schemat/budowa przys³ony

Data: 2011-06-10 20:58:28
Autor: Marek Dyjor
schemat/budowa przys³ony
kajus44 wrote:
Witam.

Szukam, szukam, i nie mogê znale¼æ jakiego¶ dobrego rysunku, schematu,
nawet zdjêcia budowy przys³ony. Wiem, ¿e sk³ada siê z kilku (podobno
im wiêcej tym lepiej) "listków", ale wiêkszosæ rzeczy które znalaz³em
to albo rysunki wielko¶ci okien, albo tylko schematy idei dzia³ania
takiego "ruchomego" otworu.
Takie zdjêcia jak te:

http://www.digital-photography.pl/pl/_module_artykuly/P1Ekspozycja/przyslona.jpg

czy te:

http://www.czarnobialykwadrat.pl/blog/flexaret/flexaret-iris.JPG

To za ma³o, na ich podstawie nie zbudujê przes³ony.

Mo¿e kto¶ ma jakie¶ rysunki techniczne? Lepsze schematy do DIY? Bêde
budowa³ przes³onê wiêsza ni¿ te do aparatu, dlatego nie odwod¼cie
mnie od tego pomys³u.

je¶li potrzebuejsz du¿± przes³one to sie rozgl±dnij w jakiej¶ firmie od wentylacji za przepsutnic± typu iris.

s± nawet o ¶rednicy 300mm :)

Data: 2011-06-10 23:16:20
Autor: kajus44
schemat/budowa przys³ony
Dnia Fri, 10 Jun 2011 20:58:28 +0200, Marek Dyjor napisa³(a):

kajus44 wrote:
[...]

Dobre! Trochê ma³e ale dobre!. Na wzór zbli¿ony do tego co chcê zrobiæ.
Mamy firmê wspó³pracuj±c± z nami, to w poniedzi±³ek ich popytam. Na tej
grupie to prawie jak na chumorze, a nie tylko foto i foto ;)

Data: 2011-06-11 09:31:46
Autor: Marek Dyjor
schemat/budowa przys³ony

kajus44 wrote:
[...]

dok³±dnie

http://www.venture.pl/produkt,434,IRIS,pl.htm

nawet 800 mm   tylko cena troszkê zabija  :)   pewnei móg³bym ja sci±gnaæ z 15 % opustem :)

Data: 2011-06-11 10:44:05
Autor: JA
schemat/budowa przysłony
On 2011-06-11 09:31:46 +0200, "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> said:

http://www.venture.pl/produkt,434,IRIS,pl.htm

nawet 800 mm   tylko cena troszkê zabija  :)   pewnei móg³bym ja sci±gnaæ z 15 % opustem :)

Jak przeczyta³em o tym pomy¶le kolegi kajusa, to przypomnia³ mi siê film SF Barbarella z BB w roli g³ównej. Tam w statku kosmicznym by³y takie drzwi.
:)
--
200 ISO ma same zalety. Ziarno jak 400 czu³o¶æ jak 100.
Nie odpowiadam na tre¶ci nad cytatem.

Data: 2011-06-11 11:40:56
Autor: mrek
schemat/budowa przys³ony
On 2011-06-11 09:31:46 +0200, "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> said:

Jak przeczyta³em o tym pomy¶le kolegi kajusa, to przypomnia³ mi siê film
SF Barbarella z BB w roli g³ównej. Tam w statku kosmicznym by³y takie
drzwi.
:)
To by³a Jane Fonda
ale zgadzam siê z Markiem ":)"