Data: 2010-12-11 23:20:48 | |
Autor: Michał Gut | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
chyba:)
http://www.youtube.com/watch?v=6BsAQhEPxrQ&feature=player_embedded zaraz bedzie flejm, jak w morde strzelił:) -- - pozdrawiający -- -- ->>sirapacz<<-- -- -- |
|
Data: 2010-12-11 23:31:07 | |
Autor: Michał Gut | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Data: 2010-12-11 23:31:41 | |
Autor: R2r | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
UrwaÄ wÄ
Ĺź paliwowy! Szybko! :-D
-- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2010-12-11 23:42:59 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-11 23:31, R2r pisze:
UrwaÄ wÄ Ĺź paliwowy! Szybko! :-D Genialne! :) |
|
Data: 2010-12-13 11:13:28 | |
Autor: kamil | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
On 11/12/2010 22:31, R2r wrote:
UrwaÄ wÄ Ĺź paliwowy! Szybko! :-D Glupi, trzeba bylo mokrej trawy napchac! -- Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-12-11 23:31:57 | |
Autor: Agent | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał w wiadomości news:ie0tg0$pih$1portraits.wsisiz.edu.pl... chyba:)Niezłe. Swoją droga to ciekay jestem czy jest możliwe zdławienie silnika na biegu i hamulcu przy takich obrotach. MZ nie. Ja bym chyba próbował szmatą zaphac dolot powietrza a potem ewentualnie na bieg+hamulec |
|
Data: 2010-12-11 23:35:29 | |
Autor: Michał Gut | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
dolot a jak se ne da to dalbym jedynke, dal sie zasprzeglic i dopiero hamowal
|
|
Data: 2010-12-12 00:33:23 | |
Autor: Irek N. | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Michał Gut pisze:
dolot a jak se ne da to dalbym jedynke, dal sie zasprzeglic i dopiero hamowal Powiedz mi dlaczego jedynkę, bo nie kumam. Na ostatnim ma najmniejszy moment na kołach i najwygodniej zatrzymać - o ile tylko sprzęgło da radę utrzymać moment silnika. Irek.N. |
|
Data: 2010-12-12 01:08:43 | |
Autor: Michał Gut | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
bo na jedynce ruszysz chocby z piskiem opon
a na piatce spalisz sprzeglo pamietaj ze tu silnik leci z max rpm |
|
Data: 2010-12-12 11:46:51 | |
Autor: J.F. | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
On Sun, 12 Dec 2010 01:08:43 +0100, Michał Gut wrote:
bo na jedynce ruszysz chocby z piskiem opon Zawsze mozesz ruszyc, a potem hamowac. J. |
|
Data: 2010-12-12 13:10:49 | |
Autor: Michał Gut | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Zawsze mozesz ruszyc, a potem hamowac.na 5tce? powodzenia:) jeszcze z mocnym silnikiem to w ogole |
|
Data: 2010-12-13 10:03:56 | |
Autor: J.F. | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał w wiadomości news:ie2e49$e1m$1portraits.wsisiz.edu.pl...
Zawsze mozesz ruszyc, a potem hamowac.na 5tce? powodzenia:) Nie, jedynka, dwojka, piatka i hamulec. J. |
|
Data: 2010-12-13 10:28:51 | |
Autor: Michał Gut | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Zawsze mozesz ruszyc, a potem hamowac.na 5tce? powodzenia:) ale jak juz bedzie sprzeglo zasprzegli silnik ze skrzynia to juz bedzie malo istotne czy to bedzie 1 czy 5. chodzi tilko o moment zasprzeglania zeby jak najkrocej sie paliła tarcza bo bedzie potrzebna do zatrzymania silnika - nie moze sie w kluczowym momencie slizgac |
|
Data: 2010-12-13 14:52:52 | |
Autor: J.F. | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał
Nie, jedynka, dwojka, piatka i hamulec.Zawsze mozesz ruszyc, a potem hamowac.na 5tce? powodzenia:) Ale jeszcze dla hamulcow moze byc istotne jedynka czy piatka .. J. |
|
Data: 2010-12-13 16:26:44 | |
Autor: Michał Gut | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Ale jeszcze dla hamulcow moze byc istotne jedynka czy piatka .. predkosc bedzie ta sama mniej wiecej niezaleznie od biegu (musimy takie zalozenie zrobic). chyba ze mowisz o momencie obrotowym ze zasprzeglony na piatce latwiej bedzie zdusic bo nie bedziesz przekraczac obrotow z maksymalnym momentem |
|
Data: 2010-12-14 00:31:05 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-13 10:03, J.F. pisze:
Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> Ale czy dla sprzęgła to będzie taka duża różnica czy zmiana będzie z dwójki na piątkę czy od razu próba startu z piątki? Sprzęgło i tak nie da rady przenieść momentu potrzebnego żeby na piątce zerwać przyczepność kół, a zrównanie prędkości tarcz nastąpiłaby dopiero przy ogromnej prędkości. Ja bym mimo wszystko zaczynał z piątki - jeżeli nie da rady to trudno, raczej nie dało się nic więcej zrobić. A nie straci się wydolności sprzęgła na pierwsze zmiany między niskimi biegami. Tu jeszcze jest jedna kwestia: http://www.youtube.com/watch?v=nK9TX82c2VI Na moje oko to przegrzana tarcza sprzęgła się rozpadła i wyszła przez maskę. Warto pamiętać że w przednionapędówkach płaszczyzna sprzęgła przebiega mniej-więcej między nogami kierowcy... :) Tylko nie wiem czy ten Dodge Neon jest jakoś reprezentatywny dla ogółu aut - na filmie widać że jest po dzwonie, może coś było krzywe - wystarczy pęknięta obudowa sprzęgła i już coś tam mogło pracować nieosiowo i spowodować takie coś. |
|
Data: 2010-12-14 10:20:23 | |
Autor: Myjk | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
2010-12-14 00:31:05 Tomasz Pyra
Ale czy dla sprzęgła to będzie taka duża różnica czy zmiana będzie z dwójki na piątkę czy od razu próba startu z piątki? Będzie różnica. Na dwójce zostanie prawdopodobnie w moment zjarane sprzęgło i nici ze zduszenia silnika. W rezultacie sprzęgło i silnik do roboty. Ja bym mimo wszystko zaczynał z piątki - jeżeli nie da rady to To jest jedyny skuteczny sposób. Do tego trzeba pogodzić się z nieprzyjemnym efektem serwowanym podczas tej operacji -- że będzie się podskakiwać jak w starym, zdychającym z braku paliwa Ursusie. Co więcej, trzeba wyłączyć wyobraźnię i nie myśleć co się dzieje w tym momencie ze sprzęgłęm i innymi podzespołami. ;) Silnik i nakład pracy związany z jego remontem/wymianą jest dużo większy niż wymiana sprzęgła i K2M. A nie straci się wydolności sprzęgła na pierwsze zmiany między niskimi biegami. Zgadzam się. Tu jeszcze jest jedna kwestia: Niezły pacjent. Na moje oko to przegrzana tarcza sprzęgła się rozpadła i wyszła przez maskę. Tak samo jak ten, tlyko mniej spektakularnie: http://www.youtube.com/watch?v=eFHwzmzt8GE Dym idzie z palącego się sprzęgła, a nie z gum. Obydwaj debile -- inaczej tego nie nazwę. na filmie widać że jest po dzwonie Jak ma takiego właściciela, to nic dziwnego. :P ;) -- Pozdor Myjk xcarlink *MP3* player http://xcarlink.pl |
|
Data: 2010-12-14 21:27:32 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-14 11:20, Myjk pisze:
Tu jeszcze jest jedna kwestia: No tak, jemu sprzęgło prawie wyszło maską. Teraz pytanie co by było gdyby ta część poleciała w stronę kierowcy. Nie wiem na ile realne jest trafienie takim elementem w kierowcę po przebiciu grodzi. |
|
Data: 2010-12-12 14:25:07 | |
Autor: Myjk | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Michał Gut napisal:
a na piatce spalisz sprzeglo Jeśli będziesz ospuszać jak teściowa na nauce jazdy, to z pewnością. :P pamietaj ze tu silnik leci z max rpm Czyli? :P -- Pozdor Myjk xCarLink *MP3* player http://xcarlink.pl |
|
Data: 2010-12-11 23:36:11 | |
Autor: R2r | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-11 23:31, Agent pisze:
[...] Ja bym chyba prĂłbowaĹGaĹnica z CO2 (tylko skÄ d takÄ wziÄ Ä w takim momencie?) podobno jest skuteczna. -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2010-12-11 23:39:10 | |
Autor: MichaĹ Gut | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
GaĹnica z CO2 (tylko skÄ d takÄ wziÄ Ä w takim momencie?) podobno jest skuteczna. nigdy bym nie wpadl na to ze moze cos takiego sie stac. niby prawdopodobienstwo jest znikome ale chyba w takowa sie zaopatrze:) nawet taka do kiepow chyba powinna starczyc |
|
Data: 2010-12-11 23:44:19 | |
Autor: R2r | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-11 23:39, MichaĹ Gut pisze:
nigdy bym nie wpadl na to ze moze cos takiego sie stac. nibyJak siÄ od czasu do czasu robi przeglÄ d samochodu, to puszczajÄ cÄ olej turbinÄ ma siÄ duĹźe szanse zauwaĹźyÄ zanim ta puĹci olej skutecznie do dolotu silnika. A jeĹli chodzi o gaĹnicÄ, to skuteczna jest _tylko_ na dwutlenek wÄgla. Ĺťadne proszkowe itp. nie wchodzÄ w grÄ. Podobno. -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2010-12-12 11:24:44 | |
Autor: J.F. | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
On Sat, 11 Dec 2010 23:44:19 +0100, R2r wrote:
Jak się od czasu do czasu robi przegląd samochodu, to puszczającą olej turbinę ma się duże szanse zauważyć zanim ta puści olej skutecznie do dolotu silnika. Juz widze jak lekka raczka wydajesz 1000zl, bo z turbiny troche cieknie. O ile sie na jednym tysiacu skonczy :-) A jeśli chodzi o gaśnicę, to skuteczna jest _tylko_ na dwutlenek węgla. Żadne proszkowe itp. nie wchodzą w grę. Podobno. Proszkowa byc moze jest skuteczna, ale chyba nie masz ochoty zasypac silnika mineralnym proszkiem :-) Nawet w pianowych srodkiem "pednym" jest CO2, to moze by sie nadaly, choc wydaje mi sie ze chyba jednak musza zasysac powietrze do tej piany. Mozna probowac halonowej. J. |
|
Data: 2010-12-12 12:08:48 | |
Autor: P_ablo | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:3h89g6d1e9l0fr89i5tb0oleknj2l9iud34ax.com...
