samoobsługa przy tankowaniu LPG

Data: 2013-08-28 13:30:54
Autor: Ryba
samoobsługa przy tankowaniu LPG
W dniu 2013-08-28 11:50, AA pisze:
(...)
Po wielu miesi±cach przygotowań, ministrowie gospodarki Janusz Piechociński i transportu Sławomir Nowak podpisali rozporz±dzenie umożliwiaj±ce samodzielne tankowanie LPG na stacjach paliw.
(...)

http://gazeo.pl/na-biezaco/wiadomosci/2013/Samoobsluga-rozporzadzenia-podpisane,wiadomosc,7156.html

Możliwe, że wejdzie w życie jeszcze we wrze¶niu. Ciekawe, jak szybko stacje się przestawi± na samoobsługowy sprzęt? Czy będzie można sobie zatankować na stacji, która ma pistolet po staremu?

pozdr
AA

Nareszcie, bo to dzwonienie i czekanie na obsługę mnie irytuje :)
Tankowałem ostatnio sam w Chorwacji i Węgrzech bo nikomu się nie chciało podej¶ć do mojego auta.
Nic strasznego. Ale wolę jednak aby żonie tankowała obsługa :)

Ryba

Data: 2013-08-28 13:50:30
Autor: Marcin N
W dniu 2013-08-28 13:30, Ryba pisze:

[...]

Na czym polega ryzyko? Nigdy nie tankowałem gazu.

--
MN

Data: 2013-08-28 14:14:50
Autor: Robson
samoobsługa przy tankowaniu LPG

Na czym polega ryzyko? Nigdy nie tankowałem gazu.

Głownie ryzyko polega na tym, że rozprężony gaz ma minus kilkadziesi±t stopni C.

Data: 2013-08-28 14:34:32
Autor: Ryba
W dniu 2013-08-28 13:50, Marcin N pisze:
[...]

Przy odpinaniu niewielka ilo¶ć gazu gwałtownie się rozpręża i może przymrozić.
Bardziej tu jednak chodzi o to, że jednak trochę siły trzeba przyłożyć do zapięcia i mieć opanowan± technikę odpięcia.

Kobiety "techniczne" sobie poradz± (bo przecież i na stacjach obsługuj±) ale te mniej techniczne mog± mieć problem.

No i tak jak kto¶ już pisał, zależy gdzie jest wlew :)

Ryba

Data: 2013-08-28 17:00:52
Autor: misiek
samoobsługa przy tankowaniu LPG

Użytkownik "Ryba" <trybski@blebleble.poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:521dee93$0$1230$65785112news.neostrada.pl...
[...]

spoko - pare niekontrolowanych wybuchow stacji LPG i zmienia przepisy :P LOL

Data: 2013-08-28 15:09:53
Autor: masti
samoobsługa przy tankowaniu LPG
Dnia pięknego Wed, 28 Aug 2013 17:00:52 +0200 osobnik zwany misiek
napisał:

UÂżytkownik "Ryba" <trybski@blebleble.poczta.onet.pl> napisaÂł w
wiadomo¶ci news:521dee93$0$1230$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2013-08-28 13:50, Marcin N pisze:
W dniu 2013-08-28 13:30, Ryba pisze:

Nareszcie, bo to dzwonienie i czekanie na obsÂługĂŞ mnie irytuje :)
TankowaÂłem ostatnio sam w Chorwacji i WĂŞgrzech bo nikomu siĂŞ nie
chcia³o podej¶æ do mojego auta.
Nic strasznego. Ale wolĂŞ jednak aby Âżonie tankowaÂła obsÂługa :)

Na czym polega ryzyko? Nigdy nie tankowaÂłem gazu.

Przy odpinaniu niewielka ilo¶æ gazu gwa³townie siê rozprê¿a i mo¿e
przymroziæ.
Bardziej tu jednak chodzi o to, ¿e jednak trochê si³y trzeba przy³o¿yæ
do zapiêcia i mieæ opanowan± technikê odpiêcia.

Kobiety "techniczne" sobie poradz± (bo przecie¿ i na stacjach
obs³uguj±) ale te mniej techniczne mog± mieæ problem.

spoko - pare niekontrolowanych wybuchow stacji LPG i zmienia przepisy :P
LOL

jakoś nie słychać, żeby tam gdzie samodzielne tankowanie jest normą od wielu lat, wybuchały

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-08-29 00:09:59
Autor: scobowski
samoobsÂługa przy tankowaniu LPG
napisał:

[...]

W PL też _było_można_ kiedyś (może nie pamiętacie :) ) - stacje jakoś nie wybuchały a szpitale nie były pełne "odmrożonych".
Da siÄ™.
Do tego (o ile pamiętam z projektu sprzed 3? 5?lat) samoobsługa miała być dozwolona na dystrybutorach ze zmienionymi końcówkami - takimi dłuższymi, których nie da się krzywo zapiąć. A jak jest w podpisanych właśnie przepisach?
Gaziarze zarobiÄ… na masowej wymianie "wlewĂłw" ?

Data: 2013-08-29 02:33:05
Autor: misiek
samoobs3uga przy tankowaniu LPG

Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomo¶ci news:kvl3s1$gjs$1dont-email.me...
napisał:

U?ytkownik "Ryba" <trybski@blebleble.poczta.onet.pl> napisa3 w
wiadomo?ci news:521dee93$0$1230$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2013-08-28 13:50, Marcin N pisze:
W dniu 2013-08-28 13:30, Ryba pisze:

Nareszcie, bo to dzwonienie i czekanie na obs3uge mnie irytuje :)
Tankowa3em ostatnio sam w Chorwacji i Wegrzech bo nikomu sie nie
chcia3o podej?a do mojego auta.
Nic strasznego. Ale wole jednak aby ?onie tankowa3a obs3uga :)

Na czym polega ryzyko? Nigdy nie tankowa3em gazu.

Przy odpinaniu niewielka ilo?a gazu gwa3townie sie rozpre?a i mo?e
przymrozia.
Bardziej tu jednak chodzi o to, ?e jednak troche si3y trzeba przy3o?ya
do zapiecia i miea opanowan? technike odpiecia.

Kobiety "techniczne" sobie poradz? (bo przecie? i na stacjach
obs3uguj?) ale te mniej techniczne mog? miea problem.

spoko - pare niekontrolowanych wybuchow stacji LPG i zmienia przepisy :P
LOL

jako¶ nie słychać, żeby tam gdzie samodzielne tankowanie jest norm± od
wielu lat, wybuchały

po pierwsze primo - http://epaznokcie.pl/pics/1643.jpg
:)
po drugie primo - Polak potrafi. ;)

taki zart.

Data: 2013-08-30 08:39:23
Autor: Robson
samoobsługa przy tankowaniu LPG
W dniu 2013-08-28 17:00, misiek pisze
spoko - pare niekontrolowanych wybuchow stacji LPG i zmienia przepisy :P
LOL

ZjeĽdziłem Belgię, Holandię i UK, zrobiłem kilka tysięcy km i wszędzie sam tankowałem. Podaj proszę przykłady "niekontrolowanych wybuchow stacji LPG" w tych krajach.
W UK na stacjach jest napis, że personel nie jest przeszkolony w zakresie tankowania LPG i jak nie potrafisz to nie tankuj. Proste.

Data: 2013-08-28 18:25:56
Autor: Maciek
Dnia Wed, 28 Aug 2013 13:30:54 +0200, Ryba napisał(a):

Tankowałem ostatnio sam w Chorwacji

A na kazdym dystrybutorze napis "Zakaz samoobslugi" :)

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-08-28 18:55:58
Autor: RadoslawF
Dnia 2013-08-28 18:25, Użytkownik Maciek napisał:

Tankowałem ostatnio sam w Chorwacji

A na kazdym dystrybutorze napis "Zakaz samoobslugi" :)

Kryty był, nie znał chorwackiego. :)

Pozdrawiam

Data: 2013-08-29 08:03:00
Autor: Ryba
W dniu 2013-08-28 18:25, Maciek pisze:
Dnia Wed, 28 Aug 2013 13:30:54 +0200, Ryba napisał(a):

Tankowałem ostatnio sam w Chorwacji

A na kazdym dystrybutorze napis "Zakaz samoobslugi" :)

Na Węgrzech też zakaz :)

To jest zależne od obsługi, bo tankowałem kilka razy i tylko raz musiałem sam. W drodze powrotnej na tej samej stacji już obsługa szybko podeszła. Wiedzieli, że nie będę długo czekał ;)

Niezły był numer na jednej stacji. Kobietka podł±czyła i poszła do kańciapy. Zawór zagrzechotał ale nie odcięło. Pobiegłem po kobitke bo pompa już prawie w miejscu stawała bo już więcej nie było w stanie wej¶ć. Trochę się przestraszyłem a na niej nie zrobiło to żadnego wrażenia :) Widać zawsze tak tankuje.

Ryba

Data: 2013-08-29 20:57:37
Autor: MadMan
Dnia Thu, 29 Aug 2013 08:03:00 +0200, Ryba napisał(a):

[...]

Standard w Chorwacji i okolicach. W tym roku na Złombolu też tak
tankowali¶my (w zasadzie wszystkie stacje samoobsługowe to dało się). --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

samoobsługa przy tankowaniu LPG