sensowny zestaw głośników?

Data: 2017-11-26 12:03:39
Autor: JaceK
sensowny zestaw głośników?
Czy możecie polecić jakiś sensowny zestaw głośników do komputera? Prawdopodobnie większość na rynku to zwykłe "pierdziawki", ale może coś z tego asortymentu wyróżnia się z tłumu na plus?

JaceK

Data: 2017-11-26 12:17:02
Autor: Jacek Maciejewski
sensowny zestaw głośników?
Dnia Sun, 26 Nov 2017 12:03:39 +0100, JaceK napisał(a):

Czy możecie polecić jakiś sensowny zestaw głośników do komputera? Prawdopodobnie większość na rynku to zwykłe "pierdziawki", ale może coś z tego asortymentu wyróżnia się z tłumu na plus?

Nie patrz na tzw. "głośniki do komputera". Jakość odtwarzania dźwięku
zależy w pierwszym podejściu od średnicy głośnika, podziału toru na dwa
lub trzy głośniki oraz wagi skrzynki głośnikowej. Tak, wagi, bo czym
cięższa to tym wieksza czyli tym większe głośniki :) O rezonansach
ścianek i wytłumieniu wnętrza już nie wspomnę. Poza tym, do głośników
trzeba wzmacniacza. Owszem, tzw. głośniki komputerowe mają go
wbudowanego. Razem z przydźwiękiem od transformatora, przydźwiękiem od
masy kabla doprowadzającego sygnał, dzikimi rezonansami plastykowej
skrzynki, zniekształceniami nieliniowymi spowodowanymi pracą przy pełnej
mocy etc. Reasumując, idź na byle targ i kup stary amplituner dobrej marki za 50
zł i dwie duże kolumny głośnikowe po 50-100 zł za szt. Przynajmniej
muzyka będzie podobna do oryginału :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-11-26 12:35:57
Autor: ggs
sensowny zestaw głośników?

"Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> wrote in message news:3j3d0hd7njje.19etoecxiostd$.dlg40tude.net...

Nie patrz na tzw. "głośniki do komputera".

Wziął bym pod uwagę co najmniej jeden wyjątek ... ot np. Bose Companion 2 Series III

Mówiąc bardzo krótko: można się bardzo zdziwić jak brzmi coś wielkości wspomnianych pierdziawek za 19.90 z "promocyjnego" kosza marketu.

No ale coś za coś , Bose nie kosztuje 19.90 PLN.

Data: 2017-11-26 15:06:56
Autor: z
sensowny zestaw głośników?
pierwsze z brzegu.

https://www.olx.pl/oferta/wieza-sony-CID99-IDqp6dF.html#32d4876c71

Nie jestem melomanem ale taka wieża bije na głowę kilka zestawów głośnikowych do 200 zł które wcześniej słuchałem

Stosunek jakość/cena rewelacyjny
Taki złoty środek jak ktoś nie ma miejsca

Data: 2017-11-26 12:42:58
Autor: Sebastian Biały
sensowny zestaw głośników?

https://www.euro.com.pl/glosniki-komputerowe/creative-inspire-t3300-2-1.bhtml

Data: 2017-11-26 12:48:41
Autor: Sebastian Biały
sensowny zestaw głośników?
On 11/26/2017 12:42 PM, Sebastian Biały wrote:
https://www.euro.com.pl/glosniki-komputerowe/creative-inspire-t3300-2-1.bhtml

Ewentualnie:

https://www.euro.com.pl/glosniki-komputerowe/creative-inspire-a120-2-1.bhtml

Acz tych nie słyszałem osobiście.

Data: 2017-11-26 13:01:14
Autor: Budzik
sensowny zestaw głośników?
Użytkownik Sebastian Biały heby@poczta.onet.pl ...

On 11/26/2017 12:03 PM, JaceK wrote:
Czy możecie polecić jakiś sensowny zestaw głośników do komputera?

https://www.euro.com.pl/glosniki-komputerowe/creative-inspire-t3300-2
-1.bhtml

Pytanie z ciekawości - czy jezeli głosnik niskotonowy ma moc 16W a satelity 5,5 to po ustawieniu maks głosnosci i puszczeniu odpowiednio głosnego utworu mozna sie spodziewac maksymalnego poziomu poboru pradu na poziomie 20W?

--
Pozdrawia... Budzik
"Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"

Data: 2017-11-26 14:58:01
Autor: Sebastian Biały
sensowny zestaw głośników?
On 11/26/2017 2:01 PM, Budzik wrote:
[...]

Podepnij amperomierz :D Nie wiem, te głosniki sa i tak za głośne na przeciętny pokój.

Data: 2017-11-26 14:53:57
Autor: Budzik
sensowny zestaw głośników?
[...]

Ostatnio zamowiłem głosniki 100W ze wzmacniaczem.
Podpiałem miernik i odesłałem głosniki.
Grały niezbyt głosno a najwyzszy pobór pradu jaki udało mi sie osiagnac to było coś około 20W.

W domu mam jako główny sprzet zestaw denon 5x100W plus dwie 100W kolumny i nie rozumiem, jak mozna tak oszukiwac i sprzedawac sprzet 100W który gra 10 razy ciszej... I kto sie na to nabiera...

--
Pozdrawia... Budzik
którzy nie mają już nic do stracenia. "  Janis Joplin

Data: 2017-11-26 16:41:33
Autor: Stregor
sensowny zestaw głośników?

http://lifesgoodblog.pl/200-w-mocy-z-glosnikow-o-srednicy-5-cm-jak-to-mozliwe-rms-pmpo-rozszyfrowanie

--
Pozdrawiam,
Stregor

Data: 2017-11-26 15:53:50
Autor: Budzik
sensowny zestaw głośników?
Użytkownik Stregor stregor@wytnij.to.gmail.com ...

[...]

Nie, to nie była moc pmpo...
Do tego oszustwa juz sie przyzwyczaiłem.

--
Pozdrawia... Budzik
"Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki

Data: 2017-11-26 18:09:49
Autor: RadoslawF
sensowny zestaw głośników?
W dniu 2017-11-26 o 16:53, Budzik pisze:

W domu mam jako główny sprzet zestaw denon 5x100W plus dwie 100W
kolumny i nie rozumiem, jak mozna tak oszukiwac i sprzedawac sprzet
100W który gra 10 razy ciszej... I kto sie na to nabiera...

A ile mocy może dać zasilacz w tym wzmacniaczu?

http://lifesgoodblog.pl/200-w-mocy-z-glosnikow-o-srednicy-5-cm-jak-to
-mozliwe-rms-pmpo-rozszyfrowanie

Nie, to nie była moc pmpo...
Do tego oszustwa juz sie przyzwyczaiłem.

Kupujesz wzmacniacz patrzysz na pasmo przenoszenia a nie na moc.
Jak spojrzysz na moc to sprawdź czy aby producent nie podaje
2x100W a zasilacz ma 160W.
Ale ci którzy się nie znają łykną bez problemu boomboxa z wielką
i nalepką 600W i zasilaczem 80W.
Kilkadziesiąt lat temu po imprezie napędzanej pierwszym krajowym
amplitunerem 2x4W przyszli sąsiedzi na skargę.
Do zrobienia hałasu więcej nie potrzeba.

Pozdrawiam

Data: 2017-11-26 15:40:09
Autor: Jacek Maciejewski
sensowny zestaw głośników?
Dnia Sun, 26 Nov 2017 13:01:14 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

[...]

Nie, ponieważ to co wypisują producenci czy sprzedawcy na swoich
wyrobach nijak ma się do rzeczywistości a ponadto w grajpudłach nie
tylko głośniki pobierają moc.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-11-26 15:37:56
Autor: Budzik
sensowny zestaw głośników?
Użytkownik Jacek Maciejewski jacmac@go2.pl ...

[...]

Znaczy kłamia i oszukuja po prostu...

a ponadto w grajpudłach nie
tylko głośniki pobierają moc.

A co jeszcze? --
Pozdrawia... Budzik
Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...
wyrwać drzewo, zburzyć dom i dać w pysk swojemu synowi...

Data: 2017-11-26 18:02:04
Autor: Sebastian Biały
sensowny zestaw głośników?
On 11/26/2017 4:37 PM, Budzik wrote:
Nie, ponieważ to co wypisują producenci czy sprzedawcy na swoich
wyrobach nijak ma się do rzeczywistości
Znaczy kłamia i oszukuja po prostu...

Hometopatie i suplementy diety też oszukują. Takie czasy. Zamiast narzekać nad duperelami w opisie, posłuchaj. Grają lepiej niż g... z hipermarketu i myślę że to spełnia zalożenia autora pytania. A to że musza łżeć w specyfikajci wynika z faktu że przeciętny klient jest idiotą i patrzy na te numerki.