Jesli taka znajdzie, halonowe zostaly juz jakis czas temu wycofane ze wzgledu na szkodliwosc halonow, szkodza ludziom i srodowisku. -- Picasso |
|
Data: 2010-12-12 12:10:31 | |
Autor: masti | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Dnia piÄknego Sun, 12 Dec 2010 12:08:48 +0100 osobnik zwany P_ablo
wystukaĹ: UĹźytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisaĹ w wiadomoĹci ale przynajmniej gasiĹy. Obecnie stosowane co prawda nie szkodzÄ Ĺrodowisku tylko silnikom, do tego nie dziaĹajÄ przy stosowaniu w wymaganym rozmiarze. -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2010-12-12 19:06:27 | |
Autor: kogutek | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Dnia piÄ™knego Sun, 12 Dec 2010 12:08:48 +0100 osobnik zwany P_ablohalonowe tez nie szkodzily. Bo co moze zaszkodzic halon zamkniety w bance. A jak sie uzylo to przestawal byc halonem. Zaszkodzily srodowisku jak je wycofali z uzycia. Trafily na wysypiska śmieci i na zlomowiska. A tam pod prasy. To są najskuteczniejsze z istniejacych gasnic. Wersja w opakowaniu wielkosci pianki do golenia potrafila skutecznie ugasic niewielki pozar pod maska. Inna sprawa ze rowniez potrafila skutecznie zgasic życie wszystkiego co oddycha powietrzem i oparte jest na spalaniu przy udziale tlenu. -- |
|
Data: 2010-12-12 19:21:02 | |
Autor: J.F. | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
On Sun, 12 Dec 2010 19:06:27 +0100, kogutek wrote:
halonowe tez nie szkodzily. Bo co moze zaszkodzic halon zamkniety w bance. A jak Tak to niestety jest ze nawet jesli nie wycofasz nakazowo, to one wczesniej czy pozniej trafia na wysypiska. Albo rejestracja i obowiazkowa utylizacja pod rygorem wysokich kar, albo u zrodla - ograniczenie produkcji. Inna sprawa ze Naprawde ? J. |
|
Data: 2010-12-12 22:47:57 | |
Autor: kogutek | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
On Sun, 12 Dec 2010 19:06:27 +0100, kogutek wrote: >halonowe tez nie szkodzily. Bo co moze zaszkodzic halon zamkniety w bance. A jakNaprawdę. Wpuszczasz teściowej do sypialni halon z gasnicy i jest w zasadzie zbrodnia doskonala. Dziala na poziomie komorkowym. Czlowiek zyje bo jest oparty na spalaniu katalitycznym. Halonowi to obojetne jaki typ spalania. Katalityczne tez gasi. Czasami na filmach o pozarach sa sceny ze wlacza sie alarm pzreciwpozarowy i wyskakuja maski na twarz polaczone z instalacja dostarczajaca powietrze do oddychania. Na przyklad na ktoryms z Terminatorow tak bylo. To ochrona dla ludzi zeby nie poumierali jak wlaczy sie gaszenie halonem. Bo spalenie w obecnosci halonu jest niemozliwe. Na jakims programie w tv leci program o pozarach. Niezwykle rzadko zdarza sie ze w czlowieku wysiadzie uklad spalania katalitcznego. Zapala się wtedy sam z siebie. Oczywiscie umiera. Jest niezwykle skuteczny jak dla jaj wpuscic w filtr powietrza kiedy silnik pracuje. Gaśnie natychmiast i nie daje sie odpalic pzrez dluzszy czas. Śladowe ilosci wystarczaja zeby uniemozliwic spalanie czegokolwiek w tlenie. -- |
|
Data: 2010-12-12 22:57:08 | |
Autor: J.F. | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
On Sun, 12 Dec 2010 22:47:57 +0100, kogutek wrote:
>Inna sprawa ze Naprawdę. Wpuszczasz teściowej do sypialni halon z gasnicy i jest w zasadzie Scenariusze z Hollywood to nie jest najlepsze zrodlo wiedzy naukowej To moze potrafisz podac stezenie smiertelne ? Śladowe ilosci Nastepna rzecz do potwierdzenia. J. |
|
Data: 2010-12-12 23:37:53 | |
Autor: kogutek | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
On Sun, 12 Dec 2010 22:47:57 +0100, kogutek wrote: >> >Inna sprawa zepowietrzem i >> >oparte jest na spalaniu przy udziale tlenu. >> Naprawde ? >Naprawdê. Wpuszczasz te¶ciowej do sypialni halon z gasnicy i jest w zasadzieScenariusze moze i nie sa najlepszym zrodlem. Ale wystepja w nich sytuacje z zycia. Dawka smiertelna moze byc podobna do smiertelnej dawki cyjanku potasy. Mechanizm dzialania jest bardzo podobny. Ale moze byc i duzo mniejsza bo mechanizm dostawania sie do krwioobiegu jest inny. Przez pluca szybciej se dostanie niz przez skore albo po polknieciu. Chcesz potwierdzic czy gasi silnik. To nie truj tylko sobie psiknij halonem z gasnicy w filtr powietrza. Ja psiknalem i wiem ze dziala. Psiknij Ty i nie czekaj az ktos tego nigdy nie zrobi i bedzie pisal glupoty. Tylko zanim to zrobisz zaopatrz się w dodatkowy akumulator na wymiane albo kogos z linka do ciagniecia. -- |
|
Data: 2010-12-13 01:14:03 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-12 23:37, kogutek pisze:
Scenariusze moze i nie sa najlepszym zrodlem. Ale wystepja w nich sytuacje z Pękł zawór i cały halon z gaśnicy halonowej znalazł się w samochodzie którym jechałem. I żyję, mam się dobrze. Odruchowo starałem się tym nie oddychać, ale jednak gdyby to cjankiem potasu mi ktoś napełnił jadący samochód, to pewnie tak dobrze by nie było. Z tego co tu opisujesz własności halonu, to aż dziw że tego się w bombach nie zrzuca na wrogie pozycje :) Ale myślę że działania na człowieka nie jest aż tak groźne jak opisujesz. Na gaśnicach halonowych nie było nawet ostrzeżeń o tych zabójczych właściwościach, a raczej by się takie znalazły na każdej gaśnicy, z zakazem używania w pomieszczeniach wielkimi literami. A takie gaśnice były używane głównie w miejscach gdzie przebywają ludzie - np. do gaszenia sprzętu elektronicznego, ze względu na mniejsze ryzyko uszkodzenia gaszonego sprzętu niż w przypadku gaśnicy śniegowej i brak konieczności sprzątania po proszkowej. Wdychanie tego zapewne zdrowe nie jest, ale nie aż tak żeby powodować szczególnie duże ryzyko poważnych konsekwencji. Zresztą dopóki nie nastał szał na dziurę ozonową, to cały świat zgodnie uznawał, że ryzyko ze stosowania takich gaśnic jest znacznie mniejsze niż korzyści przy gaszeniu ognia. Mechanizm dzialania jest bardzo podobny. Ale moze byc i duzo mniejsza bo Silnik pewnie gasi, na tej samej zasadzie na której gasi pożar. Ale nie jestem przekonany czy jakoś szczególnie dobrze przenika barierę płucną i potem w organizmie bierze udział w reakcjach utleniania w organizmie. |
|
Data: 2010-12-13 17:29:49 | |
Autor: Michał Baszyński | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-13 01:14, Tomasz Pyra pisze:
Z tego co tu opisujesz własności halonu, to aż dziw że tego się w bo konfabuluje W gaśnicach najczęściej stosowany jest halon 1211 i/lub 1301, które są opisywane jako:"Halon 1211 (a liquid streaming agent) and Halon 1301 (a gaseous flooding agent) leave no residue and are remarkably safe for human exposure." "Due to its effectiveness and relatively low toxicity, the FAA continues to recommend or require Halon extinguishers for use on commercial aircraft." Gorzej z produktami rozpadu halonów w wysokich temperaturach (tworzy się między innymi bromowodór) -- Pozdr. Michał |
|
Data: 2010-12-13 01:27:32 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Dnia Sun, 12 Dec 2010 23:37:53 +0100, kogutek napisaĹ(a):
cyjanku potasy. Mechanizm dzialania jest bardzo podobny. Ale moze byc iCyjanki (i podobne, jak np. fosforki) sa inhibitorami oksydazy cytochromowej i przerywaja kaskade elektronowa w mitochondriach. Istnieje takie cos jak alternatywa oksydaza (AOX), ktora jest na to niewrazliwa. Myslisz, ze w normalnym ogniu jest duzo oksydazy? :) -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2010-12-13 08:26:38 | |
Autor: P_ablo | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
UĹźytkownik "Jaroslaw Berezowski" <prezydent@gov.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:ks5gt7-12r.ln1news.yarross.net.pl...
