serwis aukcyjny stanowi prawo

Data: 2014-04-02 10:54:33
Autor: sprzedawca
serwis aukcyjny stanowi prawo
Jest sobie pewien popularny internetowy serwis aukcyjny, który to sam sobie
stanowi prawo, sam je egzekwuje, sam decyduje wobec kogo ma je stosować a
komu ma pozwalać na wszystko.
Kupiłem sobie na tym serwisie pewien towar, który po otrzymaniu okazał się
niezgodny z opisem aukcji, czyli niezgodny z umową, więc go odesłałem i
otrzymałem zwrot pieniędzy. Następnie zauważyłem że takich oszustów
sprzedających ten sam towar jest na serwisie masa a mój oszust dalej
sprzedaje ten sam towar i oszukuje klientów, więc postanowiłem coś z tym
zrobić żeby uchronić innych przed oszustami. Zgłosiłem sprawę serwisowi
aukcyjnemu powołując się na ich regulamin że pewni sprzedawcy oszukują
wprowadzając w błąd i zgodnie z regulaminem ich aukcje powinny być usunięte.
Wielkie było moje zdziwienie gdy okazało się że nie ma żadnej reakcji ze
strony serwisu, nawet odpowiedzi, a oszuści dalej oszukują ludzi a ich
aukcje tego towaru ciągle widnieją na serwisie aukcyjnym i wszystko za zgodą
i wiedzą serwisu. Gdy próbowałem się dowiedzieć o co chodzi, dowiedziałem
się że to serwis sam decyduje co zrobi a mi żadnych informacji nie udzieli
bo nie jestem stroną:)Żeby było śmiesznie to przypominałem sobie dawną
sytuację kiedy to ten sam serwis usunął mi moją aukcję powołując się na
regulamin i twierdząc że wprowadzam klientów w błąd. Pracownik serwisu
stwierdził że towar który sprzedaję to nie jest ten towar a zgodnie z
regulaminem ma prawo usunąć każdą moją aukcję bez wyjaśnień i podawania
przyczyny. Nie wiem jak ten pracownik nie widząc na oczy towaru, ani nie
mając żadnej skargi od oszukanego klienta to stwierdził, ale aukcję usunął,
na szczęście towar sprzedałem licytującemu klientowi bo się ze mną
skontaktował.

Na moim przykładzie widać że serwis nie reaguje na zgłaszanie oszustw,
oszustom nie usuwa aukcji, nie likwiduje ich kont, pozwala na łamanie
regulaminu, na dodatek skutecznie ich kryje, natomiast uczciwym sprzedawcom
potrafi bez przyczyny usuwać aukcje, oraz twardo egzekwować regulamin, nawet
gdy go nie łamią. Co o tym myślicie, co powinno się z tym zrobić i co z tym
można zrobić?

Data: 2014-04-02 12:40:39
Autor: Krzysztof Jodłowski
serwis aukcyjny stanowi prawo
No i co Ci nie pasuje, że jest prywatna firma kierująca się w działaniu swoim regulaminem. Nie ma obowiązku robić nic czego chcieliby Klienci. Klienci nie muszą z kolei korzystać z usług tej firmy.

--
Krzysztof

Data: 2014-04-03 08:41:27
Autor: Danusia

Użytkownik "Krzysztof Jodłowski" <bluelaser@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:lhgpfg$pk4$1node2.news.atman.pl...
No i co Ci nie pasuje, że jest prywatna firma kierująca się w działaniu swoim regulaminem. Nie ma obowiązku robić nic czego chcieliby Klienci. Klienci nie muszą z kolei korzystać z usług tej firmy.

Zgodnie z zasadą że "CO NIE JEST ZABRONIONE JEST DOZWOLONE", oszukiwanie klienta jest dozwolone bo "Klienci nie muszą korzystać z usług tej firmy" (patrz w/w). W RP oszukiwanie klienta nie tylko jest dozwolone, ale jeszcze Ci co oszukują najwięcej są chwaleni i pokazywani w TV jako "menagery" którzy osiągają najwięcej w najkrótszym czasie, przyznaje im się nagrody i wskazuje jako wzór do naśladowania.

-- -

Data: 2014-04-03 09:00:56
Autor: Śmieć
[...]

