samozaplon w dieslu od oleju z turbiny

Data: 2010-12-12 17:42:53
Autor: Bugatti
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny
Użytkownik "Michał Gut"  napisał w wiadomości:

chyba:)

http://www.youtube.com/watch?v=6BsAQhEPxrQ&feature=player_embedded

zaraz bedzie flejm, jak w morde strzelił:)

Kurtka ( lub coś w miarę dużego co by nie zassało pod tłoka, do zaworów) w dolot.

Gdyby odciął wąż paliwowy to dopiero miałby "samozapłon" ale na sobie. Gdy motorownia tak długo chodziła na wysokich rpm to gdyby paliwo z węża spłyneło na kolektor który miałby > 600*C lub na głowice to by było ognisko.

Co ciekawe w E85 2.0d 150 taki problem (który był tu przytoczony również linkiem ale do E53) również wystąpił i to kilka razy...nie pomagało nawet wyrwanie zacisków z akku ani kabli od złącz komputera !
Jak stwierdził jeden z tunnerów ten silnik w tym modelu żyje właśnym życiem i pomaga zdławienie go mechaniczne czyli odcięcie dopływu powietrza (tlenu).

Pozdr.

--
Bugatti

Data: 2010-12-12 19:08:05
Autor: Myjk
Bugatti napisal:

Jak stwierdził jeden z tunnerów ten silnik w tym modelu żyje właśnym życiem

To jakiś wielki miszcz tuningu musiał być. :P --
Pozdor Myjk
xCarLink *MP3* player
http://xcarlink.pl

Data: 2010-12-12 20:56:04
Autor: Karolek
W dniu 2010-12-12 20:08, Myjk pisze:
Bugatti napisal:

Jak stwierdził jeden z tunnerów ten silnik w tym
modelu żyje właśnym życiem

To jakiś wielki miszcz tuningu musiał być. :P

Dokladnie :>

--
Karolek

Data: 2010-12-13 00:04:21
Autor: P_ablo
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:xn0h2srnmlltmrk005_myjk_news.onet.pl...
Bugatti napisal:
Jak stwierdził jeden z tunnerów ten silnik w tym
modelu żyje właśnym życiem
To jakiś wielki miszcz tuningu musiał być. :P

Pewnie dzidek...

--
Picasso

Data: 2010-12-13 22:04:09
Autor: Bugatti
Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości:

Bugatti napisal:

Jak stwierdził jeden z tunnerów ten silnik w tym
modelu żyje właśnym życiem

To jakiś wielki miszcz tuningu musiał być. :P

Info od znanego tunera w polsce...Myślę że temu "miszczowi tuningu" wiele osób z tej grupy mogłoby czyścić buty...i to nie dlatego że na wsi jest błoto i gnój ;-P

--
Bugatti

Data: 2010-12-13 23:17:05
Autor: P_ablo
Użytkownik "Bugatti" <spamerzy@maklerzy.pl> napisał w wiadomości news:ie60oj$g7q$1srv.cyf-kr.edu.pl...

Info od znanego tunera w polsce...Myślę że temu "miszczowi tuningu" wiele osób z tej grupy mogłoby czyścić buty...i to nie dlatego że na wsi jest błoto i gnój ;-P

Dawaj jego namiary, trzeba w wikipedii zlotymi zgloskami te jego glebokie przemyslenia zapisac!

--
Picasso

Data: 2010-12-14 00:15:29
Autor: Bugatti

http://www.tdiracing.pl/viewtopic.php?t=4753&postdays=0&postorder=asc&start=0

--
Bugatti

Data: 2010-12-14 08:56:35
Autor: Myjk
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny
2010-12-14 00:15:29 Bugatti

> Dawaj jego namiary, trzeba w wikipedii zlotymi zgloskami > te jego glebokie  przemyslenia zapisac!
http://www.tdiracing.pl/viewtopic.php?t=4753

Ciekawe czy "ctv" by się ucieszył jaką reklamę mu robisz tutaj.
Jak mniemam do tego właśnie użytkownika pijesz?