A moglbys po ludzku ?! :) -- Picasso |
|
Data: 2010-12-13 15:10:18 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Dnia Mon, 13 Dec 2010 08:26:38 +0100, P_ablo napisaĹ(a):
A moglbys po ludzku ?! :)W skrocie - bzdura, ze tak samo oddzialuje halon na oddychanie komorkowe co na procesy spalania. -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2010-12-12 23:44:29 | |
Autor: P_ablo | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Użytkownik "kogutek" <kogutek44@vp.pl> napisał w wiadomości news:0edf.000001ac.4d05430dnewsgate.onet.pl...
Tzw samoistne samospalenie, w wielu kulturach uznawane, jako kara boska za grzechy :) -- Picasso |
|
Data: 2010-12-13 00:24:41 | |
Autor: kogutek | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
U¿ytkownik "kogutek" <kogutek44@vp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:0edf.000001ac.4d05430dnewsgate.onet.pl...To samozaplon w dieslu to tez moze jakas kara. -- |
|
Data: 2010-12-13 08:24:01 | |
Autor: P_ablo | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Użytkownik "kogutek" <kogutek44@vp.pl> napisał w wiadomości news:0edf.000001b4.4d0559b9newsgate.onet.pl...
Za zaniedbania przy obsludze samochodu... -- Picasso |
|
Data: 2010-12-13 18:25:50 | |
Autor: kogutek | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
U¿ytkownik "kogutek" <kogutek44@vp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:0edf.000001b4.4d0559b9newsgate.onet.pl...Ten sam Bog karze co zawsze czy jakis inny jest od diesli? -- |
|
Data: 2010-12-13 17:11:03 | |
Autor: Michał Baszyński | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-12 19:06, kogutek pisze:
halonowe tez nie szkodzily. Bo co moze zaszkodzic halon zamkniety w bance. A jak są skupowane i utylizowane. Halony z nich są oczyszczane i trafiają do ponownego użycia z bardzo prozaicznej przyczyny - ich produkcja została zakazana, a dalej w pewnych zastosowaniach są jedynie słusznym wyborem. -- Pozdr. Michał |
|
Data: 2010-12-12 12:43:33 | |
Autor: R2r | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-12 11:24, J.F. pisze:
Juz widze jak lekka raczka wydajesz 1000zl, bo z turbiny trocheNo cóş, to co Ty sobie wyobraĹźasz o mnie to Twoja sprawa. :-) Ja wolaĹem wydaÄ te kilka tysiÄcy na nowÄ turbinÄ niĹź później kilkanaĹcie na turbinÄ i silnik. -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2010-12-19 01:18:59 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Dnia Sat, 11 Dec 2010 23:44:19 +0100, R2r napisał(a):
A jeśli chodzi o gaśnicę, to skuteczna jest _tylko_ na dwutlenek węgla. Żadne proszkowe itp. nie wchodzą w grę. Podobno. Proszkowa będzie bardzo skuteczna. Tylko silnik do wymiany. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-12-19 21:18:43 | |
Autor: R2r | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-19 01:18, Adam PĹaszczyca pisze:
Dnia Sat, 11 Dec 2010 23:44:19 +0100, R2r napisaĹ(a):PiszÄ c o skutecznym dziaĹaniu miaĹem na myĹli zatrzymanie silnika w celu zapobieĹźenia jego zniszczeniu. -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2010-12-11 23:49:30 | |
Autor: R2r | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-11 23:39, MichaĹ Gut pisze:
Aha! Jeszcze warto siÄ wczeĹniej zorientowaÄ, gdzie samochĂłd ma wlot powietrza, bo we wspĂłĹczesnych autach czÄsto sÄ one pozakrywane doĹÄ skutecznie a w takiej gorÄ cej chwili to raczej siÄ szybko nie znajdzie. :-)GaĹnica z CO2 (tylko skÄ d takÄ wziÄ Ä w takim momencie?) podobno jest -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2010-12-11 23:55:17 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-11 23:39, MichaĹ Gut pisze:
GaĹnica z CO2 (tylko skÄ d takÄ wziÄ Ä w takim momencie?) podobno jest Nie jest to jakaĹ niespotykana rzeczy. Ale podobno sygnaĹy padajÄ cej turbiny przed takim zgonem sÄ doĹÄ wyraĹşne (dziwne dĹşwiÄki i dymienie) i dopiero zignorowanie ich doprowadzi do katastrofy. > niby prawdopodobienstwo jest znikome ale chyba w takowa sie zaopatrze:) nawet Np. diesle uĹźywane w sporcie obowiÄ zkowo muszÄ mieÄ awaryjnÄ klapÄ ktĂłrÄ moĹźna uruchomiÄ z zewnÄ trz, ktĂłra zamknie dopĹyw powietrza do silnika. MoĹźe niekoniecznie tak, ale pewnie wystarczy przyjrzeÄ siÄ jak poprowadzony jest dolot i przeÄwiczyÄ zatykanie go. Nawet jeĹźeli nie zatka siÄ go hermetycznie, to znacznie ograniczy siÄ dopĹyw powietrza i wtedy pewnie silnik uda siÄ zdusiÄ. |
|
Data: 2010-12-12 00:01:54 | |
Autor: R2r | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-11 23:55, Tomasz Pyra pisze:
MoĹźe niekoniecznie tak, ale pewnie wystarczy przyjrzeÄ siÄ jakRÄkÄ nie radziĹbym. PodciĹnienie nawet na wolnych obrotach jest na tyle duĹźe, Ĺźe potrafi zostawiÄ na dĹoni co najmniej sporego siniaka na kilka dni. Pewien mĂłj znajomy straciĹ dwa palce gdy chciaĹ sprawdziÄ rÄkÄ jak turbina w Jelczu ciÄ gnie (z tym, Ĺźe o ile dobrze pamiÄtam to byĹo bliĹźej turbiny). -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2010-12-12 00:57:22 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-12 00:01, R2r pisze:
W dniu 2010-12-11 23:55, Tomasz Pyra pisze: RÄkÄ to zdecydowanie nie radzÄ :) MĂłwiÄ c o przeÄwiczeniu miaĹem na myĹli zbadanie gdzie dolot jest, co trzeba zrobiÄ Ĺźeby siÄ do niego dostaÄ i przygotowaÄ sobie coĹ czym ten dolot zatkamy. ZwĹaszcza Ĺźe po zatkaniu moĹźliwe Ĺźe silnik i tak nie zgaĹnie od razu, a i tak trzeba go bÄdzie zdusiÄ biegiem i hamulcem. |
|
Data: 2010-12-12 08:25:51 | |
Autor: MarcinJM | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-11 23:55, Tomasz Pyra pisze:
Może niekoniecznie tak, ale pewnie wystarczy przyjrzeć się jak Ale wiele wspolczesnych diesli (nawet sunny 2.0 ~'90) maja normalne przepustnice, wiec co tu kombinowac? http://allegro.pl/listing.php/search?string=przepustnica+TDI -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-12-12 12:43:01 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-12 08:25, MarcinJM pisze:
Ale wiele wspolczesnych diesli (nawet sunny 2.0 ~'90) maja normalneGeneralnie nie przepustnicę, a klapę gaszącą. Pozdrawiam ! |
|
Data: 2010-12-12 12:50:28 | |
Autor: MarcinJM | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-12 12:43, Czarek Daniluk pisze:
W dniu 2010-12-12 08:25, MarcinJM pisze: Mozliwe, nie wglebiam sie we wspolczesne diesle, bo nie interesuja one mnie. Natomiast _wydawalo_ mi sie, ze przepustnica jest konieczna dla diesli z katem, zeby lambda nie dostawala caly czas sygnalu o nadmiarze tlenu w spalinach. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-12-12 16:07:59 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-12 12:50, MarcinJM pisze:
W dniu 2010-12-12 12:43, Czarek Daniluk pisze:Diesel z katem to jest nie z katem a z filtrem sadzy. Nie ma potrzeby moim zdaniem stosowania lambdy (nie wiem jak jest w najnowszych normach - może jest). Moje stare TDI ma filter sadzy (popularnie mówiąc katalizator) i nie ma żadnych klap, ani sond :) Filtr ma niezatkany pomimo prawie 300kkm na liczniku i jeżdżeniu na biodieslu, próbach na jadalnym i różnej dziwnej ropie. Klapa gasząca była chyba w każdym TDI na PD - przynajmniej te co widziałem ją miały - widać odrazu bo jest na wierzchu, sterowana siłowniczkiem podciśnieniowym. Pozdrawiam ! |
|
Data: 2010-12-12 14:27:25 | |
Autor: Myjk | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Tomasz Pyra napisal:
Np. diesle uĹźywane w sporcie obowiÄ zkowo muszÄ mieÄ awaryjnÄ W M6 (i pokrewnych z silnikiem 2.0 CiTD) byĹa akcja serwisowa zmiany softu, ktĂłry w przypadku rozbiegania siÄ silnika zamykaĹ przepustnicÄ na dolocie. -- Pozdor Myjk xCarLink *MP3* player http://xcarlink.pl |
|
Data: 2010-12-19 01:21:18 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Dnia Sat, 11 Dec 2010 23:55:17 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Np. diesle używane w sporcie obowiązkowo muszą mieć awaryjną klapę którą można uruchomić z zewnątrz, która zamknie dopływ powietrza do silnika. A duże diesle trakcyjne mają wielką wajchę która lekko otwiera zawory wydechowe. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-12-12 14:49:31 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-11 23:36, R2r pisze:
W dniu 2010-12-11 23:31, Agent pisze: Pytanie jak duĹźa ta gaĹnica. 1kg CO2 to w temperaturze pokojowej ledwo ponad 0.5m^2 czyli 500l (a zimnego CO2 jeszcze mniej). A jeĹźeli taki silnik ma 2l pojemnoĹci, krÄci siÄ 7000rpm, a turbo Ĺaduje 1 bar, to w ciÄ gu sekundy wciÄ ga 233l powietrza. Pytanie czy taka gaĹnica potrafi tak szybko podawaÄ CO2 i czy wystarczy na odpowiednio dĹugo Ĺźeby silnik zdÄ ĹźyĹ siÄ zatrzymaÄ. |
|
Data: 2010-12-12 07:16:44 | |
Autor: to | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
begin Agent
Ja bym chyba prĂłbowaĹ Bardzo dobry pomysĹ. Gdyby nie byĹo szmaty moĹźna "naphaÄ" do dolotu trawy z pobliskiego trawnika. Zaraz ktoĹ powie, ze Dzidek tego prĂłbowaĹ i nie pomogĹo, ale on przecieĹź gasiĹ, a nie "zapyhaĹ". -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-12-12 08:13:26 | |
Autor: Sebastian Biały | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
On 2010-12-11 23:31, Agent wrote:
Ja bym chyba próbował Znajomy mechanik po takim eksperymencie zauwazył że tłok powiększył skok o grubośc szmaty. |
|
Data: 2010-12-12 09:47:40 | |
Autor: Irokez | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Użytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisał w wiadomości news:ie0u4p$aeg$1news.onet.pl...
W Alfie miałem na wierzchu wąż gumowy od IC do dolotu. Zawsze wożę też nóż w aucie. Gdyby tak nożem przeciąć ten wąż gumowy w takim przypadku? Według mnie ciśnienie pójdzie w atmosferę i powoli się silnik powinien wygasić. Ale to tylko takie moje gdybanie bo nie doświadczyłem tego. Fiaty mają lepsze silniki. -- Irokez |
|
Data: 2010-12-12 11:15:14 | |
Autor: Agent | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Użytkownik "Irokez" <nie.mam@email.pl> napisał w wiadomości news:ie227f$15r$1news.onet.pl... Użytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisał w wiadomości news:ie0u4p$aeg$1news.onet.pl...Silnik powietrze zassie z obciętym wężem czy nie.Wygaśnie ale nie z powodu braku powietrza ale z braku paliwa - w tym przypadku oleju silnikowego. |
|
Data: 2010-12-12 09:57:41 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Użytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisał w wiadomości news:ie0u4p$aeg$1news.onet.pl...
najlepiej otwartą dłonią :D -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2010-12-12 11:08:39 | |
Autor: hrydziu | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Da rade, sprawdzone w praktyce. 6-ty bieg i strzał ze sprzęgła i silnik się zatrzymał (1.9dci)
hrydziu |
|
Data: 2010-12-12 14:23:53 | |
Autor: Myjk | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Agent napisal:
Niezłe. Swoją droga to ciekay jestem czy jest możliwe zdławienie Oczywiście, że jest to możliwe i najbardziej skuteczne. Należy wciepać najwyższy bieg (u mnie 6 ;) Sprzęgło dostanie po dupie, pewnie dwumas (jesli jest), ale to i tak lepsze niż remont albo wymiana motoru. Skądinąd znam takich, co "ugasili" w ten sposób silnik i żadnych konsekwencji w postaci uszkodzonej skrzyni, sprzęgła itd. nie ponieśli. MZ nie. Ja bym chyba próbował szmatą zaphac dolot powietrza a potem ewentualnie na bieg+hamulec Trzeba jeszcze wiedzieć gdzie pchać. ;) -- Pozdor Myjk xCarLink *MP3* player http://xcarlink.pl |
|
Data: 2010-12-19 01:17:37 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Dnia Sat, 11 Dec 2010 23:31:57 +0100, Agent napisał(a):
Niezłe. Swoją droga to ciekay jestem czy jest możliwe zdławienie silnika na biegu i hamulcu przy takich obrotach. MZ nie. Ja bym chyba próbował szmatą zaphac dolot powietrza a potem ewentualnie na bieg+hamulec Dlaczego nie? 5 bieg, hamulec do dechy i w miare szybkie, lecz nie gwałtowne puszczenie sprzęgła. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-12-19 22:02:09 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
On 2010-12-19, Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote:
Niezłe. Swoją droga to ciekay jestem czy jest możliwe zdławienie silnika na biegu i hamulcu przy takich obrotach. MZ nie. Ja bym chyba próbował szmatą zaphac dolot powietrza a potem ewentualnie na bieg+hamulec Sprzęgło da radę? Nie łatwiej będzie to zrobić na jedynce/dwójce? Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2010-12-19 23:41:55 | |
Autor: Karolek | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-19 22:02, Krzysiek Kielczewski pisze:
On 2010-12-19, Adam Płaszczyca<trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote: Prosze napisz jakie to ma znaczenia dla sprzegla, zakladajac, ze w obu (tj. na pierwszym i piatym biegu) przypadkach masz nacisniety hamulec. -- Karolek |
|
Data: 2010-12-20 00:27:49 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
On 2010-12-19, Karolek <dragNOSPAM@o2.pl> wrote:
Trochę za mało napisałem. Brakująca część to: a nie lepiej (dla sprzęgła i powodzenia całej operacji) jednak ruszyć i potem hamulcami podziałać? Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2010-12-20 22:53:30 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Dnia Mon, 20 Dec 2010 00:27:49 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):
Trochę za mało napisałem. Brakująca część to: a nie lepiej (dla sprzęgła Niekoniecznie. Możesz nie zahamować. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-12-21 00:07:59 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
On 2010-12-20, Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote:
Trochę za mało napisałem. Brakująca część to: a nie lepiej (dla sprzęgła Hamulce nie dadzą rady zatrzymać, a sprzęgło da radę? Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2010-12-21 00:40:58 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Dnia Tue, 21 Dec 2010 00:07:59 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):
Niekoniecznie. Możesz nie zahamować. Opróch sił od silnika dokładasz siły od masy pojazdu. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-12-21 09:41:20 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
On 2010-12-20, Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote:
Niekoniecznie. Możesz nie zahamować. To wiem, nie wiem który układ hamuje z większą mocą. Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2010-12-21 21:21:09 | |
Autor: R2r | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-21 09:41, Krzysiek Kielczewski pisze:
To wiem, nie wiem ktĂłry ukĹad hamuje z wiÄkszÄ mocÄ .Z tego co pamiÄtam to sprzÄgĹo jest obliczane na przeniesienie co najmniej dwukrotnej wartoĹci maksymalnego momentu obrotowego wytwarzanego przez silnik. Pytanie jaka jest wartoĹÄ momentu obrotowego w chwili rozkrÄcenia silnika, ale chyba nie na tyle duĹźa, Ĺźeby sprzÄgĹo nie mogĹo daÄ sobie rady skoro ta metoda jest ponoÄ skuteczna. Problem aby podczas zaĹÄ czania nie zniszczyÄ tego sprzÄgĹa czyli jak napisaĹ wczeĹniej Adam: puĹciÄ szybko (aby nie spaliÄ tarczy, gdyĹź nie projektuje siÄ jej na rozpraszanie duĹźej iloĹci energii) ale nie gwaĹtownie (aby nie rozwaliÄ ktĂłregoĹ z elementĂłw caĹoĹci mechanizmu przeniesienia napÄdu). -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2010-12-22 08:12:06 | |
Autor: Artur\(m\) | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
