samodzielna budowa roweru

Data: 2014-04-21 18:09:12
Autor: AL
samodzielna budowa roweru
On 2014-04-21 16:53, ToMasz wrote:
witam

W zeszłym roku poskładałem rower cruiser. W tym roku klient wrócił po
jeszcze jeden, tyle że z amorem. lekko powyginana rama 28, opony 2.0,
więc raczej grube, kierownica taka staromodna, większość czarna dodatki
białe. technicznie oczywiście aluminium tam gdzie się dało, kaseta8,
osprzęt shimano poza przednimi białymi zębatkami santour i przedni amor
najtańszy santour. Wyszło to (bez promocji) 1369zł. Klient dostał 90%
tego co chciał, ale ostatnie 10% kosztowałoby plus tysiąc złotych - więc
bardzo jest zadowolony. Patrze na ceny katalogowe, cieżko w tej kwocie
dostać "firmówkę" która ma kasetę. nie firmówki mają piasty stalowe i
amory no name....
Sedno sprawy: Skoro mnie się udało, znaczy da się, to Wam również, i
wcale bym się nie zdziwił gdyby to taniej wyszło. napewno dużo taniej
wychodzi rometowi, krosowi i wielu innym. stąd jak będziecie chcieli
kupić rower poskładany z tego co im zalega w magazynach, myślcie o tym
czy naprewdę chcecie tego co Wam wciskają, bo inaczej jesteście nieźle
"krojeni"

ToMasz

podana cena to same czesci?

Wez pod uwage, ze nie kazdemu chce sie bawic w skladanie samemu roweru, szukanie czesci etc.
IMHO wystarczy zwracac uwage na pare podstawowych elementow w nowym rowerze a spokojnie kupisz rower z kaseta, kierownica ahead, z firmowym (moze i tanim ale z regulacja i blokada) amorem, osprzetem acera/alivio, aluminiowa rama etc. Czesc zawsze mozesz zmodernizowac - niekoniecznie zaraz po kupnie.
Ta poczynilem z rowerem od syna - od dwoch lat jezdzi na Lazaro Evolution V (polska firma) - za rower nieco lepszej specyfikacji niz w opisie ponizej - bo caly na Alivio (i bez tarczowek) dalem ok 1300pln, a przez dwa lata doszlo pare modernizacji pod gusta wlasciciela (ale niewielkich) i rower wciaz zdaje egzamin
http://forumrowerowe.pl/viewtopic.php?f=71&t=25142&sid=e17545f1e070144fe2690f8ddabe386e

Data: 2014-04-21 19:25:50
Autor: ToMasz
samodzielna budowa roweru
On 2014-04-21 16:53, ToMasz wrote:
witam

W zeszłym roku poskładałem rower cruiser. W tym roku klient wrócił po
jeszcze jeden, tyle że z amorem. lekko powyginana rama 28, opony 2.0,
(...)
ToMasz

podana cena to same czesci?
same części, plus naklejki, malowanie i poskładane w rower :)
Wez pod uwage, ze nie kazdemu chce sie bawic w skladanie samemu roweru,
szukanie czesci etc.
więc wystarczy wskazać co ma być, mechanik się tym zajmie.
(...)
Evolution V (polska firma) - za rower nieco lepszej specyfikacji niz w
opisie ponizej - bo caly na Alivio (i bez tarczowek) dalem ok 1300pln,
Potwierdzasz to co napisałem. da się. w każdym rowerze alivio będie działało tak samo.

ToMasz

Data: 2014-04-22 02:53:07
Autor: mt
samodzielna budowa roweru
W dniu 2014-04-21 19:25, ToMasz pisze:

Wez pod uwage, ze nie kazdemu chce sie bawic w skladanie samemu roweru,
szukanie czesci etc.
więc wystarczy wskazać co ma być, mechanik się tym zajmie.
(...)

Wszystkie serwisy jakie znam jednak kasują za złożenie roweru, koszt jakieś 200 zł.

[...]

Nie, to właśnie przeczy temu co pisałeś, że kupno części osobno i składanie roweru samemu wyjdzie taniej niż gotowy.

--
marcin

samodzielna budowa roweru