schemat/budowa przys這ny

Data: 2011-06-10 14:11:51
Autor: kajus44
schemat/budowa przys這ny
Witam.

Szukam, szukam, i nie mog znale潭 jakiego dobrego rysunku, schematu,
nawet zdj璚ia budowy przys這ny. Wiem, 瞠 sk豉da si z kilku (podobno im
wi璚ej tym lepiej) "listk闚", ale wi瘯szos rzeczy kt鏎e znalaz貫m to albo
rysunki wielko軼i okien, albo tylko schematy idei dzia豉nia takiego
"ruchomego" otworu. Takie zdj璚ia jak te: http://www.digital-photography.pl/pl/_module_artykuly/P1Ekspozycja/przyslona.jpg

czy te:

http://www.czarnobialykwadrat.pl/blog/flexaret/flexaret-iris.JPG

To za ma這, na ich podstawie nie zbuduj przes這ny.

Mo瞠 kto ma jakie rysunki techniczne? Lepsze schematy do DIY? B璠e
budowa przes這n wi瘰za ni te do aparatu, dlatego nie odwod嬈ie mnie od
tego pomys逝.

Pozdrawiam

Irek.

Data: 2011-06-10 06:28:06
Autor: Zygmunt Dariusz
schemat/budowa przys這ny
On Jun 10, 8:11am, kajus44 <kaju...@interia.pl> wrote:
[...]

Jest tego od cholery w sieci.
Ponizszy adres linka trzeba skleic.

http://www.google.com/search?q=aperture+iris&hl=en&biw=1257&bih=619&prmd=ivns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=3hryTdndM-Wn0AHO0bi9Cw&sqi=2&ved=0CDcQsAQ

-- -- -- --
Ziggy Photo - Professional photographer
http://www.ziggyphotoonline.com/

Data: 2011-06-10 23:10:38
Autor: kajus44
schemat/budowa przys這ny
Dnia Fri, 10 Jun 2011 06:28:06 -0700 (PDT), Zygmunt Dariusz napisa(a):

[...]

No tak, jak si wie co to "aperture Iris" ;) Ale to w豉郾ie takich detali
potrzebowa貫m, dzi瘯uj!
W sumie akcj uwa瘸m za zako鎍zon.

Data: 2011-06-10 23:38:14
Autor: JA
schemat/budowa przysony
On 2011-06-10 23:10:38 +0200, kajus44 <kajus44@interia.pl> said:

W sumie akcj uwa瘸m za zako鎍zon.

Nie jestem przekonany - w 鈍ietle tego okna.
Potrzebujesz ca貫go mechanizmu, nie tylko wygl康u listk闚, tak瞠 krzywki zamykaj帷e itd.
--
200 ISO ma same zalety. Ziarno jak 400 czu這嗆 jak 100.
Nie odpowiadam na tre軼i nad cytatem.

Data: 2011-06-10 14:15:30
Autor: John Smith
schemat/budowa przys這ny
kajus44 napisa(a):
[...]

We sobie kup Heliosa i rozbierz.

--
Mirek

Data: 2011-06-10 14:18:27
Autor: kajus44
schemat/budowa przys這ny
Dnia Fri, 10 Jun 2011 14:15:30 +0200, John Smith napisa(a):

[...]

My郵a貫m o jakim starym apoaracie, mo瞠 to nie taki z造 pomys. A potem
cze軼i skseruj w powi瘯szeniu ;)

Je郵i nie b璠 mia wyj軼ia to tym si sko鎍zy, ale po cichu licz, 瞠 kto
ma jednak co "szybszego"

ps.
Tu si odpisuje w czasie rzeczywistym?! Jestem pod wra瞠niem :)

Data: 2011-06-10 06:35:10
Autor: Zygmunt Dariusz
schemat/budowa przys這ny
On Jun 10, 8:18am, kajus44 <kaju...@interia.pl> wrote:
Dnia Fri, 10 Jun 2011 14:15:30 +0200, John Smith napisa (a):

> kajus44 napisa (a):

> We sobie kup Heliosa i rozbierz.

My la em o jakim starym apoaracie, mo e to nie taki z y pomys . A potem
cze ci skseruj w powi kszeniu ;)

Je li nie b d mia wyj cia to tym si sko czy, ale po cichu licz , e kto
ma jednak co "szybszego"

ps.
Tu si odpisuje w czasie rzeczywistym?! Jestem pod wra eniem :)

Szkoda czasu na wykonanie samemu.
Czasem mozna kupic dosc tanio nowe
http://www.edmundoptics.com/onlinecatalog/displayproduct.cfm?productid=1373

lub uzywane.
Ja mam przeslone jakas firmowa o wielkosci oteoru, jakies 3 i pol albo
4 cale (nie mam czasu teraz sprawdzic).
Moge sie jej pozbyc, bo juz mi nie =otrzebna.

-- -- -- --

Data: 2011-06-10 22:58:31
Autor: kajus44
schemat/budowa przys這ny
Dnia Fri, 10 Jun 2011 06:35:10 -0700 (PDT), Zygmunt Dariusz napisa(a):

[...]
budowa przes這n wi瘰z ni te do aparatu, dlatego nie odwod嬈ie mnie od
tego pomys逝.
We sobie kup Heliosa i rozbierz.
My郵a逮m o jakim starym aparacie, mo瞠 to nie taki z造 pomys . A potem
cz窷ci skseruj w powi瘯szeniu ;)
[...]

Dzi瘯i, ale ja chc mie troch wi瘯sz, w sumie du穎 wi瘯sz, Jezu,
wielgachn! To ma do zamykania okna by, taka futurystyczna wizja mni
ogarn窸a. Dlatego wol rysunki kt鏎e da si wydrukowa wielkie i po pr鏏ie
z kartonowymi cz窷ciami zrobi przes這n docelow.

Data: 2011-06-10 23:36:10
Autor: JA
schemat/budowa przysony
On 2011-06-10 22:58:31 +0200, kajus44 <kajus44@interia.pl> said:

[...]

Kupi byle howno, rozebra, odrysowa, powi瘯szy. Proponuj jaki stary obiektyw, bo one mia造 du穎 listk闚.
Pomys fajny, ale nie zamkniesz okna w ten spos鏏. Ma豉 dziurka zwwsze zostanie.

Data: 2011-06-11 00:14:54
Autor: Andrzej Zbierzchowski
schemat/budowa przysony
On 2011-06-10 22:58:31 +0200, kajus44 <kajus44@interia.pl> said:

Dziki, ale ja chc mie troch wiksz, w sumie du髒o wiksz, Jezu,
wielgachn! To ma do zamykania okna by, taka futurystyczna wizja mni
ogarna. Dlatego wol rysunki kt籀re da si wydrukowa wielkie i po
pr籀bie
z kartonowymi czciami zrobi przeson docelow.

Kupi byle howno, rozebra, odrysowa, powikszy. Proponuj jaki stary
obiektyw, bo one miay du髒o listk籀w.

No to zdecydowanie Tair 3S 300/4,5. Duuuuuuu髒o listk籀w...
--
Strze髒cie si kwasu faryzeuszy. Nie ma bowiem nic ukrytego, co by nie wyszo na jaw, ani nic tajemnego, co by si nie stao wiadome. Dlatego wszystko, co powiedzielicie w mroku, w wietle bdzie syszane, a cocie w izbie szeptali do ucha, gosi bd na dachach (k 12,1-3).

Data: 2011-06-10 14:40:51
Autor: John Smith
schemat/budowa przys這ny
kajus44 napisa(a):
ps.
Tu si odpisuje w czasie rzeczywistym?! Jestem pod wra瞠niem :)

Zawsze kto dy簑ruje. ;-)

--
Mirek

Data: 2011-06-10 14:50:02
Autor: GR001
schemat/budowa przys這ny
[...]

poszukaj sobie schematu migawki centralnej Copal 0, lub Copal 1
popatrz jak zbudowane s listki,
cz瘰to daje si znale軼 pliki CADa z rozrysowanym listkiem,
Jak popatrzysz jak to dzia豉 to bedziesz mia p造nn przes這n.
pozdr.
gr

Data: 2011-06-10 15:17:12
Autor: kajus44
schemat/budowa przys這ny
Dnia Fri, 10 Jun 2011 14:50:02 +0200, GR001 napisa(a):

[...]

"Migawka centralna" bardziej popularna od nazwy "irysowa", my郵, 瞠 teraz
b璠zie 豉twiej.
Dzi瘯i, bior si za szukanie :)
Aczkolwiek pro軸a do innych dalej aktualna, mo瞠 uda si bez wywa瘸nia
otwartych drzwi.

Data: 2011-06-10 08:37:57
Autor: dagon0@vp.pl
schemat/budowa przys這ny
On 10 Cze, 15:17, kajus44 <kaju...@interia.pl> wrote:

> gr

"Migawka centralna" bardziej popularna od nazwy "irysowa", my l , e teraz
b dzie atwiej.

Migawka jest centralna , a przys這na irysowa.
Pozdro Marcin

Data: 2011-06-10 23:07:51
Autor: kajus44
schemat/budowa przys這ny
Dnia Fri, 10 Jun 2011 08:37:57 -0700 (PDT), dagon0@vp.pl napisa(a):

[...]

Dzi瘯uj, teraz si lepiej szuka.

Data: 2011-06-10 15:37:42
Autor: Henry(k)
schemat/budowa przys這ny
Dnia Fri, 10 Jun 2011 14:11:51 +0200, kajus44 napisa(a):

To za ma這, na ich podstawie nie zbuduj przes這ny.

Mo瞠 kto ma jakie rysunki techniczne? Lepsze schematy do DIY? B璠e
budowa przes這n wi瘰za ni te do aparatu, dlatego nie odwod嬈ie mnie od
tego pomys逝.

Wrzu sobie zapytanie w google patents to dostaniesz z rysunkami
technicznymi. Na przyk豉d 6161966 albo 5809357.

Pozdrawiam,
                  Henry

Data: 2011-06-10 23:13:16
Autor: kajus44
schemat/budowa przys這ny
Dnia Fri, 10 Jun 2011 15:37:42 +0200, Henry(k) napisa(a):

5809357

No, tak, wystarczy wiedzie czego si szuka :P
Przy okazji dowiedzia貫m si o google patents. Dzi瘯uj!

Data: 2011-06-10 20:58:28
Autor: Marek Dyjor
schemat/budowa przys這ny
kajus44 wrote:
[...]

je郵i potrzebuejsz du膨 przes這ne to sie rozgl康nij w jakiej firmie od wentylacji za przepsutnic typu iris.

s nawet o 鈔ednicy 300mm :)

Data: 2011-06-10 23:16:20
Autor: kajus44
schemat/budowa przys這ny
Dnia Fri, 10 Jun 2011 20:58:28 +0200, Marek Dyjor napisa(a):

kajus44 wrote:
[...]

Dobre! Troch ma貫 ale dobre!. Na wz鏎 zbli穎ny do tego co chc zrobi.
Mamy firm wsp馧pracuj帷 z nami, to w poniedzi掖ek ich popytam. Na tej
grupie to prawie jak na chumorze, a nie tylko foto i foto ;)

Data: 2011-06-11 09:31:46
Autor: Marek Dyjor
schemat/budowa przys這ny

kajus44 wrote:
[...]

dok陰dnie

http://www.venture.pl/produkt,434,IRIS,pl.htm

nawet 800 mm   tylko cena troszk zabija  :)   pewnei m鏬豚ym ja sci庵na z 15 % opustem :)

Data: 2011-06-11 10:44:05
Autor: JA
schemat/budowa przysony
On 2011-06-11 09:31:46 +0200, "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> said:

http://www.venture.pl/produkt,434,IRIS,pl.htm

nawet 800 mm   tylko cena troszk zabija  :)   pewnei m鏬豚ym ja sci庵na z 15 % opustem :)

Jak przeczyta貫m o tym pomy郵e kolegi kajusa, to przypomnia mi si film SF Barbarella z BB w roli g堯wnej. Tam w statku kosmicznym by造 takie drzwi.
:)

Data: 2011-06-11 11:40:56
Autor: mrek
schemat/budowa przys這ny
On 2011-06-11 09:31:46 +0200, "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> said:

Jak przeczyta貫m o tym pomy郵e kolegi kajusa, to przypomnia mi si film
SF Barbarella z BB w roli g堯wnej. Tam w statku kosmicznym by造 takie
drzwi.
:)
To by豉 Jane Fonda
ale zgadzam si z Markiem ":)"