UĹźytkownik "R2r" <bezspamux@marsoft.net.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:4d110c33$0$27035$65785112news.neostrada.pl... W dniu 2010-12-21 09:41, Krzysiek Kielczewski pisze: Czyli znowu, "RĂłbta co chceta" albo nic nie rĂłbta, bo bÄdzie i tak to samo. Czy dobrze rozumiem porady dotychczasowe? Bo porada "puĹciÄ szybko (aby nie spaliÄ tarczy, gdyĹź nie projektuje siÄ jej na rozpraszanie duĹźej iloĹci energii) ale nie gwaĹtownie (aby nie rozwaliÄ ktĂłregoĹ z elementĂłw caĹoĹci mechanizmu przeniesienia napÄdu)" bez treningu, mĂłwi - to co wyĹźej. A dokĹadniej 1%% kierowcĂłw (rajdowcy) moĹźe to opanowaÄ a reszta wyjĹÄ z samochodu i przyglÄ daÄ siÄ. Czy dobrze myĹlÄ, biorÄ c pod uwagÄ wszystkie te (i wczeĹniejsze) dyskusje? Artur(m) |
|
Data: 2010-12-22 10:18:27 | |
Autor: R2r | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-22 08:12, Artur(m) pisze:
Czyli znowu, No, nie do koĹca. JeĹli juĹź dojdzie do sytuacji rozkrÄcenia siÄ silnika, to moĹźesz przyglÄ daÄ siÄ jak umiera lub sprĂłbowaÄ coĹ zrobiÄ aby zmniejszyÄ straty. Jak to zrobiÄ to juĹź byĹo napisane. -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2010-12-22 13:00:58 | |
Autor: Artur\(m\) | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
UĹźytkownik "R2r" <bezspamux@marsoft.net.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:4d11c261$0$2443$65785112news.neostrada.pl... W dniu 2010-12-22 08:12, Artur(m) pisze: Czyli z jedynki lub z piÄ tki, w ruchu lub stojÄ c, puszczajÄ c sprzÄgĹo ani mocno ani sĹabo zatykajÄ c dolot powietrza lub siÄ nie da naciskajÄ c hamulec. czyli raczej proste. Mam nadzieje, Ĺźe nie bÄdÄ musiaĹ eksperymentowaÄ... Artur(m) |
|
Data: 2010-12-22 22:48:23 | |
Autor: R2r | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-22 13:00, Artur(m) pisze:
Czyliz piÄ tki w ruchu lub stojÄ c,stojÄ c z wciĹniÄtym hamulcem puszczajÄ c sprzÄgĹo ani mocno ani sĹaboszybko i do koĹca, ale nie tzw. "strzaĹem" zatykajÄ c dolot powietrzato raczej trudne... lub siÄ nie da??? naciskajÄ c hamulec.jak najbardziej. czyli raczej proste.Niby tak, chociaĹź trzeba w takiej sytuacji opanowaÄ nerwy, a to moĹźe byÄ trudne. :-/ Mam nadzieje, Ĺźe nie bÄdÄ musiaĹ eksperymentowaÄ...Czego Ci jak najbardziej ĹźyczÄ. :-) Dlatego gdy ktoĹ Ci powie, Ĺźe te Ĺlady koĹo turbiny czy na rurach IC "to olej", to nie olewaj tego w Ĺźadnym razie! :-) -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2010-12-23 08:08:53 | |
Autor: Artur\(m\) | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
UĹźytkownik "R2r" <bezspamux@marsoft.net.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:4d127224$0$2440$65785112news.neostrada.pl... Mam nadzieje, Ĺźe nie bÄdÄ musiaĹ eksperymentowaÄ...Czego Ci jak najbardziej ĹźyczÄ. :-) O, mily panstwo! To jest odpowiedĹş. Nie pamietam takiej, wczeĹniej. Przy okazji, na wszelki wypadek spytam "kogo trzeba". DziÄki. Artur(m) |
|
Data: 2010-12-20 00:38:40 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Dnia Sun, 19 Dec 2010 22:02:09 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):
Dlaczego nie? 5 bieg, hamulec do dechy i w miare szybkie, lecz nie Dla sprzęgła bieg nie ma znaczenia, a im wyższy bieg tym trudniej silnikowi bedzie pokonac siłę hamowania hamulców. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-12-11 23:40:24 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał w wiadomości news:ie0tg0$pih$1portraits.wsisiz.edu.pl... chyba:) Kiedyś dość częste w samochodach ciężarowych, choć nie koniecznie z turbo. Wystaryczł olej z pompy wtryskowej. Zwykle określało sie to mianem "wściekł się" -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2010-12-12 11:08:51 | |
Autor: Karolek | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-11 23:40, Kuba (aka cita) pisze:
Kiedyś dość częste w samochodach ciężarowych, choć nie koniecznie z Raczej, rozbiegal. -- Karolek |
|
Data: 2010-12-12 11:30:30 | |
Autor: MarcinJM | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-12 11:08, Karolek pisze:
W dniu 2010-12-11 23:40, Kuba (aka cita) pisze: Rozbieganie to inne zjawisko. Podawanie stalej, nieregulowanej dawki paliwa powoduje wlasnie rozbiegniecie diesla. Silnik bedzie przyspieszal az do rozpadniecia. Na 100% takie zjawisko bylo w klekotach, i po to byl dosc skomplikowany regulator obrotow, dzialajacy w kazdym polozeniu pedalu gazu. Obecnie pewnie sie to zalatwia elektronicznie, nie zaglebialem tematu. Wiec rozbieganie nie ma nic wspolnego z praca awaryjna diesla, a jest zjawiskiem normalnym. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-12-12 11:41:54 | |
Autor: MarcinJM | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-12 11:30, MarcinJM pisze:
Wiec rozbieganie nie ma nic wspolnego z praca awaryjna diesla, a jest Az w ksiazce sprawdzilem, bo nie bylem pewnien czy dobrze pamietam: "(..) wiekszosc pomp wtryskowych ma tzw. wzrostowa charakterystyke. Oznacza to, ze przy stalych nastawach regulacyjnych dawka wrtyskiwanego paliwa wzrasta ze wzrostem predkosci obrotowej silnika, wskutek wiekszego dlawienia wyplywu paliwa przez otwor przelewowy cylindreka pompy wtryskowej. Zatem im wieksza bedzie predkosc obrotowa silnika nieobciazonego, tym wieksza bedzie dawka wtryskiwanego paliwa, co oczywiscie prowadzi do rozbiegania silnika." Franciszek Wardzinski "Samochodowe Silniki Spalinowe" -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-12-12 11:08:19 | |
Autor: Waldek Godel | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Dnia Sun, 12 Dec 2010 11:41:54 +0100, MarcinJM napisał(a):
W dniu 2010-12-12 11:30, MarcinJM pisze: Napisz coś jeszcze o pompach hamulcowych i nurnikowych do szamba. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. |
|
Data: 2010-12-12 13:13:49 | |
Autor: Karolek | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-12 11:41, MarcinJM pisze:
W dniu 2010-12-12 11:30, MarcinJM pisze: Zle iterpretujesz tekst, ktory cytujesz. To nie jest definicja rozbiegania, to jest opis zjawiska jakie wystepuje w pompach wtryskowych i do czego to prowadzi, czyli do rozbiegania. Mylnie tez zakladasz, ze pojecie rozbiegania dotyczy tylko silnikow diesla. -- Karolek |
|
Data: 2010-12-12 13:24:36 | |
Autor: MarcinJM | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-12 13:13, Karolek pisze:
Zle iterpretujesz tekst, ktory cytujesz. Ja nie interpretuje, ja przepisalem. Z ksiazki. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-12-12 13:47:46 | |
Autor: Karolek | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-12 13:24, MarcinJM pisze:
W dniu 2010-12-12 13:13, Karolek pisze: Tak, ale to co przepisales nie traktuje o tym, co to jest rozbieganie. Tam napisali co sie dzieje w pompie wtryskowej i do czego to prowadzi. Naduzyciem z Twojej strony jest twierdzenie, ze ten opis to definicja rozbiegania. -- Karolek |
|
Data: 2010-12-12 13:57:53 | |
Autor: MarcinJM | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-12 13:47, Karolek pisze:
W dniu 2010-12-12 13:24, MarcinJM pisze: Tak, masz racje. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-12-12 00:38:05 | |
Autor: megrims | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-11 23:20, Michał Gut pisze:
chyba:) Było wiele razy. |
|
Data: 2010-12-12 04:33:33 | |
Autor: Michał | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Michał Gut <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał(a):
chyba:) A ja miałem podobnie tylko w benzynie i się dało wyłączyć z kluczyka, ale jak stał to wył na 7rpm. -rozerwało mi ten plastik a potem się rozkleiło i rzeczy nawpadały blokując przepustnice na maxa :) dziwnie się ludzie na światłach patrzyli, bo z tym chwile jechałem. pozdrawiam. -- |
|
Data: 2010-12-12 06:52:14 | |
Autor: to | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
begin MichaĹ
