Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   samodzielna budowa roweru

samodzielna budowa roweru

Data: 2014-04-22 02:12:08
Autor: mt
samodzielna budowa roweru
W dniu 2014-04-21 16:53, ToMasz pisze:
witam

W zeszłym roku poskładałem rower cruiser. W tym roku klient wrócił po
jeszcze jeden, tyle że z amorem. lekko powyginana rama 28, opony 2.0,
więc raczej grube, kierownica taka staromodna, większo¶ć czarna dodatki
białe. technicznie oczywi¶cie aluminium tam gdzie się dało, kaseta8,
osprzęt shimano poza przednimi białymi zębatkami santour i przedni amor
najtańszy santour. Wyszło to (bez promocji) 1369zł. Klient dostał 90%
tego co chciał, ale ostatnie 10% kosztowałoby plus tysi±c złotych - więc
bardzo jest zadowolony. Patrze na ceny katalogowe, cieżko w tej kwocie
dostać "firmówkę" która ma kasetę. nie firmówki maj± piasty stalowe i
amory no name....
Sedno sprawy: Skoro mnie się udało, znaczy da się, to Wam również, i
wcale bym się nie zdziwił gdyby to taniej wyszło. napewno dużo taniej
wychodzi rometowi, krosowi i wielu innym. st±d jak będziecie chcieli
kupić rower poskładany z tego co im zalega w magazynach, my¶lcie o tym
czy naprewdę chcecie tego co Wam wciskaj±, bo inaczej jeste¶cie nieĽle
"krojeni"

Jak zwykle naginasz rzeczywisto¶ć. Nie wiem sk±d bierzesz czę¶ci, patrzę po tym co jest dostępne w sklepach/allegro. Rama plus widelec amortyzowany to jakie¶ 500 zł, komplet kół z piastami 250 zł, korba plus suport jakie¶ 100 zł, kaseta plus łańcuch 50 zł, stery 50 zł, przerzutki (przód i tył) 150 zł, klamkomanetki 130 zł, kierownica plus mostek 70 zł, hamulce 50 zł, opony plus dętki 100 zł, siodełko 30 zł, linki, pancerze, pedały, chwyty następne 50 zł. Generalnie wybierałem raczej najtańsze czę¶ci (często noname), osprzęt maks. klasy Alivio. Komponenty szukałem pod typ cross/treking. Cało¶ć czę¶ci wyszła nieco ponad 1500 zł. Czę¶ci wybierane od różnych sprzedawców, więc kolejne kilkadziesi±t zł więcej na koszty przesyłki. Chcieć kupować od jednego, b±dĽ w jednym sklepie stacjonarnym poszczególne czę¶ci wyjd± drożej. Generalnie robi się już jakie¶ 1600 zł.
Do tego: narzędzia potrzebne do złożenia roweru plus jaki¶ stojak (żeby chociażby wyregulować przerzutki) to minimum 200 zł wybieraj±c najtańsze. Jakie¶ lepsze narzędzia i dobry stojak serwisowy to jakie¶ 400 zł. Kwestie czasu i wprawy w składanie roweru już pomijam.
Spokojnie w tej cenie lub taniej można kupić gotowy rower tak samo lub lepiej wyposażony. Ponadto porównujesz z cenami katalogowymi a praktyka jest taka, że przeważnie kupuje się taniej, jak się trafi± przeceny to znacznie taniej

--
marcin

Data: 2014-04-22 08:39:33
Autor: Piotr Kosewski
samodzielna budowa roweru
On 2014-04-22 02:12, mt wrote:
Jak zwykle naginasz rzeczywistość. Nie wiem skąd bierzesz części, patrzę
po tym co jest dostępne w sklepach/allegro. Rama plus widelec
amortyzowany to jakieś 500 zł, komplet kół z piastami 250 zł, korba plus
suport jakieś 100 zł, kaseta plus łańcuch 50 zł, stery 50 zł, przerzutki
(przód i tył) 150 zł, klamkomanetki 130 zł, kierownica plus mostek 70
zł, hamulce 50 zł, opony plus dętki 100 zł, siodełko 30 zł, linki,
pancerze, pedały, chwyty następne 50 zł. Generalnie wybierałem raczej
najtańsze części (często noname), osprzęt maks. klasy Alivio. Komponenty
szukałem pod typ cross/treking. Całość części wyszła nieco ponad 1500
zł. Części wybierane od różnych sprzedawców, więc kolejne kilkadziesiąt
zł więcej na koszty przesyłki. Chcieć kupować od jednego, bądź w jednym
sklepie stacjonarnym poszczególne części wyjdą drożej. Generalnie robi
się już jakieś 1600 zł.

ToMasz kupuje bez 23% VATu i sam nalicza tylko 8%.

Szczerze mówiąc trochę mnie wątkotwórca zgubił. Czy to "każdy może" ma
oznaczać, że każdy może zamówić rower w sklepie, czy że każdy może sam
złożyć. Bo jeśli ta druga opcja, to właściwie nie ma o czym gadać ;).

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-04-22 20:02:37
Autor: ToMasz
samodzielna budowa roweru
ToMasz kupuje bez 23% VATu i sam nalicza tylko 8%.
jedziesz po bandzie. kupuje _Z_ 23% vatem, a od każdej czynności serwisowej płacę 8%. Wszystko idzie przez kasę, bo ja już pisałem o święty spokój ważniejszy jest od paru złotych. Każda inna forma rozliczeń to wkładanie głowy pod topór urzędu skarbowego.

Szczerze mówiąc trochę mnie wątkotwórca zgubił. Czy to "każdy może" ma
oznaczać, że każdy może zamówić rower w sklepie,
zamówić w sklepie, JEŚLI takiego jak użytkownik chce - niema w ofercie producentów. dzisiaj mieliśmy gościa który chciał aby mu poskładać dokładnie taki rower jak tu stoi - ale o 3 stówy taniej. Niestety, nie jestem cudotwórcą.

ToMasz

Ps co do pana z Przasnysza i jemu podobnych. Ja uwaĹĽam ĹĽe kaĹĽdy moĹĽe sprzedawać co chce i jak chce, ja to bym nawet pogrzebaĹ‚ uokik. jedno ALE. Niech do  cholery napiszÄ… ĹĽe rower z wolnobiegiem nadaje sie dla pacjenta do 75kg, rower dzieciÄ™cy bez torpeda nie zahamuje, itd. Tylko dlatego ĹĽeby klient podejmowaĹ‚ _Ĺ›wiadome_ decyzje.

Data: 2014-04-22 21:23:18
Autor: Piotr Kosewski
samodzielna budowa roweru
On 2014-04-22 20:02, ToMasz wrote:
jedziesz po bandzie. kupuje _Z_ 23% vatem, a od każdej czynności
serwisowej płacę 8%. Wszystko idzie przez kasę, bo ja już pisałem o
święty spokój ważniejszy jest od paru złotych. Każda inna forma
rozliczeń to wkładanie głowy pod topór urzędu skarbowego.

No kupujesz z VATem, ale go potem odliczasz. To taki skrót myślowy,
że bez podatku. Nie pękaj.

No chyba, ĹĽe nie odliczasz, bo sprzedajesz na szaro te rowery...

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

samodzielna budowa roweru

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona