schroniska w Tatrach i nie tylko

Data: 2009-09-27 12:28:41
Autor: Mirosław
schroniska w Tatrach i nie tylko
Witam,
Dostałem ostatnio książkę Tatry na weekend,
jest multum różnych tras różnego typu zaplanowane
typowo pod tytuł czyli krótka w pt do schroniska,
cała sobota i do schroniska a niedziela krótka na zejście.
Jak to wygląda w praktyce,tzn
Z Tatrami mam jako takie doświadczenie,
ale jeszcze nigdy nie byłem na takiej wyprawie aby nocować w gorach :),
w schronisku,zawsze schodziłem,czy pobyt w schronisku trzeba rezerwować wcześniej?
czy raczej znajdzie się jakiś kąt do spania?

Z góry dzięki za odp,bo trochę się na coś takiego napaliłem,,,

--
Mirosław R.

Data: 2009-09-27 14:12:36
Autor: Szymon R.
Dnia 2009-09-27 12:28, Mirosław napisal(a) te oto slowa:

[...]

W praktyce wygląda to tak, by być pewnym miejsca w pokoju na łóżku, należy koniecznie wcześniej je zarezerwować.
Tatrzańskie schroniska są w sezonie (czerwiec-wrzesień(-październik)) szczególnie oblegane.
Kąt może i się znajdzie, ale może to być zarówno podłoga na korytarzu jak i schody. Takich warunków często doświadcza się m. in. w Pięciu Stawach. I wtedy turyści śpią także nawet w łazienkach (!) i ogólnie wszędzie, gdzie się tylko da.

Szymon R.

Klub Górski Zdobywcy               http://zdobywcy.zywiec.pttk.pl
Bacówka na Krawcowym Wierchu       http://krawcow.pttk.pl
Noc Krawculi    http://krawcow.pttk.pl/nockrawculi/
GG: 2461026

Data: 2009-09-27 15:18:24
Autor: Mirosław
[...]

wow, no to faktycznie dosyć kiepsko,
dzięki za info,

--
Mirosław R.

Data: 2009-09-27 16:32:23
Autor: Doczu
W dniu 2009-09-27 15:18, Mirosław pisze:

wow, no to faktycznie dosyć kiepsko,
dzięki za info,

No i należy jeszcze pamiętac, ze np. w Murowańcu nie można liczyć na nocleg w sytuacji gdy brak miejsc w pokojach.
--
Pozdrawiam Doczu
Adres do korespondencji

Data: 2009-09-27 23:00:26
Autor: Kojot
Doczu pisze:
[...]

Właśnie. Byłem w Murowańcu 19. bm. i sprawa wyglądała tak, że dysponowano 30 miejscami noclegowymi, stąd kolejka od rana już i praktycznie kto ustawił się w niej przed samą 10.00 (od tej godziny wydają noclegi) odszedł z kwitkiem... Trochę kicha.

Data: 2009-09-28 22:26:13
Autor: Grzegorz Kapusta
Użytkownik "Doczu" <doczu@gazeta.pl> napisał:

No i należy jeszcze pamiętac, ze np. w Murowańcu nie można liczyć na nocleg w sytuacji gdy brak miejsc w pokojach.

Rzeczywiście jeśli przyjdę w piątek po pracy/zajęciach ok. 22-ej
(najczęściej tak właśnie przybywałem do tego schroniska) to
odeślą mnie z kwitkiem na dół? Porażka...

Pozdrawiam,
Grzegorz Kapusta

Data: 2009-10-06 05:48:06
Autor: Stefandora
schroniska w Tatrach i nie tylko
On 28 Wrz, 22:26, "Grzegorz Kapusta" <tra...@cashflow.com.pl_USUN_TO>
wrote:
Użytkownik "Doczu" <do...@gazeta.pl> napisał:

> [...]

(najczęściej tak właśnie przybywałem do tego schroniska) to
odeślą mnie z kwitkiem na dół? Porażka...

Nie wiem jak przy innych wejściach do Parku, ale w Kuźnicach jest
wywieszona info, że Murowaniec nie przyjmuje na glebę.

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-10-02 19:33:10
Autor: Kosu
Doczu wrote:
No i należy jeszcze pamiętac, ze np. w Murowańcu nie można liczyć na nocleg w sytuacji gdy brak miejsc w pokojach.

Trudno mi w to uwierzyć. Chyba że szefostwo regulaminu PTTK nie czytało ostatnio (choć z tego co pamiętam jakiś wisi).

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-10-02 21:39:34
Autor: Doczu
W dniu 2009-10-02 19:33, Kosu pisze:
Doczu wrote:
[...]

to polecam Ci wykonac do nich telefon, skoro trudno Ci w to uwierzyć.

--
Pozdrawiam Doczu
Adres do korespondencji

Data: 2009-10-03 08:16:38
Autor: any
schroniska w Tatrach i nie tylko
Kosu pisze:

Trudno mi w to uwierzyć.

LOL!!!

Chyba że szefostwo regulaminu PTTK nie czytało

Czytało, czytało - problem w tym, że regulaminy PTTK nie przystają do wymogów ochrony p.poż.

any

Data: 2009-10-03 10:20:05
Autor: Kosu
any wrote:
Czytało, czytało - problem w tym, że regulaminy PTTK nie przystają do wymogów ochrony p.poż.

Nie przystają, ale warunki w wielu schroniskach też nie. Gdyby Murowaniec odmówił wieczorem noclegu jakiemuś turyście i coś by mu się stało na szlaku, to można by schronisko pozwać. Tak samo jak za nieprzestrzeganie wymogów p.poż. Ale na noclegach mogą zarabiać na kary, więc nie wiem czemu tego nie robią ;]

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-10-03 12:36:26
Autor: Doczu
W dniu 2009-10-03 10:20, Kosu pisze:
any wrote:
[...]

pewnie cześciowo z wygody. Obsługa mam mniej roboty i mniej użerania się.
Ale równiez jestem zdziwiony, że w dzisiejszych czasach nikomu nie starcza determinacji by zarabiać. Zwłaszcza w takim miejscu jak Murowaniec.
Może by podstawić drabiny pod okna na korytarzach i okleić odpowiednio "Drogę ewakuacyjną" ? ;D

--
Pozdrawiam Doczu
Adres do korespondencji

Data: 2009-10-03 16:07:07
Autor: Krzysztof Halasa
Doczu <doczu@gazeta.pl> writes:

Może by podstawić drabiny pod okna na korytarzach i okleić odpowiednio
"Drogę ewakuacyjną" ? ;D

Napisane bylo (jeszcze niedawno) ze to Sanepid zabrania? Nie znam sie
ani na Sanepidzie ani na Strazy, wiec nie wiem jak sie to ma do innych
schronisk i dlaczego tam jest dobrze, ani czy np. Murowancowi zalezy
zeby nie bylo zezwolenia.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-10-03 13:13:00
Autor: any
Kosu pisze:

Nie przystają, ale warunki w wielu schroniskach też nie.

Ale czy jest to argument?

Murowaniec odmówił wieczorem noclegu jakiemuś turyście i coś by...

A gdyby udzielił mu noclegu i wskutek tego coś by mu się stało to co?

Rozróżnijmy - nikt nam nie każe chodzić w góry, mapy i przewodniki można kupić na każdym rogu, dodatkowo zasięgnąć informacji w TPN, TOPR i PTTK, zarówno w realu jak i on-line.
Podobno /sapiens/ oznacza myślący.
Więc obwinianie akurat załogi Murowańca, że nie zdążyłem przed zmrokiem i stłukłem sobie palucha ma tyle samo sensu, co obwinianie zarządcy autostrady za zbyt szybką jazdę.

to można by schronisko pozwać.

Prędzej rodziców za niedostatek /oleum/.

Tak samo jak za  nieprzestrzeganie wymogów p.poż.

Nie, nie tak samo, regulamin PTTK, który mówi o obowiązku udzielenia noclegu jest wewnętrznym regulaminem stowarzyszenia, klubu itepede.
Nie może być sprzeczny z ogólnie obowiązującym prawem.

Więc bardziej racjonalne byłoby skarżenie peteteku za wprowadzenie w błąd.

Ale na noclegach mogą zarabiać na kary,

ROTFL!!!
Serio to piszesz?!

więc nie wiem czemu tego nie robią ;]

Bo może konsekwencją niedostosowania obiektów do wymogów p.poż. jest brak zezwolenia na jego działalność?

any

Data: 2009-10-03 14:13:00
Autor: Piotr 'Kosu' Kosewski
any wrote:
Rozróżnijmy - nikt nam nie każe chodzić w góry, mapy i przewodniki można kupić na każdym rogu, dodatkowo zasięgnąć informacji w TPN, TOPR i PTTK, zarówno w realu jak i on-line.

Bycie schroniskiem PTTK też nie jest obowiązkowe. Jest za to bardzo przychodowe. Turysta woli schronisko PTTK niż inne, bo na podstawie regulaminu organizacji może liczyć na pewien poziom usługi. A w ostatnich latach doskonale widać jak szybko rozwija się wiele schronisk prywatnych, podczas gdy niektóre używające od lat loga PTTK się w rozwoju zatrzymały.

Jak widzę to nie jest już spór o spanie na zewnątrz tylko o obronę czci schroniska. Otóż ja nie mam nic przeciw temu miejscu, więc nie czuj się jakoś dotknięty jako zwolennik. Po prostu staram się bronić interesu turysty, który płaci za nocleg i przyjmuje na siebie obowiązek przestrzegania regulaminu, choć druga strona tego nie robi. W TPN nie działają prawa rynku, bo nie ma wyboru.

ROTFL!!!
Serio to piszesz?!

Mnóstwo biznesów opiera się o łamanie przepisów, bo i tak wychodzi się na plus (po doliczeniu kar). Generalnie tak właśnie działa ekonomia. Za łamanie przepisów nie idzie się do piekła tylko płaci - sprawą prawodawców jest ustalanie kar na tyle dotkliwych, aby opłacało się coraz mniejszej licznie zainteresowanych.

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-09-28 11:16:13
Autor: Andrzej Minkiewicz
Szymon R. pisze:
[...]

W miniony weekend w 5 Stawach w sobotę ludzie okupowali jadalnię i wszelkie kąty już od ok 15 godziny. ;-))
A kolejni turyści przychodzili, przychodzili.... Parę godzin potem były pozajmowane korytarze do kibelków, schody, wszelkie miejsca gdzie by można położyć karimatę. Nie było miejsca do siedzenia, nie mówiąc o leżeniu.;-) Ok godziny 20 zostało wyniesionych na zewnątrz kilka ław i chyba 1 czy 2 stoły, i całe tawarzystwo  zaczęło się "rozkładać" . Widok był niesamowity, ludzie spali na ławach , stołach, nawet na szerokich parapetach okiennych, a wszystkiemu towarzyszył ogólny dobry nastrój ;-)). Dużo osób robiło fotki bo widok był po  prostu niesamowity ;))). Jak liczyliśmy z  kumplem to na zewnątrz ( pod dachem i wokół schroniska spało też ok 30 osób ;)))
Ten nocleg to była bardzo fajna przygoda ;)

pozdrawiam
Andrzej

Data: 2009-09-28 12:56:02
Autor: Szymon R.
Andrzej Minkiewicz pisze:
Szymon R. pisze:
[...]

[...]

Takich, a może i nawet "sympatyczniejszych" widoków można było doświadczyć 18-10.09.09. Na szczęście wstawałem o 3 w nocy, kładąc się wcześniej spać, toteż jedynie przebrnięcie przez korytarze z 2 piętra, minięcie karrimat w łazience, oraz przekroczenie śpiących na schodach mnie czekało ;).

Data: 2009-09-28 12:59:30
Autor: Szymon R.
Andrzej Minkiewicz pisze:
Szymon R. pisze:
[...]

Swoją drogą, ciekawym jest, że takie sytuacje są dopuszczalne i powszechnie akceptowane. Gdyby podobne miały miejsce np. w beskidzkich schroniskach, to od razu podniesiono by larum o brak ciepłej wody, o niegodziwe warunki noclegowe, itp.
Widać, że pewnej mentalności wciąż się nie zmieni, i zachowane "wzorce" wciąż są uważane za "jedynie słuszne".

Data: 2009-09-28 14:13:52
Autor: Jarek Kardasz
Dnia Mon, 28 Sep 2009 12:59:30 +0200, Szymon R. napisał(a):

[...]
Prawo popytu/podaży samo reguluje napływ osób i ich akceptację warunków.
Komu one nie odpowiadają może spać w schr. w Roztoce lub w Morskim Oku,
albo na kwaterze w Zakopanem.

Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
DOLOMITY - via ferraty - informacje praktyczne
-- > http://jarekkardasz.republika.pl/dolomity/

Data: 2009-09-28 15:02:45
Autor: Szymon R.
Jarek Kardasz pisze:
[...]

Nic nowego nie zostało napisane, natomiast wciąż pozostaje kwestia, że są miejsca, od których wymaga się więcej, czy raczej po prostu spełnienia regulaminów danego obiektu, a są miejsce, gdzie chce się tylko przespać, i nie baczy się na warunki, w jakich przystaje spać. Stąd właśnie moje rozważania, które mają na celu uświadomienie co poniektórym turystom, którzy aż do bólu chcą by przepisy schroniskowe (PTTK) były przestrzegane w niektórych obiektach, nagłaśniając wszelkie niedociągnięcia i uchybienia, a pomijają inne (gorsze) warunki, przymykając oko na nie. Kwestia popytu/podaży ma w obu przypadkach jednakowe znaczenie.

Data: 2009-09-28 17:58:13
Autor: Kojot
Andrzej Minkiewicz pisze:

[...]

Pozwolisz, że spytam:
czy Ci, którym nie udało się wetknąć do schroniska... i musieli kimać na zewnątrz - czy musieli również płacić za nocleg??

Pozdr.
Kojot

Data: 2009-09-28 18:25:04
Autor: Andrzej Minkiewicz
Kojot pisze:

[...]

Szczerze powiem, że nie mam pojęcia. Pewnie było różnie.
Generalnie była bardzo duża kolejka do rejestracji cały czas, ale czy wszyscy płacili za nocleg - nie wiem.
Możliwości sprawdzenia - praktycznie żadnej.
Siedzieliśmy np. w grupie z siedmioma Czechami, którzy płacili za nocleg a koniec końców część z nich i tak poszła nocować pod schronisko - stwierdzili że mają dobre śpiwory i dadzą radę.

Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2009-09-28 18:36:26
Autor: Kojot
Andrzej Minkiewicz pisze:
Kojot pisze:

[...]

Dzięki za info,
  ja uważam, że z braku miejsca nocleg na zewnątrz schroniska, stricte pod chmurką, winien być za free, bo za cóż płacić?
Nie mniej ci, którzy za nocleg zapłacili, a nie znaleźli miejsca w środku, mieli "lekkiego' pecha ;-)

Pozdr.
Kojot

Data: 2009-09-29 10:06:32
Autor: Jarek Kardasz
Dnia Mon, 28 Sep 2009 18:36:26 +0200, Kojot napisał(a):

Andrzej Minkiewicz pisze:
Kojot pisze:

[...]

Za spanie przy schronisku (na zewnątrz) jak najbardziej płaci się i
drzewiej bywały nagonki na tych, którzy nie płacili (np. w Roztoce). Z
rozmowy z właścicielem schr. wynika, że płaci się, bo: schronisko wywozi
śmieci, udostępnia wodę, toalety, utrzymuje obsługę itd. no i trzeba być
zameldowanym w strefie przygranicznej.

Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2009-09-29 17:11:23
Autor: Doczu
W dniu 2009-09-29 10:06, Jarek Kardasz pisze:
no i trzeba być zameldowanym w strefie przygranicznej.

Nawet teraz przy granicy wewnatrzunijnej ?
My z koleżanką mieliśmy szczęście, bo nas się nie czepiano, gdy spaliśmy na ganku nad Morskim Okiem. Tak więc wiele zalezy od obsługi.
--
Pozdrawiam Doczu
Adres do korespondencji

Data: 2009-09-29 18:51:48
Autor: Grzegorz Lipnicki
schroniska w Tatrach i nie tylko

Nawet teraz przy granicy wewnatrzunijnej ?

http://www.mswia.gov.pl/download.php?s=1&id=2486

Rozdział 5

Obowiązek meldunkowy wczasowiczów i turystów

Art. 18.

1. Osoba, która przybywa do domu wczasowego lub wypoczynkowego, pensjonatu,

hotelu, motelu, domu wycieczkowego, pokoju gościnnego, schroniska, campingu

lub na strzeżone pole biwakowe albo do innego podobnego zakładu, jest

obowiązana zameldować się na pobyt czasowy przed upływem 24 godzin od

chwili przybycia.

2. Zameldowania dokonuje się u kierownika zakładu lub upoważnionej przez niego

osoby.

Art. 19.

Osoba przebywająca w określonej miejscowości w celach turystycznowypoczynkowych

poza zakładami określonymi w art. 18 jest zwolniona z obowiązku

zameldowania się, jeżeli jej pobyt w tej miejscowości nie przekracza 30 dni.

Data: 2009-09-30 09:13:01
Autor: Doczu
W dniu 2009-09-29 18:51, Grzegorz Lipnicki pisze:

[...]

W przypadku jednorazowego noclegu sądzę, że możnaby się wyłgać, bo przychodząc do schroniska wieczorem i wychodząc rano nie wyczerpuję ustawowego terminu 24 godzin :-)
Myslę, że w świetle tego przepisu akcja SG, która odbyła się bodaj w schronisku na Hali Ornak (nie jestem pewien na 100% czy to tam) była z pewnością średnio uzasadniona w wypadku niektórych turystów.

--
Pozdrawiam Doczu
Adres do korespondencji

Data: 2009-09-30 10:00:49
Autor: Grzegorz Lipnicki
[...]

przesławne to zdarzenie znam jedynie z gazetowego tekstu,
więc nie wiem, ile tam było zwyczajowego pomieszania
z poplątaniem;
natomiast na poselską interpelacją urzędowa odp. była taka:
http://orka2.sejm.gov.pl/IZ5.nsf/main/3D977AE9

 ciekawszy wyimek:
"funkcjonariusze Straży Granicznej mogą nałożyć mandat karny wyłącznie za wykroczenie określone w art. 147 § 2 Kodeksu wykroczeń, tj. mogą ukarać kierownika zakładu (schroniska) lub inną upoważnioną przez niego osobę za niezawiadomienie o fakcie właściwego organu meldunkowego, zatem nie mogą nakładać kar na osoby uprawiające turystykę w strefie nadgranicznej"

jaki jest los projektu zniesienia w ogóle obowiązku meld. - nie wiem,
a sam projekt wisi np. na witrynie mswia;

 g.

Data: 2009-09-30 16:51:59
Autor: Piotr [trzykoty]
schroniska w Tatrach i nie tylko

"Doczu" <doczu@gazeta.pl> wrote
W przypadku jednorazowego noclegu sądzę, że możnaby się wyłgać, bo przychodząc do schroniska wieczorem i wychodząc rano nie wyczerpuję ustawowego terminu 24 godzin :-)

To jest termin na dokonanie obowiązku, a nie od którego ten obowiązek powstaje. Ja za to widzę inny problem, jak ktoś śpi 5 m od schroniska to czy on przybywa do takiego obiektu, chyba nie... Więc jak ma się tam meldować.

Data: 2009-09-30 19:50:55
Autor: Doczu
W dniu 2009-09-30 16:51, Piotr [trzykoty] pisze:
"Doczu"<doczu@gazeta.pl>  wrote
[...]

Zdaję sobie z tego sprawę, ale nie widze tam zapisu o niezwłoczności dokonania obowiązku meldunkowego, więc mamy na to 24h.
--
Pozdrawiam Doczu
Adres do korespondencji

Data: 2009-09-29 18:46:07
Autor: Grzegorz Lipnicki
schroniska w Tatrach i nie tylko
trzeba być
zameldowanym w strefie przygranicznej.

wskaż przepis, z którego wynikają jakieś szczególne
obowiązki meldunkowe w strefie nadgr.;
ztcp ustawa o ewidencji ludności i dowodach
osobistych kończy się pewną uwagą, ale...tych
szczególnych przepisów nie ma ze 20 lat;
przynajmniej mnie nie udało się znaleźć;)
nocując w schronisku, hotelu itp. meldujemy
się w recepcji;
a jeśli nie śpimy w tych miejscach, to jako
wczasowicze mamy 30 dni na zameldowanie;

 g.

Data: 2009-09-29 19:15:36
Autor: Grzegorz Lipnicki
schroniska w Tatrach i nie tylko

ztcp ustawa o ewidencji ludności i dowodach
osobistych kończy się pewną uwagą, ale...tych
szczególnych przepisów nie ma ze 20 lat;
przynajmniej mnie nie udało się znaleźć;)

znalazłem, pomyliłem się o rok-
nie obowiązują od 19 lat;)
dla ciekawych (tam też link do tekstu):
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet;jsessionid=EB612A330DA67DAFE16C97682AF64A4B?id=WMP19560710861&min=1

      M.P. 1956 nr 71 poz. 861
      Uchwała nr 544 Rady Ministrów z dnia 28 sierpnia 1956 r. w sprawie znaków granicznych, utrzymywania przejść granicznych oraz zamieszkania i pobytu w strefie nadgranicznej

            Data uchylenia:

            1990-11-19

Data: 2009-09-28 21:32:54
Autor: Tomasz Ziec
[...]

Pozwolę sobie również zabrać głos. Z tego co wiem (pytałem się) to
osoby które śpią na zewnątrz (w obrębie schroniska) również
zobowiązane są do zapłacenia "jak za glebę". Spałem w tym schronisku
już wiele razy (ostatni raz 12 września br.) i wiele razy na zewnątrz
i z własnego doświadczenia muszę przyznać iż bardziej wysypiałem się
właśnie na zewnątrz. Nikt mi nie chodził po głowie, nikt nie świecił
czołówką, do tego świeże powietrze. Minus to taki iż nad ranem (4:00)
temp. spada do ok 5 st o tej porze roku...ale śpiąc w czapce i
jakiejś bieliźnie termicznej jest całkiem przyjemnie :)
T.

--
-+= m4sh =+- Tomasz Zięć

Data: 2009-09-28 22:46:09
Autor: amcinpiL
Dnia Mon, 28 Sep 2009 21:32:54 +0200, Tomasz Ziec napisał(a):

 Z tego co wiem (pytałem się) to
osoby które śpią na zewnątrz (w obrębie schroniska) również
zobowiązane są do zapłacenia "jak za glebę".

Teoretycznie tak, ale w praktyce to przy takiej ilości ludzi nikt nawet nie
sprawdza czy wewnątrz ma się wykupiony nocleg. Sytuacja może zmieni się
diametralnie, gdy do dyspozycji będzie ciepła woda, po uruchomieniu dużej
elektrowni wodnej. Wówczas będzie faktycznie za co płacić, choć zapewne w
sezonie kolejka do prysznica będzie tam dłuższa niż na Giewont.
Nikt mi nie chodził po głowie, nikt nie świecił
czołówką, do tego świeże powietrze. Minus to taki iż nad ranem (4:00)
temp. spada do ok 5 st o tej porze roku...

E tam, minus jest taki, że wieczorem i wczesnym rankiem, przy
niesprzyjającym wietrze, dymy od rakowców powodują gorsze powietrze niż
przy głównej ulicy na Śląsku... --
pozdrawiam Lipnicma

Data: 2009-09-29 09:10:00
Autor: Tomasz Ziec
[...]

Oczywiście że można "na lewo" przenocować...ale kwota ~17zł (przy
zniżce) to cena którą z przyjemnością zapłacę i mam czyste sumienie
:-) Swoją drogą to wolałbym właśnie żeby nie zrobili tam ciepłej
wody, bo przy jednym prysznicu to kolejki będą aż do wyjścia...a teraz
jest góra 3/4 osoby. A zimny prysznic jest zdrowy dla skóry ;-)

[...]

Może miałem szczęście, ale nigdy nie czułem tego dymu...a co do
śląska, to jestem jego mieszkańcem i u nas wcale nie ma tak źle jak
wszyscy myślą ;-) Kiedyś było, ale obecnie jest lepiej niż w niejednym
dużym mieście polski (wawa, kraków, wrocław)...ale to tak OT.
T.

--
-+= m4sh =+- Tomasz Zięć

Data: 2009-09-29 09:14:37
Autor: bans
Tomasz Ziec pisze:

 A zimny prysznic jest zdrowy dla skóry ;-)

E, teraz ten prysznic to taki dla mięczaków, z sitkiem... No i te muszle klozetowe w toaletach, co to ma być?! ;)

--
bans

Data: 2009-09-29 09:57:40
Autor: Tomasz Ziec
schroniska w Tatrach i nie tylko
 A zimny prysznic jest zdrowy dla skóry ;-)

E, teraz ten prysznic to taki dla mięczaków, z sitkiem... No i te muszle
klozetowe w toaletach, co to ma być?! ;)

To fakt...cywilizacja ich już trochę "dotknęła" :))
T.

--
-+= m4sh =+- Tomasz Zięć

Data: 2009-09-29 08:12:23
Autor: bans
Kojot pisze:

czy Ci, którym nie udało się wetknąć do schroniska... i musieli kimać na zewnątrz - czy musieli również płacić za nocleg??

Nie wiem, jaka jest norma, ale przypomniała mi się historia sprzed kilku lat.
Osoby:
Punk Niedoświadczony (PN)
Punk Człowiek Lasu (PCL)

Otóż dwaj tacy zabawni osobnicy (glany + plecaki z lat  80-tych, takie z zewnętrznym stelażem)zleźli z Krzyżnego i uraczyli nas w Piątce opowieścią o tym, że przeszli Orlą Perć mając w plecakach tylko po dwa wina, a wejście na Orlą poprzedzili krótką rozgrzewką polegającą na pchaniu zepsutego malucha z Poronina do Zakopanego (jechali gdzieś z Bieszczad). PN nawet nie wiedział, co to Orla Perć.

Jako że byli bez grosza bardzo się martwili o zakwaterowanie i o to, czy śpiąc na ławach na zewnątrz schroniska będą musieli zapłacić, PCL nawet deklarował, że zejdą do Palenicy, mają przecież ŚWIECZKĘ! ;)

Ludziska zgromadzeni schroniskiem wybili im ten pomysł z głowy i zmusiliśmy ich do zapytania się w schronisku o ewentualny nocleg - udzielono im go _wewnątrz_ i _za_darmo_. Czyli nie jest tak źle...

--
bans

Data: 2009-09-28 22:47:30
Autor: amcinpiL
Dnia Mon, 28 Sep 2009 11:16:13 +0200, Andrzej Minkiewicz napisał(a):

W miniony weekend w 5 Stawach w sobotę ludzie okupowali jadalnię i wszelkie kąty już od ok 15 godziny. ;-))
A kolejni turyści przychodzili, przychodzili....

A dojście do Moka w weekend także było zamknięte?

--
pozdROW Lipnicma

Data: 2009-09-29 10:16:01
Autor: Jarek Kardasz
Dnia Mon, 28 Sep 2009 22:47:30 +0200, amcinpiL napisał(a):

[...]

W weekend 19,20 września ludzie chodzili do Moka, nikt ich nie ganiał, bo i
też niby dlaczego? Tabliczki informującej o zamknięciu drogi nie było.
Niemniej ludzie obyci w internecie myśląc, że do schroniska nie da się
dojść asfaltem, odpuszczali sobie to przejście, co skutkowało pustkami na
tej drodze i luzem przy schronisku w Moku, jak mało kiedy. I to mi się
podobało.
Natomiast, co ciekawe, przy Moku było info (przy drogowskazie), że szlak
przez Szpiglasową Przełęcz do 5-ciu Stawów jest zamknięty. Oczywiście ta
informacja nikomu nie przeszkadzało tamtędy chodzić - trochę ludzi tam
było.

Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2009-09-30 12:56:03
Autor: Paweł Goleman

Użytkownik "amcinpiL" <email@w.sigu> napisał w wiadomości news:h9r7j9$vq1$1news.onet.pl...

A dojście do Moka w weekend także było zamknięte?

 w ten weekend juz droga czynna. pieknym asfaletem tlumy waliły na górę.

w temacie schronisk: raport z ostatniego tygodnia
zdecydowanie większy tłum w weekendy i wtedy o nocleg nawet na podłodze w schronisku było niezwykle cieżko
- ornak - kuchnia czynna 8-19.30 - troche za krótko by cieszyć sie ciepła kolacja. nie udzielono mi zniżki na pomiesczenie zastępcze
- murowaniec - podłogi tymczasowo / od trzech lat/ brak. trzeba ok 10 rano polować na miejsce w pokoju. po uiszczeniu opłaty za nocleg obsługa nie chciała dokonać korekty z uwagi na zniżkę. / to się chyba brak dobrej woli nazywa/
- piatka - ludzie spali wszędzie - na plus NIESPOTYKANIE MIŁA OBSŁUGA / naprawdę / na minus - częśc ludzi traktuje chronisko jako miejsce imprezowania
- moko - podłoga w starym schronisku.obsługa w porządku, niestety ładnych parę godzin trzeba było sie użerać z pięcioma biesiadującymi młodzieńcami.

pogoda i widoki zaiste piękne. zdjęcia / strasznie kiczowate / za dni parę....

golek

Data: 2009-09-30 13:55:50
Autor: bans
Paweł Goleman pisze:

- moko - podłoga w starym schronisku.obsługa w porządku, niestety ładnych parę godzin trzeba było sie użerać z pięcioma biesiadującymi młodzieńcami.

Pardon, bo nie rozumiem.

Czy
a) męczyłeś sie parę godzin nic im nie mówiąc?
b) przepychanki słowne i/lub fizyczne trwały kilka godzin?

--
bans

Data: 2009-09-30 21:32:03
Autor: Paweł Goleman

Użytkownik "bans" <goc@o2.pl> napisał w wiadomości news:h9vh18$505$1mx1.internetia.pl...
Paweł Goleman pisze:

[...]

zwrocilem im uwagę, potem jeszcze raz, jednakże, Panowie byli chętni do wszelakiej zabawy, niekoniecznie do spania.
nie poszedłem interweniować do obsługi w nowym schronisku, bo było juz koło północy, trzeba byłoby sie ubrać i przejśc do nowego schroniska.
spać poszli ok drugiej w nocy. Słowne interwencje pomagały o tyle,ze przez jakiś czas było ciszej. Ciszej, ale nie cicho. Ot i tyle.

Data: 2009-09-30 14:12:59
Autor: Jarek Kardasz
Dnia Wed, 30 Sep 2009 12:56:03 +0200, Paweł Goleman napisał(a):

[...]
Znaczy gleba w cenie łóżka w pokoju?

- piatka - [...] na minus - częśc ludzi traktuje chronisko jako miejsce imprezowania
To już tam reguła

- moko - podłoga w starym schronisku.obsługa w porządku, niestety ładnych parę godzin trzeba było sie użerać z pięcioma biesiadującymi młodzieńcami.
W jadalni?

Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2009-09-30 21:34:31
Autor: Paweł Goleman

Użytkownik "Jarek Kardasz" <jarekkardasz@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1jx7zzv73igf2.1hwnqemxvngy6$.dlg40tude.net...

Znaczy gleba w cenie łóżka w pokoju?

nie, na Ornaku jest coś takiego pomiędzy pokojem a podłogą.
czyli pokój z łózkami o dość niskim standarcie zwany pomieszczeniem zastępczym

[...]

w jadalni też była impreza, a moi mili sąsiedzi spali tak jak i ja w starym schronisku.

Data: 2009-10-01 09:51:49
Autor: Jarek Kardasz
Dnia Wed, 30 Sep 2009 21:34:31 +0200, Paweł Goleman napisał(a):

w jadalni też była impreza, a moi mili sąsiedzi spali tak jak i ja w starym schronisku.
Pytałem czy to było w jadalni Starego schroniska czy też w pokoju?

Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2009-10-02 13:58:55
Autor: Paweł Goleman

Użytkownik "Jarek Kardasz" <jarekkardasz@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:cjg0ejwx1zk7.l2pyiu2iw47f$.dlg40tude.net...
[...]

pietro pierwsze, stare schronisko, przy schodach na korytarzu ;-)
g.

Data: 2009-10-06 15:29:24
Autor: Jarek Kardasz
Dnia Fri, 2 Oct 2009 13:58:55 +0200, Paweł Goleman napisał(a):

[...]

Wychodzi z tego żeś cierpliwy, bo normalnie to taką imprezę trzeba
rozpędzić fizycznie od razu po 22.00 (osbiście lub przy wykorzystaniu
obsługi schroniska). Zdarzało się mi widywać już takie fizyczne uciszanie i
przyznam, że jest ono znacznie skuteczniejsze od uciszania słownego.

Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2009-10-02 06:56:40
Autor: Doczu
W dniu 2009-09-30 12:56, Paweł Goleman pisze:

- murowaniec - podłogi tymczasowo / od trzech lat/ brak.

Usciślam - chyba trochę mniej niż od trzech lat, bo w końcu września 2006 jeszcze podloga obowiązywała. Wydaje mi się, że to chyba jednak od 2007 roku zaprzestano udzielać noclegu na podlodze. Zresztą o ile dobrze pamiętam na preclu było spory wątek na ten temat :-)

--
Pozdrawiam Doczu
Adres do korespondencji

Data: 2009-10-03 19:04:27
Autor: Piotr 'Kosu' Kosewski
Paweł Goleman wrote:
- ornak - kuchnia czynna 8-19.30 - troche za krótko by cieszyć sie ciepła kolacja. nie udzielono mi zniżki na pomiesczenie zastępcze

2 tygodnie temu byłem w Sudetach (tak się złożyło, że pierwszy raz w życiu). Nocowałem m.in. Na Stogu Izerskim (ostatni raz), gdzie REJESTRACJA jest czynna 9-17 :] Schronisko PTTK. Strasznie lało i na szczęście skróciłem tego dnia trasę - dotarłem o 16:45 :]

pozdrawiam,
Kosu

schroniska w Tatrach i nie tylko