Tak, tak oczywiście. Każda firma np. "Amber gold" czy jakiś "Pobieraczek" ma prawo oszukiwać klientów, bo Ci "nie muszą z kolei korzystać z usług tej firmy" (patrz wyżej).
Jak widać ludziom tak wyprano muzgi że każdą niegodziwość, każde łajdactwo, każde oszustwo uznają za przejaw "biznesu".

Data: 2014-04-03 09:38:23
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 3 Apr 2014, Śmieć wrote:

[...]

  Problem sprowadza się do tego, że (w opisywanym przypadku) zarzut
oszustwa rozumianego jako przestępstwo z KK podnieść można wyłącznie
wobec sprzedawcy, zaś poszkodowanym jest wyłącznie klient.
  Wobec klienta serwis aukcyjny oszustwa nie popełnia (nie wystawia
treści aukcji), nie jest również bezpośrednio poszkodowanym,
a szkody pośrednie ("ze złej opinii o serwisie") IMVHO też nadają
się tylko do dochodzenia cywilnego, a nie karnego.
  W przypadku pobieraczka i Amber Gold to te firmy były stroną umowy,
która kasowała pieniądze klienta.

Jak widać ludziom tak wyprano muzgi że każdą niegodziwość, każde łajdactwo,
każde oszustwo uznają za przejaw "biznesu".

  A nienie.
  Tylko Ty domagasz się, aby serwis *musiał* być sędzią.
  A serwis uważa, że uznanie racji stron on może wykonywać po uważaniu.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-04-03 14:03:12
Autor: sprzedawca
serwis aukcyjny stanowi prawo
Gotfryd Smolik news:
 Tylko Ty domagasz się, aby serwis *musiał* być sędzią.
 A serwis uważa, że uznanie racji stron on może wykonywać
 po uważaniu. pzdr, Gotfryd

Ale serwis zachowuje się dokładnie tak jak by jednocześnie stanowił prawo i był sędzią i na dodatek robi to tak jak mu wygodnie, jak sobie chce!
Kupiłem towar i zostałem oszukany, oszust przyznał się do winy i zwrócił mi kasę wraz z kosztami przesyłki, w przeciwnym razie sprawa trafiłaby do sądu i był by prawomocny wyrok. Byłem zaskoczony że po incydencie oszust dalej wystawia na serwisie aukcyjnym ten sam towar i oszukuje w ten sam sposób, mało tego okazało się że takich oszustów wystawiających ten sam towar jest ponad 20stu!

Serwis ma regulamin który zabrania sprzedawcom wprowadzać w błąd, czyli oszukiwać, regulamin ten przewiduje dla oszustów sankcje takie jak usuwanie aukcji, oraz usuwanie kont w razie nagminnego łamania regulaminu. Żeby uchronić ludzi przed oszustem zgłaszam sprawę do serwisu i podaję listę oszustów i ich aukcji, serwis ignoruje to, brak odpowiedzi, aukcje nie są usuwane, oszuści dalej okradają ludzi, wszystko za zgodą i wiedzą serwisu aukcyjnego. Przecież taka sytuacja w polskim prawie to zdaje się paserstwo!

Dla kontrastu podałem przykład kiedy to ten sam serwis usunął moją aukcję mimo tego że ja nikogo nie oszukałem, po prostu pracownik serwisu stwierdził sobie od tak że ja moją aukcją oszukuję i ma prawo zgodnie ze swoim regulaminem ją bez podania przyczyny usunąć. Brak oszustwa, brak dowodów oszustwa, w zasadzie to pomówienie o oszustwo przez pracownika serwisu i aukcja usunięta. Natomiast na zgłoszenie oszustwa z dowodami serwis nie reaguje, mimo tego że zgodnie nawet z własnym regulaminem ma taki obowiązek.

Popularny serwis aukcyjny chroni przestępców, praktykuje paserstwo, gnębi uczciwych sprzedawców, pomawia ich i im grozi, nie stosuje się do własnego regulaminu ani do polskiego prawa, pytanie co można im zrobić? Ja na pewno nic nie zrobię bo nie mam takich pieniędzy na prawników jak oni i nie jestem ani sędzią ani prokuratorem.

Data: 2014-04-03 17:08:54
Autor: Krzysztof Jodłowski
serwis aukcyjny stanowi prawo
Popularny serwis aukcyjny[...]
> nie stosuje się [...] do polskiego prawa, pytanie co można im zrobić?

Ale w jakim zakresie nie stosuje się do polskiego prawa? Konkretnie - jaki przepis lub paragraf?
Bo ja nie widzę żadnego naruszenia prawa.

Krzysztof

Data: 2014-04-05 09:45:44
Autor: sprzedawca
serwis aukcyjny stanowi prawo
Krzysztof Jodłowski:
Ale w jakim zakresie nie stosuje się do polskiego prawa?
Konkretnie - jaki przepis lub paragraf?
Bo ja nie widzę żadnego naruszenia prawa.

Kodeks Cywilny, nie przestrzega zawartej obopólnie i dobrowolnie umowy w postaci regulaminu.
Kodeks Karny, współudział w oszustwie i czerpanie z tego korzyści finansowych, pomówienia.
Jak by się przyjrzał to pewno by znalazł całą stronę paragrafów, ten serwis od jakiegoś czasu wprowadził sporo udogodnień mających na celu ochronę oszusta przed klientem. Wczoraj znajomy mi opowiedział sytuację z tym serwisem że został oszukany i zgłosił sprawę na policję a serwis nie chciał mu udzielić żadnych informacji na temat oszusta, konkretnie chodziło o informację pozwalającą stwierdzić oszustwo, tłumacząc że poszkodowany jest osobą trzecią i że wszelkich informacji udzielą wyłącznie policji. Policja nawet nie przyjęła zgłoszenia oszustwa bo stwierdziła że w zgłoszeniu nie ma kluczowych dowodów a nie było bo serwis odmówił. A skoro policja odmówiła przyjęcia zgłoszenia więc serwis odmówił wypłaty odszkodowania za transakcję, więc radzę wielką ostrożność w korzystaniu z popularnych serwisów aukcyjnych.

Data: 2014-04-05 12:05:15
Autor: Krzysztof Jodłowski
serwis aukcyjny stanowi prawo
Konkretnie - jaki przepis lub paragraf?

Kodeks Cywilny, nie przestrzega zawartej obopólnie i dobrowolnie umowy w
postaci regulaminu.
Ależ przestrzega. Regulamin daje mu swobodę w decyzji. Nie obliguje do działania tylko dlatego, że jakiś klient coś tam zgłosił.

Kodeks Karny, współudział w oszustwie i czerpanie z tego korzyści
finansowych, pomówienia.

Jakim oszustwie? Czy osoba oskarżana został skazana prawomocnym wyrokiem? Nie? No to jest niewinna.

Jak by się przyjrzał to pewno by znalazł całą stronę paragrafów, ten
Wątpię.

Krzysztof

Data: 2014-04-03 20:45:13
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 3 Apr 2014, sprzedawca wrote:

Ale serwis zachowuje się dokładnie tak jak by jednocześnie stanowił prawo
i był sędzią i na dodatek robi to tak jak mu wygodnie, jak sobie chce!

  No i wychodzi, że może.

Kupiłem towar i zostałem oszukany,

  *ale nie przez serwis*!

[...]

  Paradoks mamy.
  Z braku procesu nie można serwisowi zarzucić nic - ani pomocnictwa,
ani braku reakcji, w końcu "wszystko w porządku" bo incydent
między użytkownikami platformy został rozwiązany ku ich obupólnemu
zadowoleniu :P
  Wiem że to irytująco wygląda, ale tak właśnie wygląda.
  Jakby nie podjęli reakcji wobec *udowodnionego* (przed sądem)
oszustwa, to być może byłaby podstawa do przyczepiania się.

Dla kontrastu podałem przykład kiedy to ten sam serwis usunął moją aukcję

  Pamiętam.
  Ale do tego się nie wtykałem, bo być może jakieś roszczenia wobec
serwisu mógłbyś wnieść, nie wiem - patrz umowa.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-04-03 21:12:24
Autor: adam
serwis aukcyjny stanowi prawo
Kupiłem towar i zostałem oszukany,

  *ale nie przez serwis*!

Nie wiemy jaki był ciężar gatunkowy oszustwa, o którym pisze "sprzedawca".

Jeśli ktoś wystawi na aukcji obraz, i napisze, że to oryginał np Kossaka, a obraz nie będzie oryginałem, to myślę, że reakcja serwisu będzie natychmiastowa. Jeśli ktoś sprzedaje długopisy czerwone, a w rzeczywistości są one różowe, to pies z kulawą nogą się tym nie zainteresuje.

