ścieżki rowerowe, leśne drogi, przewóz dziecka - jaki rower?

Data: 2011-03-16 12:57:45
Autor: Gabriel'wilk'
ścieżki rowerowe, leśne drogi, przewóz dziecka - jaki rower?
Witam serdecznie wszystkich  grupowiczy i grupowiczki - jestem na grupie pierwszy raz więc nie bijcie od razu za nieprecyzyjne pytania :-)

Z uwagi, iż mój poprzedni rower górski po ponad 13 latach poszedł na zasłużoną emeryturę szukam dla siebie nowego roweru. Rowery miejskie odpadają, zastanawiam się nad rowerem typu kross, trekking ewentualnie MTB.

Założenia:
- dobry, czyt. wytrzymały osprzęt
- amortyzowany
- przeznaczony do jazdy po miejskich ścieżkach rowerowych 30%, dróżki leśne i lekki teren (głownie niewielkie błoto i piasek) 70% - nie wyczyn a jazda rekreacyjna/weekendowa z dzieciakiem i żoną
- dobra, stosunkowo lekka rama - aby dało się go na bagażnik dachowy załadować bez pomocy dźwigu :-)
- koła 28"
- dobre hamulce (może warto tarczowe?)
- przystępna cena
Jakiego modelu i jakiej marki szukać? Dodatkowym utrudnieniem nich będzie fakt, że chciałbym ze sobą przez jakiś czas wozić w przyczepce albo lepiej chyba w foteliku 3 letniego syna - do czasu aż sam nie zacznie sprawnie jeździć :-)
Podsumowując:
1) jaki rower wybrać - model/marka?
2) co lepsze do przewozu smyka - przyczepka/fotelik - i jaki model wybrać?

   Oskar Wilde

ścieżki rowerowe, leśne drogi, przewóz dziecka - jaki rower?