dziwnie siÄ ludzie na ĹwiatĹach patrzyli, bo z tym chwile jechaĹem. MiaĹeĹ kiedyĹ auto, ktĂłrego nie popsuĹeĹ? ;) -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-12-12 07:58:41 | |
Autor: MarcinJM | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-12 07:52, to pisze:
begin Michał Obawiam sie, ze nie popsul zadnego. Bo zadnego nigdy nie mial. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-12-12 07:05:09 | |
Autor: to | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
begin MarcinJM
Obawiam sie, ze nie popsul zadnego. Nawet jeĹli to troll to przynajmniej zabawny. ;-) -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-12-12 08:09:04 | |
Autor: MarcinJM | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-12 08:05, to pisze:
begin MarcinJM A to sie akurat zgadza. Cykl nosi nazwe "Czego to ludzie nie wymysla, zeby zaistniec na ekranie". Chocby na komputerowym :) -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-12-12 09:55:37 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Użytkownik " Michał" <mttj.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ie1jat$4vf$1inews.gazeta.pl... Michał Gut <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał(a): tylko w benzynie awaria była zupełnie inna i tam urwanie przewodów paliwowych akurat by pomogło :P Jak znam zycie zablokowałą sie przepustnica i wystaczyło otworzyć maske i cofnąć ręcznie linke. W dieslu (w omawianych przypadkach) sprawa ma sie zupełnie inaczej, bo silnik nie spala ON tylko olej z miski olejowej. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2010-12-12 14:30:48 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-12 09:55, Kuba (aka cita) pisze:
W benzynie to jest o tyle prościej, że silnik da się wyłączyć po prostu kluczykiem. |
|
Data: 2010-12-13 00:18:36 | |
Autor: Michał | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
>> Michał Gut <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał(a): To było tak że strzelił gaz (zakładałem NAJTAŃSZY pomimo że gość od tego powiedział żeby lepiej nie) i nie chciał na gazie już jeździć, ale podnoszę maskę i patrze co tam nie działa - i rozerwało taki plastik, na 2 kawałki - ten od powietrza. no to go taśmą klejąca poskeljałem w 2 minuty byle jak - co z tego że papierową ale jeździło :) do pierwszej mgły, wtedy się rozkleiło :( i zassało tą taśmę i się tam taśmą zapchało w pozycji otwartej. dało się wyłączyć i włączyć. Gaz trochę zmieniał, ale RPM po włączeniu były do odcięcia. z tym że nie wył aż tak, bo to silnik renaulta był, i 7rpm było cichsze od nawiewu :) w każdym razie było wygrzebywania tego na kolejne 3 minuty i potem miesiąc jeździłem na PB bo czasu nie było do mechanika... nie hcyba skleiłem jeszcze raz ze 2 tyg potem - tylko szarą taśmą ale bzdura to była - dobrze że zajmowała mniej czasu niż nalanie płynu do spryskiwaczy :) pozdrawiam. -- |
|
Data: 2010-12-12 10:03:20 | |
Autor: P_ablo | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał w wiadomości news:ie0tg0$pih$1portraits.wsisiz.edu.pl...
chyba:) Ryzyko takiej usterki jest tak znikome jak mozliwosc rozbicia sie samolotem... Gdyby mozliwosc takiego scenariusza byla spora, to producenci diesli juz by sie postarali o jakies awaryjny mechanizm zadlawienia. Roztrzasanie sie nad gasnicami z CO2 czy szmatami w dolot nie ma najmniejszego sensu, wystarczy oddalic sie aby urwanym korbowodem w czaszke nie dostac... -- Picasso |
|
Data: 2010-12-12 11:12:16 | |
Autor: Karolek | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-12 10:03, P_ablo pisze:
Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> No nie wiem, katastrofy samolotu to nigdy na zywo nie widzialem, a takich akcji z turbosprezarkami juz kilka na drodze spotkalem (glownie renowki). Ba, nawet mialem podobna usterke w 1.6D, ktory nie ma turbosprezarki :> Olej tam dostawl sie do cylindrow przez zuzyte pierscienie tlokowe, a efekt byl identyczny :P Wiec ryzyko jest duze, szczegolnie jak ktos smiga z zarznieta turbosprezarka. -- Karolek |
|
Data: 2010-12-12 12:13:35 | |
Autor: P_ablo | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Użytkownik "Karolek" <dragNOSPAM@o2.pl> napisał w wiadomości news:ie279m$gmi$2news.mm.pl...
Ja nie widzialem ani jednego ani drugiego, choc w tym pierwszym kiedys w Nowej Zelandii _prawie_ uczestniczylem :P Wiec ryzyko jest duze, szczegolnie jak ktos smiga z zarznieta turbosprezarka. Wiec wszystko sprowadza sie do tego "jak dbasz tak masz"... aczkolwiek to Bmw nie wygladalo na zaniedbane. -- Picasso |
|
Data: 2010-12-12 12:35:22 | |
Autor: Karolek | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-12 12:13, P_ablo pisze:
Wiec ryzyko jest duze, szczegolnie jak ktos smiga z zarznieta BMW moglo byc zadbane, ale zly styl jazdy moze turbosprezarke szybko wykonczyc, a jak juz pusci odpowiednia ilosc oleju to katastrofa gotowa. Mam kolege, ktoremu turbosprezarki srednio wytrzymuja od 3 do 6 miesiecy :P -- Karolek |
|
Data: 2010-12-12 13:48:59 | |
Autor: J.F. | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
On Sun, 12 Dec 2010 12:35:22 +0100, Karolek wrote:
BMW moglo byc zadbane, ale zly styl jazdy moze turbosprezarke szybko wykonczyc, a jak juz pusci odpowiednia ilosc oleju to katastrofa gotowa. Yazoo, a co on robi ? W rajdach jezdzi i rozgrzewa do czerwonosci ? Czy ma taka teorie ze oleju nie trzeba wymieniac ? J. |
|
Data: 2010-12-12 13:52:50 | |
Autor: Karolek | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-12 13:48, J.F. pisze:
On Sun, 12 Dec 2010 12:35:22 +0100, Karolek wrote: Rozgrzewa do "czerwonosci" i natychmiast gasi silnik, operacje te powtarza kilkadziesiat, kilkanascie razy dziennie, z przerwami na stanie w warsztacie, sam silnik juz tez zdazyl dwa razy wykonczyc :P Ma chlopak talent po prostu. -- Karolek |
|
Data: 2010-12-12 14:41:48 | |
Autor: Myjk | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Karolek napisal:
No nie wiem, katastrofy samolotu to nigdy na zywo nie widzialem, a Ja widziałem zadymę zrobioną przez Audi i Passata -- pierwszy w DC w Al. Prymasa Tys. a drugi na A2. Także nie jest to jakiś mały odsetek. Wszystko to jednak w większości zaniedbania i niewiedza właścicieli. -- Pozdor Myjk xCarLink *MP3* player http://xcarlink.pl |
|
Data: 2010-12-12 16:31:52 | |
Autor: Karolek | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-12 15:41, Myjk pisze:
Wszystko to jednak w większości zaniedbania Zgadzam sie. -- Karolek |
|
Data: 2010-12-14 10:19:10 | |
Autor: PesTYcyD | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Dwa miesiące temu miałem taką sytuację na A4. Przedemną jechała jakaś w miarę nowa bawara na niemieckich blachach i ni stąd ni zowąd nagle pojawiła się zasłona dymna. Gościu zjechał na "pas awaryjny" ja za nim żeby sprawdzić czy da radę jakoś pomóc, gaśnica w rękach ale zanim dobiegłem do niego auto udało się zgasić.
|
|
Data: 2010-12-12 11:51:41 | |
Autor: J.F. | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
On Sun, 12 Dec 2010 10:03:20 +0100, P_ablo wrote:
Ryzyko takiej usterki jest tak znikome jak mozliwosc rozbicia sie samolotem... Jakos czesto o tym slychac .. o katastrofach tez :-) Gdyby mozliwosc takiego scenariusza byla spora, to producenci diesli juz by sie postarali o jakies awaryjny mechanizm zadlawienia. Taa .. postarali sie .. zeby to sie czesciej zdarzalo .. po zakonczeniu gwarancji :-) Roztrzasanie sie nad gasnicami z CO2 czy szmatami w dolot nie ma najmniejszego sensu, wystarczy oddalic sie aby urwanym korbowodem w czaszke nie dostac... A swoja droga .. to moze my na zwym paliwie jezdzimy ? Olej smarowo-silnikowy jak widac ma wysokie osiagi :-) J. |
|
Data: 2010-12-12 12:16:22 | |
Autor: P_ablo | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:j5a9g6p4jc2mgth2gqkc6k0lkcv8bucv1b4ax.com...
