s±siad nie chce założyć rynny, woda zalewa wjazd

Data: 2010-03-08 14:45:16
Autor: Michał
s±siad nie chce założyć rynny, woda zalewa wjazd
Witam,
próbowałem szperać w sieci, znalazłem informacje ad. ogrodzeń - równego podziału kosztów itp, ale nie mogę doczytać jak mam argumentować s±siadowi, że brak rynny na budynku który jest w granicy i dach ma spad w moj± stronę, powoduje zalewanie wjazdu na moj± działkę do tego stopnia, że po deszczu trzeba czekać parę dni żeby wjechać...
S± jakie¶ przepisy które nakazuj± że budynek musi mieć rynnę, oczywi¶cie poza zdrowym rozs±dkiem... na co mogę się powoływać oczywi¶cie jak normalne argumenty nie przemówi±... ?
pozdrawiam
michal

Data: 2010-03-08 14:52:36
Autor: krzysiek82
Michał pisze:
[...]

ja budowałem garaż w granicy spad chciałem mieć w stronę s±siada to się na to nie zgodzili, musiałem więc zrobić spad w swoj± stronę.

--
krzysiek82

Data: 2010-03-08 15:04:30
Autor: Michał
s±siad nie chce założyć rynny, woda zalewa wjazd
ja budowałem garaż w granicy spad chciałem mieć w stronę s±siada to się na to nie zgodzili, musiałem więc zrobić spad w swoj± stronę.

ja nie mam za dużo do gadania, bo ta obora czy jak to nazwać jest starsza ode mnie:) kupiłem działkę jak już to wszystko stało, a wojen z s±siadami wolałbym unikn±ć:)
pozdrawiam
michał

Data: 2010-03-08 10:28:33
Autor: witek
Michał wrote:
[...]

to zamontuj rynne.

Data: 2010-03-08 14:56:35
Autor: Herald

http://forumprawne.org/prawo-nieruchomosci-lokalowe-budowlane/60821-prawo-budowlane-z-przed-1980-terazniejszosc.html

Data: 2010-03-08 15:07:20
Autor: Michał
s±siad nie chce założyć rynny, woda zalewa wjazd
http://forumprawne.org/prawo-nieruchomosci-lokalowe-budowlane/60821-prawo-budowlane-z-przed-1980-terazniejszosc.html

Dzięki, ale u mnie się nic nie dzieje, tzn. taki stan jest od zawsze, a tu widzę, że ze wzlędu na jak±¶ zmianę w obecnym czasie problem sie pojawił.
Pozdrawiam
michal

Data: 2010-03-08 19:16:42
Autor: MadMan
s±siad nie chce założyć rynny, woda zalewa wjazd
Dnia Mon, 8 Mar 2010 14:45:16 +0100, Michał napisał(a):

na co mogę się powoływać oczywi¶cie jak normalne argumenty nie przemówi±... ?

Zaproponuj mu sfinansowanie rynny :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-08 19:31:42
Autor: Michał
s±siad nie chce założyć rynny, woda zalewa wjazd

Zaproponuj mu sfinansowanie rynny :)

Aż tak ugodowy to nie jestem:) chociażby dla zasady:) no ale czas pokaże,
pozdrawiam
Michał

Data: 2010-03-08 21:42:47
Autor: Andrzej Lawa
Michał pisze:
[...]

Hmm... Odprowadzanie wody opadowej na działkę s±siada :D

S± jakie¶ przepisy które nakazuj± że budynek musi mieć rynnę, oczywi¶cie poza zdrowym rozs±dkiem... na co mogę się powoływać oczywi¶cie jak normalne argumenty nie przemówi±... ?

Rynnę - nie. Ale nie może wody deszczowej odprowadzać na cudz± działkę.

Data: 2010-03-09 23:08:14
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 8 Mar 2010, Michał wrote:

powoduje zalewanie wjazdu na moj± działkę do tego stopnia, że po deszczu
trzeba czekać parę dni żeby wjechać...
S± jakie¶ przepisy

  Powiniene¶ chyba poszukać hasła "immisja".

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-03-10 11:21:16
Autor: Michał
[...]

Tak - to chyba to:)
Dzięki,
pozdrawiam
Michał

s±siad nie chce założyć rynny, woda zalewa wjazd