sata password

Data: 2013-01-16 09:09:47
Autor: chwdp
sata password
pytanie od drugiej strony. nie jak odblokowac.
pytanie jak zalozyc?

w googlu miliardy postow z lamentami jak odhaslowac dysk a mnie interesuje jak sie to haselko wlacza.

i w ogole jak to dziala i po co. :>

podobno czasem samo sie zaklada i sa jaja ?

Data: 2013-01-17 16:29:03
Autor: chwdp
sata password
W dniu 2013-01-16 09:09, chwdp pisze:
[...]

nikt nic nie wie? :(

Data: 2013-01-17 19:52:26
Autor: m4rkiz
sata password
"chwdp" <hvhv@igbjo.yfd> wrote in message news:kd95c0$jvg$1node1.news.atman.pl...
[...]

wchodzisz w bios i wlaczasz, tyle

i w ogole jak to dziala i po co. :>

tak ze dysk nie gada z niczym dopoki nie dostanie hasla

podobno czasem samo sie zaklada i sa jaja ?

mi sie nie zalozylo...

nikt nic nie wie? :(

problemem moze byc nieprawidlowa implementacja tego w biosie,
lub (chyba rzadsze) w dysku, w skrajnych przypadkach doprowadza
to do tego ze na skutek jakiegos bledu mimo podania poprawnego
hasla dysk pozostaje zablokowany

w zaleznosci od producenta dysku zdjecie hasla bez podania poprzedniego
(w taki sposob jak dostawal to wczesniej) moze byc niemozliwe
(prawdopodobnie wiekszosc dyskow) lub wymusza uzycie specjalistcznego
programu i wymazuje wszystkie dane z dysku

generalnie nie interesowalem sie tematem blizej bo skoro dane zostaja
na talerzach niezmienione, niezaleznie od tego jakie haslo ustawisz
to sa 'do odzyskania' jezeli ktos zechce wydac kilka-kilkanascie kppln
w stosownej firmie, jako zabezpieczenie zatem ew. do uzytku domowego
zeby zablokowac dostep dziecku, w innych wypadkach radzilbym stosowac
szyfrowanie - bitlocker, truecrypt itd.

Data: 2013-01-17 21:04:52
Autor: chwdp
sata password
wchodzisz w bios i wlaczasz, tyle

mam teraz w domu 4 kompy, a odkad sata jest powszechna to bylo ich z 10. w zyciu w zadnym biosie nie widzialem opcji do hasla sata. gdzie tego szukac wiec?

Data: 2013-01-17 20:15:49
Autor: m4rkiz
sata password
"chwdp" <hvhv@igbjo.yfd> wrote in message news:kd9lh5$ejm$1node2.news.atman.pl...
wchodzisz w bios i wlaczasz, tyle
mam teraz w domu 4 kompy, a odkad sata jest powszechna to bylo ich z 10. w zyciu w zadnym biosie nie widzialem opcji do hasla sata. gdzie tego szukac wiec?

zazwyczaj w okolicach security, hdd password

obrazki:
http://www.howtogeek.com/forum/topic/forgotten-hdd-password-on-my-samsung-netbook/page/2

Data: 2013-01-17 21:41:23
Autor: chwdp
sata password
W dniu 2013-01-17 21:15, m4rkiz pisze:
[...]

nie mam w zadnym z kompow opcji dot hasla hdd. dziwne.

Data: 2013-01-18 08:40:22
Autor: Mirek Ptak
sata password
Dnia 2013-01-17 21:41,  *chwdp* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Ja widziałem w kilku laptopach - jest chyba we wszystkich Dellach Lattitude

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2013-01-18 10:53:18
Autor: chwdp
sata password
nie mam w zadnym z kompow opcji dot hasla hdd. dziwne.

Ja widziałem w kilku laptopach - jest chyba we wszystkich Dellach Lattitude

skoro ta funkcjonalnosc jest w kazdym dysku sata to myslalem ze sa jakies programy w ktorych mozna sobie haslo zalozyc. podejrzana sprawa ogolnie jak dla mnie.

Data: 2013-01-18 12:37:39
Autor: m4rkiz
sata password
"chwdp" <hvhv@igbjo.yfd> wrote in message news:kdb62g$qom$1node2.news.atman.pl...
[...]

owszem, ale jezeli bios nie obsluguje to jak je zdejmiesz bez bootowania
z dodatkowego nosnika?

Data: 2013-01-18 13:02:27
Autor: Tomasz Jasiński
sata password
Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 18 Jan 2013 10:53:18 +0100  doszła do mnie wiadomość  <kdb62g$qom$1@node2.news.atman.pl>  od chwdp <hvhv@igbjo.yfd>  :
[...]

Victoria/MHDD/smartctl i sporo innych, jak masz stare dyski do
zepsucia to się pobaw, na dyskach "roboczych" nie radzę.
--
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=NF-R-McfN1Q#t=80s

Data: 2013-01-18 18:05:10
Autor: Irokez
sata password
Użytkownik "chwdp" <hvhv@igbjo.yfd> napisał w wiadomości news:kdb62g$qom$1node2.news.atman.pl...
[...]

W każdym SATA czy chyba każdym ATA (no nie wiem jak w tych staruszkach po 200MB było).
Funkcjonalność to nie wszystko, musi to umożliwić BIOS komputera.
Laptopy mają standardowo taką funkcję - wiadomo, mobilny i można zajumać.
Stacjonarki to raczej siakieś DELL, HP biurowe mają taką opcję.
Zwykłe PC'ty "składaki" na 99% nie, bo po co.

Założyć teraz hasło - jasne, założysz za pomocą MHDD ale co potem? Będziesz odpalał MHDD z dyskietki aby je wyłaczyć? Bo PC po prostu nie odpali dysku i system stanie na czarnym ekranie.

Więc jak chcesz mieć taką funkcjonalność w stacjonarnym PC musisz szukać MOBO która to obsługuje.

--
Irokez

sata password