O Yeti tez wszyscy slyszeli ale nikt nie widzial... Taa .. postarali sie .. zeby to sie czesciej zdarzalo .. po I co ma im to dac ? Ktos ma nowy silnik w aso kupic? A swoja droga .. to moze my na zwym paliwie jezdzimy ? No i troszke nieekologiczny jest :) -- Picasso |
|
Data: 2010-12-12 12:25:16 | |
Autor: J.F. | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
On Sun, 12 Dec 2010 12:16:22 +0100, P_ablo wrote:
Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci Jakby pan robil u nas przeglady, to by sie nie wydarzylo. A swoja droga .. to moze my na zwym paliwie jezdzimy ?No i troszke nieekologiczny jest :) Fakt, te spaliny podejrzanie wygladaja :-) J. |
|
Data: 2010-12-12 10:15:08 | |
Autor: Sebastian Biały | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
On 2010-12-11 23:20, Michał Gut wrote:
> [ciach] Da się przeciąć nożem rurę wysokiego cisnienia turbo->kolektor albo choć przedziurawić? Mam ją w takim miejscu, że to jedyne sensowne miejsce do ingerencji bez ryzyka zarobienia korbowodem w łeb. Nie wiem czy i na ile rura jest zbrojona. Warto wiedzieć, 2.2dci odchodzą w niepamięc z tego powodu statystycznie częściej :) |
|
Data: 2010-12-12 16:43:19 | |
Autor: Irokez | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ie23r0$61c$1news.onet.pl...
On 2010-12-11 23:20, Michał Gut wrote: W byłej Alfie 156 z 2.4JTD rura nie była zbrojona. Nawet się jej pękło raz i silnik cieniutko jechał. Tak więc wydaje mi się że to jest doby sposób. Pozdro -- Irokez Ave 2.0VVTi |
|
Data: 2010-12-12 17:42:53 | |
Autor: Bugatti | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Użytkownik "Michał Gut" napisał w wiadomości:
chyba:) Kurtka ( lub coś w miarę dużego co by nie zassało pod tłoka, do zaworów) w dolot. Gdyby odciął wąż paliwowy to dopiero miałby "samozapłon" ale na sobie. Gdy motorownia tak długo chodziła na wysokich rpm to gdyby paliwo z węża spłyneło na kolektor który miałby > 600*C lub na głowice to by było ognisko. Co ciekawe w E85 2.0d 150 taki problem (który był tu przytoczony również linkiem ale do E53) również wystąpił i to kilka razy...nie pomagało nawet wyrwanie zacisków z akku ani kabli od złącz komputera ! Jak stwierdził jeden z tunnerów ten silnik w tym modelu żyje właśnym życiem i pomaga zdławienie go mechaniczne czyli odcięcie dopływu powietrza (tlenu). Pozdr. -- Bugatti |
|
Data: 2010-12-12 19:08:05 | |
Autor: Myjk | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Bugatti napisal:
Jak stwierdził jeden z tunnerów ten silnik w tym modelu żyje właśnym życiem To jakiś wielki miszcz tuningu musiał być. :P -- Pozdor Myjk xCarLink *MP3* player http://xcarlink.pl |
|
Data: 2010-12-12 20:56:04 | |
Autor: Karolek | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-12 20:08, Myjk pisze:
Bugatti napisal: Dokladnie :> -- Karolek |
|
Data: 2010-12-13 00:04:21 | |
Autor: P_ablo | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:xn0h2srnmlltmrk005_myjk_news.onet.pl...
Bugatti napisal: Pewnie dzidek... -- Picasso |
|
Data: 2010-12-13 22:04:09 | |
Autor: Bugatti | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości:
Bugatti napisal: Info od znanego tunera w polsce...Myślę że temu "miszczowi tuningu" wiele osób z tej grupy mogłoby czyścić buty...i to nie dlatego że na wsi jest błoto i gnój ;-P -- Bugatti |
|
Data: 2010-12-13 23:17:05 | |
Autor: P_ablo | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Użytkownik "Bugatti" <spamerzy@maklerzy.pl> napisał w wiadomości news:ie60oj$g7q$1srv.cyf-kr.edu.pl...
Dawaj jego namiary, trzeba w wikipedii zlotymi zgloskami te jego glebokie przemyslenia zapisac! -- Picasso |
|
Data: 2010-12-14 00:15:29 | |
Autor: Bugatti | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Użytkownik "P_ablo" napisał w wiadomości:
Dawaj jego namiary, trzeba w wikipedii zlotymi zgloskami te jego glebokie przemyslenia zapisac! http://www.tdiracing.pl/viewtopic.php?t=4753&postdays=0&postorder=asc&start=0 -- Bugatti |
|
Data: 2010-12-14 08:56:35 | |
Autor: Myjk | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
2010-12-14 00:15:29 Bugatti
> Dawaj jego namiary, trzeba w wikipedii zlotymi zgloskami > te jego glebokie przemyslenia zapisac! Ciekawe czy "ctv" by się ucieszył jaką reklamę mu robisz tutaj. Jak mniemam do tego właśnie użytkownika pijesz? Zatem wyjaśnię Ci coś. "ctv" nie stwierdził, że silnik W TYM KONKRETNYM MODELU żyje własnym życiem (jak starałeś się sugerować), tylko ten akurat ROZBIEGANY silnik w podanym wcześniej linku żyje własnym życiem. Czyli żadne odłączanie akumulatora, komputera, zwrywanie kabli paliwowych jest bez sensu (co sugerowali forumowi poprzednicy)-- i tego dotyczył ten komentarz. Więc nie rób z gościa barana, bo może się zdenerwować i Cię bryknąć. Dalej. Każdy silnik wysokoprężny (niezależnie od tego czy w BMW czy w innej marce) po zassaniu oleju z dolotu i dojściu do niekonktrolowanego samozapłonu skończy podobnie, o ile się go nie zdusi na biegu lub nie zatka skutecznie dolotu (choć to wg mnie gorsze, wolniejsze rozwiązanie niż zduszenie silnika na biegu). -- Pozdor Myjk xcarlink *MP3* player http://xcarlink.pl |
|
Data: 2010-12-14 21:54:09 | |
Autor: R2r | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-14 09:56, Myjk pisze:
Czyli [...] zwrywanie kabliChwila! Wyrywanie przewodĂłw paliwowych sugerowaĹ ktoĹ z filmu. Fakt, Ĺźe nie uĹźyĹem cudzysĹowu, ale... moĹźe obejrzyj film pokazany przez inicjatora dyskusji. ;-) -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2010-12-15 07:08:30 | |
Autor: Myjk | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
2010-12-14 21:54:09 R2r
W dniu 2010-12-14 09:56, Myjk pisze: Ja siÄ odnosiĹem do linka z FORUM i tamtejszych wypowiedzi, a nie do wypowiedzi na grupie -- a tym bardziej nie do Twojej. :) -- Pozdor Myjk xcarlink *MP3* player http://xcarlink.pl |
|
Data: 2010-12-14 07:42:32 | |
Autor: Karolek | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-13 22:04, Bugatti pisze:
Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości: Fachowiec pierwsza klasa :P Myślę że temu "miszczowi tuningu" Jasne, dobrze, ze to tylko Twoje przemyslenia :> -- Karolek |
|
Data: 2010-12-13 11:19:41 | |
Autor: kamil | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
On 12/12/2010 16:42, Bugatti wrote:
Użytkownik "Michał Gut" napisał w wiadomości:..
