samsung SSD830 vs. Crucial SSD M4

Data: 2011-12-20 15:05:15
Autor: Waldemar
samsung SSD830 vs. Crucial SSD M4
Witam!

Chce kupić Samsunga SSD 830 256 MB, jednak niema go w chwilowo w  hurtowni, jest za to Crucial M4. Czy różnica jest zauważalna gołym okiem? Znam wyniki benchmarków ale chodzi mi o fizyczne odczucia. Start systemu, otwieranie dużej ilości wiadomości w Windows Live mail itp.

Data: 2011-12-20 15:16:15
Autor: Rafal
Waldemar wrote:

[...]

podobno na Samsungu 830 start systemu jest krótszy...
Jakis czas temu miałem podobny dylemat - wybrałem Samsunga 830
Ale jak kupisz Crucial M4 to chyba  nie będziesz żałował.

Data: 2011-12-21 22:43:53
Autor: Michal
W dniu 2011-12-20 15:16, Rafal pisze:
Waldemar wrote:

[...]

Idą łeb w łeb - Crucial M4 ma trochę lepsze parametry na plikach 4k, Samsung transfer liniowy. Co dziwne testy wskazują na szybszy start systemu na Samsungu 830. Oba mają swoje wady i zalety:

1. Crucial M4 - sprawdzona, pewna konstrukcja - muszę to przyznać choć mam uczulenie na chipsety Marvela. Bardzo dobra wydajność, w odczycie, słabszy zapis. Typowy dysk "rozruchowy" na system jako dodatek do dysku/ów magnetycznych jako składnicy danych. Sprawdza się zwłaszcza
w niedrogim wariancie 64GB jako dysk startowy przy konfiguracji tak jak np: u mnie, gdy jako magazyn danych i do szybkiego transferu liniowego
przy obróbce dużej ilości danych (video itp) działa macierz 3x Samsung
HD103SJ 1 TB w RAID0.
Z zalet Cruciala M4 przy takich pojemnościach należy dodać stosunkowo
niewielką stratę wydajności przy przechodzeniu do mniejszych pojemności - nawet niedroga wersja 64GB ładnie daje radę. Na plus M4 działa też
dobra wydajność na płytach bez SATA3, a tylko SATA2 - te dyski nastawione są na odczyt małych plików, a nie śrubowanie transferów liniowych. Na minus - w M4 Crucial skupił się na zapisie, w rezultacie wydajność odczytu jest gorsza niż na poprzedniku RealSSD C300.

2. Samsung 830 - na plus lepsze transfery liniowe, podobno trochę krótszy czas startu systemu (zależy od testu) ale to raczej w wersjach o wyższej pojemności - na co nie zwraca się czasem uwagi, testowane są
zazwyczaj wersje 256 i 512 GB, a w 830 wydajność dość mocno spada przy mniejszych pojemnościach i przy podpięciu do kontrolera SATA2.
Na plus 830 - dużo lepsza zawartość zestawu - warto brać zwłaszcza wersję laptopową - pomimo że kabel to tylko USB 2.0 (błąd jak diabli
przy SSD, ale nie wiadomo kiedy się przyda - sanki i kable kabel SATA/zasilający z wersji desktop można sobie darować. Duży plus to pełna wersja Norton Ghosta 15 oraz oprogramowania narzędziowego Samsunga którym można np: regulować sobie ilość sektorów rezerwowych bez sztuczek skutkujących utratą gwarancji. Dodatkowo to nowa konstrukcja - jest szansa że będzie rosła wydajność na nowych wersjach firmware, tak jak w Crucialu M4 będącym na rynku już prawie rok. Samsung znany jest z przyjaznej dla użytkownika polityki wypuszczania firmware dla swoich urządzeń, a po sprzedaży działu dysków mechanicznych Seagate będzie mu szczególnie zależało na dobrej renomie
swoich autorskich SSD.
Jakoś bardziej przekonuje mnie też serwis Samsunga w PL - Cucial generalnie olewa nasz kraj i miałem lekkie obawy przed kupowaniem
tak jednak mało sprawdzonej technologii jak SSD w Euro RTV Agd - lokalne sklepy komputerowe często nie mają Cruciala w ofercie, a z reklamacją ze sklepu sieciowego nie chciałbym się bawić.

No i Samsung 830 jest ładniejszy - fajnie to wygląda zwłaszcza jak ma się malowaną na czarno wewnątrz obudowę, taki sam zasilacz itp ;)

--
/MB

Data: 2011-12-23 10:27:55
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Wed, 21 Dec 2011 22:43:53 +0100, Michal napisał(a):

Idą łeb w łeb - Crucial M4 ma trochę lepsze parametry na plikach 4k, Samsung transfer liniowy. Co dziwne testy wskazują na szybszy start systemu na Samsungu 830. Oba mają swoje wady i zalety:

A jak sie do tych dyskow maja Vertexy? Planowalem sobie od kilku m-cy, ze w
grudniu pod choinke nabede sobie Vertexa. Teraz to chyba musze zweryfikowac
:)

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2011-12-23 11:39:26
Autor: Rafal

"R.e.m.e.K" wrote:

> [...]

A jak sie do tych dyskow maja Vertexy? Planowalem sobie od kilku m-cy, ze w
grudniu pod choinke nabede sobie Vertexa.

zapomnij :)
w ogóle to omijaj z daleka wszystkie SSD oparte na kontrolerze Sandforce SF22xx

Data: 2011-12-23 12:47:38
Autor: MC
Użytkownik "Rafal" <bezspamu@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:4EF45A5E.57F20C1ENOSPAM.gazeta.pl...

> [...]

zapomnij :)
w ogóle to omijaj z daleka wszystkie SSD oparte na kontrolerze Sandforce SF22xx

Mają brzydkie obudowy?

samsung SSD830 vs. Crucial SSD M4