Grupy dyskusyjne   »   pl.comp.pecet   »   serwis gwarancyjny Seagate

serwis gwarancyjny Seagate

Data: 2011-08-30 18:23:48
Autor: nolina
serwis gwarancyjny Seagate
Witam
Odebrałem po miesiącu dysk Seagate z serwiu gwarancyjnego. Był tam bo miał parę tyś. bad sektorów. Teraz patrzę a on nie tknięty tylko bardziej zakurzony chyba. Bad Sektory jak były tak są.

Data: 2011-08-30 20:34:51
Autor: Rafał Łukawski
serwis gwarancyjny Seagate
On 2011-08-30 18:23, nolina wrote:
Witam
Odebrałem po miesiącu dysk Seagate z serwiu gwarancyjnego. Był tam bo
miał parę tyś. bad sektorów. Teraz patrzę a on nie tknięty tylko bardziej
zakurzony chyba. Bad Sektory jak były tak są.


Jakis konkretniejszy namiar, ktory to garaz w PL? ;)



--
Western Digital Silver Partner - http://luktronik.pl/

Data: 2011-08-30 18:55:05
Autor: nolina
serwis gwarancyjny Seagate
Rafał Łukawski <rafalweb@lukawski.pl> napisał(a):
Jakis konkretniejszy namiar, ktory to garaz w PL? ;)
Gwarancja realizowana jest przez sklep :)

--


Data: 2011-08-30 21:33:57
Autor: Rafał Łukawski
serwis gwarancyjny Seagate
On 2011-08-30 20:55, nolina wrote:
Rafał Łukawski<rafalweb@lukawski.pl>  napisał(a):

Jakis konkretniejszy namiar, ktory to garaz w PL? ;)
Gwarancja realizowana jest przez sklep :)

Sklep realizuje niezgodnosc towaru z umowa lub opcjonalna gwarancje. Producent gwarancje.





--
Western Digital Silver Partner - http://luktronik.pl/

Data: 2011-08-30 22:35:49
Autor: JoteR
serwis gwarancyjny Seagate
"Rafał Łukawski" napisał:

Jakis konkretniejszy namiar, ktory to garaz w PL? ;)

Gwarancja realizowana jest przez sklep :)

Sklep realizuje niezgodnosc towaru z umowa lub opcjonalna gwarancje.

Twój nie realizuje gwarancji? Zaczynam współczuć twoim klientom.

JoteR

Data: 2011-08-31 06:38:33
Autor: Rafał Łukawski
serwis gwarancyjny Seagate
On 2011-08-30 22:35, JoteR wrote:
"Rafał Łukawski" napisał:

Jakis konkretniejszy namiar, ktory to garaz w PL? ;)

Gwarancja realizowana jest przez sklep :)

Sklep realizuje niezgodnosc towaru z umowa lub opcjonalna gwarancje.

Twój nie realizuje gwarancji? Zaczynam współczuć twoim klientom.

Dobrze, że klienci sobie nie współczują (bo nie mają powodów) :) PS. Sam sobie zadałeś pytanie i sam na nie odpowiedziałeś, ja się nie włączam do dyskusji pomiędzy JoteR'em i JoteR'em ;)


JoteR


--
Western Digital Silver Partner - http://luktronik.pl/

Data: 2011-08-30 20:37:21
Autor: Rafał Łukawski
serwis gwarancyjny Seagate
On 2011-08-30 18:23, nolina wrote:
Witam
Odebrałem po miesiącu dysk Seagate z serwiu gwarancyjnego. Był tam bo
miał parę tyś. bad sektorów. Teraz patrzę a on nie tknięty tylko bardziej
zakurzony chyba. Bad Sektory jak były tak są.
BTW. bad sektory, czy reallokowane, to kolosalna roznica.


--
Western Digital Silver Partner - http://luktronik.pl/

Data: 2011-08-30 18:55:58
Autor: nolina
serwis gwarancyjny Seagate
Rafał Łukawski <rafalweb@lukawski.pl> napisał(a):
BTW. bad sektory, czy reallokowane, to kolosalna roznica.
05 parametr SMART wynosi ponad 2000.