Akumulator dieslowi akurat jest najmniej potrzebny do szczescia. -- Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-12-13 20:35:25 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-13 12:19, kamil pisze:
On 12/12/2010 16:42, Bugatti wrote:Staremu na mechanicznie sterowanej pompie jak najbardziej. Spróbuj common raila, albo chociaż jakiegoś na elektronicznie sterowanej pompie uruchomić bez aku :) albo chociaż takiego z elektromagnetycznym zaworem gaszenia :D Pozdrawiam ! |
|
Data: 2010-12-13 19:36:56 | |
Autor: Waldek Godel | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Dnia Mon, 13 Dec 2010 20:35:25 +0100, Czarek Daniluk napisał(a):
Spróbuj common raila, albo chociaż jakiegoś na elektronicznie sterowanej pompie uruchomić bez aku :) albo chociaż takiego z elektromagnetycznym zaworem gaszenia :D to drugie akurat jest możliwe - wystarczy wyjąć środek z zaworu, sam tak robiłem. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. |
|
Data: 2010-12-13 22:01:38 | |
Autor: Bugatti | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Użytkownik "kamil" napisał w wiadomości:
On 12/12/2010 16:42, Bugatti wrote: Elektrozawory, czujnik położenia wałka rozrządu i obrotów wału...bez tego nawet ZSa z pompą VP (np. AFN, 1Z) nie odpalisz. -- Bugatti |
|
Data: 2010-12-14 07:41:21 | |
Autor: Karolek | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-13 22:01, Bugatti pisze:
Użytkownik "kamil" napisał w wiadomości: ROTFL :P Chyba nie rozumiesz istoty dzialania silnika diesla. -- Karolek |
|
Data: 2010-12-14 00:07:37 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
On 14 Gru, 07:41, Karolek <dragNOS...@o2.pl> wrote:
ROTFL :P Kolega chyba nie rozumie istoty elektronicznie sterowanej VP ;P Proponuję sobie odpalić z zaciągu chociażby takiego pierwszego TDI 1Z - bez zasilania nie wtryśnie Ci pompa nawet grama ropy do cylindrów. Co z tego że Kolega którego krytykujesz zna zasadę działania silnika z zapłonem samoczynnym, jak Ty nie masz pojęcia o sterowaniu wtryskiem ropy w ciut nowszych rozwiązaniach niż stary diesel z mechaniczną pompą. Pozdrawiam ! |
|
Data: 2010-12-14 09:31:15 | |
Autor: Myjk | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
2010-12-14 09:07:37 Czarek Daniluk
Co z tego że Kolega którego krytykujesz zna zasadę działania silnika z zapłonem samoczynnym, jak Ty nie masz pojęcia o sterowaniu wtryskiem ropy w ciut nowszych rozwiązaniach niż stary diesel z mechaniczną pompą. Właśnie rzecz w tym, że w przypadku rozbiegania się silnika diesla nie ma znaczenia osprzęt. W tym wypadku akumulator rzeczywiście "jest najmniej potrzebny do szczescia". Akumulator jest potrzebny dieslowi do ruszenia i późniejszego _sprawnego_ działania, ale nie jest potrzebny w omawianym przypadku. -- Pozdor Myjk xcarlink *MP3* player http://xcarlink.pl |
|
Data: 2010-12-14 01:52:21 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
On 14 Gru, 10:31, "Myjk" <myj...@nospam.op.pl> wrote:
2010-12-14 09:07:37 Czarek Daniluk Akurat w tym miejscu gdzie odpisałem, nie ma już mowy o rozbieganiu a o potrzebie akumulatora do pracy silnika wysokoprężnego. A takowy jest niezbędny - do pracy każdego z jakąkolwiek elektroniką, no może nie z jakąkolwiek ale z elektronicznym sterowaniem pompą wtryskową. Nie ma mowy o tym, żebyś taki silnik uruchomił - tak jak starego dobrego esa i bez podpinania czegokolwiek niestety nie będzie on pracował. Po zassaniu oleju to inna para kaloszy - niczego więcej mu do szczęścia nie potrzeba, i tak i tak kręci się jak szalony :) Pozdrawiam ! |
|
Data: 2010-12-14 10:21:37 | |
Autor: Myjk | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
2010-12-14 10:52:21 Czarek Daniluk
Akurat w tym miejscu gdzie odpisałem, nie ma już mowy o rozbieganiu Przeczytaj dokładnie. Komentarz kamila, do którego się później odniosłeś, dotyczył rozbieganego silnika. Nikt wcześniej nie pisał o uruchamianiu diesla bez akumulatora -- oprócz Ciebie. ;) -- Pozdor Myjk xcarlink *MP3* player http://xcarlink.pl |
|
Data: 2010-12-14 04:09:55 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
On 14 Gru, 11:21, "Myjk" <myj...@nospam.op.pl> wrote:
2010-12-14 10:52:21 Czarek Daniluk Nie zamierzam się kłócić ;) Pozdrawiam ! |
|
Data: 2010-12-14 13:08:06 | |
Autor: Karolek | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-14 09:07, Czarek Daniluk pisze:
On 14 Gru, 07:41, Karolek<dragNOS...@o2.pl> wrote: ROTFL po raz drugi :> Tak sie sklada baranku bozy, ze mam w swoim silniku pompe typu VP i chcac nie chcac musialem sie z nia dosc dokladnie zapoznac :P Poza tym, ze dali zamiast linki, elektromagnes i czujniki, polozenia i temp. paliwa, to sie malo co rozni od zwyklej pompy rotacyjnej. I tak zebys byl swiadom, to w tej mojej pompie dawka podstawowa jest ustawiona mechanicznie i komputerowi nic do tego. Takze wystarczy podac 12V na zawor odcinajcy (albo zlikwidowac ten zawor), zakrecic i juz silnik pracuje. Bez zadnego komputera... magia nie? :> Kwestie dostania sie "paliwa" przez dolot juz pomijam, bo wtedy to w ogole pompa wtryskowa nie jest potrzebna. -- Karolek |
|
Data: 2010-12-14 19:06:07 | |
Autor: Bugatti | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Użytkownik "Karolek" napisał w wiadomości:
ROTFL po raz drugi :> Lubisz kpić z ludzi, nie ? Wykładasz na Polibudzie o silnikach czy wykładasz kafelki (_sarkazm_) chcac nie chcac musialem sie z nia dosc dokladnie zapoznac :P To teraz wyjmij jeden z czujników o których napisałem wcześniej - zobaczymy czy twoja magia zadziała ;-) Kwestie dostania sie "paliwa" przez dolot juz pomijam, bo wtedy to w ogole pompa wtryskowa nie jest potrzebna. No tak w twoim (ZTCP) TDSie nic nie jest potrzebne a i tak będzie jechał 200 km//h na 50% położenenia nastawnika pompy, którego to ty będziesz dygał paluszkami (zauważ że to też _sarkazm_) ;>. -- Bugatti |
|
Data: 2010-12-14 21:14:39 | |
Autor: Karolek | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-14 19:06, Bugatti pisze:
Użytkownik "Karolek" napisał w wiadomości: Z takich fachowcow, a i owszem ;> chcac nie chcac musialem sie z nia dosc dokladnie zapoznac :P Ktory dokladnie mam wyjac? Tajemniczy elektrozawor, czy moze czujnik na walku rozrzadu, ktorego zreszta nie ma w TDSie, czy czujnik predkosci obrotowej silnika, bez ktorego silnik i tak bedzie pracowal? :> Kwestie dostania sie "paliwa" przez dolot juz pomijam, bo wtedy to w Paliwo jest potrzebne :> a i tak będzie jechał Ano spokojnie jeszcze tyle osiaga, nawet ciut wiecej. na 50% położenenia nastawnika pompy, A tego to nie wiem, nie wnikalem ile sie musi wychylic. którego to ty będziesz Uu i ten Twoj srkazm to ta wielka wiedza? Dobra, dajmy sobie spokój z docinkami. Pompa w TDSie to zwykla pompa rotacyjna, niewiele sie rozni od tych sterowanych linka. Zadne czujniki nie sa wymagane, poniewaz tam wszystko w zasadzie odbywa sie mechanicznie (dawke wstepna ustawiasz mechanicznie, kat wtrysku tez, a wiecej, oprocz zaworku do gaszenia nie jest potrzebne), czujniki sa tylko po to, aby silnik pracowal lepiej, mial lepsze osiagi, mniej palil itp. Ale do zwyklego pyrkania nie sa potrzebne. -- Karolek |
|
Data: 2010-12-14 14:47:45 | |
Autor: Michał Gut | |
a nie mowilem ze bedzie flejm? :o) /bt | |
zaraz bedzie flejm, jak w morde strzelił:) |
|
Data: 2010-12-14 21:56:34 | |
Autor: R2r | |
a nie mowilem ze bedzie flejm? :o) /bt | |
W dniu 2010-12-14 14:47, MichaĹ Gut pisze:
No i, ku*wa, co narobiĹeĹ?! ;-)zaraz bedzie flejm, jak w morde strzeliĹ:) -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2010-12-15 08:43:41 | |
Autor: MichaĹ Gut | |
a nie mowilem ze bedzie flejm? :o) /bt | |
No i, ku*wa, co narobiĹeĹ?! ;-) zimno jest to sie grupowicze rozgrzali nieco:) nastepny temat: swiatla w dzien - zbedne czy konieczne:) |
|
Data: 2010-12-15 16:07:53 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
a nie mowilem ze bedzie flejm? :o) /bt | |
W dniu 2010-12-15 08:43, MichaĹ Gut pisze:
No i, ku*wa, co narobiĹeĹ?! ;-) DostaĹeĹ kiedyĹ mokrÄ trawÄ w pys... tfu! w atrapÄ? :> -- Marcin "Kenickie" Mydlak WrocĹaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokĂłj." |
|
Data: 2010-12-21 10:05:40 | |
Autor: Arek M | |
a nie mowilem ze bedzie flejm? :o) /bt | |
W dniu 2010-12-14 14:47, Michał Gut pisze:
zaraz bedzie flejm, jak w morde strzelił:) Ch... nie flejm ;) Napisz, ze taranują Cie przednionapędóweczki, albo ze na sniegu zatrzymasz sie z 40km/h na 3 metrach - to bedzie dopiero flejm :D PozdrawiAM! WRX/240KM |
|
Data: 2010-12-21 10:15:18 | |
Autor: Mariusz Chwalba | |
a nie mowilem ze bedzie flejm? :o) /bt | |
On Tue, 21 Dec 2010 10:05:40 +0100, Arek M <arkadiusz_dot_matuszak@gazeta.pl> wrote:
zaraz bedzie flejm, jak w morde strzelił:) Porządne trolle dawno już pms omijają szerokim łukiem. Ad meritum: bez większego problemu można się zatrzymać na śniegu czy nawet lodzie z prędkości 40km/h, na odcinku rzędu 1 do 2 metrów. Dokładna długość tego odcinka zależy od modelu samochodu. Fachowo ten odcinek nazywa się "crumple zone". :P pozdrawiam, -- Mariusz 'koder' Chwalba |
|