Zatem wyjaśnię Ci coś. "ctv" nie stwierdził, że silnik W TYM KONKRETNYM
MODELU żyje własnym życiem (jak starałeś się sugerować), tylko ten
akurat ROZBIEGANY silnik w podanym wcześniej linku żyje własnym życiem.
Czyli żadne odłączanie akumulatora, komputera, zwrywanie kabli
paliwowych jest bez sensu (co sugerowali forumowi poprzednicy)-- i tego
dotyczył ten komentarz. Więc nie rób z gościa barana, bo może się
zdenerwować i Cię bryknąć.

Dalej. Każdy silnik wysokoprężny (niezależnie od tego czy w BMW czy w
innej marce) po zassaniu oleju z dolotu i dojściu do niekonktrolowanego
samozapłonu skończy podobnie, o ile się go nie zdusi na biegu lub nie
zatka skutecznie dolotu (choć to wg mnie gorsze, wolniejsze rozwiązanie
niż zduszenie silnika na biegu).

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2010-12-14 21:54:09
Autor: R2r
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny
W dniu 2010-12-14 09:56, Myjk pisze:
Czyli [...] zwrywanie kabli
paliwowych jest bez sensu (co sugerowali forumowi poprzednicy)
Chwila! Wyrywanie przewodów paliwowych sugerował ktoś z filmu. Fakt, że nie użyłem cudzysłowu, ale... może obejrzyj film pokazany przez inicjatora dyskusji. ;-)

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2010-12-15 07:08:30
Autor: Myjk
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny
2010-12-14 21:54:09 R2r

> [...]
Chwila! Wyrywanie przewodów paliwowych sugerował ktoś z filmu.
Fakt, że nie użyłem cudzysłowu, ale... może obejrzyj film

Ja się odnosiłem do linka z FORUM i tamtejszych wypowiedzi, a nie do wypowiedzi na grupie -- a tym bardziej nie do Twojej. :)

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2010-12-14 07:42:32
Autor: Karolek

Bugatti napisal:

Jak stwierdził jeden z tunnerów ten silnik w tym
modelu żyje właśnym życiem

To jakiś wielki miszcz tuningu musiał być. :P

Info od znanego tunera w polsce...

Fachowiec pierwsza klasa :P

Myślę że temu "miszczowi tuningu"
wiele osób z tej grupy mogłoby czyścić buty...i to nie dlatego że na wsi
jest błoto i gnój ;-P

Jasne, dobrze, ze to tylko Twoje przemyslenia :>

--
Karolek

Data: 2010-12-13 11:19:41
Autor: kamil
On 12/12/2010 16:42, Bugatti wrote:
Użytkownik "Michał Gut" napisał w wiadomości:
..

Co ciekawe w E85 2.0d 150 taki problem (który był tu przytoczony również
linkiem ale do E53) również wystąpił i to kilka razy...nie pomagało
nawet wyrwanie zacisków z akku ani kabli od złącz komputera !

Akumulator dieslowi akurat jest najmniej potrzebny do szczescia.

Kamil

Data: 2010-12-13 20:35:25
Autor: Czarek Daniluk
.

[...]

Staremu na mechanicznie sterowanej pompie jak najbardziej.

Spróbuj common raila, albo chociaż jakiegoś na elektronicznie sterowanej pompie uruchomić bez aku :) albo chociaż takiego z elektromagnetycznym zaworem gaszenia :D

Pozdrawiam !

Data: 2010-12-13 19:36:56
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 13 Dec 2010 20:35:25 +0100, Czarek Daniluk napisał(a):

Spróbuj common raila, albo chociaż jakiegoś na elektronicznie sterowanej pompie uruchomić bez aku :) albo chociaż takiego z elektromagnetycznym zaworem gaszenia :D

to drugie akurat jest możliwe - wystarczy wyjąć środek z zaworu, sam tak
robiłem.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-12-13 22:01:38
Autor: Bugatti
Użytkownik "kamil" napisał w wiadomości:

[...]

Elektrozawory, czujnik położenia wałka rozrządu i obrotów wału...bez tego nawet ZSa z pompą VP (np. AFN, 1Z) nie odpalisz.

--
Bugatti

Data: 2010-12-14 07:41:21
Autor: Karolek
W dniu 2010-12-13 22:01, Bugatti pisze:
[...]