Data: 2017-11-26 21:16:58
Autor: Budzik
sensowny zestaw głośników?
[...]

Homeopatia - zgoda.
suplementy - troche inny temat - trzeba po prostu rozumiec co sie kupuje.
Co do działania to w sumie wszystkie reklamy kłamia wiec...

[...]

I tak i nie.
Oczywiscie tak zrobiłem i kupiłem taka mini wieze - tez kłamia w opisie ale graja o niebo lepiej od tych głosników i wieze zostawiłem.
Niemniej nie zgadzam sie na podejscie "takie czasy" i kusi mnie zeby po jakims poltorarocznym uzytkowaniu oddac jako niezgodne z opisem.
Ale pewnie jak zwykle na planowanej złosliwości sie skonczy bo potem i tak na takie pierdoły nie ma czasu. Niestety.

--
Pozdrawia... Budzik
"Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo

Data: 2017-11-26 23:54:43
Autor: Sebastian Biały
sensowny zestaw głośników?
On 11/26/2017 10:16 PM, Budzik wrote:
Niemniej nie zgadzam sie na podejscie "takie czasy" i kusi mnie zeby po
jakims poltorarocznym uzytkowaniu oddac jako niezgodne z opisem.

Kupiłem kiedyś telefon Telefunken z Androidem. Tępę ćwoki z telefunkena wsadzili tam androida tak upakowanego bloatware że z sugerowanej pamięci flash zostało 100kB, niezdolne nawet do aktualizacji byleczego.

Oddałem do sklepu po tygodniu łamania sobie glowy co z tym g... zrobić. Mógłbym powiedzieć "ale ich nauczyłem!" ale fakty sa takie że straciłem w sumie kilkanascie godzin na szukaniu rozwiązań po necie,  2h w sklepie w tym 1h w wyjaśnianiu jakiemus managerowi że 100kB to nie jest to samo co 4GB flash na pudełku co powoduje trwała utratę komórek istoty szarej w zderzeniu z pustakiem po marketingu.

Czyli czasem nie warto. Cokolwiek byś nie zrobił stada debili będą kupować i o to chodzi. Zamiast iść pod prąd kup materac i płyń z falą debili popijając drinka z parasolką.

Nie miej pretensji że Creative stara się jak może aby powiększać liczby na pudełku do granicy przegięcia. Muszą konkurować z Medionami, Phanasooniccami itp śmieciem z hipermarketu z żarciem.

Ja jestem posiadaczem do dzisiaj zestawu DDT2200 z Creative, od 20 lat. Grają ciągle nieźle, ale już mogę powiedzieć że to co je wskazałem są *lepsze* dzwiękowo mimo ceny. Pojawił się jakiś postęp.

Natomaist kupno kolumn i wzmacniacza uważam za dowcip - może bym dał radę to wstawić gdzieś w domu a'lla Ikea, ale w moim warsztacie sens mają tylko niewielkie głośniki przeznaczone do komputera z racji ciasnej zabudowy. Co innego kino domowe w salonie.

Ponieważ autor pytania nie wypowiedział sie po co mu to to zakladam że po nic. Wtedy lepsze głośniki do komputera beda ok.

Na marginesie znajomy ma konfiguracje z ogromnymi kolumnami. Pytam po co takie wielkie. Mowi ze wtedy zniekształcenia się najmniejsze jak się cicho słucha. To o tyle zastanawiające że jak właczył kompa to hałas wentylatorów powodował mimowolne podnoszenie głosu. Do dzisiaj tego nie pojmuje.

Data: 2017-11-26 19:28:35
Autor: Jacek Maciejewski
sensowny zestaw głośników?
Dnia Sun, 26 Nov 2017 15:37:56 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

Znaczy kłamia i oszukuja po prostu...
Intencjonalnie - na pewno. Dążą do zwiększenia sprzedaży. A praktycznie
nie, bo podają prawdę tylko definiują moc głośników tak jak im wygodnie.
Np. podają moc chwilową. Jak dostatecznie ograniczysz chwilę to możesz
powiedzieć że twój głośnik ma moc np. 1 MW :)

A co jeszcze?
Zasilacz ma sprawność ok. 50 %, sam wzmacniacz klasy B ma sprawność
30-40%. Rozmaite wodotryski też pobierają moc. Moc doprowadzona do
głosników też nie jest w całości przetwarzana na moc dźwięku. Sprawność
głośnika to IMO parę procent, a te o największej sprawności mają akurat
duże zniekształcenia (i liniowe i nieliniowe).

