sąsiad ze znajomościami i jego niel egalna budowa (trochę długawe)

Data: 2009-07-01 10:46:19
Autor: MareK
sąsiad ze znajomościami i jego niel egalna budowa (trochę długawe)
Witam
Mój problem wygląda następująco:
Gość wybudował sobie dom mieszkalny tuż przy mojej działce, niezgodnie z prawem (działka z przeznaczeniem na dział. handlowo-usługową typu kiosk, budynek w odległości od granic działki - 1 m ściana z oknami, 90 cm ściana bez okien). Załatwił sobie na to jakieś papiery dzięki znajomościom z lokalnymi kacykami - ówczesnym wójtem i inspektorem budowlanym urzędu gminy. Jako, że gość słynie w okolicy z chamstwa (skłócony ze wszystkim obecnymi sąsiadami - wzywa policję nawet za rozpalenie grilla na sąsiedzkiej posesji) to postanowiłem zrobić z nim porządek. W urzędzie gminy odmówiono mi wglądu do akt motywując, że nie jestem stroną w sporze. Sprawę skierowałem do urzędu marszałkowskiego i po wznowieniu postępowania, 24.04.2009 uchylono wszystkie decyzje wójta (rażące naruszenie prawa). Obecnie jest już inny wójt ale inspektor budowlany pozostał niezmieniony (obecnie radny powiatowy z dużymi znajomościami w inspektoracie nadzoru budowlanego). On sam robił projekt tego spornego domu ale oczywiście podpis pod dokumentem złożył inny jego kolega. Teraz wraz z inwestorem (inwestor prowadzi od lat zakład budowlany więc wiedział doskonale, że nie zostały zachowane odległości od granic) "odkręcają sprawę" jeżdżąc 2-3 razy w tygodniu do znajomków z inspekcji budowlanej. Oczywiście wnieśli odwołanie od decyzji marszałka ale zastanawia mnie, że do dnia dzisiejszego sprawa ucichła (żadnego rozstrzygnięcia). Napisałem do inspektoratu budowlanego 3 tygodnie temu z prośbą o interwencję bowiem pomimo uchylenia pozwoleń nadal na budowie trwają prace wykończeniowe (czy nie powinny zostać wstrzymane do czasu ostatecznego wyjaśnienia sprawy?). Odpowiedzi zero - za to budujący się gość zaczął odgrażać się mojej matce. Jego żona na osobności ostrzegła moją matkę, że nie wiemy, z kim zaczynamy i zniszczą nas - sprawa została zgłoszona na policję, która zgłoszenie przyjęła i na tym się skończyło (brak świadków).
Co robić dalej i do kogo się udać? Czy jest w Polsce jakieś prawo stojące ponad gminnymi i powiatowymi oszołomami, które skutecznie zajmie się ich lewymi interesikami i układzikami towarzyskimi?
Marek

Data: 2009-07-01 11:02:39
Autor: Filip Ozimek
MareK pisze:

Co robić dalej i do kogo się udać? Czy jest w Polsce jakieś prawo stojące ponad gminnymi i powiatowymi oszołomami, które skutecznie zajmie się ich lewymi interesikami i układzikami towarzyskimi?

Do lokalnej gazety - jedyna możliwość. Chyba, że także jest skorumpowana.

--
Filip.

Data: 2009-07-01 11:51:49
Autor: rezist.com
sąsiad ze znajomościami i jego nielegalna budowa (trochę długawe)
Co robić dalej i do kogo się udać?

A nazwiskami rzucic nie laska? Po kolei, wszystkimi.
Skoro piszesz prawde to nie masz sie przeciez czego obawiac,
a Google ladnie wszystko zaindeksuje.

--
tomek nowak
http://rezist.com

Data: 2009-07-01 13:01:50
Autor: Dawid
[...]

A ja bym na twoim miejscu uważał jesli koles ma duzo znajomosci to moze cie w rzeczyistosci zniszyc podłożyć jakąś swinie i udupić na maxa. W polsce jest wszytko realne do wykonania. A jak ma koles do czynienia z jakaś mafią to tym bardziej bym sie wycofał :)  Skoro udało mu sie uciszyć sprawe w urzedach to oznacza ze koles jest wpływowy.

Data: 2009-07-01 15:32:25
Autor: gasper
Użytkownik "MareK" <marbre@vp.pl> napisał w wiadomości news:h2f7tn$2ap$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

pozwolenia na budowe wydaje starostwo powiatowe...

Data: 2009-07-01 19:52:38
Autor: BETON

Użytkownik "gasper" <ni@ma.pl> napisał w wiadomości news:h2fohg$d4e$1inews.gazeta.pl...
[...]

zawsze mozna nieoficjalnie

http://www.se.pl/media/pics/2009/05/12/samochod_460x370.jpg

Data: 2009-07-01 21:23:21
Autor: dwr
sąsiad ze znajomościami i jego nielegalna budowa (trochę długawe)
MareK pisze:
Witam
[...]

Uderzaj do CBA. Lubują się w tematach gruntów, budynków.
Jak trafisz na mądrego urzędnika to wysłucha.
We Wrocku zadziałało...

Data: 2009-07-01 23:02:31
Autor: pawelj
sąsiad ze znajomościami i jego nielegalna budowa (trochę długawe)

ściana bez okien). Załatwił sobie na to jakieś papiery dzięki
znajomościom z lokalnymi kacykami -
Skąd wiesz, że ma takie znajomości ?
[...]
A jesteś?
[...]
Skąd to wiesz?
On sam robił projekt tego spornego domu ale oczywiście podpis pod dokumentem złożył inny jego kolega.
Skąd wiesz kto robił projekt i kto go podpisał ?
[...]
Skąd wiesz że to znajomi i że jeździ do niego w tej sprawie dwa trzy razy  w tygodniu ?
Co robić dalej i do kogo się udać?
Skoro zacząłeś jakąś wojnę to ją prowadź. Tylko nie opieraj swoich oskarżeń na domysłach. Bo tego że ktoś robił projekt ale go nie podpisał to nigdy na pewno nie będziesz wiedział. A ty w tym poście stwierdzasz to na_pewno.
Czyżby zawiść przez ciebie przemawiała? Czy może jakieś koleżeńskie lub sąsiedzkie porachunki ?

Czy jest w Polsce jakieś prawo stojące ponad gminnymi i powiatowymi oszołomami, które skutecznie zajmie się ich lewymi interesikami i układzikami towarzyskimi?
Nie ma.

Pozdrawiam

Ja również

--
PawełJ

Data: 2009-07-02 09:32:59
Autor: Orange :)
sąsiad ze znajomościami i jego nielegalna budowa (trochę długawe)
W artykule <h2gjfi$o3m$1@nemesis.news.neostrada.pl> pawelj napisal(a):

A jesteś?

CIACH! głupoty.
Typowa zagrywka z grup dysklusyjnych (i oczywiscie, jeszcze bardziej typowa dla pl.soc.prawo)
zamiast skupić sie na meritum tematu(zgłoszonym problemie)
 to ambicją dzielnego dyskutanta z pl.soc.prawo jest walnąc w zgłaszającego. Wciągnąc go w głupie tłumaczenia.
a co cię gościu (PAWELJ) obchodzi to, skąd On zna szczegóły sprawy.
Zna, bo sie interesuje.
Ty,pawelj,  jak chcesz sie odezwać, daj głos,ale  _merytorycznie_.
Z sensem, by cos dobrego z tego wynikło.
A nie jak papla w maglu.

I pozostali "dyskutanci", z pożal sie Boże łaski, również.

 Z mojego doświadczenia, na tej grupie niczego (z sensem) raczej sie nie dowiesz.
Idz z tym do prawnika. i zgłoszenie na Policje gróźb.
Na piśmie, z potwierdzeniem odbioru na kopii.  --
Pozdr. Zbig.Drwięga

Data: 2009-07-21 07:27:41
Autor: Marek
sąsiad ze znajomościami i jego nielegalna budowa (trochę długawe)
zgłoszenie na policji musisz miec na pismie
nie poddawaj sie =nawet gdybys  w koncu przegral musisz walczyc do konca bo widze ze sprawa jest powazna
tylko walka musi byc merytoryczna

 w polsce banda urzednicza jest potezna ale jest szansa  a jak odpuscisz to koniec .

zycze powodzenia i melduj jak sprawa sie toczy

marek

Data: 2009-07-21 14:17:13
Autor: Zbynek Ltd.
Marek napisał(a) :
 w polsce banda urzednicza jest potezna ale jest szansa  a jak odpuscisz to koniec .

W Polsce jest też potężna banda analfabetów robiących celowe błędy ortograficzne :-P
Hint - zdania zaczyna się dużą literą, nazwy krajów takoż.
itd. itp.

    Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-07-21 18:49:49
Autor: Orange :)
W artykule <h44bko$1no$1@inews.gazeta.pl> Zbynek Ltd. napisal(a):

W Polsce jest też potężna banda analfabetów robiących celowe błędy ortograficzne :-P
Hint - zdania zaczyna się dużą literą, nazwy krajów takoż.
itd. itp.

ciul ci do tego, jak pisze. Nauczycielem na lekcji bedąc,
 bedziesz strofował ZA konkretną PŁACĘ.
Hint: Na razie nikt ci tu za poprawianie innych nie płaci,
 wiec swoje rady schowaj se do konserwy ;)

--
Pozdr.

Data: 2009-07-22 07:43:15
Autor: Zbynek Ltd.
Orange :) napisał(a) :
Hint: Na razie nikt ci tu za poprawianie innych nie płaci,
 wiec swoje rady schowaj se do konserwy ;)

Panu uczniowi z gimnazjum już dziękujemy.

    Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-07-22 23:21:28
Autor: Green
W artykule <h468u1$7pf$1@inews.gazeta.pl> Zbynek Ltd. napisal(a):

Panu uczniowi z gimnazjum już dziękujemy.
na forum jestes gosciu JEDYNAKIEM.
Hint: wypowiadasz sie JEDYNIE w swoim, i tylko swoim imieniu.
A więc, poprawiaczu błędów, do .... sobie wsadz to swoje mnogie:"dziekujemy".

--
Pozdr. / też Zbynek ;) , (ale na słomę uczulony) /

Data: 2009-07-23 09:35:08
Autor: Baloo
sąsiad ze znajomościami i jego nielegalna budo wa (trochę długawe)
"Green" <*cotrzebausun*zdrw@gazeta.pl> napisał

A więc, poprawiaczu błędów, do .... sobie wsadz to swoje mnogie:"dziekujemy".

Jak najbardziej może być mnogie, bo przyłączam się z apelem do twojego przedpiścy.

/ też Zbynek ;) , (ale na słomę uczulony) /

Dziwne, bo cały czas Ci z butów wystaje :/

Data: 2009-07-23 08:40:10
Autor: MareK
Marek pisze:
zycze powodzenia i melduj jak sprawa sie toczy

Witam
Dzięki za wszystkie RZECZOWE sugestie. Odwołanie sąsiada zostało oddalone a decyzje uchylające bezprawne działania wójta utrzymane w mocy. Pismo dotarło do mnie dzień po napisaniu posta na grupę - na sąsiedzie za dużego wrażenia ono nie zrobiło bo buduje dalej (właśnie przygotowuje się do przeprowadzki). Powiatowy inspektorat nadzoru budowlanego nie raczył odpowiedzieć na moje 2 kolejne pisma z pytaniem, kiedy się tym zajmą (kiedy sprawa się toczyła mówili, że nie mogą działać dopóki nie zostanie wyjaśniona - kiedy już wyjaśniono nie po ich myśli korespondencja się urwała). Przygotowałem całą posiadaną przeze mnie dokumentację i wysłałam to do CBA z prośbą o zajęcie się sprawą. Pożyjemy - zobaczymy, co się z tego urodzi...
Pozdrawiam
MareK

BTW
Panom trollom, mówiącym o zawiści i zazdrości życzę identycznego sąsiedztwa - bo nic tak nie nauczy jak samodzielnie zdobyte doświadczenie.

sąsiad ze znajomościami i jego niel egalna budowa (trochę długawe)