ROTFL :P
Chyba nie rozumiesz istoty dzialania silnika diesla.

--
Karolek

Data: 2010-12-14 00:07:37
Autor: Czarek Daniluk
On 14 Gru, 07:41, Karolek <dragNOS...@o2.pl> wrote:

ROTFL :P
Chyba nie rozumiesz istoty dzialania silnika diesla.

--
Karolek

Kolega chyba nie rozumie istoty elektronicznie sterowanej VP ;P
Proponuję sobie odpalić z zaciągu chociażby takiego pierwszego TDI 1Z
- bez zasilania nie wtryśnie Ci pompa nawet grama ropy do cylindrów.
Co z tego że Kolega którego krytykujesz zna zasadę działania silnika z
zapłonem samoczynnym, jak Ty nie masz pojęcia o sterowaniu wtryskiem
ropy w ciut nowszych rozwiązaniach niż stary diesel z mechaniczną
pompą.

Pozdrawiam !

Data: 2010-12-14 09:31:15
Autor: Myjk
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny
2010-12-14 09:07:37 Czarek Daniluk

Co z tego że Kolega którego krytykujesz zna zasadę działania silnika z zapłonem samoczynnym, jak Ty nie masz pojęcia o sterowaniu wtryskiem ropy w ciut nowszych rozwiązaniach niż stary diesel z mechaniczną pompą.

Właśnie rzecz w tym, że w przypadku rozbiegania się silnika
diesla nie ma znaczenia osprzęt. W tym wypadku akumulator rzeczywiście "jest najmniej potrzebny do szczescia".

Akumulator jest potrzebny dieslowi do ruszenia i późniejszego _sprawnego_ działania, ale nie jest potrzebny w omawianym przypadku.

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2010-12-14 01:52:21
Autor: Czarek Daniluk
On 14 Gru, 10:31, "Myjk" <myj...@nospam.op.pl> wrote:
2010-12-14 09:07:37 Czarek Daniluk

> Co z tego e Kolega kt rego krytykujesz zna zasad dzia ania
> silnika z zap onem samoczynnym, jak Ty nie masz poj cia o
> sterowaniu wtryskiem ropy w ciut nowszych rozwi zaniach
> ni stary diesel z mechaniczn pomp .

W a nie rzecz w tym, e w przypadku rozbiegania si silnika
diesla nie ma znaczenia osprz t. W tym wypadku akumulator
rzeczywi cie "jest najmniej potrzebny do szczescia".

Akumulator jest potrzebny dieslowi do ruszenia
i p niejszego _sprawnego_ dzia ania, ale nie
jest potrzebny w omawianym przypadku.

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* playerhttp://xcarlink.pl

Akurat w tym miejscu gdzie odpisałem, nie ma już mowy o rozbieganiu a
o potrzebie akumulatora do pracy silnika wysokoprężnego.
A takowy jest niezbędny - do pracy każdego z jakąkolwiek elektroniką,
no może nie z jakąkolwiek ale z elektronicznym sterowaniem pompą
wtryskową.
Nie ma mowy o tym, żebyś taki silnik uruchomił - tak jak starego
dobrego esa i bez podpinania czegokolwiek niestety nie będzie on
pracował.

Po zassaniu oleju to inna para kaloszy - niczego więcej mu do
szczęścia nie potrzeba, i tak i tak kręci się jak szalony :)

Pozdrawiam !

Data: 2010-12-14 10:21:37
Autor: Myjk
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny
2010-12-14 10:52:21 Czarek Daniluk

Akurat w tym miejscu gdzie odpisałem, nie ma już mowy o rozbieganiu

Przeczytaj dokładnie. Komentarz kamila, do którego się później odniosłeś, dotyczył rozbieganego silnika.
Nikt wcześniej nie pisał o uruchamianiu diesla bez akumulatora -- oprócz Ciebie. ;)

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2010-12-14 04:09:55
Autor: Czarek Daniluk
On 14 Gru, 11:21, "Myjk" <myj...@nospam.op.pl> wrote:
2010-12-14 10:52:21 Czarek Daniluk

> Akurat w tym miejscu gdzie odpisa em,
> nie ma ju mowy o rozbieganiu

Przeczytaj dok adnie. Komentarz kamila, do kt rego
si p niej odnios e , dotyczy rozbieganego silnika.
Nikt wcze niej nie pisa o uruchamianiu diesla bez
akumulatora -- opr cz Ciebie. ;)

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* playerhttp://xcarlink.pl

Nie zamierzam się kłócić ;)

Pozdrawiam !