--


Data: 2011-08-30 21:26:52
Autor: Michal Kawecki
serwis gwarancyjny Seagate
Dnia Tue, 30 Aug 2011 20:37:21 +0200, Rafał Łukawski napisał(a):

On 2011-08-30 18:23, nolina wrote:
Witam
Odebrałem po miesiącu dysk Seagate z serwiu gwarancyjnego. Był tam bo
miał parę tyś. bad sektorów. Teraz patrzę a on nie tknięty tylko bardziej
zakurzony chyba. Bad Sektory jak były tak są.
BTW. bad sektory, czy reallokowane, to kolosalna roznica.

Bez przesady. Dyski, które odsyłano, miały wyczyszczoną tablicę błędów
SMART.

/do autora wątku/
A'propos tego "serwisu gwarancyjnego" - dysk się wysyła kurierem
bezpośrednio do przedstawiciela Seagate w Polsce. Nigdy nie dostałem
zwrotnie tego samego egzemplarza. Oni nie naprawiają dysków, tylko je
wymieniają na sprawne. A dysk z wymiany wraca średnio po tygodniu, a nie
po miesiącu...
--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/
https://mvp.support.microsoft.com/profile/Michal.Kawecki

Data: 2011-08-30 22:22:35
Autor: Irokez
serwis gwarancyjny Seagate
Użytkownik "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> napisał w wiadomości news:1bbl7gbsl7soo$.dlgkwinto.prv...

A'propos tego "serwisu gwarancyjnego" - dysk się wysyła kurierem
bezpośrednio do przedstawiciela Seagate w Polsce. Nigdy nie dostałem
zwrotnie tego samego egzemplarza. Oni nie naprawiają dysków, tylko je
wymieniają na sprawne.

Czyli jednak naprawiają.
Ja 2 lata temu dostałem używany, naprawiany czyjś dysk.
Widać to było po nim oraz miał naklejkę znamionową Seagate z napisem że to fabrycznie naprawiany itp itd.
Nie mam go już, poszedł dalej (250GB chyba seria 7200.7 albo wyżej).

Pozdrawiam.

--
Irokez

Data: 2011-08-30 22:34:04
Autor: Michal Kawecki
serwis gwarancyjny Seagate
Dnia Tue, 30 Aug 2011 22:22:35 +0200, Irokez napisał(a):

Użytkownik "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> napisał w wiadomości news:1bbl7gbsl7soo$.dlgkwinto.prv...

A'propos tego "serwisu gwarancyjnego" - dysk się wysyła kurierem
bezpośrednio do przedstawiciela Seagate w Polsce. Nigdy nie dostałem
zwrotnie tego samego egzemplarza. Oni nie naprawiają dysków, tylko je
wymieniają na sprawne.

Czyli jednak naprawiają.
Ja 2 lata temu dostałem używany, naprawiany czyjś dysk.
Widać to było po nim oraz miał naklejkę znamionową Seagate z napisem że to fabrycznie naprawiany itp itd.
Nie mam go już, poszedł dalej (250GB chyba seria 7200.7 albo wyżej).

No tak, generalnie je naprawiają, dyski jakie dostawałem też miały takie
nalepki (choć nie wszystkie). Jednak jest to długotrwały proces i nie ma
on związku z bieżącą realizacją zgłoszenia gwarancyjnego. Klientowi
odsyłany jest inny sprawny dysk wzięty z półki magazynowej.
--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/
https://mvp.support.microsoft.com/profile/Michal.Kawecki

Data: 2011-08-31 10:30:31
Autor: Adam
serwis gwarancyjny Seagate
W dniu 2011-08-30 22:34, Michal Kawecki pisze:
Dnia Tue, 30 Aug 2011 22:22:35 +0200, Irokez napisał(a):

Użytkownik "Michal Kawecki"<kkwinto@o2.px>  napisał w wiadomości
news:1bbl7gbsl7soo$.dlgkwinto.prv...

