Data: 2010-12-11 23:31:57 | |
Autor: Agent | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ie0tg0$pih$1portraits.wsisiz.edu.pl... chyba:)Niezłe. Swoj± droga to ciekay jestem czy jest możliwe zdławienie silnika na biegu i hamulcu przy takich obrotach. MZ nie. Ja bym chyba próbował szmat± zaphac dolot powietrza a potem ewentualnie na bieg+hamulec |
|
Data: 2010-12-11 23:35:29 | |
Autor: Michał Gut | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
dolot a jak se ne da to dalbym jedynke, dal sie zasprzeglic i dopiero hamowal
|
|
Data: 2010-12-12 00:33:23 | |
Autor: Irek N. | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Michał Gut pisze:
dolot a jak se ne da to dalbym jedynke, dal sie zasprzeglic i dopiero hamowal Powiedz mi dlaczego jedynkę, bo nie kumam. Na ostatnim ma najmniejszy moment na kołach i najwygodniej zatrzymać - o ile tylko sprzęgło da radę utrzymać moment silnika. Irek.N. |
|
Data: 2010-12-12 01:08:43 | |
Autor: Michał Gut | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
bo na jedynce ruszysz chocby z piskiem opon
a na piatce spalisz sprzeglo pamietaj ze tu silnik leci z max rpm |
|
Data: 2010-12-12 11:46:51 | |
Autor: J.F. | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
On Sun, 12 Dec 2010 01:08:43 +0100, Michał Gut wrote:
bo na jedynce ruszysz chocby z piskiem opon Zawsze mozesz ruszyc, a potem hamowac. J. |
|
Data: 2010-12-12 13:10:49 | |
Autor: Michał Gut | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Zawsze mozesz ruszyc, a potem hamowac.na 5tce? powodzenia:) jeszcze z mocnym silnikiem to w ogole |
|
Data: 2010-12-13 10:03:56 | |
Autor: J.F. | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ie2e49$e1m$1portraits.wsisiz.edu.pl...
Zawsze mozesz ruszyc, a potem hamowac.na 5tce? powodzenia:) Nie, jedynka, dwojka, piatka i hamulec. J. |
|
Data: 2010-12-13 10:28:51 | |
Autor: Michał Gut | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Zawsze mozesz ruszyc, a potem hamowac.na 5tce? powodzenia:) ale jak juz bedzie sprzeglo zasprzegli silnik ze skrzynia to juz bedzie malo istotne czy to bedzie 1 czy 5. chodzi tilko o moment zasprzeglania zeby jak najkrocej sie paliła tarcza bo bedzie potrzebna do zatrzymania silnika - nie moze sie w kluczowym momencie slizgac |
|
Data: 2010-12-13 14:52:52 | |
Autor: J.F. | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał
Nie, jedynka, dwojka, piatka i hamulec.Zawsze mozesz ruszyc, a potem hamowac.na 5tce? powodzenia:) Ale jeszcze dla hamulcow moze byc istotne jedynka czy piatka .. J. |
|
Data: 2010-12-13 16:26:44 | |
Autor: Michał Gut | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Ale jeszcze dla hamulcow moze byc istotne jedynka czy piatka .. predkosc bedzie ta sama mniej wiecej niezaleznie od biegu (musimy takie zalozenie zrobic). chyba ze mowisz o momencie obrotowym ze zasprzeglony na piatce latwiej bedzie zdusic bo nie bedziesz przekraczac obrotow z maksymalnym momentem |
|
Data: 2010-12-14 00:31:05 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-13 10:03, J.F. pisze:
Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> Ale czy dla sprzęgła to będzie taka duża różnica czy zmiana będzie z dwójki na pi±tkę czy od razu próba startu z pi±tki? Sprzęgło i tak nie da rady przenie¶ć momentu potrzebnego żeby na pi±tce zerwać przyczepno¶ć kół, a zrównanie prędko¶ci tarcz nast±piłaby dopiero przy ogromnej prędko¶ci. Ja bym mimo wszystko zaczynał z pi±tki - jeżeli nie da rady to trudno, raczej nie dało się nic więcej zrobić. A nie straci się wydolno¶ci sprzęgła na pierwsze zmiany między niskimi biegami. Tu jeszcze jest jedna kwestia: http://www.youtube.com/watch?v=nK9TX82c2VI Na moje oko to przegrzana tarcza sprzęgła się rozpadła i wyszła przez maskę. Warto pamiętać że w przednionapędówkach płaszczyzna sprzęgła przebiega mniej-więcej między nogami kierowcy... :) Tylko nie wiem czy ten Dodge Neon jest jako¶ reprezentatywny dla ogółu aut - na filmie widać że jest po dzwonie, może co¶ było krzywe - wystarczy pęknięta obudowa sprzęgła i już co¶ tam mogło pracować nieosiowo i spowodować takie co¶. |
|
Data: 2010-12-14 10:20:23 | |
Autor: Myjk | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
2010-12-14 00:31:05 Tomasz Pyra
Ale czy dla sprzęgła to będzie taka duża różnica czy zmiana będzie z dwójki na pi±tkę czy od razu próba startu z pi±tki? Będzie różnica. Na dwójce zostanie prawdopodobnie w moment zjarane sprzęgło i nici ze zduszenia silnika. W rezultacie sprzęgło i silnik do roboty. Ja bym mimo wszystko zaczynał z pi±tki - jeżeli nie da rady to To jest jedyny skuteczny sposób. Do tego trzeba pogodzić się z nieprzyjemnym efektem serwowanym podczas tej operacji -- że będzie się podskakiwać jak w starym, zdychaj±cym z braku paliwa Ursusie. Co więcej, trzeba wył±czyć wyobraĽnię i nie my¶leć co się dzieje w tym momencie ze sprzęgłęm i innymi podzespołami. ;) Silnik i nakład pracy zwi±zany z jego remontem/wymian± jest dużo większy niż wymiana sprzęgła i K2M. A nie straci się wydolno¶ci sprzęgła na pierwsze zmiany między niskimi biegami. Zgadzam się. Tu jeszcze jest jedna kwestia: Niezły pacjent. Na moje oko to przegrzana tarcza sprzęgła się rozpadła i wyszła przez maskę. Tak samo jak ten, tlyko mniej spektakularnie: http://www.youtube.com/watch?v=eFHwzmzt8GE Dym idzie z pal±cego się sprzęgła, a nie z gum. Obydwaj debile -- inaczej tego nie nazwę. na filmie widać że jest po dzwonie Jak ma takiego wła¶ciciela, to nic dziwnego. :P ;) -- Pozdor Myjk xcarlink *MP3* player http://xcarlink.pl |
|
Data: 2010-12-14 21:27:32 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-14 11:20, Myjk pisze:
Tu jeszcze jest jedna kwestia: No tak, jemu sprzęgło prawie wyszło mask±. Teraz pytanie co by było gdyby ta czę¶ć poleciała w stronę kierowcy. Nie wiem na ile realne jest trafienie takim elementem w kierowcę po przebiciu grodzi. |
|
Data: 2010-12-12 14:25:07 | |
Autor: Myjk | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Michał Gut napisal:
a na piatce spalisz sprzeglo Je¶li będziesz ospuszać jak te¶ciowa na nauce jazdy, to z pewno¶ci±. :P pamietaj ze tu silnik leci z max rpm Czyli? :P -- Pozdor Myjk xCarLink *MP3* player http://xcarlink.pl |
|
Data: 2010-12-11 23:36:11 | |
Autor: R2r | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-11 23:31, Agent pisze:
[...] Ja bym chyba próbowałGaśnica z CO2 (tylko skąd taką wziąć w takim momencie?) podobno jest skuteczna. -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2010-12-11 23:39:10 | |
Autor: Michał Gut | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Gaśnica z CO2 (tylko skąd taką wziąć w takim momencie?) podobno jest skuteczna. nigdy bym nie wpadl na to ze moze cos takiego sie stac. niby prawdopodobienstwo jest znikome ale chyba w takowa sie zaopatrze:) nawet taka do kiepow chyba powinna starczyc |
|
Data: 2010-12-11 23:44:19 | |
Autor: R2r | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-11 23:39, Michał Gut pisze:
nigdy bym nie wpadl na to ze moze cos takiego sie stac. nibyJak się od czasu do czasu robi przegląd samochodu, to puszczającą olej turbinę ma się duże szanse zauważyć zanim ta puści olej skutecznie do dolotu silnika. A jeśli chodzi o gaśnicę, to skuteczna jest _tylko_ na dwutlenek węgla. Żadne proszkowe itp. nie wchodzą w grę. Podobno. -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2010-12-12 11:24:44 | |
Autor: J.F. | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
On Sat, 11 Dec 2010 23:44:19 +0100, R2r wrote:
Jak się od czasu do czasu robi przegl±d samochodu, to puszczaj±c± olej turbinę ma się duże szanse zauważyć zanim ta pu¶ci olej skutecznie do dolotu silnika. Juz widze jak lekka raczka wydajesz 1000zl, bo z turbiny troche cieknie. O ile sie na jednym tysiacu skonczy :-) A je¶li chodzi o ga¶nicę, to skuteczna jest _tylko_ na dwutlenek węgla. Żadne proszkowe itp. nie wchodz± w grę. Podobno. Proszkowa byc moze jest skuteczna, ale chyba nie masz ochoty zasypac silnika mineralnym proszkiem :-) Nawet w pianowych srodkiem "pednym" jest CO2, to moze by sie nadaly, choc wydaje mi sie ze chyba jednak musza zasysac powietrze do tej piany. Mozna probowac halonowej. J. |
|
Data: 2010-12-12 12:08:48 | |
Autor: P_ablo | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:3h89g6d1e9l0fr89i5tb0oleknj2l9iud34ax.com...
Jesli taka znajdzie, halonowe zostaly juz jakis czas temu wycofane ze wzgledu na szkodliwosc halonow, szkodza ludziom i srodowisku. -- Picasso |
|
Data: 2010-12-12 12:10:31 | |
Autor: masti | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Dnia pięknego Sun, 12 Dec 2010 12:08:48 +0100 osobnik zwany P_ablo
wystukał: Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości ale przynajmniej gasiły. Obecnie stosowane co prawda nie szkodzą środowisku tylko silnikom, do tego nie działają przy stosowaniu w wymaganym rozmiarze. -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2010-12-12 19:06:27 | |
Autor: kogutek | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Dnia piÄ™knego Sun, 12 Dec 2010 12:08:48 +0100 osobnik zwany P_ablohalonowe tez nie szkodzily. Bo co moze zaszkodzic halon zamkniety w bance. A jak sie uzylo to przestawal byc halonem. Zaszkodzily srodowisku jak je wycofali z uzycia. Trafily na wysypiska ¶mieci i na zlomowiska. A tam pod prasy. To s± najskuteczniejsze z istniejacych gasnic. Wersja w opakowaniu wielkosci pianki do golenia potrafila skutecznie ugasic niewielki pozar pod maska. Inna sprawa ze rowniez potrafila skutecznie zgasic życie wszystkiego co oddycha powietrzem i oparte jest na spalaniu przy udziale tlenu. -- |
|
Data: 2010-12-12 19:21:02 | |
Autor: J.F. | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
On Sun, 12 Dec 2010 19:06:27 +0100, kogutek wrote:
halonowe tez nie szkodzily. Bo co moze zaszkodzic halon zamkniety w bance. A jak Tak to niestety jest ze nawet jesli nie wycofasz nakazowo, to one wczesniej czy pozniej trafia na wysypiska. Albo rejestracja i obowiazkowa utylizacja pod rygorem wysokich kar, albo u zrodla - ograniczenie produkcji. Inna sprawa ze Naprawde ? J. |
|
Data: 2010-12-12 22:47:57 | |
Autor: kogutek | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
On Sun, 12 Dec 2010 19:06:27 +0100, kogutek wrote: >halonowe tez nie szkodzily. Bo co moze zaszkodzic halon zamkniety w bance. A jakNaprawdę. Wpuszczasz te¶ciowej do sypialni halon z gasnicy i jest w zasadzie zbrodnia doskonala. Dziala na poziomie komorkowym. Czlowiek zyje bo jest oparty na spalaniu katalitycznym. Halonowi to obojetne jaki typ spalania. Katalityczne tez gasi. Czasami na filmach o pozarach sa sceny ze wlacza sie alarm pzreciwpozarowy i wyskakuja maski na twarz polaczone z instalacja dostarczajaca powietrze do oddychania. Na przyklad na ktoryms z Terminatorow tak bylo. To ochrona dla ludzi zeby nie poumierali jak wlaczy sie gaszenie halonem. Bo spalenie w obecnosci halonu jest niemozliwe. Na jakims programie w tv leci program o pozarach. Niezwykle rzadko zdarza sie ze w czlowieku wysiadzie uklad spalania katalitcznego. Zapala się wtedy sam z siebie. Oczywiscie umiera. Jest niezwykle skuteczny jak dla jaj wpuscic w filtr powietrza kiedy silnik pracuje. Ga¶nie natychmiast i nie daje sie odpalic pzrez dluzszy czas. ¦ladowe ilosci wystarczaja zeby uniemozliwic spalanie czegokolwiek w tlenie. -- |
|
Data: 2010-12-12 22:57:08 | |
Autor: J.F. | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
On Sun, 12 Dec 2010 22:47:57 +0100, kogutek wrote:
>Inna sprawa ze Naprawdę. Wpuszczasz te¶ciowej do sypialni halon z gasnicy i jest w zasadzie Scenariusze z Hollywood to nie jest najlepsze zrodlo wiedzy naukowej To moze potrafisz podac stezenie smiertelne ? ¦ladowe ilosci Nastepna rzecz do potwierdzenia. J. |
|
Data: 2010-12-12 23:37:53 | |
Autor: kogutek | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
On Sun, 12 Dec 2010 22:47:57 +0100, kogutek wrote: >> >Inna sprawa zepowietrzem i >> >oparte jest na spalaniu przy udziale tlenu. >> Naprawde ? >Naprawdê. Wpuszczasz te¶ciowej do sypialni halon z gasnicy i jest w zasadzieScenariusze moze i nie sa najlepszym zrodlem. Ale wystepja w nich sytuacje z zycia. Dawka smiertelna moze byc podobna do smiertelnej dawki cyjanku potasy. Mechanizm dzialania jest bardzo podobny. Ale moze byc i duzo mniejsza bo mechanizm dostawania sie do krwioobiegu jest inny. Przez pluca szybciej se dostanie niz przez skore albo po polknieciu. Chcesz potwierdzic czy gasi silnik. To nie truj tylko sobie psiknij halonem z gasnicy w filtr powietrza. Ja psiknalem i wiem ze dziala. Psiknij Ty i nie czekaj az ktos tego nigdy nie zrobi i bedzie pisal glupoty. Tylko zanim to zrobisz zaopatrz się w dodatkowy akumulator na wymiane albo kogos z linka do ciagniecia. -- |
|
Data: 2010-12-13 01:14:03 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-12 23:37, kogutek pisze:
Scenariusze moze i nie sa najlepszym zrodlem. Ale wystepja w nich sytuacje z Pękł zawór i cały halon z ga¶nicy halonowej znalazł się w samochodzie którym jechałem. I żyję, mam się dobrze. Odruchowo starałem się tym nie oddychać, ale jednak gdyby to cjankiem potasu mi kto¶ napełnił jad±cy samochód, to pewnie tak dobrze by nie było. Z tego co tu opisujesz własno¶ci halonu, to aż dziw że tego się w bombach nie zrzuca na wrogie pozycje :) Ale my¶lę że działania na człowieka nie jest aż tak groĽne jak opisujesz. Na ga¶nicach halonowych nie było nawet ostrzeżeń o tych zabójczych wła¶ciwo¶ciach, a raczej by się takie znalazły na każdej ga¶nicy, z zakazem używania w pomieszczeniach wielkimi literami. A takie ga¶nice były używane głównie w miejscach gdzie przebywaj± ludzie - np. do gaszenia sprzętu elektronicznego, ze względu na mniejsze ryzyko uszkodzenia gaszonego sprzętu niż w przypadku ga¶nicy ¶niegowej i brak konieczno¶ci sprz±tania po proszkowej. Wdychanie tego zapewne zdrowe nie jest, ale nie aż tak żeby powodować szczególnie duże ryzyko poważnych konsekwencji. Zreszt± dopóki nie nastał szał na dziurę ozonow±, to cały ¶wiat zgodnie uznawał, że ryzyko ze stosowania takich ga¶nic jest znacznie mniejsze niż korzy¶ci przy gaszeniu ognia. Mechanizm dzialania jest bardzo podobny. Ale moze byc i duzo mniejsza bo Silnik pewnie gasi, na tej samej zasadzie na której gasi pożar. Ale nie jestem przekonany czy jako¶ szczególnie dobrze przenika barierę płucn± i potem w organizmie bierze udział w reakcjach utleniania w organizmie. |
|
Data: 2010-12-13 17:29:49 | |
Autor: Michał Baszyński | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-13 01:14, Tomasz Pyra pisze:
Z tego co tu opisujesz własno¶ci halonu, to aż dziw że tego się w bo konfabuluje W ga¶nicach najczę¶ciej stosowany jest halon 1211 i/lub 1301, które s± opisywane jako:"Halon 1211 (a liquid streaming agent) and Halon 1301 (a gaseous flooding agent) leave no residue and are remarkably safe for human exposure." "Due to its effectiveness and relatively low toxicity, the FAA continues to recommend or require Halon extinguishers for use on commercial aircraft." Gorzej z produktami rozpadu halonów w wysokich temperaturach (tworzy się między innymi bromowodór) -- Pozdr. Michał |
|
Data: 2010-12-13 01:27:32 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Dnia Sun, 12 Dec 2010 23:37:53 +0100, kogutek napisał(a):
cyjanku potasy. Mechanizm dzialania jest bardzo podobny. Ale moze byc iCyjanki (i podobne, jak np. fosforki) sa inhibitorami oksydazy cytochromowej i przerywaja kaskade elektronowa w mitochondriach. Istnieje takie cos jak alternatywa oksydaza (AOX), ktora jest na to niewrazliwa. Myslisz, ze w normalnym ogniu jest duzo oksydazy? :) -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2010-12-13 08:26:38 | |
Autor: P_ablo | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Użytkownik "Jaroslaw Berezowski" <prezydent@gov.pl> napisał w wiadomości news:ks5gt7-12r.ln1news.yarross.net.pl...
A moglbys po ludzku ?! :) -- Picasso |
|
Data: 2010-12-13 15:10:18 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Dnia Mon, 13 Dec 2010 08:26:38 +0100, P_ablo napisał(a):
A moglbys po ludzku ?! :)W skrocie - bzdura, ze tak samo oddzialuje halon na oddychanie komorkowe co na procesy spalania. -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2010-12-12 23:44:29 | |
Autor: P_ablo | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Użytkownik "kogutek" <kogutek44@vp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:0edf.000001ac.4d05430dnewsgate.onet.pl...
Tzw samoistne samospalenie, w wielu kulturach uznawane, jako kara boska za grzechy :) -- Picasso |
|
Data: 2010-12-13 00:24:41 | |
Autor: kogutek | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
U¿ytkownik "kogutek" <kogutek44@vp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:0edf.000001ac.4d05430dnewsgate.onet.pl...To samozaplon w dieslu to tez moze jakas kara. -- |
|
Data: 2010-12-13 08:24:01 | |
Autor: P_ablo | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Użytkownik "kogutek" <kogutek44@vp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:0edf.000001b4.4d0559b9newsgate.onet.pl...
Za zaniedbania przy obsludze samochodu... -- Picasso |
|
Data: 2010-12-13 18:25:50 | |
Autor: kogutek | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
U¿ytkownik "kogutek" <kogutek44@vp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:0edf.000001b4.4d0559b9newsgate.onet.pl...Ten sam Bog karze co zawsze czy jakis inny jest od diesli? -- |
|
Data: 2010-12-13 17:11:03 | |
Autor: Michał Baszyński | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-12 19:06, kogutek pisze:
halonowe tez nie szkodzily. Bo co moze zaszkodzic halon zamkniety w bance. A jak s± skupowane i utylizowane. Halony z nich s± oczyszczane i trafiaj± do ponownego użycia z bardzo prozaicznej przyczyny - ich produkcja została zakazana, a dalej w pewnych zastosowaniach s± jedynie słusznym wyborem. -- Pozdr. Michał |
|
Data: 2010-12-12 12:43:33 | |
Autor: R2r | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-12 11:24, J.F. pisze:
Juz widze jak lekka raczka wydajesz 1000zl, bo z turbiny trocheNo cóż, to co Ty sobie wyobrażasz o mnie to Twoja sprawa. :-) Ja wolałem wydać te kilka tysięcy na nową turbinę niż później kilkanaście na turbinę i silnik. -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2010-12-19 01:18:59 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Dnia Sat, 11 Dec 2010 23:44:19 +0100, R2r napisał(a):
A je¶li chodzi o ga¶nicę, to skuteczna jest _tylko_ na dwutlenek węgla. Żadne proszkowe itp. nie wchodz± w grę. Podobno. Proszkowa będzie bardzo skuteczna. Tylko silnik do wymiany. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-12-19 21:18:43 | |
Autor: R2r | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-19 01:18, Adam PĹ‚aszczyca pisze:
Dnia Sat, 11 Dec 2010 23:44:19 +0100, R2r napisał(a):Pisząc o skutecznym działaniu miałem na myśli zatrzymanie silnika w celu zapobieżenia jego zniszczeniu. -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2010-12-11 23:49:30 | |
Autor: R2r | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-11 23:39, Michał Gut pisze:
Aha! Jeszcze warto się wcześniej zorientować, gdzie samochód ma wlot powietrza, bo we współczesnych autach często są one pozakrywane dość skutecznie a w takiej gorącej chwili to raczej się szybko nie znajdzie. :-)Gaśnica z CO2 (tylko skąd taką wziąć w takim momencie?) podobno jest -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2010-12-11 23:55:17 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-11 23:39, Michał Gut pisze:
Gaśnica z CO2 (tylko skąd taką wziąć w takim momencie?) podobno jest Nie jest to jakaś niespotykana rzeczy. Ale podobno sygnały padającej turbiny przed takim zgonem są dość wyraźne (dziwne dźwięki i dymienie) i dopiero zignorowanie ich doprowadzi do katastrofy. > niby prawdopodobienstwo jest znikome ale chyba w takowa sie zaopatrze:) nawet Np. diesle używane w sporcie obowiązkowo muszą mieć awaryjną klapę którą można uruchomić z zewnątrz, która zamknie dopływ powietrza do silnika. Może niekoniecznie tak, ale pewnie wystarczy przyjrzeć się jak poprowadzony jest dolot i przećwiczyć zatykanie go. Nawet jeżeli nie zatka się go hermetycznie, to znacznie ograniczy się dopływ powietrza i wtedy pewnie silnik uda się zdusić. |
|
Data: 2010-12-12 00:01:54 | |
Autor: R2r | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-11 23:55, Tomasz Pyra pisze:
Może niekoniecznie tak, ale pewnie wystarczy przyjrzeć się jakRęką nie radziłbym. Podciśnienie nawet na wolnych obrotach jest na tyle duże, że potrafi zostawić na dłoni co najmniej sporego siniaka na kilka dni. Pewien mój znajomy stracił dwa palce gdy chciał sprawdzić ręką jak turbina w Jelczu ciągnie (z tym, że o ile dobrze pamiętam to było bliżej turbiny). -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2010-12-12 00:57:22 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-12 00:01, R2r pisze:
W dniu 2010-12-11 23:55, Tomasz Pyra pisze: Ręką to zdecydowanie nie radzę :) Mówiąc o przećwiczeniu miałem na myśli zbadanie gdzie dolot jest, co trzeba zrobić żeby się do niego dostać i przygotować sobie coś czym ten dolot zatkamy. Zwłaszcza że po zatkaniu możliwe że silnik i tak nie zgaśnie od razu, a i tak trzeba go będzie zdusić biegiem i hamulcem. |
|
Data: 2010-12-12 08:25:51 | |
Autor: MarcinJM | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-11 23:55, Tomasz Pyra pisze:
Może niekoniecznie tak, ale pewnie wystarczy przyjrzeć się jak Ale wiele wspolczesnych diesli (nawet sunny 2.0 ~'90) maja normalne przepustnice, wiec co tu kombinowac? http://allegro.pl/listing.php/search?string=przepustnica+TDI -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-12-12 12:43:01 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-12 08:25, MarcinJM pisze:
Ale wiele wspolczesnych diesli (nawet sunny 2.0 ~'90) maja normalneGeneralnie nie przepustnicę, a klapę gasz±c±. Pozdrawiam ! |
|
Data: 2010-12-12 12:50:28 | |
Autor: MarcinJM | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-12 12:43, Czarek Daniluk pisze:
W dniu 2010-12-12 08:25, MarcinJM pisze: Mozliwe, nie wglebiam sie we wspolczesne diesle, bo nie interesuja one mnie. Natomiast _wydawalo_ mi sie, ze przepustnica jest konieczna dla diesli z katem, zeby lambda nie dostawala caly czas sygnalu o nadmiarze tlenu w spalinach. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-12-12 16:07:59 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-12 12:50, MarcinJM pisze:
W dniu 2010-12-12 12:43, Czarek Daniluk pisze:Diesel z katem to jest nie z katem a z filtrem sadzy. Nie ma potrzeby moim zdaniem stosowania lambdy (nie wiem jak jest w najnowszych normach - może jest). Moje stare TDI ma filter sadzy (popularnie mówi±c katalizator) i nie ma żadnych klap, ani sond :) Filtr ma niezatkany pomimo prawie 300kkm na liczniku i jeżdżeniu na biodieslu, próbach na jadalnym i różnej dziwnej ropie. Klapa gasz±ca była chyba w każdym TDI na PD - przynajmniej te co widziałem j± miały - widać odrazu bo jest na wierzchu, sterowana siłowniczkiem podci¶nieniowym. Pozdrawiam ! |
|
Data: 2010-12-12 14:27:25 | |
Autor: Myjk | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Tomasz Pyra napisal:
Np. diesle używane w sporcie obowiązkowo muszą mieć awaryjną W M6 (i pokrewnych z silnikiem 2.0 CiTD) była akcja serwisowa zmiany softu, który w przypadku rozbiegania się silnika zamykał przepustnicę na dolocie. -- Pozdor Myjk xCarLink *MP3* player http://xcarlink.pl |
|
Data: 2010-12-19 01:21:18 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Dnia Sat, 11 Dec 2010 23:55:17 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Np. diesle używane w sporcie obowi±zkowo musz± mieć awaryjn± klapę któr± można uruchomić z zewn±trz, która zamknie dopływ powietrza do silnika. A duże diesle trakcyjne maj± wielk± wajchę która lekko otwiera zawory wydechowe. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-12-12 14:49:31 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-11 23:36, R2r pisze:
W dniu 2010-12-11 23:31, Agent pisze: Pytanie jak duża ta gaśnica. 1kg CO2 to w temperaturze pokojowej ledwo ponad 0.5m^2 czyli 500l (a zimnego CO2 jeszcze mniej). A jeżeli taki silnik ma 2l pojemności, kręci się 7000rpm, a turbo ładuje 1 bar, to w ciągu sekundy wciąga 233l powietrza. Pytanie czy taka gaśnica potrafi tak szybko podawać CO2 i czy wystarczy na odpowiednio długo żeby silnik zdążył się zatrzymać. |
|
Data: 2010-12-12 07:16:44 | |
Autor: to | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
begin Agent
Ja bym chyba próbował Bardzo dobry pomysł. Gdyby nie było szmaty można "naphać" do dolotu trawy z pobliskiego trawnika. Zaraz ktoś powie, ze Dzidek tego próbował i nie pomogło, ale on przecież gasił, a nie "zapyhał". -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-12-12 08:13:26 | |
Autor: Sebastian Biały | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
On 2010-12-11 23:31, Agent wrote:
Ja bym chyba próbował Znajomy mechanik po takim eksperymencie zauwazył że tłok powiększył skok o grubo¶c szmaty. |
|
Data: 2010-12-12 09:47:40 | |
Autor: Irokez | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Użytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisał w wiadomo¶ci news:ie0u4p$aeg$1news.onet.pl...
W Alfie miałem na wierzchu w±ż gumowy od IC do dolotu. Zawsze wożę też nóż w aucie. Gdyby tak nożem przeci±ć ten w±ż gumowy w takim przypadku? Według mnie ci¶nienie pójdzie w atmosferę i powoli się silnik powinien wygasić. Ale to tylko takie moje gdybanie bo nie do¶wiadczyłem tego. Fiaty maj± lepsze silniki. -- Irokez |
|
Data: 2010-12-12 11:15:14 | |
Autor: Agent | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Użytkownik "Irokez" <nie.mam@email.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ie227f$15r$1news.onet.pl... Użytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisał w wiadomo¶ci news:ie0u4p$aeg$1news.onet.pl...Silnik powietrze zassie z obciętym wężem czy nie.Wyga¶nie ale nie z powodu braku powietrza ale z braku paliwa - w tym przypadku oleju silnikowego. |
|
Data: 2010-12-12 09:57:41 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Użytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisał w wiadomo¶ci news:ie0u4p$aeg$1news.onet.pl...
najlepiej otwart± dłoni± :D -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2010-12-12 11:08:39 | |
Autor: hrydziu | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Da rade, sprawdzone w praktyce. 6-ty bieg i strzał ze sprzęgła i silnik się zatrzymał (1.9dci)
hrydziu |
|
Data: 2010-12-12 14:23:53 | |
Autor: Myjk | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Agent napisal:
Niezłe. Swoj± droga to ciekay jestem czy jest możliwe zdławienie Oczywi¶cie, że jest to możliwe i najbardziej skuteczne. Należy wciepać najwyższy bieg (u mnie 6 ;) Sprzęgło dostanie po dupie, pewnie dwumas (jesli jest), ale to i tak lepsze niż remont albo wymiana motoru. Sk±din±d znam takich, co "ugasili" w ten sposób silnik i żadnych konsekwencji w postaci uszkodzonej skrzyni, sprzęgła itd. nie ponie¶li. MZ nie. Ja bym chyba próbował szmat± zaphac dolot powietrza a potem ewentualnie na bieg+hamulec Trzeba jeszcze wiedzieć gdzie pchać. ;) -- Pozdor Myjk xCarLink *MP3* player http://xcarlink.pl |
|
Data: 2010-12-19 01:17:37 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Dnia Sat, 11 Dec 2010 23:31:57 +0100, Agent napisał(a):
Niezłe. Swoj± droga to ciekay jestem czy jest możliwe zdławienie silnika na biegu i hamulcu przy takich obrotach. MZ nie. Ja bym chyba próbował szmat± zaphac dolot powietrza a potem ewentualnie na bieg+hamulec Dlaczego nie? 5 bieg, hamulec do dechy i w miare szybkie, lecz nie gwałtowne puszczenie sprzęgła. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-12-19 22:02:09 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
On 2010-12-19, Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote:
Niezłe. Swoj± droga to ciekay jestem czy jest możliwe zdławienie silnika na biegu i hamulcu przy takich obrotach. MZ nie. Ja bym chyba próbował szmat± zaphac dolot powietrza a potem ewentualnie na bieg+hamulec Sprzęgło da radę? Nie łatwiej będzie to zrobić na jedynce/dwójce? Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2010-12-19 23:41:55 | |
Autor: Karolek | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-19 22:02, Krzysiek Kielczewski pisze:
On 2010-12-19, Adam Płaszczyca<trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote: Prosze napisz jakie to ma znaczenia dla sprzegla, zakladajac, ze w obu (tj. na pierwszym i piatym biegu) przypadkach masz nacisniety hamulec. -- Karolek |
|
Data: 2010-12-20 00:27:49 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
On 2010-12-19, Karolek <dragNOSPAM@o2.pl> wrote:
Trochę za mało napisałem. Brakuj±ca czę¶ć to: a nie lepiej (dla sprzęgła i powodzenia całej operacji) jednak ruszyć i potem hamulcami podziałać? Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2010-12-20 22:53:30 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Dnia Mon, 20 Dec 2010 00:27:49 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):
Trochę za mało napisałem. Brakuj±ca czę¶ć to: a nie lepiej (dla sprzęgła Niekoniecznie. Możesz nie zahamować. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-12-21 00:07:59 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
On 2010-12-20, Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote:
Trochę za mało napisałem. Brakuj±ca czę¶ć to: a nie lepiej (dla sprzęgła Hamulce nie dadz± rady zatrzymać, a sprzęgło da radę? Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2010-12-21 00:40:58 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Dnia Tue, 21 Dec 2010 00:07:59 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):
Niekoniecznie. Możesz nie zahamować. Opróch sił od silnika dokładasz siły od masy pojazdu. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-12-21 09:41:20 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
On 2010-12-20, Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote:
Niekoniecznie. Możesz nie zahamować. To wiem, nie wiem który układ hamuje z większ± moc±. Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2010-12-21 21:21:09 | |
Autor: R2r | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-21 09:41, Krzysiek Kielczewski pisze:
To wiem, nie wiem który układ hamuje z większą mocą.Z tego co pamiętam to sprzęgło jest obliczane na przeniesienie co najmniej dwukrotnej wartości maksymalnego momentu obrotowego wytwarzanego przez silnik. Pytanie jaka jest wartość momentu obrotowego w chwili rozkręcenia silnika, ale chyba nie na tyle duża, żeby sprzęgło nie mogło dać sobie rady skoro ta metoda jest ponoć skuteczna. Problem aby podczas załączania nie zniszczyć tego sprzęgła czyli jak napisał wcześniej Adam: puścić szybko (aby nie spalić tarczy, gdyż nie projektuje się jej na rozpraszanie dużej ilości energii) ale nie gwałtownie (aby nie rozwalić któregoś z elementów całości mechanizmu przeniesienia napędu). -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2010-12-22 08:12:06 | |
Autor: Artur\(m\) | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Użytkownik "R2r" <bezspamux@marsoft.net.pl> napisał w wiadomości news:4d110c33$0$27035$65785112news.neostrada.pl... W dniu 2010-12-21 09:41, Krzysiek Kielczewski pisze: Czyli znowu, "Róbta co chceta" albo nic nie róbta, bo będzie i tak to samo. Czy dobrze rozumiem porady dotychczasowe? Bo porada "puścić szybko (aby nie spalić tarczy, gdyż nie projektuje się jej na rozpraszanie dużej ilości energii) ale nie gwałtownie (aby nie rozwalić któregoś z elementów całości mechanizmu przeniesienia napędu)" bez treningu, mówi - to co wyżej. A dokładniej 1%% kierowców (rajdowcy) może to opanować a reszta wyjść z samochodu i przyglądać się. Czy dobrze myślę, biorąc pod uwagę wszystkie te (i wcześniejsze) dyskusje? Artur(m) |
|
Data: 2010-12-22 10:18:27 | |
Autor: R2r | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-22 08:12, Artur(m) pisze:
Czyli znowu, No, nie do końca. Jeśli już dojdzie do sytuacji rozkręcenia się silnika, to możesz przyglądać się jak umiera lub spróbować coś zrobić aby zmniejszyć straty. Jak to zrobić to już było napisane. -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2010-12-22 13:00:58 | |
Autor: Artur\(m\) | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Użytkownik "R2r" <bezspamux@marsoft.net.pl> napisał w wiadomości news:4d11c261$0$2443$65785112news.neostrada.pl... W dniu 2010-12-22 08:12, Artur(m) pisze: Czyli z jedynki lub z piątki, w ruchu lub stojąc, puszczając sprzęgło ani mocno ani słabo zatykając dolot powietrza lub się nie da naciskając hamulec. czyli raczej proste. Mam nadzieje, że nie będę musiał eksperymentować... Artur(m) |
|
Data: 2010-12-22 22:48:23 | |
Autor: R2r | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-22 13:00, Artur(m) pisze:
Czyliz piątki w ruchu lub stojąc,stojąc z wciśniętym hamulcem puszczając sprzęgło ani mocno ani słaboszybko i do końca, ale nie tzw. "strzałem" zatykając dolot powietrzato raczej trudne... lub się nie da??? naciskając hamulec.jak najbardziej. czyli raczej proste.Niby tak, chociaż trzeba w takiej sytuacji opanować nerwy, a to może być trudne. :-/ Mam nadzieje, że nie będę musiał eksperymentować...Czego Ci jak najbardziej życzę. :-) Dlatego gdy ktoś Ci powie, że te ślady koło turbiny czy na rurach IC "to olej", to nie olewaj tego w żadnym razie! :-) -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2010-12-23 08:08:53 | |
Autor: Artur\(m\) | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Użytkownik "R2r" <bezspamux@marsoft.net.pl> napisał w wiadomości news:4d127224$0$2440$65785112news.neostrada.pl... Mam nadzieje, że nie będę musiał eksperymentować...Czego Ci jak najbardziej życzę. :-) O, mily panstwo! To jest odpowiedź. Nie pamietam takiej, wcześniej. Przy okazji, na wszelki wypadek spytam "kogo trzeba". Dzięki. Artur(m) |
|
Data: 2010-12-20 00:38:40 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Dnia Sun, 19 Dec 2010 22:02:09 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):
Dlaczego nie? 5 bieg, hamulec do dechy i w miare szybkie, lecz nie Dla sprzęgła bieg nie ma znaczenia, a im wyższy bieg tym trudniej silnikowi bedzie pokonac siłę hamowania hamulców. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |