serwer do zadań wszelakich

Data: 2010-02-20 01:22:57
Autor: Ra
serwer do zadań wszelakich
Może ktoś rozpoznawał temat wszystkorobiących serwerków, wymagania są takie

- mały rozmiar, płyta mini-itx
- bezgłośny/cichy
- energooszczędny
- pełne wsparcie dla linuksa

Funkcje
- media center odtwarzającym mkv w 1080p
- firewall, poczta
- access point
- jak da radę to powinien działać virtualbox z windows xp wówczas nie musi być bardzo energooszczędny

Myślałem o zakupie płyty np zotac ion 330 o ile znajdę 100% potwierdzenie że może działać w trybie AP ale może lepszych rozwiązaniem będzie jakiś celeron tylko wtedy chyba nie uciągnie filmów w hd

Data: 2010-02-20 01:48:10
Autor: Konrad Kosmowski
serwer do zadań wszelakich
** In pl.comp.os.linux.sprzet Ra <aa@aa.com> wrote:

[...]

No tutaj się ograniczyłeś do platform na ION i to co ma Via (cośtam mają).

- firewall, poczta

To zrobi cokolwiek, pytanie ile klientów. No i raczej pocztę się umieszcza w
DMZ.

- access point

No to musisz zamontować dobrą kartę na PCI - czyli płyta/obudowa musi mieć PCI
i reiser dla PCI.

- jak da radę to powinien działać virtualbox z windows xp wówczas nie musi
być bardzo energooszczędny

Ale działać w ogóle jako tako czy DZIAŁAĆ? Jeżeli chcesz prawdziwą
wirtualizację to Atom odpada, nie wiem jak Via ale do wirtualizacji najlepiej
się nadają procki Intela z linii ULV. Tyle, że też nie wiem jak z konstrukcjami
pod to.

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2010-02-20 05:47:12
Autor: januszek
serwer do zadań wszelakich
Ra napisał(a):

Może ktoś rozpoznawał temat wszystkorobiących serwerków, wymagania są takie

Np tu: http://www.tranquilpc-shop.co.uk/ gdzie szczególnie podoba mi sie Harmony T7 z przystawką do montażu na ścianie i drugą z dodatkowymi dyskami ;)

A tu przykład z naszego Polskiego podwórka: http://www.eukasa.pl/komputery/sklep/413041/nas-storage/fujitsu-siemens-fsc-scaleo-home-server-celeron-512mb-2x500-win-hs-en/

j.

--
bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

Data: 2010-02-20 12:18:16
Autor: Maciek
serwer do zadań wszelakich
Ra napisał(a) w <hln9pr$2k1$1@node1.news.atman.pl> :

[...]

To sprawia wrażenie, jak byś szukał samochodu, który z zewnątrz będzie miał
rozmiar Tico, ale w środku rozmiar i wyposażenie Mercedesa.
Nie jestem specjalistą od sprzętu, ale wg mnie wirtualizacja i odtwarzanie
hdmi wymaga odpowiedniej i porządnej karty graficznej oraz porządnego
procesora. Zatem wszelkie energooszczędne płyty odpadają.  Musisz zatem szukać płyty z pci-e na kartę graficzną i pci na kartę radiową.
Funkcję access pointa bez problemu uzyska się przy pomocy hostapd i kart na
chipsetach atheros.

--
Maciek
I spend my time wasting yours.

Data: 2010-02-20 14:41:58
Autor: Ra
serwer do zadań wszelakich
Maciek pisze:
[...]

Tak wymagania są spore ale prócz wirtualizacji chyba wszyskie założenia spełniają płyty na ion-ie
Jako media center musi być w szafce rtv i jedyne miejsce u mnie to z tyłu  za dekoderem hd ew w szafeczce po zdjęciu tyłu. Myślałem nawet na kupnem laptopa albo są też gotowe fajne małe skrzyneczki np
http://www.in4.pl/komentarze_Twintech_Giada_ION_Multimedia_PC,19308.htm
ale nie podoba mi się wymóg na dyski 2.5''
Dzięki wszytkim za wskazówki jeszcze muszę pomyśleć nad wyborem

Data: 2010-02-20 19:34:07
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
serwer do zadań wsz elakich
On Sat, 20 Feb 2010 12:18:16 +0100, Maciek
<freesco@emti.one.nospam.pl> wrote:

[...]

Właśnei że nai masz racji - zerknij na Atom 330 i chpset ION do tego.
FullHD spokojnie to odtwarza bo chipset jest do tego specjalizowany.
Problmem jest wydajność.

Musisz zatem szukać płyty z pci-e na kartę graficzną i pci na kartę radiową.

Po co? Wiel płyt ma wyjście HDMI - nei trezba wstawiać dodatkowej
grafiki. WiFi na USB też spokojnie pójdzie.

Funkcję access pointa bez problemu uzyska się przy pomocy hostapd i kart na
chipsetach atheros.

Ja wolałem energooszczędny serwer i oddzielny AP/router - wolę bo
firmware oparty na Linuxie pozowala zrobić wszytko co potrezbuję a
chodzi nawet na tanich Ap.

Zdrówko

Data: 2010-02-20 20:42:54
Autor: MarcinCz
serwer do zadań wsz elakich

http://www.in4.pl/komentarze_Asus_AT3IonT-I_Deluxe_-_pe%B3nowarto%B6ciowy_komputer_na_289cm%5E2,20437.htm
--
Marcin

Data: 2010-02-21 00:11:57
Autor: Maciek
serwer do zadań wszelakich
Maciek "Babcia" Dobosz napisał(a) w
<fha0o5dal9e0vp0ep98lvv0cr651eevjmm@4ax.com> :

[...]

I o to właśnie chodzi. Spójrz sobie na oczekiwania przedpiścy i wyobraź
sobie, że właśnie leci film full-hd, virtualbox ma uruchomionego xp, a w
tle przychodzi 5 maili o wielkości 20M każdy. --

Data: 2010-02-20 12:35:02
Autor: BartekK
serwer do zadań wszelakich
W dniu 2010-02-20 01:22, Ra pisze:
[...]

Na prawdę nie możesz wziąść kilku urządzeń osobno?
AP - dobrych AccespointĂłw pod dostatkiem, np ovislink na linuksie, cena na poziomie ceny (dobrej sieciĂłwki wifi na pci + pare godzin pracy by zrobic z niej ap)

mkv i hdmi - np extreamer hd, proste w obsludze jak magnetowid, male, zgrabne, jedynie fabryczne chlodzenie wypada mu poprawic, bedzie bezglosny

nas, firewall poczta - zrobisz juz na osobnym kompie, ale to juz bedzie mogl byc dowolny biedny, na celeronie atomie co tam ci pasuje.

virtualbox z xp zeby sensownie dzialal - to na pewno nie na mini-itx z 1GB ramu, ktory rownoczesnie robi za soft-AP, odtwarza mkv, sciaga torenty, obslugje firewall i ma jednordzeniowy procesor z 128k cache ;)

--
| Bartlomiej Kuzniewski

serwer do zadań wszelakich