Ale jest inny aspekt sprawy, serwis bierze pieniądze za wystawiony towar. To obliguje do większej staranności. Gdybym na swoim płocie powiesił tablicę na ogłoszenia, to - może nie do końca dowolnie, ale niech sobie wieszają co chcą. Jeśli zacznę brać pieniądze za powieszenie ogłoszenia - to czułbym się zobowiązany do przestrzegania pewnych reguł.

Data: 2014-04-03 12:49:34
Autor: Kris
W dniu czwartek, 3 kwietnia 2014 21:12:24 UTC+2 użytkownik adam napisał:
Jeśli zacznę brać pieniądze za powieszenie ogłoszenia - to czułbym się zobowiązany do przestrzegania pewnych reguł.

I zdjąłbyś opłacone ogłoszenie firmy "A" tylko dlatego że Pan "B" powiedział że go oszukali?

Data: 2014-04-03 21:58:25
Autor: adam
W dniu 2014-04-03 21:49, Kris pisze:
[...]

Nie wiem, tylko teoretyzowałem, pewno na podstawie jednego głosu nie zdjąłbym, ale bym się zainteresował. Choć nazwa nie padła, ale wszyscy wiedzą o jaki serwis chodzi. To potężny serwis, na pewno z wieloma problemami na co dzień, ale też z wieloma zastrzeżeniami, wg mnie za bardzo traktowany przez właścicieli jako źródło zysków. Ja bym się lepiej starał, ale to nadal teoretyzowanie.

Data: 2014-04-04 09:35:48
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-04-03 21:58, Użytkownik adam napisał:
[...]

Ale pamiętasz że ten serwis powstał jako źródło zysku a nie jako
darmowe ułatwienie w wyszukiwaniu ciekawych towarów dla nieudaczników.
Stąd nie powinno dziwić że inaczej rozpatrują skargi na bolusia
który wystawił kilka przedmiotów a inaczej na sprzedawcę który
wystawia setkę dziennie i od tej setki płaci im opłaty.

Pozdrawiam

Data: 2014-04-03 12:51:13
Autor: Kris
[...]

Albo inaczej: czy własciciel targowiska ma usuwać sklepikarzy bo klientom niektórym ich towar nie odpowiada?

Data: 2014-04-03 22:05:31
Autor: adam
W dniu 2014-04-03 21:51, Kris pisze:
[...]

Nie było mowy o tym, że towar się nie podoba. Była mowa o oszukiwaniu.

Data: 2014-04-04 03:43:51
Autor: Kris
W dniu czwartek, 3 kwietnia 2014 22:05:31 UTC+2 użytkownik adam napisał:
Nie było mowy o tym, że towar się nie podoba. Była mowa o oszukiwaniu.
Widzisz żeby nazwać oszustwem to wypadałoby jakiś wyrok mieć chyba.
A tak to zwykłe nieporozumienie między kupującym a sprzedawcą a więc nic serwisowi/właścicielowi targowiska do tego do tego.

Data: 2014-04-04 08:50:09
Autor: Śmieć

Użytkownik "adam" <adamw2@wp.pl> napisał w wiadomości news:lhkeu0$hop$1node2.news.atman.pl...
[...]

No i z całej tej dyskusji wynika jasno, że w RP wolno oszukiwać, wolno oczywiście klienta, a nie wolno biznesmena.
Przez 25 lat istnienia 3RP tak skrzywiono prawo, tak je zmanipulowano, że każde oszustwo, niegodziwość, łajdactwo które zrobi biznesmen uważane jest za przejaw sprytu w biznesie.
Natomiast to samo oszustwo, niegodziwość czy łajdactwo zrobione przez klienta - osobe fizyczną, jest surowo karane. Wystarczy przypomnieć ostatnie wyroki za przywłaszczenia towaru w cenie poniżej 1 zł.

Data: 2014-04-05 09:59:57
Autor: sprzedawca
serwis aukcyjny stanowi prawo
Kris:
Albo inaczej: czy własciciel targowiska ma usuwać sklepikarzy
bo klientom niektórym ich towar nie odpowiada?

Jeśli na targowisku handluje się narkotykami, kradzionymi samochodami, czy innymi rzeczami prawnie zabronionymi i właściciel targowiska o tym wie to odpowiada za współudział a oszustwo w polskim prawie jest przestępstwem karnym.
Jeśli sprzedawca sprzedaje inny towar niż wystawia to oszukuje klientów, bo jeśli klient kupuje koło 20calowe a otrzymuje koło 10calowe to jest ewidentne oszustwo, na dodatek na tym 10calowym kole jest napis 22cale. Prawdopodobnie chodzi o oszustwa na wielką skalę podbródkami z chin. Oszust przestraszył się sądu i zwrócił kasę, ale oszukuje nadal innych. Serwis aukcyjny wie o tym i nie reaguje, gdyby chciał dowodów to by się o nie upomniał i by je dostał. Zresztą ten towar cały czas jest wystawiany na serwisie przez masę oszustów i nic nie stoi na przeszkodzie żeby to oszustwo udowodnić, wystarczy opłacić biegłego sądowego, prawnika, kupić towar i sprawdzić, ale ja nie będę ponosił kilku tysięcy kosztów gdy towar kosztuje kilkaset złotych, kto mi te pieniądze zwróci i jaki był by sens takiego postępowania?Ja nie mam uprawnień sędziego, prokuratora i policji i nie dostaje ich pensji. Co o tym myślicie?

Data: 2014-04-05 20:57:46
Autor: RadoslawF
serwis aukcyjny stanowi prawo
Dnia 2014-04-05 09:59, Użytkownik sprzedawca napisał:
Kris:
[...]

Myślimy że serwisowi tez nikt tych kosztów nie zwróci.

Pozdrawiam

Data: 2014-04-05 14:50:59
Autor: Kris
W dniu sobota, 5 kwietnia 2014 20:57:46 UTC+2 użytkownik RadoslawF napisał:
wystarczy opłacić biegłego
> sądowego, prawnika, kupić towar i sprawdzić,
Dlaczego serwis/właściciel targowiska ma ponosić te koszty?

Data: 2014-04-05 23:48:12
Autor: sprzedawca
serwis aukcyjny stanowi prawo
Kris:
wystarczy opłacić biegłego
sądowego, prawnika, kupić towar i sprawdzić,
Dlaczego serwis/właściciel targowiska ma ponosić te koszty?

Ale można zgłosić podejrzenie współudziału w przestępstwie i chyba prokurator miał by obowiązek się tym zająć z urzędu, tylko czy tak to będzie wyglądało w praktyce? I co właściwie w ten sposób można osiągnąć, przecież serwera serwisu nie wsadzą do paki:)

Data: 2014-04-06 13:58:59
Autor: RadoslawF
serwis aukcyjny stanowi prawo
Dnia 2014-04-05 23:48, Użytkownik sprzedawca napisał:
Kris:
[...]

To zgłoś a nie czekaj aż to zrobi właściciel serwisu aukcyjnego.
A może tego nie robisz bo jesteś współwinny i robisz zadymę dla
niepoznaki ?

Pozdrawiam

Data: 2014-04-06 13:56:29
Autor: Titus Atomicus
serwis aukcyjny stanowi prawo
In article <6a23ca75-c9fc-446f-8785-8281ee110dfb@googlegroups.com>,
 Kris <kszysztofc@gmail.com> wrote:

> [...]

Albo inaczej: czy własciciel targowiska ma usuwać sklepikarzy bo klientom niektórym ich towar nie odpowiada?

Nie.
Ale takich ktorzy postepuja nieuczciwie - raczej tak.
Masz inne zdanie?
--
TA

Data: 2014-04-06 10:41:20
Autor: Kris
serwis aukcyjny stanowi prawo
W dniu niedziela, 6 kwietnia 2014 13:56:29 UTC+2 użytkownik Titus_A...@somewhere.in.the.world napisał:

Masz inne zdanie?
Tak.
Uważam że takie problemy powinni rozwiązywac kupujący-sprzedający..
Włascicielowi targowiska nic do tego
Właściciel targowiska nie jest od tego żeby oceniac czy ktoś postepuje nieuczciwie.

Data: 2014-04-07 07:41:01
Autor: Krzysztof Jodłowski
serwis aukcyjny stanowi prawo
Ale takich ktorzy postepuja nieuczciwie - raczej tak.
Masz inne zdanie?

