schwalbe marathon xr - jak je rowno zalozyc?

Data: 2009-11-15 12:16:14
Autor: Michal Brzozowski
schwalbe marathon xr - jak je rowno zalozyc?
Czesc,

Kupilem oponki schwalbe marathon xr 28x1.6 cali. Oryginalnie w rowerze
mialem hurricane o tych samych wymiarach. Nie potrafie tak zalozyc
tych marathonow, zeby rowno lezaly. Bialy pasek ze zdjecia ponizej
wedruje i w roznych miejscach na kole raz dotyka obreczy, a raz jest
5-6mm od niej. Detki mam chyba nadal oryginalne. Czy to wina krzywych
obreczy, czy czegos jeszcze innego?

http://www.sjscycles.com/xxlimages/17491schwalbe_xxl.jpg

Dzieki,
Michal

Data: 2009-11-15 21:57:57
Autor: Jaros艂aw \"Yaroosh\" 艁ysiak
Michal Brzozowski pisze:
[...]

Te偶 z tym walczy艂em, tylko w innych gumach.
Myd艂a pr贸bowa艂e艣 ??
We藕 sobie jaki艣 psikacz typu zraszacz do ro艣lin. Rozr贸b p艂yn do mycia naczy艅 w do艣膰 du偶ym st臋偶eniu, ale nie sam p艂yn. A potem opsikaj metodycznie dooko艂a ko艂o po obu stronach obr臋czy, i jazda z pompeczk膮, do b贸lu, a偶 si臋 u艂o偶y samo. Je艣li si臋 samo nie u艂o偶y r贸wno to spu艣膰 troch臋 i naci膮gnij r臋cznie. Jak u mnie spos贸b si臋 sprawdzi艂 to u Ciebie te偶 da rad臋, powodzenia.

Yaroosh

Data: 2009-11-15 21:59:36
Autor: Jaros艂aw \"Yaroosh\" 艁ysiak
Jaros艂aw "Yaroosh" 艁ysiak pisze:
Michal Brzozowski pisze:
[...]

Oczywi艣cie mia艂em na my艣li psikanie pomi臋dzy obr臋cz a opon臋.

Data: 2009-11-16 04:36:02
Autor: Michal Brzozowski
schwalbe marathon xr - jak je rowno zalozyc?
On Nov 15, 9:57爌m, "Jaros砤w \"Yaroosh\" siak"
<yaroosh@SPAM_FUJgazeta.pl> wrote:
> [...]

> wedruje i w roznych miejscach na kole raz dotyka obreczy, a raz jest
> 5-6mm od niej. Detki mam chyba nadal oryginalne. Czy to wina krzywych

Te z tym walczy砮m, tylko w innych gumach.
Myd砤 pr骲owa砮 ??

Wygl眃a na to, 縠 myd硂 pomaga. Dzi阫i!

Data: 2009-11-16 20:34:29
Autor: Tomasz Konik
schwalbe marathon xr - jak je rowno zalozyc?
Michal Brzozowski <rusolis.buziaki@gmail.com> napisa(a):
On Nov 15, 9:57=A0pm, "Jaros=B3aw \"Yaroosh\" =A3ysiak"
<yaroosh@SPAM_FUJgazeta.pl> wrote:
> Michal Brzozowski pisze:> Czesc,

> Te=BF z tym walczy=B3em, tylko w innych gumach.
> Myd=B3a pr=F3bowa=B3e=B6 ??

Wygl=B1da na to, =BFe myd=B3o pomaga. Dzi=EAki!

To mia砮 ma硑 problem. Ja stwierdzi砮m, 縠 w眘kie masywne opony bardzo 糽e
siadaj na obr阠zy. Mam Conti Touring 1000 26x1.5, kt髍e kln za ka縟
przek砤dk. Ani myd硂, ani nic... Znaczy pomaga, ale nie jest 砤two;-)
Pzdr;-)
Konik

Data: 2009-11-16 13:33:40
Autor: Michal Brzozowski
On Nov 16, 9:34爌m, "Tomasz Konik" <tomekq1.SKA...@gazeta.pl> wrote:
[...]

Walcze jeszcze z drugim ko砮m. Ale wiem przynajmniej 縠 nie jestem
sam :-)

Data: 2009-11-16 11:44:09
Autor: 膮膰臋艂艅贸艣偶藕
schwalbe marathon xr - jak je rowno zalozyc?
Mia艂em taki problem z jednymi szerokimi 45/47 gumami Specialized, dwa razy mi przez to strzeli艂y bez jazdy (a trzeci raz po zwrocie
i reklamacji w serwisie SkiTeamu) zrywaj膮c zgrubienie na brzegu opony wchodz膮ce w rant obr臋czy, sklep zachowa艂 si臋 porz膮dnie
zwracaj膮c pieni膮dze za opony i d臋tki.
Twoje gumy s膮 do艣膰 w膮skie, ciekawa sprawa.
Teoretycznie obr臋cz mo偶e by膰 wyprodukowana na minimalnej dopuszczalnej tolerancji (u mnie spada艂o tylko z jednej z dw贸ch takich
samych obr臋czy!!), a opona na maksymalnej i ten 1 milimetry za du偶o powoduje k艂opot.
Albo rant obr臋czy mo偶e by膰 minimalnie odchylony na zewn膮trz i nie trzyma zgrubienia opony - tyle 偶e czu艂by艣 to odchylenie rantu
hamplami, a mo偶e masz dyski to nie poczujesz?
Inne wyt艂umaczenie to d艂ugie przechowywanie opon w jakiej艣 zgi臋tej odkszat艂conej pozycji (to m贸g艂 by膰 k艂opot "moich" drucianych
Spec贸w).
Twoje XR to chyba zwijane s膮?
Mo偶esz pr贸bowa膰 艂apa膰 wok贸艂 obr臋czy plastikowymi uchwytami do kabli, w paru miejscach, a偶 si臋 u艂o偶y?
Zasia艂e艣 we mnie niepok贸j, bo w艂a艣nie lec膮 do mnie Marathon Supreme Ceramic 50脳622, zwijane.
A po do艣wiadczeniu ze Specami kupi艂em tym razem konkretnie Marathony, bo w艂a艣nie Marathon Winter (fakt, 偶e rozmiar 42/43) le偶a艂y
absolutnie idealnie na moich ob臋czach.
JaC

-- -- -