Data: 2010-12-14 13:08:06
Autor: Karolek
W dniu 2010-12-14 09:07, Czarek Daniluk pisze:
[...]

ROTFL po raz drugi :>
Tak sie sklada baranku bozy, ze mam w swoim silniku pompe typu VP i chcac nie chcac musialem sie z nia dosc dokladnie zapoznac :P
Poza tym, ze dali zamiast linki, elektromagnes i czujniki, polozenia i temp. paliwa, to sie malo co rozni od zwyklej pompy rotacyjnej.
I tak zebys byl swiadom, to w tej mojej pompie dawka podstawowa jest ustawiona mechanicznie i komputerowi nic do tego.
Takze wystarczy podac 12V na zawor odcinajcy (albo zlikwidowac ten zawor), zakrecic i juz silnik pracuje.
Bez zadnego komputera... magia nie? :>
Kwestie dostania sie "paliwa" przez dolot juz pomijam, bo wtedy to w ogole pompa wtryskowa nie jest potrzebna.

--
Karolek

Data: 2010-12-14 19:06:07
Autor: Bugatti
Użytkownik "Karolek"  napisał w wiadomości:

ROTFL po raz drugi :>
Tak sie sklada baranku bozy, ze mam w swoim silniku pompe typu VP i

Lubisz kpić z ludzi, nie ? Wykładasz na Polibudzie o silnikach czy wykładasz kafelki (_sarkazm_)

[...]

To teraz wyjmij jeden z czujników o których napisałem wcześniej - zobaczymy czy twoja magia zadziała ;-)

Kwestie dostania sie "paliwa" przez dolot juz pomijam, bo wtedy to w ogole pompa wtryskowa nie jest potrzebna.

No tak w twoim (ZTCP) TDSie nic nie jest potrzebne a i tak będzie jechał 200 km//h na 50% położenenia nastawnika pompy, którego to ty będziesz dygał paluszkami (zauważ że to też _sarkazm_) ;>.

--
Bugatti

Data: 2010-12-14 21:14:39
Autor: Karolek
W dniu 2010-12-14 19:06, Bugatti pisze:
[...]

Z takich fachowcow, a i owszem ;>

[...]

Ktory dokladnie mam wyjac?
Tajemniczy elektrozawor, czy moze czujnik na walku rozrzadu, ktorego zreszta nie ma w TDSie, czy czujnik predkosci obrotowej silnika, bez ktorego silnik i tak bedzie pracowal? :>

Kwestie dostania sie "paliwa" przez dolot juz pomijam, bo wtedy to w
ogole pompa wtryskowa nie jest potrzebna.

No tak w twoim (ZTCP) TDSie nic nie jest potrzebne

Paliwo jest potrzebne :>

a i tak będzie jechał
200 km//h

Ano spokojnie jeszcze tyle osiaga, nawet ciut wiecej.

na 50% położenenia nastawnika pompy,

A tego to nie wiem, nie wnikalem ile sie musi wychylic.

którego to ty będziesz
dygał paluszkami (zauważ że to też _sarkazm_) ;>.

Uu i ten Twoj srkazm to ta wielka wiedza?
Dobra, dajmy sobie spokój z docinkami.
Pompa w TDSie to zwykla pompa rotacyjna, niewiele sie rozni od tych sterowanych linka.
Zadne czujniki nie sa wymagane, poniewaz tam wszystko w zasadzie odbywa sie mechanicznie (dawke wstepna ustawiasz mechanicznie, kat wtrysku tez, a wiecej, oprocz zaworku do gaszenia nie jest potrzebne), czujniki sa tylko po to, aby silnik pracowal lepiej, mial lepsze osiagi, mniej palil itp.
Ale do zwyklego pyrkania nie sa potrzebne.

--
Karolek

samozaplon w dieslu od oleju z turbiny