[zimowo] samostart

Data: 2017-01-07 17:52:26
Autor: w systemie siła 'PO/EU
[zimowo] samostart
wiadomo - nie zapalił...
pomyślałem o "samostarcie",
jak to się poprawnie nazywa i co najlepiej kupić?

czy są jakieś wersje akumulatorowe pozwalające odpalić wóz w garażu bez prądu?

Data: 2017-01-07 19:34:57
Autor: Hinek
[zimowo] samostart

Użytkownik "w systemie siła 'PO/EU"  napisał:

wiadomo - nie zapalił...
pomyślałem o "samostarcie",
jak to się poprawnie nazywa i co najlepiej kupić?

Samostart dostaniesz na prawie każdej stacji benzynowej.
Samostart nazywa się "Samostart" .  Działa wszędzie.
Bez prądu też, bo go nie potrzebuje :]

--
Hinek

Data: 2017-01-07 19:47:11
Autor: Shrek
[zimowo] samostart
W dniu 07.01.2017 o 19:34, Hinek pisze:

Działa wszędzie.
Bez prądu też, bo go nie potrzebuje :]

Tak średnio - bo jednak coś musi silnikiem kręcić. No chyba, że zakładasz, że nie masz w ogóle prądu, samochód odpalasz na pych z samostartem licząc na to, że na samym samostarcie silnik zakręci na tyle, że alternator da prąd i starczy na iskrę;)

BTW - byłem dziś w sklepie z akumulatorami kupić ogniwo do śmigłowca - ruch jak w stoisku z karpiami przed świętami;)

Shrek

Data: 2017-01-07 19:50:51
Autor: w systemie siła 'PO/EU
[zimowo] samostart
przecież się kurwa pytam jak to się nazywa!

Data: 2017-01-07 11:20:04
Autor: WS
[zimowo] samostart
On Saturday, January 7, 2017 at 7:50:54 PM UTC+1, w systemie siła 'PO/EU wrote:
przecież się kurwa pytam jak to się nazywa!

masakra, zamiast pytac wpisz "samostart" w allegro lub googla

BTW tak samo dzialaja spreje typu plack, albo zwykly dezodorant ;)

WS

Data: 2017-01-07 19:22:45
Autor: masti
[zimowo] samostart
WS wrote:

On Saturday, January 7, 2017 at 7:50:54 PM UTC+1, w systemie siła 'PO/EU wrote:
przecież się kurwa pytam jak to się nazywa!

masakra, zamiast pytac wpisz "samostart" w allegro lub googla

przeciez ten debil zaraz się zapyta jak użyć googla.

Musicie toto wyciągać z kibla?

Data: 2017-01-07 20:28:40
Autor: w systemie siła 'PO/EU
[zimowo] samostart
czy my mówimy o czymś innym? napisałem nie wiem jak się nazywa fachowo urządzenie którego szukam...

chodzi o taki prostownik dający tyle poweru, że można na nim odpalać auto... na prąd, a jeśli jest jakiś model przenośny to w ogóle było by fajnie...

pozdro i jebać euro!

Data: 2017-01-07 20:35:23
Autor: Tengu
[zimowo] samostart

https://www.google.com/#q=prostownik+z+rozruchem&tbm=shop

--
Tengu

Data: 2017-01-07 21:28:06
Autor: Scobowski
[zimowo] samostart
Nie łatwiej mieć sprawny samochód?
Pamiętam, że mi kiedyś amochód nie zapalił w mrozy - może 20 lat temu. Byłem studentem i nie było mnie na samochód stać, bo skonczyla sie kasa od taty i mamy, a furka została.
Od tego czasu mam taki, na jaki mnie stać - tz. mogę zapewnić swojej furce właściwe serwisowanie (samodzielnie bądź w warsztacie) i utrzymac go w stanie sprawności technicznej.
Cała fizolofia :)

Data: 2017-01-07 21:59:12
Autor: w systemie siła 'PO/EU
[zimowo] samostart
no nie wiem...
ja to mam jakiegoś pecha...

ludzie mają jakieś trupy, ale z paleniem nie mają problemów...

ja miałem z 10 samochodów,
i każdy z nich ledwo kręcił silnikiem przy <0 st.
nie wiem co jest grane,
w kilku z nich wymieniłem akumulator na nowy,
nic to nie dało,
przyjeżdżam rano, zostawiam auto na dworze, pod koniec dnia odpalam, ledwo kręci...

podkreślam, miałem tak we wszystkich moich samochodach...

nie wiem prawdę mówiąc co jest grane...

wczoraj jakoś tak odpaliłem na youtube filmik, uruchamianie ciężkich silników, ciekawe - ludzie kręcą silnikami po 10 minut i rozrusznik nawet nie zwalnia, a u mnie ledwo kręci...

nie czaję...

Data: 2017-01-08 00:13:18
Autor: ąćęłńóśźż
[zimowo] samostart
Wciskaj sprzęgło

-- -- -
ja to mam jakiegoś pecha...
nie wiem co jest grane,
ledwo kręci...

Data: 2017-01-08 00:33:46
Autor: Scobowski
[zimowo] samostart
W dniu 08.01.2017 o 00:13,  ąćęłńóśźż pisze:
Wciskaj sprzęgło

7/10! :-)

Data: 2017-01-15 19:00:49
Autor: Budzik
[zimowo] samostart
Użytkownik ąćęłńóśźż nie@dla.spamerow ...

Wciskaj sprzęgło

:) brawo Ty!

--
Pozdrawia... Budzik
którzy nie mają już nic do stracenia. "  Janis Joplin

Data: 2017-01-08 12:37:20
Autor: ToMasz
[zimowo] samostart
go w stanie sprawności technicznej.
Cała fizolofia :)

to nie jest takie proste. ja mam nowy rozrusznik, nowy akumulator, sprawny alternator, a jak jest minus 15 to nie zapala. mechaniory kasują o 300 do 600 zł za kompleksowy przegląd i.... dalej nie zapala. problem w tym, że jak cośtam naprawią, jakiś czujniczek za 49zł, to potem.... jest już minus 2 do końca sezonu i zapala. w następnym roku znowu przychodzi minus 15 i kiszka.

pomysł dla kolegi. wiedząc co mnie spoka, kupiłem przetwornice podnoszącą napięcie taką raczej duża, z opisem 10 A. (cokolwiek to jest to duże A). wczoraj poszedłem do auta kręciło słabo nie zapaliło. żeby nie zajechać nowego akumulatora, podłączyłem akumulator z uspa do przetwornicy, wyjście przetwornicy do akumulatora samochowego. mimo że mały aku jest zdolny do podania 10Ameper (przez parę minut) spoko, to na wyjściu przetwornicy, po rozkręceniu na maksa dostałem... prawie 4 ampery. Tak więc chinczycy przesadzają o ponad 50% w swoich danych. poczekałem jakieś 10-15 minut, napięcie w aucie poniosło się z 11.8 na 13V i... zapaliłem od pierwszego zakręcenia, pozostawiając chmurę dymu. jasnego. chyba któryś wtrysk leje, ale żaden z 3 mechaniorów u których auto było, nie zrobił próby przelewowej. za to narzekali że to francuz i trudno się go dziagnozuje (kompem z interfejsem do skody seata i VW)
Tak więc "samostart" w moim wykonaniu składa się z aku 12V7Ah i step-up convertera i krokodylków i kabli

ToMasz

Data: 2017-01-08 16:05:30
Autor: t-1
[zimowo] samostart
W dniu 2017-01-08 o 12:37, ToMasz pisze:

13V i... zapaliłem od pierwszego zakręcenia, pozostawiając chmurę dymu.
jasnego. chyba któryś wtrysk leje,

Raczej wymień świece żarowe.

Data: 2017-01-08 17:09:47
Autor: Scobowski
[zimowo] samostart
12 lat temu Basket z AKP w wątku http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=&t=6425 zapodał:

10 przykazań dla Diesla: , skopiowane później na wszystkie fora samochodowe ;-)

1) nie będziesz jeździł na dziadowskim paliwie ze stacji hipermarketowych i nie bedziesz lał paliwa które nie wie co to liczba cetanowa
2) przed zimą sprawdzisz stan akumulatora swej Niuni, świecy żarowych, rozrusznika i alternatora
3) czcij turbine swą i szanuj albowiem po dłuższej jeździe studzić ją bedziesz a na zimnym silniku niech noga twa nie odważy się buta mocno wciskać
4) pilnowac będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina twa potrzebuje go niezmiernie a wymiany oleju pilnowac będziesz bardziej niźli wierności kobiałki twej
5) zimą dodawać będziesz uszlachetniaczy do paliwa aby parafina obca twojemu zbiornikowi paliwa była
6) dbaj o wtryski w Niuni albowiam zaprawdę odpalanie zimą łatwiejsze bedzie a chmura dymu za autobusem twym przejdzie w niepamięć
7) dbać o szczelnosć przewodów IC będziesz inaczej dopadnie Cię ręka sprawiedliwego i kopcić fura twa będzie i konie w las pogonią
8) filtr powietrza sprawdzać będziesz i wymieniać często, bo zaprawdę powiadam Ci powietrze nieczyste ograniczy tchnienie traktora twego i jego koni
9) pilnować bedziesz wymian paska rozrządu niczym minotaur labiryntów Minosa
10) nie dopuscisz do przegrzania silnika Niuni twej albowiem biada jemu i kieszeni twej

Amen

Data: 2017-01-08 17:38:54
Autor: cef
[zimowo] samostart
W dniu 2017-01-08 o 17:09, Scobowski pisze:
[...]

Banialuki.
Zapomniał autor, że trzeba myć zęby także.
Większość tych rad to normalna eksploatacja, a niektóre to wymysły
(co niby normalny użytkownik ma robić w ramach 6 czy 7)

Data: 2017-01-08 19:44:19
Autor: J.F.
[zimowo] samostart
Dnia Sun, 8 Jan 2017 17:09:47 +0100, Scobowski napisał(a):
> [...]

1) nie będziesz jeździł na dziadowskim paliwie ze stacji hipermarketowych i nie bedziesz lał paliwa które nie wie co to liczba cetanowa

Ono na pewno dziadowskie ?
Jezdze glownie na Tesco, ale u mnie mrozy mniejsze.

2) przed zimą sprawdzisz stan akumulatora swej Niuni, świecy żarowych,

A jak ?

rozrusznika i alternatora

A propos - diesel troche postal, ze 3 tygodnie ... i mial problem z
zapaleniem. A to jeszcze przed mrozami bylo.

Akumulator krecil ... co mu sie nie podobalo ?
Nie chcial zaskoczyc.

3) czcij turbine swą i szanuj albowiem po dłuższej jeździe studzić ją bedziesz a na zimnym silniku niech noga twa nie odważy się buta mocno wciskać

Cos w tym moze i jest, ale zapalanie raczej nie ma wplywu.

6) dbaj o wtryski w Niuni albowiam zaprawdę odpalanie zimą łatwiejsze bedzie a chmura dymu za autobusem twym przejdzie w niepamięć

Jak dbac ? Mixolu dolac ?

9) pilnować bedziesz wymian paska rozrządu niczym minotaur labiryntów Minosa

to nie tylko w dieslu

10) nie dopuscisz do przegrzania silnika Niuni twej albowiem biada jemu i kieszeni twej

Diesle teraz zimne.

J.

Data: 2017-01-08 20:47:52
Autor: ąćęłńóśźż
[zimowo] samostart
Akurat całkiem dobre paliwo.

-- -- -
1) nie będziesz jeździł na dziadowskim paliwie ze stacji hipermarketowych

Data: 2017-01-15 19:00:50
Autor: Budzik
[zimowo] samostart
Użytkownik t-1 t-1@todlaspamu.pl ...

13V i... zapaliłem od pierwszego zakręcenia, pozostawiając chmurę dymu.
jasnego. chyba któryś wtrysk leje,

Raczej wymień świece żarowe.

Dokładnie na to samo bym postawił.
Diagnostyka komputerowa nie pokazuje problemów ze swiecami?

--
Pozdrawia... Budzik
Nawet najdłuższa droga zaczyna się zawsze od pierwszego kroku.

Data: 2017-01-08 19:37:38
Autor: J.F.
[zimowo] samostart
Dnia Sat, 7 Jan 2017 21:28:06 +0100, Scobowski napisał(a):
[...]

No to co kazesz naprawic we wrzesniu ?
Bo zazwyczaj, to sie czlowiek przy okazji takiego mrozu dowiaduje, ze
za malo wydal.

J.

[zimowo] samostart