samodzielna budowa roweru

Data: 2014-04-21 17:47:49
Autor: Piotr Kosewski
samodzielna budowa roweru
On 2014-04-21 16:53, ToMasz wrote:
witam

W zeszłym roku poskładałem rower cruiser. W tym roku klient wrócił po
jeszcze jeden, tyle że z amorem. lekko powyginana rama 28, opony 2.0,
więc raczej grube, kierownica taka staromodna, większość czarna dodatki
białe. technicznie oczywiście aluminium tam gdzie się dało, kaseta8,
osprzęt shimano poza przednimi białymi zębatkami santour i przedni amor
najtańszy santour. Wyszło to (bez promocji) 1369zł. Klient dostał 90%
tego co chciał, ale ostatnie 10% kosztowałoby plus tysiąc złotych - więc
bardzo jest zadowolony. Patrze na ceny katalogowe, cieżko w tej kwocie
dostać "firmówkę" która ma kasetę. nie firmówki mają piasty stalowe i
amory no name....
Sedno sprawy: Skoro mnie się udało, znaczy da się, to Wam również, i
wcale bym się nie zdziwił gdyby to taniej wyszło. napewno dużo taniej
wychodzi rometowi, krosowi i wielu innym. stąd jak będziecie chcieli
kupić rower poskładany z tego co im zalega w magazynach, myślcie o tym
czy naprewdę chcecie tego co Wam wciskają, bo inaczej jesteście nieźle
"krojeni"

Brakuje w tym długawym tekście jakiegoś podsumowania.
Czy powinniśmy teraz wszyscy zamawiać rowery u Ciebie?

Po co prowadzisz tę krucjatę przeciw producentom rowerów
i dużym sklepom?

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-04-21 19:23:11
Autor: ToMasz
samodzielna budowa roweru

Brakuje w tym długawym tekście jakiegoś podsumowania.

cytuje:
"Skoro mnie się udało, znaczy da się, to Wam również, i
wcale bym się nie zdziwił gdyby to taniej wyszło"
Czy powinniśmy teraz wszyscy zamawiać rowery u Ciebie?
ani się ważcie. chyba ze na jesień.
Po co prowadzisz tę krucjatę przeciw producentom rowerów
i dużym sklepom?
żeby społeczeństwo było uświadomione.

ToMasz

Data: 2014-04-21 19:54:38
Autor: Piotr Kosewski
samodzielna budowa roweru
On 2014-04-21 19:23, ToMasz wrote:
żeby społeczeństwo było uświadomione.

OK. No to spróbujmy je jeszcze trochę uświadomić.

Jesteś mechanikiem rowerowym: masz dojścia do części z małą marżą,
wszystkie narzędzia i umiejętności.

Po pierwsze:
W opisanym rowerze mogłeś użyć elementów, które miałeś akurat
pod ręką: choćby pancerzy i linek. Uwzględniłeś je w koszcie?

Po drugie:
Potrafiłbyś oszacować, ile te same części (w podobnym stanie,
jeśli zastosowałeś coś używanego) kosztowałyby przeciętnego
człowieka, który musiałby kupić wszystko w sklepie / na allegro?

Po trzecie:
Ile czasu zajmuje Ci złożenie i przygotowanie roweru do jazdy?

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-04-21 21:26:31
Autor: ToMasz
samodzielna budowa roweru
[...]

tak. składał to mechanik w pracy, dostał normalną wypłatę, od wszystkeigo został odprowadzony podatek. jakbyście nie wiedzieli od usług jest tylko 8%

[...]
jeśli o mnie chodzi, to przy zakupie samych części na kwotę powyżej 1000zł przekonałbym sprzedawce żeby poskładał mi z nich rower.
Po trzecie:
Ile czasu zajmuje Ci złożenie i przygotowanie roweru do jazdy?
trudno określić. parę godzin.
ToMasz

PS czepiacie się jak zazwyczaj. inaczej człowiek, a przynajmniej ja, wydaje kasę, gdy jest świadom, że za jego pieniądze jest wykonywana taka a nie inna praca, a nie jest to kwestia "narzutu" z okazji polowania na jeleni przed świętami. JAk ja widzę "przecena -50%" to mnie szlag trafia że ludzie kupowali to przed promocją. wolny rynek? Chyba jednak rynek żerujący na nieświadomości klientów.

ToMasz

Data: 2014-04-21 22:50:21
Autor: Piotr Kosewski
samodzielna budowa roweru
On 2014-04-21 21:26, ToMasz wrote:
[...]

Czepiamy się, bo jak zwykle próbujesz nam wciskać jakieś cuda
ekonomiczne, a do tego bazujesz na błędnych założeniach.