A ten właściciel ma własną policję która dostarczy mu faktów (a nie pomówień konkurencji) oraz własny, niezawisły sąd, który osądzi, czy byli rzeczywiście nieuczciwi?
Bo jeśli tak, to rzeczywiście mógłby z automatu karać w jakiś sposób oszukujących. Ale jeśli nie, to polega tylko na własnej ocenie i sporo ryzykuje, że się pomyli i ukarze niewinnego.
Zauważ że w takich przypadkach "nieuczciwi" (w różnym znaczeniu tego słowa) są karani przez "właściciela targowiska" (też w ogólnym pojęciu) dopiero po skazaniu go wcześniej przez sąd lub po tzw. twardych dowodach.
Skrajnym przypadkiem będzie np. niesłuszne wyrzucenie pracownika na skutek pomówienia kolegi z pracy. To może się skończyć potem rozprawą w Sądzie pracy - pracownicy mają nieco większe uprawnienia.

W naszym przypadku - serwisu aukcyjnego - nie ma takich uprawnień. Serwis kieruje się swoim regulaminem, który daje mu możliwość reagowania lub nie według własnej oceny. Czytaj: nie musie reagować lub może reagować bez powodu (bo mu się tak podoba). A następnie nie musi się z tego tłumaczyć.
Daje to serwisowi margines błędu na pomyłki. Serwis jest raczej duży, jak sądzę. Dziennie miliony transakcji i miliony klientów. Trudno nad tym zapanować i szczegółowo analizować każdy przypadek. Oceniający też są ludźmi i mogą się mylić. Po to ten margines, żeby serwis nie musiał się z każdym potem bujać sądzie.
I pamiętajmy, że serwis to prywatna firma, za której usługi płacimy i nie musimy z niej korzystać jeśli nie podoba nam się jej regulamin lub etyka zachowania.
Do chamskiego buraka w sklepiku osiedlowym też raczej nie chodzę. A jeśli do tego będzie sprzedawał przeterminowane produkty i po kilku zwróceniach uwagi nie reagował(*) - to tym bardziej nie będę tam kupował.

(*) Wiem można do Sanepidu i dostanie mandat, ale to mało skutecznie działa ;)

Krzysztof

Data: 2014-04-07 17:33:51
Autor: Titus Atomicus
serwis aukcyjny stanowi prawo
In article <lhtdph$94c$1@node2.news.atman.pl>,
 Krzysztof Jodłowski <bluelaser@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]

Daje to serwisowi margines błędu na pomyłki. Serwis jest raczej duży, jak sądzę. Dziennie miliony transakcji i miliony klientów. Trudno nad tym zapanować i szczegółowo analizować każdy przypadek. Oceniający też są ludźmi i mogą się mylić. Po to ten margines, żeby serwis nie musiał się z każdym potem bujać sądzie.
Jasne.
Tak sie zlozylo, ze dwukrotnie spotkalem sie w allegro (jesli o tym serowisie mowimy) z nieuczciwym sprzedawca. Raz osobiscie, raz w przypadku sprawy znajomego.
Allegro umywa rece, wszelkie te 'centra sporow' etc nie sa nic warte.
Po prostu trzeba miec swiadomosc ze w przypadku nieuczciwosci sprzedawcy mozna liczyc tylko na siebie. I na wymiar sprawiedliwosci
Z drugiej strony - w ebayu jest to rozwiazane calkiem inaczej.
Tam mozna liczyc na interwencje serwisu.
[...]

Porownanie niezbyt trafione, bo po pierwsze specyfika allegro (jesli o tym serwisie mowimy) sa transkcje na odleglosc, po drugie jakas analogia bylyby zakupy na bazarze i odpowiedzialnosc wlasciciela targowiska.
A przede wszystkim zapominasz, ze allegro ma w Polsce pozycje monopolisty.
--
TA

Data: 2014-04-07 18:38:59
Autor: Krzysztof Jodłowski
serwis aukcyjny stanowi prawo
A przede wszystkim zapominasz, ze allegro ma w Polsce pozycje
monopolisty.

A skąd przypuszczenie, że założyciel wątku pisał o tym serwisie?

Tak na marginesie to nie takie monopole upadały. To kwestia czasu.

Data: 2014-04-06 13:52:53
Autor: Titus Atomicus
serwis aukcyjny stanowi prawo
In article <lhgpfg$pk4$1@node2.news.atman.pl>,
[...]

Kolega chyba wyraznie napisal co mu nie pasuje.
--
TA

serwis aukcyjny stanowi prawo