--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-11-26 21:16:58
Autor: Budzik
sensowny zestaw głośników?
[...]

Nie da sie tego zrelatywizowac. To zwykłe oszustwo i tyle.

[...]

Ok, ale jak to sie ma do pradu pobieranego z gniazdka i pokazanego na mierniku?
Bo rozumiałbym gdyby było tak, ze podaja 100W, zestaw bierze 100W z gniazdka a słabo gra.
Ale tutaj ammy taka sytuacje ze pisza 100W a zestaw bierze maksymalnie 20W...

Data: 2017-11-26 22:26:35
Autor: Jacek Maciejewski
sensowny zestaw głośników?
Dnia Sun, 26 Nov 2017 21:16:58 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

Ale tutaj ammy taka sytuacje ze pisza 100W a zestaw bierze maksymalnie 20W...

Skąd ja mogę wiedzieć jak producent sobie to wymyślił? Pytaj producenta
:)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-11-26 22:01:30
Autor: Budzik
sensowny zestaw głośników?
[...]

Pytalem, olał temat.
Przedstawiciel firmy w ogole nie odpowiedział, oficjalne forum jest praktycznie martwe, sprzedawca cos tam cos tam wiec odesłałem i spokoj.

Odradzam ogólnie firme jako firme krzak - GENIUS.
Teraz jeszcze sprawdziłem i to nie było 100 a 50W - niemniej fakt pozostaje faktem.

--
Pozdrawia... Budzik
"Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,

Data: 2017-11-27 08:52:04
Autor: Dominik Ałaszewski
sensowny zestaw głośników?
Dnia 26.11.2017 Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał/a:

Ok, ale jak to sie ma do pradu pobieranego z gniazdka i pokazanego na
mierniku?

Moc głośników do prądu z gniazdka? Niemalże nijak.

Ale tutaj ammy taka sytuacje ze pisza 100W a zestaw bierze maksymalnie
20W...

Nie wnikając już, ile to jest "chwila" przy obliczamiu parametru
Podziel Moc Przez Osiemdziesiąt (PMPO), to ogólnie i z grubsza moc głośnika jest to moc elektryczna, jaką można obciążyć głośnik
bez ryzyka jego zniszczenia.    Więc można podłączyć głośniki o mocy 100W do wzmacniacza, który odda
do nich maks. 10W (a z sieci pobiera wtedy powiedzmy 20W).

I nigdzie tu nie ma żadnego oszustwa :-)

Data: 2017-11-27 17:00:07
Autor: Budzik
sensowny zestaw głośników?
Użytkownik Dominik Ałaszewski Dominik.Alaszewski@gazeta.pl.invalid ...

[...]

To nie była podana moc PMPO - na to oszustwo jestem wyczulony.

--
Pozdrawia... Budzik
Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?

Data: 2017-11-27 17:21:17
Autor: Dominik Ałaszewski
sensowny zestaw głośników?
Dnia 27.11.2017 Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał/a:

To nie była podana moc PMPO - na to oszustwo jestem wyczulony.

Ale czy PMPO, czy RMS- to moc, którą _można_ dostarczyć
do głośników (bez szkody dla nich). To nijak nie implikuje mocy zastosowanego wzmacniacza,
a tym bardziej poboru prądu z sieci.

Zatem jak pożyczysz od sąsiada kolumny 100W i podepniesz
je do swojego wzmacniacza o maks. mocy wyjściowej 2x5W, to rzeczony wzmacniacz z sieci weźmie maksymalnie
pewnie jakieś 30 W. Moc głośników 2x100W, moc pobierana z sieci 30W (dużo mniejsza). Prościej wytłumaczyć nie umiem.

Data: 2017-11-27 18:01:29
Autor: Budzik
sensowny zestaw głośników?
[...]

Ok, tylko ze to był komplet - głosniki razem z wbudowanym wzmacniaczem.
Wieza tez była kompletem.

--
Pozdrawia... Budzik
"Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.

Data: 2017-11-27 18:51:58
Autor: Dominik Ałaszewski
sensowny zestaw głośników?
Dnia 27.11.2017 Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał/a:

Ok, tylko ze to był komplet - głosniki razem z wbudowanym wzmacniaczem.
Wieza tez była kompletem.

No i? Nie wolno w komplecie dać głośników, które są w stanie
znieść dużo wyższą moc, niż jest w stanie dostarczyć
wzmacniacz?

Data: 2017-11-27 19:03:16
Autor: Dominik Ałaszewski
sensowny zestaw głośników?
Dnia 27.11.2017 Dominik Ałaszewski <Dominik.Alaszewski@gazeta.pl.invalid> napisał/a:

No i? Nie wolno w komplecie dać głośników, które są w stanie
znieść dużo wyższą moc, niż jest w stanie dostarczyć
wzmacniacz?

Dla jasności i podsumowania: to, że moc pobierana z sieci
jest znacząco mniejsza, niż podawana przez producenta moc
głośników nie oznacza, że moc głośników jest podana nierzetelnie.
Tylko i aż tyle.

Z kolei dowolny wynik tego porównania nie implikuje,
że taki zestaw jest cokolwiek wart. Niestety producenci
mają konsumentów za idiotów, którzy jedynie co potrafią,
to porównać dwie liczby, stwierdzić która jest większa,
a urządzenie z większą liczbą uznać za "lepsze".
Skoro ta strategia jest dalej na topie, to widać
się sprawdza.

Dlatego też matryce 16 Mpix są "lepsze" od 8 Mpix, a głośniki 100W "lepsze" od 1W.

Data: 2017-11-28 04:01:16
Autor: Budzik
sensowny zestaw głośników?
[...]

Ale jak kupujesz zestaw głosników 50W to kto powiedział ze to głosnikisa 50W a wzmacniacz jest 10W?
Jezeli tak jest to nalezałoby to w opisie napisac a jezeli pisze sie tylko 50W to wtedy nalezy załozyc ze i jedno i drugie jest 50W.

[...]

Tu oczywiście masz racje, co nei zmienia faktu ze takie poczynania nalezy uznawac i jasno nazywac OSZUSTWEM.
Ja omawiany zestaw głosników kupiłem za poleceniem, przetestowałem, uznałem ze lipa i odesłałem oczywiscie na koszt sprzedajacego.
Jakby zrobiło tak 50% kupujacych to moze byłaby szansa na zmiane?

--
Pozdrawia... Budzik
"Początek i koniec zawsze są jednością."

Data: 2017-11-28 17:49:55
Autor: Akarm
sensowny zestaw głośników?
W dniu 2017-11-27 o 20:03, Dominik Ałaszewski pisze:

producenci
mają konsumentów za idiotów, którzy jedynie co potrafią,
to porównać dwie liczby, stwierdzić która jest większa,
a urządzenie z większą liczbą uznać za "lepsze".

Daleko nie trzeba szukać. ;)
Choćbyś nie wiem jak długo tłumaczył...

Skoro ta strategia jest dalej na topie, to widać
się sprawdza.

Dlatego też matryce 16 Mpix są "lepsze" od 8 Mpix,
a głośniki 100W "lepsze" od 1W.

Głośniki muszą być "komputerowe". :D

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2017-11-26 14:01:10
Autor: Budzik
sensowny zestaw głośników?
Użytkownik JaceK JaceK@wu_pe.pe_el ...

Czy możecie polecić jakiś sensowny zestaw głośników do komputera? Prawdopodobnie większość na rynku to zwykłe "pierdziawki", ale może
coś z tego asortymentu wyróżnia się z tłumu na plus?

Jaki cel tych głosnikow? Chcesz słyszek pik pik z jakiegos gadu gadu czy cos wiecej?

--
Pozdrawia... Budzik
Jest Leżajsk, jest dobrze.

Data: 2017-11-27 07:37:09
Autor: JaceK
sensowny zestaw głośników?
On 26.11.2017 15:01, Budzik wrote:
[...]

Trochę więcej niż pik-pik :) Nie oczekuję cudów jak od zestawów do kina domowego, ale jak leci jakiś film lub radio internetowe w tle to trochę basów chciałbym usłyszeć zamiast tępego odgłosu podobnego do uderzania plastikowego pudełka plastikowym kijkiem lub dźwięków typowych dla poduszki-pierdziuszki. Fajnie byłoby też aby wysokie tony nie kończyły się na 4kHz tylko trochę wyżej :) Nie wiem jak opisywać wrażenia dźwiękowe i audiofilem nie jestem, ale chciałbym aby takie niewielkich rozmiarów kolumny mnie nie jakoś specjalnie nie zniechęcały do słuchania lub zmuszały do wyłączenia/przełączania na inny kanał ze względu na zniekształcenia lub zbytnie przycinanie pasma. Nie chcę się męczyć słuchając czegoś lub zerkając na film.