1) Co z tego, że mechanik dostał wypłatę? Każdy mechanik dostaje
wypłatę. Ważne jest to, ile płaci klient, a nie ile dostaje mechanik.
W mojej okolicy musiałby wyłożyć pewnie ze 200 zł. Nie wiemy, jaka na
tym rowerze była Twoja marża (i oczywiście nie powinieneś tego pisać).

Przypominam niedawną dyskusję, gdy twierdziłeś, że w Twojej okolicy
serwis dojeżdża do klienta itp. Czyli masz tzw. "rynek konsumenta"
i musisz mu - za przeproszeniem - wchodzić w tyłek. Nie wszędzie tak
jest. Nie każdy sklep rowerowy będzie się chciał podjąć składania roweru
(bo się nie opłaca, bo się nie chce). Prędzej dadzą duży rabat na
gotowca.

2) Co z gwarancją? W razie awarii wymienisz klientowi części za darmo
czy będziesz się dąsał? Kupując gotowy rower jestem chroniony przez 2
lata, za co oczywiście płacę sporą marżę. Bo rowery lubią się psuć.

Przypuśćmy, że w rowerze na gwarancji psuje się jeden element. Niech to
będzie (średnio rzecz biorąc) przerzutka do wymiany: 100 zł. Plus sama
wymiana, regulacja i tak dalej: 50 zł. Czyli w cenie każdego roweru
musi się zawierać przynajmniej te 150 zł ekstra. Uwzględniach w ogóle
coÅ› takiego w swoim cenniku?

Ogólnie moje wrażenie jest takie, że na pewno jesteś bardzo przyjaznym
sprzedawcą i może niezłym mechanikiem. Ale biznesmen z Ciebie chyba
żaden :).

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-04-22 08:30:33
Autor: ToMasz
samodzielna budowa roweru

[...]
temat rzeka. ramy się nie sprzedają. rowerów zazwyczaj się nie buduje.
musi być jakiś powód. Klient musi chcieć rower, którego zwyczajnie niema na rynku, albo jest, ale baaaaardzo drogi. tak więc jeśli przychodzi po damkę 28 cali o wadze 12kg, wiem, że jak powiem że to będzie kosztowało 1300zł to wybałuszy oczy, bo widział już taką za 1999zł. na grupie napisałem dopiero gdy jeden klient przyszedł po drugi rower. jak wspominałem ramy się nie sprzedają, więc albo nie zarobię nic, albo zarobię trochę, ale sprzedam ramę wbudowaną w rower, a klient powie następnym. to najlepsza reklama. Jeśli klient kupi dętkę za 10zł, to musi płacić za wymianę. ale jeśli kupi koło za 150, w ramach negocjacji mogę mu je wymienić. to kwestia narzutu przy droższych częściach. a jeśli kupi części na 1369zł? Ja mu je poskręcam "do kupy"

Przypominam niedawną dyskusję, gdy twierdziłeś, że w Twojej okolicy
serwis dojeżdża do klienta itp. Czyli masz tzw. "rynek konsumenta"
i musisz mu - za przeproszeniem - wchodzić w tyłek.

Tak jest, ale to nie moja firma chwali siÄ™ dojazdem do klienta.
[...]

nie mam problemów z gwarancją. praktycznie nie występuje ( w zeszłym roku 1 sztuka). Oczywiście mówie o _gwarancji_ a nie o tym że facet przyjeżdża i marudzi że znowu po 3 miesiącach mu się przerzutka rozregulowała.

[...]
nie. wyślę to do shimano i tyle.

Ogólnie moje wrażenie jest takie, że na pewno jesteś bardzo przyjaznym
sprzedawcą i może niezłym mechanikiem. Ale biznesmen z Ciebie chyba
żaden :).
nie wiem skąd mnie znasz, ale doskolane to podsumowałeś. rodzinny biznes stawia zdrowie wygodę i kulturę wyżej niż kasiurę. A ja już zupełnie jestem wyluzowany bo zdrowie nie pozwala mi na prace przez duze P

ToMasz

Data: 2014-04-22 09:46:45
Autor: Piotr Kosewski
samodzielna budowa roweru
On 2014-04-22 08:30, ToMasz wrote:
temat rzeka. ramy się nie sprzedają. rowerów zazwyczaj się nie buduje.
musi być jakiś powód. Klient musi chcieć rower, którego zwyczajnie niema
na rynku, albo jest, ale baaaaardzo drogi. tak więc jeśli przychodzi po

Rowery się nie sprzedają, bo po prostu jest to biznes z małym wolumenem.
Co ile Ty wymieniasz swój? Bo ja kupiłem (nówkę za 1800 zł) w 2005 roku.

Ponieważ rowerów sprzedaje się mało, to muszą być odpowiednio drogie.
I dlatego rowery w Polsce są często droższe niż na Zachodzie, choć
intuicja podpowiada, że po wypakowaniu kontenera z Chin wszystko w
Niemczech (transport, magazynowanie, złożenie, sprzedanie) powinno
być droższe niż w Polsce.

Tyle że w Niemczech ludzie wymieniają (nowe) samochody co 3-5 lat,
więc pewnie z rowerami jest podobnie :).

damkę 28 cali o wadze 12kg, wiem, że jak powiem że to będzie kosztowało
1300zł to wybałuszy oczy, bo widział już taką za 1999zł. na grupie

Ale nadal nie rozumiesz, co jest w tych 1999 zł :).

Ty wyceniłeś rower po częściach i robociźnie mechanika, a przecież to
nie są nawet wszystkie koszty (nie mówiąc o zysku).

W cenie roweru powinieneś jeszcze uwzględnić jakąś premię na gwarancje,
pokrycie kosztów szkolenia ludzi i tak dalej.

Poza tym zmniejszyłeś popyt na mało płynnym rynku. Czyli statystycznie
rower sprzedany dziś znacznie zmniejsza liczbę rowerów sprzedanych
jutro. Czyli po prostu powinieneś odkładać na tzw. "chude lata".

A gdzie kasa na rozwój? Na inwestycje? Na szkolenie załogi?
Na odbudowanie warsztatu, jak Ci cały spłonie? Ogarnąłbyś finansowo
taką sytuację czy splajtował i zaczynał od zera?

Gdyby rynek sklepów rowerowych był regulowany (tak jak finanse), to
przyszłaby komisja i zabroniłaby Ci sprzedawać takich rowerów poniżej
1600 zł ;P.

nie. wyślę to do shimano i tyle.

Ale musisz przyjąć rower, zdjąć część, obejrzeć, wysłać, odebrać i
założyć. MAsz dodatkowy koszt. Ostrożny sprzedawca uwzględni je
w cenie, a jak siÄ™ nic nie wydarzy, to ma zysk ekstra. Ty ich nie
uwzględniasz, więc każda taka akcja generuje Ci stratę. Taka różnica.

nie wiem skąd mnie znasz, ale doskolane to podsumowałeś. rodzinny biznes
stawia zdrowie wygodę i kulturę wyżej niż kasiurę. A ja już zupełnie
jestem wyluzowany bo zdrowie nie pozwala mi na prace przez duze P

Ale jakÄ… znowu "kasiurÄ™"?

Twoim marzeniem jest prowadzenie rodzinnego sklepu rowerowego.
Masz do tego prawo i nikt Ci tu źle nie życzy :).

Staram się Ci wyłumaczyć, że nie wszyscy mają takie marzenie. I żeby
zrealizować swoje plany, muszą narzucić większą marżę. Po prostu :).

25 lat temu pewien człowiek w Przasnyszu założył sklep rowerowy i też
mógł sobie składać rowery za 1300 zł, ale zdecydował się na inny model.
Dziś zatrudnia 1000 osób i sprzedaje milion rowerów rocznie :).

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-04-22 17:37:44
Autor: PeJot
samodzielna budowa roweru
W dniu 2014-04-22 09:46, Piotr Kosewski pisze:

25 lat temu pewien cz³owiek w Przasnyszu za³o¿y³ sklep rowerowy i te¿
móg³ sobie sk³adaæ rowery za 1300 z³, ale zdecydowa³ siê na inny model.
Dzi¶ zatrudnia 1000 osób i sprzedaje milion rowerów rocznie :).

Z czego po³owa z wolnobiegiem :>

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest

-- -
Ta wiadomo¶æ e-mail jest wolna od wirusów i z³o¶liwego oprogramowania, poniewa¿ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

Data: 2014-04-22 19:17:45
Autor: Piotr Kosewski
samodzielna budowa roweru
On 2014-04-22 17:37, PeJot wrote:
Z czego połowa z wolnobiegiem :>

No i co z tego? Nawet jakby był drewniane albo jednorazowe, to jednak
facet jest milionerem, a w okolicy Przasnysza jest po prostu bohaterem.

Oczywiście udało mu się, bo zaczął w idealnym momencie, ale tysiące
takich ja on nadal prowadzi małe sklepy rodzinne :P.

W zeszłej dekadzie nazwano go Przedsiębiorcą Roku. W tej pewnie
załapie się na jakiś państwowy order. No i co z tego, że za
wolnobiegi?

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-04-22 19:31:50
Autor: PeJot
samodzielna budowa roweru
On 2014-04-22 17:37, PeJot wrote:
Z czego po³owa z wolnobiegiem :>

No i co z tego?

Ano to, ¿e nawet na takim g....e da siê zarobiæ.

Data: 2014-04-22 15:17:02
Autor: abn140
samodzielna budowa roweru

U¿ytkownik "ToMasz" <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:53560c89$0$2236$65785112news.neostrada.pl...

mogê mu je wymieniæ. to kwestia narzutu przy dro¿szych czê¶ciach. a je¶li kupi czê¶ci na 1369z³? Ja mu je poskrêcam "do kupy"

gdzie urzedujesz?
takie cos
http://surlybikes.com/bikes/pugsley
zlozysz?
oczywiscie czesci specyficzne i ramka - jakos bym posciagal z usa.
ramka i kola - co jeszcze by trzeba sciagac?
daloby sie?

Data: 2014-04-22 18:14:52
Autor: Wojciech
samodzielna budowa roweru

takie cos
http://surlybikes.com/bikes/pugsley
zlozysz?
daloby sie?

Naiwnie zapytam a czym się ten rower różni od standardowego sztywniaka?
Zakładam że stalowa rama nie wymaga użycia superprecyzyjnych kluczy dynamometrycznych a całość jest do obsłużenia standardowymi kluczami rowerowymi.
IMHO każdy przyzwoity serwis rowerowy jest w stanie to zrobić, pytanie tylko czy będzie mu się chciało;)

Data: 2014-04-22 19:06:53
Autor: Piotr Kosewski
samodzielna budowa roweru
On 2014-04-22 18:14, Wojciech wrote:
Naiwnie zapytam a czym się ten rower różni od standardowego sztywniaka?

Niczym kosmicznym. Po prostu ma szerokie opony.

IMHO każdy przyzwoity serwis rowerowy jest w stanie to zrobić, pytanie
tylko czy będzie mu się chciało;)

No nie wiem czy taki każdy "przyzwoity serwis rowerowy" będzie umiał
wyprodukować ramę, piasty, obręcze i opony...

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-04-22 08:30:42
Autor: Prot Ogenes
samodzielna budowa roweru
On 2014-04-21 21:26, ToMasz wrote:
[...]

W takim razie szlg powinien cie trafiać w większości sytuacji życiowych.

Ludzie dlatego "zjedli" cię, ponieważ naiwnie łączysz cenę przedmiotu z jego wartością.

Ludzie, którzy są w stanie:

a) sami wybrać części
b) posiadają odpowiednie narzędzia
b) sami poskładać rower OD ZERA

znajdują sie na tej grupie i więdzą od dawna to o czym piszesz.
Dlatego jak ci napisano, Ameryki to ty nie odkryłeś.

Ilu ludzi Z ULICY według ciebie samodzielnie nabije stery, gwiazdkę, dobierze linię łańcucha? No ile?

Cena w sklepie zawiera calutkie to know-how, którego to cenę milcząco pomijasz.

pozdr
Prot

Data: 2014-04-24 16:41:49
Autor: Titus Atomicus
samodzielna budowa roweru
In article <535570e6$0$2145$65785112@news.neostrada.pl>,
 ToMasz <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> wrote:

tak. sk³ada³ to mechanik w pracy, dosta³ normaln± wyp³atê, od wszystkeigo zosta³ odprowadzony podatek. jakby¶cie nie wiedzieli od us³ug jest tylko 8%

OK
A ile zarabia mechanik rowerowy?

--

TA

Data: 2014-04-21 20:08:35
Autor: Titus Atomicus
samodzielna budowa roweru
In article <535553fe$0$2239$65785112@news.neostrada.pl>,
 ToMasz <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> wrote:

> Po co prowadzisz tê krucjatê przeciw producentom rowerów
> i du¿ym sklepom?
¿eby spo³eczeñstwo by³o u¶wiadomione.

Ale w jakim sensie?
--
TA

Data: 2014-04-24 17:26:30
Autor: Titus Atomicus
samodzielna budowa roweru
In article <Titus_Atomicus-1ABBDD.20083521042014@node1.news.atman.pl>,

> ¿eby spo³eczeñstwo by³o u¶wiadomione.

Ale w jakim sensie?

Wciaz nie rozumiem, co chcesz uswiadomic spoleczenstwu.
--
TA

Data: 2014-04-22 02:39:24
Autor: mt
samodzielna budowa roweru
W dniu 2014-04-21 19:23, ToMasz pisze:

Po co prowadzisz tę krucjatę przeciw producentom rowerów
i dużym sklepom?
żeby społeczeństwo było uświadomione.

Nie myślałeś, żeby zostać politykiem, księdzem albo jakimś trenerem? Oni też czują potrzebę uświadamiania innych.

--
marcin

samodzielna budowa roweru