generalnie wybierałem raczej
najtańsze części (często noname), osprzęt maks. klasy Alivio. Komponenty
szukałem pod typ cross/treking. Całość części wyszła nieco ponad 1500
zł. Części wybierane od różnych sprzedawców, więc kolejne kilkadziesiąt
zł więcej na koszty przesyłki. Chcieć kupować od jednego, bądź w jednym
sklepie stacjonarnym poszczególne części wyjdą drożej. Generalnie robi
się już jakieś 1600 zł.

ToMasz kupuje bez 23% VATu i sam nalicza tylko 8%.

Szczerze mówiąc trochę mnie wątkotwórca zgubił. Czy to "każdy może" ma
oznaczać, że każdy może zamówić rower w sklepie, czy że każdy może sam
złożyć. Bo jeśli ta druga opcja, to właściwie nie ma o czym gadać ;).

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-04-22 20:02:37
Autor: ToMasz
samodzielna budowa roweru
ToMasz kupuje bez 23% VATu i sam nalicza tylko 8%.
jedziesz po bandzie. kupuje _Z_ 23% vatem, a od każdej czynności serwisowej płacę 8%. Wszystko idzie przez kasę, bo ja już pisałem o święty spokój ważniejszy jest od paru złotych. Każda inna forma rozliczeń to wkładanie głowy pod topór urzędu skarbowego.

Szczerze mówiąc trochę mnie wątkotwórca zgubił. Czy to "każdy może" ma
oznaczać, że każdy może zamówić rower w sklepie,
zamówić w sklepie, JEŚLI takiego jak użytkownik chce - niema w ofercie producentów. dzisiaj mieliśmy gościa który chciał aby mu poskładać dokładnie taki rower jak tu stoi - ale o 3 stówy taniej. Niestety, nie jestem cudotwórcą.

ToMasz

Ps co do pana z Przasnysza i jemu podobnych. Ja uwaĹĽam ĹĽe kaĹĽdy moĹĽe sprzedawać co chce i jak chce, ja to bym nawet pogrzebaĹ‚ uokik. jedno ALE. Niech do  cholery napiszÄ… ĹĽe rower z wolnobiegiem nadaje sie dla pacjenta do 75kg, rower dzieciÄ™cy bez torpeda nie zahamuje, itd. Tylko dlatego ĹĽeby klient podejmowaĹ‚ _Ĺ›wiadome_ decyzje.

Data: 2014-04-22 21:23:18
Autor: Piotr Kosewski
samodzielna budowa roweru
On 2014-04-22 20:02, ToMasz wrote:
jedziesz po bandzie. kupuje _Z_ 23% vatem, a od każdej czynności
serwisowej płacę 8%. Wszystko idzie przez kasę, bo ja już pisałem o
święty spokój ważniejszy jest od paru złotych. Każda inna forma
rozliczeń to wkładanie głowy pod topór urzędu skarbowego.

No kupujesz z VATem, ale go potem odliczasz. To taki skrót myślowy,
że bez podatku. Nie pękaj.

No chyba, ĹĽe nie odliczasz, bo sprzedajesz na szaro te rowery...

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-04-22 09:43:40
Autor: tadeklodz
samodzielna budowa roweru
 To jest dokładnie zgodne z moj± filozofi±. Ja sobie zamówiłem rower z podzespołów które kupiłem sam /takie jakie chciałem/ Wykonawca zrobił ramę poskładał "do kupy" i dołożył duperele dla mnie bez znaczenia. W efekcie mam rower którego nie kupiłbym w żadnym sklepie bo takiego zestawu komponentów nie ma w żadnym rowerze firmowym. Jak dadz± lepsz± przerzutkę tył to oszczędz± na przedniej itp

samodzielna budowa roweru

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona