Data: 2010-05-08 07:57:25 | |
Autor: JAM | |
sciaga autko | |
On May 3, 9:33 am, lukasz <ant...@no.spam.o2.pl> wrote:
witam Masz najprawdopodobniej ruszona geometrie. Jezli tylko kierownica jest przekrecona od poziomu, ale po ustawieniu lekko pochylonym kierownicy auto jedzie prosto, to to da sie naprawic ustawieniem zbieznosci. Operacja dosyc prosta w warsztacie, ktory sie na tym zna. Jezeli natomiast kierownicy nie da sie ustawic tak, zeby auto jechalo prosto, to najprawdopodobniej masz roznice pomiedzy ;lewym i prawym katem pochylenia kola lub mniej prawdopodobne ale tez mozliwe, masz roznice pomiedzy lewym a prawym katem wyprzedzenia zwrotnicy. Tak czy siak, przy ustawianiu zbieznosci moga rowniez sprawdzic zarowno kat pochylenia jak i wyprzedzenia jezeli sie na tym znaja. Ze wzgledu na to, ze masz zawieszenie McPhersona, kat pochylenia da sie naprawic ale zapewne bedzie cie to troche kosztowalo. Wiekszosc zawieszen McPhersona w Europie dla oszczednosci kosztow nie ma fabryczne regulacji tego kata, tylko wymaga od dilera dosyc kosztownej procedury naprawczej . Kat wyprzedzenia jest trudny do naprawienia w takim zawieszeniu i generalnie procedura wymaga aby wymieniac czesci, ktore sie zgiely jak wpadles w dziure. Jak trafisz do mechanika, ktory sie bardzo dobrze na tym zna, to bedzie w stanie ci pomoc bez wymiany czesci, ale wiaze sie to najczesciej z nieautoryzwanym powiekszeniem otworow gornego mocowania amortyzatora i przesunieciem tego mocowania tak aby zlikwidowac roznice katow pomiedzy lewa a prawa strona samochodu. Nie jest to procedura autoryzowana, ale w wiekszosci przypadkow zdaje egzamin i wielu mechanikow ja z powodzeniem stosuje. JAM http://marchel.home.comcast.net/~marchel/ |
|