Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   schwalbe land cruiser - strzałki front i rear

schwalbe land cruiser - strzałki front i rear

Data: 2011-06-03 09:50:06
Autor: lastbark
schwalbe land cruiser - strzałki front i rear
Cześć

Na oponie schwalbe land cruiser są dwie strzałki front i rear skierowane w przeciwne kierunki. Czy to oznacza, że na przód i na tył opony maja być założone odwrotnie?

Do tej pory miałem terra cruiser i one były z przodu i z tyłu założone tak samo.

Pozdrawiam

Data: 2011-06-03 08:15:10
Autor: Ryszard Mikke
schwalbe land cruiser - strzaki front i rear
lastbark <brak@brak.pl> napisa(a):
Cze&#65533;&#65533;

Na oponie schwalbe land cruiser s&#65533; dwie strza&#65533;ki front i rear skierowane w przeciwne kierunki. Czy to oznacza, że na przód i na ty&#65533; opony maja by&#65533; za&#65533;ożone odwrotnie?

Tak. Snow Study maja tak samo.

rmiike

--


Data: 2011-06-03 09:54:34
Autor: bans
schwalbe land cruiser - strzałki front i re ar
W dniu 2011-06-03 09:50, lastbark pisze:

Na oponie schwalbe land cruiser s� dwie strza�ki front i rear
skierowane w przeciwne kierunki. Czy to oznacza, şe na przód i na ty�
opony maja by� za�oşone odwrotnie?

Tak.
Strzałka pokazuje w którą stronę ma się kręcić koło (tak dal jasności piszę ;)

--
bans

Data: 2011-06-03 10:07:00
Autor: Pawe Suwiski
schwalbe land cruiser - strzaki front i rear
Dnia pi, 03 cze 2011 tako rzecze lastbark:

Na  oponie schwalbe  land  cruiser  s dwie  strzaki  front i  rear
skierowane w  przeciwne kierunki. Czy to  oznacza, e na przd  i na
ty opony maja by zaoone odwrotnie?

Mi si wydaje, e nie. Dla mnie to wyglda po prostu na to, e
zamiast jednej strzaki "front" dali dwie, taka nadgorliwo w
oznaczeni. Wg tego przynajmniej zakadaem swoje LC.

--
Pozdrawiam
Pawe Suwiski

Data: 2011-06-03 08:21:18
Autor: Olgierd
schwalbe land cruiser - strzaki front i rear
Dnia Fri, 03 Jun 2011 10:07:00 +0200, Paweł Suwiński napisał(a):

Na  oponie schwalbe  land  cruiser  są dwie  strzałki  front i  rear
skierowane w  przeciwne kierunki. Czy to  oznacza, że na przód  i na
tył opony maja być założone odwrotnie?

Mi się wydaje, że nie. Dla mnie to wygląda po prostu na to, że zamiast
jednej strzałki "front" dali dwie, taka nadgorliwość w oznaczeni. Wg
tego przynajmniej zakładałem swoje LC.

Oczywiście, że tak. Opona ma inną charakterystykę w zależności od kierunku kręcenia się. --
:-) Olgierd
Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

Data: 2011-06-03 14:48:57
Autor: Coaster
schwalbe land cruiser - strzałki front i re ar
On 6/3/11 10:21 AM, Olgierd wrote:
Dnia Fri, 03 Jun 2011 10:07:00 +0200, Paweł Suwiński napisał(a):

Na  oponie schwalbe  land  cruiser  są dwie  strzałki  front i  rear
skierowane w  przeciwne kierunki. Czy to  oznacza, że na przód  i na
tył opony maja być założone odwrotnie?

Mi się wydaje, że nie. Dla mnie to wygląda po prostu na to, że zamiast
jednej strzałki "front" dali dwie, taka nadgorliwość w oznaczeni. Wg
tego przynajmniej zakładałem swoje LC.

Oczywiście, że tak. Opona ma inną charakterystykę w zależności od
kierunku kręcenia się.


W przypadku opon samochodowych to ma znaczenie. W przypadku opon rowerowych - na twardych nawierzchniach kierunek bieznika nie ma znaczenia (np. zjawisko aquaplaningu podczas jazdy rowerem nie wystepuje); na nawierzchniach miekkich - zysk z kierunkowego bieznika bedzie niewielki jezeli bedzie w ogole.

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"A properly shaped leather saddle is an excellent
choice for the high-mileage rider who doesn't mind
the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle."
Sheldon Brown: 1944 - 2008
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2011-06-03 13:02:23
Autor: Olgierd
schwalbe land cruiser - strzaki front i rear
Dnia Fri, 03 Jun 2011 14:48:57 +0200, Coaster napisał(a):

na
nawierzchniach miekkich - zysk z kierunkowego bieznika bedzie niewielki
jezeli bedzie w ogole.

Przy agresywnym bieżniku -- jak najbardziej. Hint: WTB Velociraptor.

--
:-) Olgierd
Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

Data: 2011-06-03 16:07:24
Autor: Coaster
schwalbe land cruiser - strzałki front i re ar
On 6/3/11 3:02 PM, Olgierd wrote:
Dnia Fri, 03 Jun 2011 14:48:57 +0200, Coaster napisał(a):

na
nawierzchniach miekkich - zysk z kierunkowego bieznika bedzie niewielki
jezeli bedzie w ogole.

Przy agresywnym bieżniku -- jak najbardziej. Hint: WTB Velociraptor.

Warto by zrobic testy. Zalozyc w jednym kierunku a potem owrotnie. IMHO poza gliniastym blockiem nie da sie 'organoleptycznie' odczuc _realnej_ roznicy. Da sie?

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"A properly shaped leather saddle is an excellent
choice for the high-mileage rider who doesn't mind
the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle."
Sheldon Brown: 1944 - 2008
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2011-06-03 16:09:56
Autor: Marcin \"bydle\" Szwarc
schwalbe land cruiser - strzałki front i rear
"Coaster" <manypeny@mac.com> wrote in message news:isap05$kj9$1news.supermedia.pl...

Warto by zrobic testy. Zalozyc w jednym kierunku a potem owrotnie. IMHO poza gliniastym blockiem nie da sie 'organoleptycznie' odczuc _realnej_ roznicy. Da sie?

A czy moze byc tak, ze opona jest glosniejsza przez to, ze jest odwrocona tylem na przod?
Moj rower jest tak zmontowany od nowosci, ze przednia opona jest zalozona odwrotnie. Nie chcialo mi sie tego zmieniac ale wkurza mnie to bzyczenie na asfalcie ;-)

bydle

Data: 2011-06-03 16:29:02
Autor: Coaster
schwalbe land cruiser - strzałki front i re ar
On 6/3/11 4:09 PM, Marcin "bydle" Szwarc wrote:
"Coaster" <manypeny@mac.com> wrote in message
news:isap05$kj9$1news.supermedia.pl...

Warto by zrobic testy. Zalozyc w jednym kierunku a potem owrotnie.
IMHO poza gliniastym blockiem nie da sie 'organoleptycznie' odczuc
_realnej_ roznicy. Da sie?

A czy moze byc tak, ze opona jest glosniejsza przez to, ze jest
odwrocona tylem na przod?
Moj rower jest tak zmontowany od nowosci, ze przednia opona jest
zalozona odwrotnie. Nie chcialo mi sie tego zmieniac ale wkurza mnie to
bzyczenie na asfalcie ;-)

W powyzszye odnosilo sie do podloza _miekkiego_.
Rada: odworoc kolo* i zobacz - to najprostrze rozwiazanie. :-P
Jak chcesz miec cichsza opone, to uzywaj slicka.

* O ile nie masz tarczowek czy dynama w piascie - wtedy zaloz odwrotnie opone.

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"A properly shaped leather saddle is an excellent
choice for the high-mileage rider who doesn't mind
the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle."
Sheldon Brown: 1944 - 2008
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2011-06-06 08:16:56
Autor: bans
[ORT] Re: schwalbe land cruiser - strzaki front i rear
W dniu 2011-06-03 16:29, Coaster pisze:

najprostrze

Dla utrwalenia: najprostsze najprostsze najprostsze najprostsze najprostsze najprostsze najprostsze najprostsze najprostsze najprostsze.


--
bans

Data: 2011-06-06 12:07:15
Autor: Marcin \"bydle\" Szwarc
[ORT] Re: schwalbe land cruiser - strzaki front i rear
"bans" <goc@o2.pl> wrote in message news:ishrts$qft$4mx1.internetia.pl...

Dla utrwalenia: najprostsze najprostsze najprostsze najprostsze najprostsze najprostsze najprostsze najprostsze najprostsze najprostsze.

Popatrz ile ta grupa moze Cie nauczyc ;-)

bydle

Data: 2011-06-06 12:10:36
Autor: Marcin \"bydle\" Szwarc
schwalbe land cruiser - strzałki front i rear
"Coaster" <manypeny@mac.com> wrote in message news:isaq8n$l4t$1news.supermedia.pl...

W powyzszye odnosilo sie do podloza _miekkiego_.
Rada: odworoc kolo* i zobacz - to najprostrze rozwiazanie. :-P

Na razie tego nie robilem bo mi sie po prostu nie chcialo odkrecac przedniego kola. Poza tym moze sie okazac, ze trzeba bedzie wyregulowac na nowo hamulce. Goraco jest i wole sie napic piwka ;-)

Jak chcesz miec cichsza opone, to uzywaj slicka.

A czy odwrotny kierunek jazdy nie przyspiesza zuzycia opony?

bydle

Data: 2011-06-05 14:24:58
Autor: Olgierd
schwalbe land cruiser - strzaki front i rear
On Fri, 03 Jun 2011 16:07:24 +0200, Coaster wrote:

 IMHO
poza gliniastym blockiem nie da sie 'organoleptycznie' odczuc _realnej_
roznicy. Da sie?

Da się: znacznie większy hałas i opory. Ale w tej akurat przedniej gumie (jeździłem na WTB Velociraptor ca. 10 lat temu) bieżnik ma wyraźnie "wystrzałkowany" kształt, coś na podobieństwo: >>>>>>>>>

--
pozdrawiam, Olgierd
|| Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl ||

Data: 2011-06-06 14:32:38
Autor: Ryszard Mikke
schwalbe land cruiser - strzaki front i rear
Coaster <manypeny@mac.com> napisa(a):
On 6/3/11 3:02 PM, Olgierd wrote:
> Dnia Fri, 03 Jun 2011 14:48:57 +0200, Coaster napisa&#65533;(a):
>
>> na
>> nawierzchniach miekkich - zysk z kierunkowego bieznika bedzie niewielki
>> jezeli bedzie w ogole.
>
> Przy agresywnym bieżniku -- jak najbardziej. Hint: WTB Velociraptor.
>
Warto by zrobic testy. Zalozyc w jednym kierunku a potem owrotnie. IMHO poza gliniastym blockiem nie da sie 'organoleptycznie' odczuc _realnej_ roznicy. Da sie?

To, ze czegos nie odczuwasz fizycznie, nie znaczy, ze tego nie ma.
A eksperymenty organoleptyczne nie sa powtarzalne.

Ja tak naprawde nie wiem, ile razy sie zima nie wypieprzylem, bo jestem taki
zdolny i przewidujacy, a ile razy i tak bym polecial, gdybym zalozyl opony
inaczej, niz mi Schwalbe radzi...

rmikke

--


Data: 2011-06-06 16:41:08
Autor: Coaster
schwalbe land cruiser - strzaki front i rear
On 6/6/11 4:32 PM, Ryszard Mikke wrote:
Coaster<manypeny@mac.com>  napisa(a):

On 6/3/11 3:02 PM, Olgierd wrote:
Dnia Fri, 03 Jun 2011 14:48:57 +0200, Coaster napisa&#65533;(a):

na
nawierzchniach miekkich - zysk z kierunkowego bieznika bedzie niewielki
jezeli bedzie w ogole.

Przy agresywnym bieżniku -- jak najbardziej. Hint: WTB Velociraptor.

Warto by zrobic testy. Zalozyc w jednym kierunku a potem owrotnie. IMHO
poza gliniastym blockiem nie da sie 'organoleptycznie' odczuc _realnej_
roznicy. Da sie?

To, ze czegos nie odczuwasz fizycznie, nie znaczy, ze tego nie ma.

LOL - ale jezeli nie odczuwasz, to nawt jak jest to _nie_ma_znaczenia ;-)

A eksperymenty organoleptyczne nie sa powtarzalne.

Opone ma sie uzytkowac a nie robic z nia eksperymenty. ;-)

Ja tak naprawde nie wiem, ile razy sie zima nie wypieprzylem, bo jestem taki
zdolny i przewidujacy, a ile razy i tak bym polecial, gdybym zalozyl opony
inaczej, niz mi Schwalbe radzi...

Hmm, a ja wiem. Na lysych 'stomilowych' Tornadach jezdzilem w zimie bez wiekszego problemu ;-)


--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"A properly shaped leather saddle is an excellent
choice for the high-mileage rider who doesn't mind
the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle."
Sheldon Brown: 1944 - 2008
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2011-06-06 15:10:36
Autor: Ryszard Mikke
schwalbe land cruiser - strzaki front i rear
Coaster <manypeny@mac.com> napisa(a):
On 6/6/11 4:32 PM, Ryszard Mikke wrote:
> Coaster<manypeny@mac.com>  napisa(a):
>
>> On 6/3/11 3:02 PM, Olgierd wrote:
>>> Dnia Fri, 03 Jun 2011 14:48:57 +0200, Coaster napisa&#65533;(a):
>>>
>>>> na
>>>> nawierzchniach miekkich - zysk z kierunkowego bieznika bedzie niewielki
>>>> jezeli bedzie w ogole.
>>>
>>> Przy agresywnym bieżniku -- jak najbardziej. Hint: WTB Velociraptor.
>>>
>> Warto by zrobic testy. Zalozyc w jednym kierunku a potem owrotnie. IMHO
>> poza gliniastym blockiem nie da sie 'organoleptycznie' odczuc _realnej_
>> roznicy. Da sie?
>
> To, ze czegos nie odczuwasz fizycznie, nie znaczy, ze tego nie ma.

LOL - ale jezeli nie odczuwasz, to nawt jak jest to _nie_ma_znaczenia ;-)

ABS w samochodzie nie odczuwam i setki razy hamowalem skutecznie samochodem bez ABS. A jednak jest, dziala i mialem sie o tym okazje w eksperymentalnych
warunkach przekonac. JEST roznica.

> A eksperymenty organoleptyczne nie sa powtarzalne.

Opone ma sie uzytkowac a nie robic z nia eksperymenty. ;-)

Bardzo slusznie. Ale jak chcemy cos sprawdzic, to to jest eksperyment...

> Ja tak naprawde nie wiem, ile razy sie zima nie wypieprzylem, bo jestem taki
> zdolny i przewidujacy, a ile razy i tak bym polecial, gdybym zalozyl opony
> inaczej, niz mi Schwalbe radzi...

Hmm, a ja wiem. Na lysych 'stomilowych' Tornadach jezdzilem w zimie bez wiekszego problemu ;-)

No tak, ale Ty jestes lepszy w prekognicji ode mnie i wiekszosci precla...

rmikke

--


Data: 2011-06-08 01:37:44
Autor: Coaster
schwalbe land cruiser - strzaki front i rear
Ryszard Mikke wrote:
Coaster <manypeny@mac.com> napisa(a):
On 6/6/11 4:32 PM, Ryszard Mikke wrote:
Coaster<manypeny@mac.com>  napisa(a):

On 6/3/11 3:02 PM, Olgierd wrote:
Dnia Fri, 03 Jun 2011 14:48:57 +0200, Coaster napisa&#65533;(a):

na
nawierzchniach miekkich - zysk z kierunkowego bieznika bedzie niewielki
jezeli bedzie w ogole.
Przy agresywnym bieżniku -- jak najbardziej. Hint: WTB Velociraptor.

Warto by zrobic testy. Zalozyc w jednym kierunku a potem owrotnie. IMHO
poza gliniastym blockiem nie da sie 'organoleptycznie' odczuc _realnej_
roznicy. Da sie?
To, ze czegos nie odczuwasz fizycznie, nie znaczy, ze tego nie ma.
LOL - ale jezeli nie odczuwasz, to nawt jak jest to _nie_ma_znaczenia ;-)

ABS w samochodzie nie odczuwam i setki razy hamowalem skutecznie samochodem bez ABS. A jednak jest, dziala i mialem sie o tym okazje w eksperymentalnych
warunkach przekonac. JEST roznica.

Wole zachowac _pelna_ kontrole i ABS-owi mowie 'dziekuje'. Nie korzystam i mam nadzieje, opierac sie jak najdluzej.


A eksperymenty organoleptyczne nie sa powtarzalne.
Opone ma sie uzytkowac a nie robic z nia eksperymenty. ;-)

Bardzo slusznie. Ale jak chcemy cos sprawdzic, to to jest eksperyment...

Samo 'sprawdzenie' nie spelnia warunkow eksperymentu.


Ja tak naprawde nie wiem, ile razy sie zima nie wypieprzylem, bo jestem taki
zdolny i przewidujacy, a ile razy i tak bym polecial, gdybym zalozyl opony
inaczej, niz mi Schwalbe radzi...
Hmm, a ja wiem. Na lysych 'stomilowych' Tornadach jezdzilem w zimie bez wiekszego problemu ;-)

No tak, ale Ty jestes lepszy w prekognicji ode mnie i wiekszosci precla...

Cos pokreciles. Wedlug Ciebie 10 czy 20 lat temu wszyscy pobierali kursy w Delfach? Ale ale, kto to wciaz glosil, ze ma dwie lewe rece? ;-)

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"A properly shaped leather saddle is an excellent choice
for the high-mileage rider who doesn't mind the fact
that it is a bit heavier than a plastic saddle."
Sheldon Brown: 1944 - 2008
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2011-06-08 06:33:52
Autor: Ryszard Mikke
schwalbe land cruiser - strzaki front i rear
Coaster <manypeny@mac.com> napisa(a):
Ryszard Mikke wrote:
> Coaster <manypeny@mac.com> napisa(a): > >> On 6/6/11 4:32 PM, Ryszard Mikke wrote:
>>> Coaster<manypeny@mac.com>  napisa(a):
>>>
>>>> On 6/3/11 3:02 PM, Olgierd wrote:
>>>>> Dnia Fri, 03 Jun 2011 14:48:57 +0200, Coaster napisa&#65533;(a):
>>>>>
>>>>>> na
>>>>>> nawierzchniach miekkich - zysk z kierunkowego bieznika bedzie niewielki
>>>>>> jezeli bedzie w ogole.
>>>>> Przy agresywnym bieżniku -- jak najbardziej. Hint: WTB Velociraptor.
>>>>>
>>>> Warto by zrobic testy. Zalozyc w jednym kierunku a potem owrotnie. IMHO
>>>> poza gliniastym blockiem nie da sie 'organoleptycznie' odczuc _realnej_
>>>> roznicy. Da sie?
>>> To, ze czegos nie odczuwasz fizycznie, nie znaczy, ze tego nie ma.
>> LOL - ale jezeli nie odczuwasz, to nawt jak jest to _nie_ma_znaczenia ;-)
> > ABS w samochodzie nie odczuwam i setki razy hamowalem skutecznie samochodem > bez ABS. A jednak jest, dziala i mialem sie o tym okazje w eksperymentalnych
> warunkach przekonac. JEST roznica.

Wole zachowac _pelna_ kontrole i ABS-owi mowie 'dziekuje'. Nie korzystam i mam nadzieje, opierac sie jak najdluzej.

Co nie zmienia faktu, ze moj sobie istnieje i dziala, choc go nie odczuwam.
A o powiazaniu (badz jego braku) dzialania z odczuwaniem dyskutujemy.

>>> A eksperymenty organoleptyczne nie sa powtarzalne.
>> Opone ma sie uzytkowac a nie robic z nia eksperymenty. ;-)
> > Bardzo slusznie. Ale jak chcemy cos sprawdzic, to to jest eksperyment...

Samo 'sprawdzenie' nie spelnia warunkow eksperymentu.

Dooobra, nie bede sie tu klocic o slowka, za goraco jest.

>>> Ja tak naprawde nie wiem, ile razy sie zima nie wypieprzylem, bo jestem tak
i
>>> zdolny i przewidujacy, a ile razy i tak bym polecial, gdybym zalozyl opony
>>> inaczej, niz mi Schwalbe radzi...
>> Hmm, a ja wiem. Na lysych 'stomilowych' Tornadach jezdzilem w zimie bez >> wiekszego problemu ;-)
> > No tak, ale Ty jestes lepszy w prekognicji ode mnie i wiekszosci precla...

Cos pokreciles. Wedlug Ciebie 10 czy 20 lat temu wszyscy pobierali kursy w Delfach?

Wszyyyyscyyyy? To 10 czy 20 lat temu nie bylo wypadkow?

Ale ale, kto to wciaz glosil, ze ma dwie lewe rece? ;-)

Ja, ale co to wlasciwie ma do rzeczy?

rmikke

--


Data: 2011-06-08 13:07:25
Autor: Coaster
schwalbe land cruiser - strzaki front i rear
On 6/8/11 8:33 AM, Ryszard Mikke wrote:
Coaster<manypeny@mac.com>  napisa(a):

Ryszard Mikke wrote:
Coaster<manypeny@mac.com>  napisa(a):

On 6/6/11 4:32 PM, Ryszard Mikke wrote:
Coaster<manypeny@mac.com>   napisa(a):

On 6/3/11 3:02 PM, Olgierd wrote:
Dnia Fri, 03 Jun 2011 14:48:57 +0200, Coaster napisa&#65533;(a):

na
nawierzchniach miekkich - zysk z kierunkowego bieznika bedzie niewielki
jezeli bedzie w ogole.
Przy agresywnym bieżniku -- jak najbardziej. Hint: WTB Velociraptor.

Warto by zrobic testy. Zalozyc w jednym kierunku a potem owrotnie. IMHO
poza gliniastym blockiem nie da sie 'organoleptycznie' odczuc _realnej_
roznicy. Da sie?
To, ze czegos nie odczuwasz fizycznie, nie znaczy, ze tego nie ma.
LOL - ale jezeli nie odczuwasz, to nawt jak jest to _nie_ma_znaczenia ;-)

ABS w samochodzie nie odczuwam i setki razy hamowalem skutecznie samochodem
bez ABS. A jednak jest, dziala i mialem sie o tym okazje w eksperymentalnych
warunkach przekonac. JEST roznica.

Wole zachowac _pelna_ kontrole i ABS-owi mowie 'dziekuje'. Nie korzystam
i mam nadzieje, opierac sie jak najdluzej.

Co nie zmienia faktu, ze moj sobie istnieje i dziala, choc go nie odczuwam.
A o powiazaniu (badz jego braku) dzialania z odczuwaniem dyskutujemy.

A eksperymenty organoleptyczne nie sa powtarzalne.
Opone ma sie uzytkowac a nie robic z nia eksperymenty. ;-)

Bardzo slusznie. Ale jak chcemy cos sprawdzic, to to jest eksperyment...

Samo 'sprawdzenie' nie spelnia warunkow eksperymentu.

Dooobra, nie bede sie tu klocic o slowka, za goraco jest.

Ja tak naprawde nie wiem, ile razy sie zima nie wypieprzylem, bo jestem tak
i
zdolny i przewidujacy, a ile razy i tak bym polecial, gdybym zalozyl opony
inaczej, niz mi Schwalbe radzi...
Hmm, a ja wiem. Na lysych 'stomilowych' Tornadach jezdzilem w zimie bez
wiekszego problemu ;-)

No tak, ale Ty jestes lepszy w prekognicji ode mnie i wiekszosci precla...

Cos pokreciles. Wedlug Ciebie 10 czy 20 lat temu wszyscy pobierali kursy
w Delfach?

Wszyyyyscyyyy? To 10 czy 20 lat temu nie bylo wypadkow?

Nie chodzi o wypadki a o dzisiejsze _demonizowanie_ rzeczywistosci.
BTW - kiedys lepiej uczono na kursach prawka (obecny 'styl' znam co prawda tylko ze slyszenia). Zima, drogi pokryte ubitym sniegiem, zakret. Instruktor (pokazujac znak ograniczenia do 60 km): jak nie bedziesz jechac 60 to Ci kaze jechac 80. ;-)


Ale ale, kto to wciaz glosil, ze ma dwie lewe rece? ;-)

Ja, ale co to wlasciwie ma do rzeczy?

Nic. ;-)


--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"A properly shaped leather saddle is an excellent
choice for the high-mileage rider who doesn't mind
the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle."
Sheldon Brown: 1944 - 2008
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2011-06-04 12:14:07
Autor: JT
schwalbe land cruiser - strzałki front i re ar
W dniu 2011-06-03 09:50, lastbark pisze:
Cześć

Na oponie schwalbe land cruiser są dwie strzałki front i rear skierowane
w przeciwne kierunki. Czy to oznacza, że na przód i na tył opony maja
być założone odwrotnie?

Do tej pory miałem terra cruiser i one były z przodu i z tyłu założone
tak samo.

Pozdrawiam

Cytat z katalogu Schawalbe:

What do the direction arrows mean?
Most Schwalbe tire sidewalls are marked with a “ROTATION” arrow,
which indicates the recommended rolling direction. When in use, the
tire should run in the direction of the arrow. Older tires have the
marking “DRIVE”, but it has the same meaning.
Many MTB tires are marked with a “FRONT” and a “REAR” arrow.
The “FRONT” arrow indicates the recommended rolling direction for
the front wheel and respectively the “REAR” arrow is the direction for
the rear wheel.

I wszystko jasne.
Pozdrawiam JT

Data: 2011-06-04 11:23:59
Autor: tadek
schwalbe land cruiser - strzałki front i rear
On 4 Cze, 12:14, JT <j...@jt.com> wrote:
W dniu 2011-06-03 09:50, lastbark pisze:

> Cześć

> Na oponie schwalbe land cruiser są dwie strzałki front i rear skierowane
> w przeciwne kierunki. Czy to oznacza, że na przód i na tył opony maja
> być założone odwrotnie?

> Do tej pory miałem terra cruiser i one były z przodu i z tyłu założone
> tak samo.

> Pozdrawiam

Cytat z katalogu Schawalbe:

> What do the direction arrows mean?
> Most Schwalbe tire sidewalls are marked with a “ROTATION” arrow,
> which indicates the recommended rolling direction. When in use, the
> tire should run in the direction of the arrow. Older tires have the
> marking “DRIVE”, but it has the same meaning.
> Many MTB tires are marked with a “FRONT” and a “REAR” arrow.
> The “FRONT” arrow indicates the recommended rolling direction for
> the front wheel and respectively the “REAR” arrow is the direction for
> the rear wheel.

I wszystko jasne.
Pozdrawiam JT

nie bo nie znam angielskiego

Data: 2011-06-04 18:49:27
Autor: Piotr Potulski
schwalbe land cruiser - strzaki front i rear
tadek <tadeklodz@poczta.onet.pl> napisa(a):
nie bo nie znam angielskiego
To ty musie pozna google tumacz
http://translate.google.pl/

--


Data: 2011-06-04 11:55:13
Autor: tadek
schwalbe land cruiser - strzaki front i rear
On 4 Cze, 20:49, "Piotr Potulski" <piotrpo-gro...@NOSPAM.gazeta.pl>
wrote:
tadek <tadekl...@poczta.onet.pl> napisa (a):

> nie bo nie znam angielskiego

To ty musie pozna google t umaczhttp://translate.google.pl/

--
Wys ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->http://www.gazeta.pl/usenet/

ju to zrobiem i ten tekst nie wiele nowego mi powiedzia. Jestem
zdania e jeeli producent zaleca takie zaoenie opon to wie co robi.
W kocu to on projektowa i wykona te opony. To tak jakby zaoy
odwrotnie zimowe opony do auta

schwalbe land cruiser - strzałki front i rear

Nowy film z video.banzaj.pl wicej »
Redmi 9A - recenzja budetowego smartfona