schronisko na Łysej Polanie.

Data: 2012-03-28 17:49:09
Autor: kokeshi
schronisko na Łysej Polanie.
  Witam,

  Doszły mnie - niezweryfikowane - słuchy, Ĺźe na Łysej Polanie działa nowe schronisko, w bezpośredniej okolicy przejścia granicznego. Na wszelki wypadek zaznaczam, nie chodzi o Roztokę.

  Czy ktoś ma moĹźe sprawdzone informacje? Czy faktycznie powstało tam coś w ostatnich miesiącach? W sieci brak danych, albo Ĺşle szukam.

  dzięki,
  k.

Data: 2012-03-28 21:28:45
Autor: Tomasz Sójka
schronisko na Łysej Polanie.
Dnia Wed, 28 Mar 2012 17:49:09 +0200, kokeshi napisał(a):

  Witam,

  Doszły mnie - niezweryfikowane - słuchy, że na Łysej Polanie działa nowe schronisko, w bezpośredniej okolicy przejścia granicznego. Na wszelki wypadek zaznaczam, nie chodzi o Roztokę.

  Czy ktoś ma może sprawdzone informacje? Czy faktycznie powstało tam coś w ostatnich miesiącach? W sieci brak danych, albo źle szukam.

  dzięki,
  k.

ZTCP to na grupie ktoś pisał o planach - wątek "Łysa Polana - parking"
z 2010-06-27. Ale potem była cisza.
Pozdrawiam Tomek

Data: 2012-03-28 22:17:01
Autor: kokeshi
On 2012-03-28 9:28 PM, Tomasz Sójka wrote:

  > ZTCP to na grupie ktoś pisał o planach - wątek "Łysa Polana - parking"
  > z 2010-06-27. Ale potem była cisza.

  Dzięki Tomek.

  Tak, ten wątek widziałem. Ale właśnie dostałem info z innego źródła. Schronisko ma być po słowackiej stroniej, niedaleko przystanku PKS, na wprost sklepu. Nocleg w dormie (śpiwór) 5 EUR, w pokoju z pościelą 10 EUR.

  Najpewniej będę tam spał jutro lub pojutrze, więc gdzieś w przyszłym tygodniu potwierdzę te rewelacje.

  pozdrawiam,
  k.

Data: 2012-04-05 22:12:46
Autor: kokeshi
On 2012-03-28 10:17 PM, kokeshi wrote:

> [...]
  > wprost sklepu. Nocleg w dormie (śpiwór) 5 EUR, w pokoju z pościelą 10 EUR.
  > Najpewniej będę tam spał jutro lub pojutrze, więc gdzieś w przyszłym

  Rewelacje potwierdzone. Bardzo przyjazne miejsce, spanie po 5 EUR, duza herbata (0.5l) 1 EUR, piwo 1 EUR, wrzątek zdarma. Zlotowki przyjmowane po aktualnym kursie. Nie gotują, ale mozna kupic batony i inne szturmżarcie. Można też dać własne wiktuały do podgrzania w mikrofali.

  Prowadzacy bardzo zaangazowani - pewnego wieczora, po zejsciu z gor, zastalismy miejsce zamkniete na amen. Zadzwonilismy wiec pod numer podany na tablicy przed przybytkiem - w ciagu 10 minut pojawil sie znajomy wlasciciela, zeby nas wpuscic.

  W osrodku strazy granicznej cena 27 zl/os + ewentualna oplata za parking, wiec raczej nie jest to konkurencja dla Slowaka.

  pzdr,
--
     k.

Data: 2012-03-29 03:00:26
Autor: MarcinS
Użytkownik "Tomasz Sójka" <nobody@gmail.com> napisał w wiadomości news:192sgyj9d53sf$.1up3gajuth1zj.dlg40tude.net...> Dnia Wed, 28 Mar 2012 17:49:09 +0200, kokeshi napisał(a):
  Doszły mnie - niezweryfikowane - słuchy, że na Łysej Polanie działa
nowe schronisko, w bezpośredniej okolicy przejścia granicznego.

Hej,

Po stronie słowackiej jest hotelik (obok parkingu i przystanku autobusów) na zewnatrz ma scianke wspinaczkowa. Hotelik powoli sie rozbudowuje. Poki co jest w bardzo przyzwoitej cenie 5E/noc/osobe (lub 20zl) w tym parkowanie gratis. Zadnego namiaru niestety nie mam (strony www chyba jeszcze nie posiada). W przypadku tłoku miejsce sie zawsze znajdzie na glebie w czesci dopiero budowanej - potrzebna karimata.
Oprócz tego po stronie polskiej jest przekształcony w ogolnodostepny osrodek SG:
http://lysa.nszzfsg.org/

--
Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2012-03-29 21:21:46
Autor: Piotr

Użytkownik "MarcinS" <as@wp.pl> napisał w wiadomości news:jl0c8g$tst$1node2.news.atman.pl...
[...]

Ale to nie jest na Łysej tylko ok. 1 km dalej

Data: 2012-03-29 21:30:30
Autor: MarcinS
Użytkownik "Piotr" <antyspam@p0czta.neostrada.pl> napisał w wiadomości news:4f74b61d$0$1307$65785112news.neostrada.pl...

Ale to nie jest na Łysej tylko ok. 1 km dalej

Opisałem 2. Jedno masz centralnie na Łysej (115m od mostka granicznego).

Dawno, dawno temu na hali pasał owce stary i bardzo mądry baca. Przyszedł kiedyś do niego młody juhas, Stasek, aby od starego bacy coś się dowiedzieć.

-- Baco, a czy to prawda, że Ziemia to nie jest płaska ino taka okrągła, jak kula?
-- Ano, prawda Stasku, Ziemia jest taka okrągła.
-- No, ale baco, jak ona jest okrągła, to na spodzie nic nie ma! To dlacego ona nie spada?
-- A, Stasku, bo ona sie opiera o takie śtyry wielgachne bale...
-- Ale baco, a te śtyry wielgachne bale to na cym stojom??
-- Ano, to jest proste! Te śtyty wielgachne bale to stojom na takiej wielgiej betonowej płycie.
-- No dobrze baco, a ta wielga betonowa płyta to na czym leży??
Baca podrapał się po głowie i rzekł:
-- Stasek! Cosik mi sie widzi, ze ty ześ nie po nauki prziseł ino coby po pysku dostać...

--
Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2012-03-29 21:45:48
Autor: Piotr

Użytkownik "MarcinS" <as@wp.pl> napisał w wiadomości news:jl2d9t$3cg$1node2.news.atman.pl...
[...]

Ja miałem na myśłi to,  że ogólno dostępny ośrodek SG jest ok. 1km od Łysej na Polanie Palenica Białczańska.

Data: 2012-03-29 22:13:24
Autor: Basia Z.
schronisko na Łysej Polanie.

Użytkownik "MarcinS" :
[...]

A co jest w takim razie w budynku dawnego przejścia granicznego ?
Budynek przejął TPN i w czasie lata nocują tam wolontariusze TPN, ale nie wiem czy jest tam również ogólnodostępne schronisko.

Data: 2012-03-29 23:22:19
Autor: MarcinS
Użytkownik "Basia Z." <bjz-usun-to-@poczta-i-to.onet.pl> napisał w wiadomości news:jl2fr9$c7g$1mx1.internetia.pl...
A co jest w takim razie w budynku dawnego przejścia granicznego ?
Budynek przejął TPN i w czasie lata nocują tam wolontariusze TPN, ale nie wiem czy jest tam również ogólnodostępne schronisko.

Nie wiem, nie byłem, nie słyszałem. Hotelik 150m dalej zaspokaja moje skromne potrzeby. Nie zauważyłem też w zimie, aby cokolwiek się tam wieczorem świeciło w środku.

--
Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2012-03-30 17:55:05
Autor: Maciek
[...]

Jakieś 1,5 - 2 lata temu na Łysej Polanie w budynku przejścia granicznego były noclegi. W każdym razie na ogrodzeniu znajdował się dumny szyld głoszący to wszem i wobec, a ja osobiście dopytywałem się o to na grupie ;). Ale teraz chyba zawiaduje tym TPN, planuje urządzić jakąś ekspozycję czy cuś i mam wrażenie że noclegów nie ma. Można spróbować mailem albo telefonicznie dopytać się w Parku i wyjaśnić sprawę, relacjonując następnie na grupie :)

Data: 2012-04-26 23:14:49
Autor: Zachodni Wiatr
schronisko na Łysej Polanie.
Nie wiem czy było Dawna Placówka SG teraz jest ośrodkiem wypoczynkowymm odrazu przy parkingu na Palenicy
J.begin:vcard
fn:Sex Drag  & Gans
n:;Sex Drag  & Gans
url:http://tinyurl.com/2a376x4
version:2.1
end:vcard

Data: 2012-04-26 23:11:24
Autor: Zbynek Ltd.
Zachodni Wiatr napisał(a) :
Nie wiem czy było Dawna Placówka SG teraz jest ośrodkiem wypoczynkowymm odrazu przy parkingu na Palenicy

He, ośrodek wypoczynkowy przy międzynarodowej trasie przelotowej.
Można i tak.

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

wszystkie możliwości.]

Data: 2012-04-27 00:34:10
Autor: Tomasz Sójka
Dnia Thu, 26 Apr 2012 23:11:24 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

He, ośrodek wypoczynkowy przy międzynarodowej trasie przelotowej.
Faktycznie, przyjeżdżają tam też inne nacje. Ale przelotowa to głównie dla
fasiągów ona jest :)
Można i tak.
Można i owak.
Pzdr. Tomek

Data: 2014-08-18 05:20:59
Autor: kafyl91
schronisko na Łysej Polanie.
Odświeżam temat dla mało poinformowanych.

Tak w Ośrodku Funkcjonariuszy Straży Granicznej jest możliwość noclegu co mnie ucieszyło z racji przepychu na wyżej położonych schroniskach - http://www.lysa.nszzfsg.org/ . Niestety ku mojemu zaskoczeniu kierownik całej placówki okazał się być nieodpowiedzialną i niekompetentną osobą a mianowicie pomimo zarezerwowania noclegu ów pan "pozwolił" sobie na moją rezerwację wpisać inne osoby gdyż bardziej mu się to opłacało.

Tutaj opis sytuacji :

Chciałem odebrać pokój lecz nie mogłem go odebrać wcześniej z racji doby kończącej się o 13:00 a byłem 2h wcześniej - poinformowałem go i tym, że mam zamiar ruszyć na szlak i czy mogę odebrać pokój wieczorem - zgodził się. Po czym schodząc ze szlaku zadzwoniłem by ponownie powiadomić go o sytuacji i lekkim poślizgu zaczął zadawać pytania jakby w ogóle nie wiedział z kim rozmawia - przypomniałem mu o rezerwacji ( pokój 2 -osob. z łazienką) a on o godz 19:00 uświadomił mnie, że moja rezerwacja przestała być ważna... W zamian zaproponował mi pokój 2 - osob. ale bez łazienki(po 10h chodzenia po szlakach...), gdzie klucze do pokoju miał zostawić w drzwiach - gdy dotarłem na miejsce odbiłem się od klamki co zmusiło mnie do zapakowania się do samochodu i niestety ruszenia do domu obolały i przemęczony.

Wniosek : Jeżeli macie zamiar tam nocować to nie polecam noclegu - być może wam się uda a być może ja ze swoją kobietą miałem pecha. A co do zdjęć pokoju to wydaje mi się iż są to zdjęcia apartamentu lub prywatnych mieszkań a nie zwykłych pokoi.

Dziękuję i pozdrawiam.

Data: 2014-08-18 14:32:04
Autor: bans
W dniu 2014-08-18 o 14:20, kafyl91@gmail.com pisze:

co mnie ucieszyło z racji przepychu na wyżej położonych schroniskach

No tak, te lustra w złotych ramach i perfumowana woda w spłuczce nie każdemu jak widać pasują...

--
bans

Data: 2014-08-27 13:38:35
Autor: Waldek Brygier
Użytkownik wrote:
W zamian zaproponował
mi pokój 2 - osob. ale bez łazienki(po 10h chodzenia po szlakach...),

SKANDAL!!!
Pozwalam sobie na wielkie litery, bo krzyczeć się chce...

Czy w tych Tatrach już całkiem Wam się (...) poprzewracało? ;-)

Waldemar Brygier
www.naszesudety.pl - Prawie wszystko o Sudetach. Zapraszam!
GSM +48 697 913 148 -- -

schronisko na Łysej Polanie.