Data: 2010-12-12 17:42:53 | |
Autor: Bugatti | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Użytkownik "Michał Gut" napisał w wiadomości:
chyba:) Kurtka ( lub coś w miarę dużego co by nie zassało pod tłoka, do zaworów) w dolot. Gdyby odciął wąż paliwowy to dopiero miałby "samozapłon" ale na sobie. Gdy motorownia tak długo chodziła na wysokich rpm to gdyby paliwo z węża spłyneło na kolektor który miałby > 600*C lub na głowice to by było ognisko. Co ciekawe w E85 2.0d 150 taki problem (który był tu przytoczony również linkiem ale do E53) również wystąpił i to kilka razy...nie pomagało nawet wyrwanie zacisków z akku ani kabli od złącz komputera ! Jak stwierdził jeden z tunnerów ten silnik w tym modelu żyje właśnym życiem i pomaga zdławienie go mechaniczne czyli odcięcie dopływu powietrza (tlenu). Pozdr. -- Bugatti |
|
Data: 2010-12-12 19:08:05 | |
Autor: Myjk | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Bugatti napisal:
Jak stwierdził jeden z tunnerów ten silnik w tym modelu żyje właśnym życiem To jakiś wielki miszcz tuningu musiał być. :P -- Pozdor Myjk xCarLink *MP3* player http://xcarlink.pl |
|
Data: 2010-12-12 20:56:04 | |
Autor: Karolek | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-12 20:08, Myjk pisze:
Bugatti napisal: Dokladnie :> -- Karolek |
|
Data: 2010-12-13 00:04:21 | |
Autor: P_ablo | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:xn0h2srnmlltmrk005_myjk_news.onet.pl...
Bugatti napisal: Pewnie dzidek... -- Picasso |
|
Data: 2010-12-13 22:04:09 | |
Autor: Bugatti | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości:
Bugatti napisal: Info od znanego tunera w polsce...Myślę że temu "miszczowi tuningu" wiele osób z tej grupy mogłoby czyścić buty...i to nie dlatego że na wsi jest błoto i gnój ;-P -- Bugatti |
|
Data: 2010-12-13 23:17:05 | |
Autor: P_ablo | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Użytkownik "Bugatti" <spamerzy@maklerzy.pl> napisał w wiadomości news:ie60oj$g7q$1srv.cyf-kr.edu.pl...
Dawaj jego namiary, trzeba w wikipedii zlotymi zgloskami te jego glebokie przemyslenia zapisac! -- Picasso |
|
Data: 2010-12-14 00:15:29 | |
Autor: Bugatti | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Użytkownik "P_ablo" napisał w wiadomości:
Dawaj jego namiary, trzeba w wikipedii zlotymi zgloskami te jego glebokie przemyslenia zapisac! http://www.tdiracing.pl/viewtopic.php?t=4753&postdays=0&postorder=asc&start=0 -- Bugatti |
|
Data: 2010-12-14 08:56:35 | |
Autor: Myjk | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
2010-12-14 00:15:29 Bugatti
> Dawaj jego namiary, trzeba w wikipedii zlotymi zgloskami > te jego glebokie przemyslenia zapisac! Ciekawe czy "ctv" by się ucieszył jaką reklamę mu robisz tutaj. Jak mniemam do tego właśnie użytkownika pijesz? Zatem wyjaśnię Ci coś. "ctv" nie stwierdził, że silnik W TYM KONKRETNYM MODELU żyje własnym życiem (jak starałeś się sugerować), tylko ten akurat ROZBIEGANY silnik w podanym wcześniej linku żyje własnym życiem. Czyli żadne odłączanie akumulatora, komputera, zwrywanie kabli paliwowych jest bez sensu (co sugerowali forumowi poprzednicy)-- i tego dotyczył ten komentarz. Więc nie rób z gościa barana, bo może się zdenerwować i Cię bryknąć. Dalej. Każdy silnik wysokoprężny (niezależnie od tego czy w BMW czy w innej marce) po zassaniu oleju z dolotu i dojściu do niekonktrolowanego samozapłonu skończy podobnie, o ile się go nie zdusi na biegu lub nie zatka skutecznie dolotu (choć to wg mnie gorsze, wolniejsze rozwiązanie niż zduszenie silnika na biegu). -- Pozdor Myjk xcarlink *MP3* player http://xcarlink.pl |
|
Data: 2010-12-14 21:54:09 | |
Autor: R2r | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-14 09:56, Myjk pisze:
Czyli [...] zwrywanie kabliChwila! Wyrywanie przewodĂłw paliwowych sugerowaĹ ktoĹ z filmu. Fakt, Ĺźe nie uĹźyĹem cudzysĹowu, ale... moĹźe obejrzyj film pokazany przez inicjatora dyskusji. ;-) -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2010-12-15 07:08:30 | |
Autor: Myjk | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
2010-12-14 21:54:09 R2r
W dniu 2010-12-14 09:56, Myjk pisze: Ja siÄ odnosiĹem do linka z FORUM i tamtejszych wypowiedzi, a nie do wypowiedzi na grupie -- a tym bardziej nie do Twojej. :) -- Pozdor Myjk xcarlink *MP3* player http://xcarlink.pl |
|
Data: 2010-12-14 07:42:32 | |
Autor: Karolek | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-13 22:04, Bugatti pisze:
Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości: Fachowiec pierwsza klasa :P Myślę że temu "miszczowi tuningu" Jasne, dobrze, ze to tylko Twoje przemyslenia :> -- Karolek |
|
Data: 2010-12-13 11:19:41 | |
Autor: kamil | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
On 12/12/2010 16:42, Bugatti wrote:
Użytkownik "Michał Gut" napisał w wiadomości:..
Akumulator dieslowi akurat jest najmniej potrzebny do szczescia. -- Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-12-13 20:35:25 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-13 12:19, kamil pisze:
On 12/12/2010 16:42, Bugatti wrote:Staremu na mechanicznie sterowanej pompie jak najbardziej. Spróbuj common raila, albo chociaż jakiegoś na elektronicznie sterowanej pompie uruchomić bez aku :) albo chociaż takiego z elektromagnetycznym zaworem gaszenia :D Pozdrawiam ! |
|
Data: 2010-12-13 19:36:56 | |
Autor: Waldek Godel | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Dnia Mon, 13 Dec 2010 20:35:25 +0100, Czarek Daniluk napisał(a):
Spróbuj common raila, albo chociaż jakiegoś na elektronicznie sterowanej pompie uruchomić bez aku :) albo chociaż takiego z elektromagnetycznym zaworem gaszenia :D to drugie akurat jest możliwe - wystarczy wyjąć środek z zaworu, sam tak robiłem. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. |
|
Data: 2010-12-13 22:01:38 | |
Autor: Bugatti | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Użytkownik "kamil" napisał w wiadomości:
On 12/12/2010 16:42, Bugatti wrote: Elektrozawory, czujnik położenia wałka rozrządu i obrotów wału...bez tego nawet ZSa z pompą VP (np. AFN, 1Z) nie odpalisz. -- Bugatti |
|
Data: 2010-12-14 07:41:21 | |
Autor: Karolek | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-13 22:01, Bugatti pisze:
Użytkownik "kamil" napisał w wiadomości: ROTFL :P Chyba nie rozumiesz istoty dzialania silnika diesla. -- Karolek |
|
Data: 2010-12-14 00:07:37 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
On 14 Gru, 07:41, Karolek <dragNOS...@o2.pl> wrote:
ROTFL :P Kolega chyba nie rozumie istoty elektronicznie sterowanej VP ;P Proponuję sobie odpalić z zaciągu chociażby takiego pierwszego TDI 1Z - bez zasilania nie wtryśnie Ci pompa nawet grama ropy do cylindrów. Co z tego że Kolega którego krytykujesz zna zasadę działania silnika z zapłonem samoczynnym, jak Ty nie masz pojęcia o sterowaniu wtryskiem ropy w ciut nowszych rozwiązaniach niż stary diesel z mechaniczną pompą. Pozdrawiam ! |
|
Data: 2010-12-14 09:31:15 | |
Autor: Myjk | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
2010-12-14 09:07:37 Czarek Daniluk
Co z tego że Kolega którego krytykujesz zna zasadę działania silnika z zapłonem samoczynnym, jak Ty nie masz pojęcia o sterowaniu wtryskiem ropy w ciut nowszych rozwiązaniach niż stary diesel z mechaniczną pompą. Właśnie rzecz w tym, że w przypadku rozbiegania się silnika diesla nie ma znaczenia osprzęt. W tym wypadku akumulator rzeczywiście "jest najmniej potrzebny do szczescia". Akumulator jest potrzebny dieslowi do ruszenia i późniejszego _sprawnego_ działania, ale nie jest potrzebny w omawianym przypadku. -- Pozdor Myjk xcarlink *MP3* player http://xcarlink.pl |
|
Data: 2010-12-14 01:52:21 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
On 14 Gru, 10:31, "Myjk" <myj...@nospam.op.pl> wrote:
2010-12-14 09:07:37 Czarek Daniluk Akurat w tym miejscu gdzie odpisałem, nie ma już mowy o rozbieganiu a o potrzebie akumulatora do pracy silnika wysokoprężnego. A takowy jest niezbędny - do pracy każdego z jakąkolwiek elektroniką, no może nie z jakąkolwiek ale z elektronicznym sterowaniem pompą wtryskową. Nie ma mowy o tym, żebyś taki silnik uruchomił - tak jak starego dobrego esa i bez podpinania czegokolwiek niestety nie będzie on pracował. Po zassaniu oleju to inna para kaloszy - niczego więcej mu do szczęścia nie potrzeba, i tak i tak kręci się jak szalony :) Pozdrawiam ! |
|
Data: 2010-12-14 10:21:37 | |
Autor: Myjk | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
2010-12-14 10:52:21 Czarek Daniluk
Akurat w tym miejscu gdzie odpisałem, nie ma już mowy o rozbieganiu Przeczytaj dokładnie. Komentarz kamila, do którego się później odniosłeś, dotyczył rozbieganego silnika. Nikt wcześniej nie pisał o uruchamianiu diesla bez akumulatora -- oprócz Ciebie. ;) -- Pozdor Myjk xcarlink *MP3* player http://xcarlink.pl |
|
Data: 2010-12-14 04:09:55 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
On 14 Gru, 11:21, "Myjk" <myj...@nospam.op.pl> wrote:
2010-12-14 10:52:21 Czarek Daniluk Nie zamierzam się kłócić ;) Pozdrawiam ! |
|
Data: 2010-12-14 13:08:06 | |
Autor: Karolek | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-14 09:07, Czarek Daniluk pisze:
On 14 Gru, 07:41, Karolek<dragNOS...@o2.pl> wrote: ROTFL po raz drugi :> Tak sie sklada baranku bozy, ze mam w swoim silniku pompe typu VP i chcac nie chcac musialem sie z nia dosc dokladnie zapoznac :P Poza tym, ze dali zamiast linki, elektromagnes i czujniki, polozenia i temp. paliwa, to sie malo co rozni od zwyklej pompy rotacyjnej. I tak zebys byl swiadom, to w tej mojej pompie dawka podstawowa jest ustawiona mechanicznie i komputerowi nic do tego. Takze wystarczy podac 12V na zawor odcinajcy (albo zlikwidowac ten zawor), zakrecic i juz silnik pracuje. Bez zadnego komputera... magia nie? :> Kwestie dostania sie "paliwa" przez dolot juz pomijam, bo wtedy to w ogole pompa wtryskowa nie jest potrzebna. -- Karolek |
|
Data: 2010-12-14 19:06:07 | |
Autor: Bugatti | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
Użytkownik "Karolek" napisał w wiadomości:
ROTFL po raz drugi :> Lubisz kpić z ludzi, nie ? Wykładasz na Polibudzie o silnikach czy wykładasz kafelki (_sarkazm_) chcac nie chcac musialem sie z nia dosc dokladnie zapoznac :P To teraz wyjmij jeden z czujników o których napisałem wcześniej - zobaczymy czy twoja magia zadziała ;-) Kwestie dostania sie "paliwa" przez dolot juz pomijam, bo wtedy to w ogole pompa wtryskowa nie jest potrzebna. No tak w twoim (ZTCP) TDSie nic nie jest potrzebne a i tak będzie jechał 200 km//h na 50% położenenia nastawnika pompy, którego to ty będziesz dygał paluszkami (zauważ że to też _sarkazm_) ;>. -- Bugatti |
|
Data: 2010-12-14 21:14:39 | |
Autor: Karolek | |
samozaplon w dieslu od oleju z turbiny | |
W dniu 2010-12-14 19:06, Bugatti pisze:
Użytkownik "Karolek" napisał w wiadomości: Z takich fachowcow, a i owszem ;> chcac nie chcac musialem sie z nia dosc dokladnie zapoznac :P Ktory dokladnie mam wyjac? Tajemniczy elektrozawor, czy moze czujnik na walku rozrzadu, ktorego zreszta nie ma w TDSie, czy czujnik predkosci obrotowej silnika, bez ktorego silnik i tak bedzie pracowal? :> Kwestie dostania sie "paliwa" przez dolot juz pomijam, bo wtedy to w Paliwo jest potrzebne :> a i tak będzie jechał Ano spokojnie jeszcze tyle osiaga, nawet ciut wiecej. na 50% położenenia nastawnika pompy, A tego to nie wiem, nie wnikalem ile sie musi wychylic. którego to ty będziesz Uu i ten Twoj srkazm to ta wielka wiedza? Dobra, dajmy sobie spokój z docinkami. Pompa w TDSie to zwykla pompa rotacyjna, niewiele sie rozni od tych sterowanych linka. Zadne czujniki nie sa wymagane, poniewaz tam wszystko w zasadzie odbywa sie mechanicznie (dawke wstepna ustawiasz mechanicznie, kat wtrysku tez, a wiecej, oprocz zaworku do gaszenia nie jest potrzebne), czujniki sa tylko po to, aby silnik pracowal lepiej, mial lepsze osiagi, mniej palil itp. Ale do zwyklego pyrkania nie sa potrzebne. -- Karolek |
|