Widzę, że pojawiło się dużo odpowiedzi w tym wątku. Chciałbym podziękować w tym poście tym, którzy się pochylili nad tematem, mam co czytać i przeglądać. Jak macie jeszcze jakieś propozycje to piszcie, za dotychczasowe opinie i propozycje dziękuję!

JaceK

Data: 2017-11-27 15:11:31
Autor: Animka
sensowny zestaw głośników?
W dniu 2017-11-27 o 07:37, JaceK pisze:
[...]

Czekaj. Może ktoś napisze, że Ci podaruje fajne głośniki za darmo. ;-)

--
animka

Data: 2017-11-27 16:01:19
Autor: Budzik
sensowny zestaw głośników?
[...]

A nie masz przypadkiem w tym pokoju jakiegos innego sprzetu grajacego?
Bo wtedy to moze jakis transmiter bluetooth?

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2017-11-27 18:40:21
Autor: PiteR
sensowny zestaw głośników?
JaceK pisze tak:

to trochę basów chciałbym usłyszeć

Kup sobie bolero tonsil to usłyszysz trochę basów ;)

https://www.olx.pl/oferty/q-bolero-200/

--
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2017-11-26 14:23:44
Autor: Animka
sensowny zestaw głośników?

https://www.euro.com.pl/glosniki-komputerowe/trust-gxt-38-2-1.bhtml#opis

https://www.euro.com.pl/glosniki-komputerowe,_Trust.bhtml

--
animka

Data: 2017-11-26 16:45:06
Autor: Stregor
sensowny zestaw głośników?
[...]

MODECOM MC-SHF56U

Świetny stosunek ceny do jakości. Mam, jestem zadowolony. Test był na PCLab. Tylko nie wiem, czy jeszcze są dostępne.

--
Pozdrawiam,
Stregor

Data: 2017-11-28 22:34:35
Autor: Adam
sensowny zestaw głośników?
W dniu 2017-11-26 o 16:45, Stregor pisze:
[...]

Mam je w wersji bez pilota.
Potwierdzam - jakość dźwięku bardzo dobra.
Słyszałem gorsze (niby to) monitory studyjne.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-11-26 18:16:18
Autor: RadoslawF
sensowny zestaw głośników?
[...]

Jak znajdziesz coś w drewnianej obudowie i głośnikiem mającym minimum
15 centymetrów to się wyróżni. Cała reszta to małe plastikowe badziewia
dopalane subwoferem.
Pytanie do czego potrzebujesz tego dźwięku, jak do systemowych brzęczków
i komunikatorów to wystarczą plastikowe badziewia.
Jak do muzyki to nie wystarczą, chyba ze masz już słuch zjechany.
Do muzyki to DAC i słuchawki lub normalny wzmacniacz i normalne kolumny.

Pozdrawiam

Data: 2017-11-26 19:29:23
Autor: Jacek Maciejewski
sensowny zestaw głośników?
Dnia Sun, 26 Nov 2017 18:16:18 +0100, RadoslawF napisał(a):

Pytanie do czego potrzebujesz tego dźwięku

No właśnie, od tego trzeba zacząć.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-11-26 19:36:09
Autor: BUNIEK
sensowny zestaw głośników?
Czy możecie polecić jakiś sensowny zestaw głośników do komputera? Prawdopodobnie większość na rynku to zwykłe "pierdziawki", ale może coś z tego asortymentu wyróżnia się z tłumu na plus?

Ostatnio (nawet zakupiłem do domu) zaskoczył mnie brzmieniem zestaw JBL Pebbles nie jest to zestaw imprezowy, ale naprawdę daje radę.
Nie drgają od tego zestawu szyby, ale jest to pierwszy zestaw na 2.0 jaki miałem w reku który minie zaskoczył.

http://www.jbl.waw.pl/images/jbl-pebbles-czarne-black-1.jpg

czasami mam wrażenie ze grają lepiej (nie mocniej/głośniej) od mojego "dużego zestawu".

Pozdrawiam
BUNIEK

Data: 2017-11-26 19:52:33
Autor: Marek S
sensowny zestaw głośników?
[...]

Jako audiofil, ale taki, który wierzy w prawo Ohma, ufa pomierzonym parametrom, nie wierzy grubościom podkładek pod DVD i samodzielnie tworzy i mierzy zestawy głośnikowe - powiem krótko: żadne nie dadzą nawet zbliżonego efektu w stosunku do tego co można uzyskać. Głośniki buduje się do warunków akustycznych pomieszczenia. Pomieszczenie trzeba wygłuszać etc.

Testy w czasopismach komputerowych są g... warte. Nikt niczego nie mierzy a się wypowiada.

A teraz konkretnie: pamiętaj o tym, że pierdziawką jest nie tylko głośnik, ale i karta dźwiękowa. Albo inaczej: najgorszy element układu określa jakość końcową. Jeśli z karty dźwiękowej wyprowadzasz sygnał optyczny do wzmacniacza, to wtedy możesz uznać, że masz super kartę, bo nawet najtańsza gwarantuje najwyższą (możliwą w komputerze) jakość. Zostawiam sobie jednak furtkę - być może istnieje jakieś rozwiązanie techniczne pozwalające na odtwarzanie w kompie DVD-audio lub SACD. Wtedy i komputer pozwoli na jakość ... ale nie wiem po co skoro taniej kupić stacjonarny odtwarzacz.

Jeśli natomiast używasz karty ze wzmacniaczem wbudowanym, to jakość z definicji będzie kiszkowata w sensie zakłóceń, przesunięć fazowych, separacji kanałów, zniekształceń i pewnie innych parametrów, o których dyskutować nie chcę bo to nie jest właściwe forum do tego.

Zakładam więc, że dobra jakość w/g Ciebie to będzie taka, której dźwięk nie będzie znacząco ranił uszu. A jak nasz mózg docenia jakość ? W bardzo dużym uproszczeniu tak, że basy przy cichym słuchaniu (= niskiej mocy wzmacniacza) muszą być bardzo mocne (wynika to z krzywej słuchu) a i wysokie tony również. środek powinien być sporo niższy.

Jakie z tego wnioski? Ano takie:

1. Kup koniecznie głośniki z subwooferem wyposażonym we własny wzmacniacz. Żadna karta wbudowana nie dostarczy wystarczającej mocy.

2. Subwoofer powinien być fizycznie sporo większy od pozostałych głośników. Z małego głośnika nie da się uzyskać głośnych basów nawet jeśli kilowaty w niego wpakujesz. Co najwyżej smród spalenizny poczujesz bo prawa fizyki obowiązują.

3. Głośniki średnio i wysokotonowe wymagają minimalnych mocy w stosunku do głośników basowych więc głośniki mogą być stosunkowo małe.

4. Rodzaj obudowy dla średnich i wysokich tonów? Hmmm... jeśli na wejściu masz niską jakość to nie dbaj o to. Plastik czy drewno zrobią niewielką różnicę. Tak naprawdę chodzi tu o masę materiału (też w ekstremalnie sporym uproszczeniu) aby nie wpadał w rezonanse. 100g plastiku da podobny efekt do 100g płyty pilśniowej czy innego szajsu.

5. Unikaj raczej głośników, które mają otwory bassreflex w sekcji średnio i wysokotonowej. Te otwory stosuje się wyłącznie w głośnikach niskotonowych do kształtowania charakterystyki. Przy wyższych tonach są one źródłem dziur w widmie częstotliwościowym i stanowią jedynie wizualne efekty specjalne.

6. A o co zadbać jeszcze? O to aby głośniki średnio i wysokotonowe przenosiły w miarę równomiernie. By nie miały paskudnych dla ucha rezonansów.

A co konkretnie mógłbym zaproponować?  Logitech sprawdza się w tej materii. Jeśli 700zł to nie problem to Z623. Aczkolwiek 2x tańszy Z533 również da niezłe wrażenia. Te drugie bym wybrał. Ich cena jest bardziej adekwatna do jakości.

Być może w tańszych też coś znajdziesz, ale nie znam modeli więc na własnym uchu musisz polegać - o ile jest gdzie je odsłuchać. Doradzam te, które znam i brzmią bardzo dobrze w kategorii głośników komputerowych.

--
Pozdrawiam,
Marek

sensowny zestaw głośników?