A'propos tego "serwisu gwarancyjnego" - dysk się wysyła kurierem
bezpośrednio do przedstawiciela Seagate w Polsce. Nigdy nie dostałem
zwrotnie tego samego egzemplarza. Oni nie naprawiają dysków, tylko je
wymieniają na sprawne.

Czyli jednak naprawiają.
Ja 2 lata temu dostałem używany, naprawiany czyjś dysk.
Widać to było po nim oraz miał naklejkę znamionową Seagate z napisem że to
fabrycznie naprawiany itp itd.
Nie mam go już, poszedł dalej (250GB chyba seria 7200.7 albo wyżej).

No tak, generalnie je naprawiają, dyski jakie dostawałem też miały takie
nalepki (choć nie wszystkie). Jednak jest to długotrwały proces i nie ma
on związku z bieżącą realizacją zgłoszenia gwarancyjnego. Klientowi
odsyłany jest inny sprawny dysk wzięty z półki magazynowej.

Takie numery ze sprzedażą towarów po naprawie u producenta jako fabrycznie nowych to robił swego czasu Action.

Doszło do tego, że jak jakiś klient chciał naprawić padnięty komputer (w znaczeniu ogólnym: hardware i/lub software), a zobaczyłem charakterystyczne stickersy ze znaczkiem A, to często rezygnowałem z usługi, odsyłając klienta gdzie indziej  :(

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2011-09-02 16:36:25
Autor: Gotfryd Smolik news
serwis gwarancyjny Seagate
On Wed, 31 Aug 2011, Adam wrote:

Takie numery ze sprzedażą towarów po naprawie u producenta jako fabrycznie nowych to robił swego czasu Action.

  Ale w wątku jest mowa o naprawie gwarancyjnej, a nie sprzedaży "nówek".
  Inna sprawa, że klient z różnych przyczyn może nie być zachwycony
pmysłem "w ramach gwarancji wymieniamy na inny sprawny" (być może
naprawiany).
  No ale gwarancja to gwarancja - warunki są dobrowolnie przyjmowane
przez strony.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-09-01 22:18:53
Autor: divek
serwis gwarancyjny Seagate
W dniu 2011-08-30 21:26, Michal Kawecki pisze:


dysk się wysyła kurierem
bezpośrednio do przedstawiciela Seagate w Polsce. Nigdy nie dostałem
zwrotnie tego samego egzemplarza. Oni nie naprawiają dysków, tylko je
wymieniają na sprawne. A dysk z wymiany wraca średnio po tygodniu, a nie
po miesiącu...

Wszystko się zgadza z "małym" wyjątkiem - wymiana NIGDY nie trwała krócej niż 3 tygodnie (kilka przypadków). Średnio 4 tygodnie.

--
Pozdrowienia,
divek

Data: 2011-09-03 14:43:31
Autor: Michal Kawecki
serwis gwarancyjny Seagate
Dnia Thu, 01 Sep 2011 22:18:53 +0200, divek napisał(a):

W dniu 2011-08-30 21:26, Michal Kawecki pisze:

dysk się wysyła kurierem
bezpośrednio do przedstawiciela Seagate w Polsce. Nigdy nie dostałem
zwrotnie tego samego egzemplarza. Oni nie naprawiają dysków, tylko je
wymieniają na sprawne. A dysk z wymiany wraca średnio po tygodniu, a nie
po miesiącu...

Wszystko się zgadza z "małym" wyjątkiem - wymiana NIGDY nie trwała krócej niż 3 tygodnie (kilka przypadków). Średnio 4 tygodnie.

Issue Date:       10-MAR-2011
SHIPPING DATE: 03/15/11                 CARRIER NAME: DHL EXPRESS

Może odbiorców instytucjonalnych traktują inaczej.
--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/
https://mvp.support.microsoft.com/profile/Michal.Kawecki

Data: 2011-08-31 12:51:40
Autor: nolina
serwis gwarancyjny Seagate
Dysk ma taki SMART http://tinypic.com/r/n9bgy/7
Chodzi mi o parametr 05. Czy taki dysk kwalifikuje się do naprawy/wymiany gwarancyjnej?

Data: 2011-08-31 13:07:25
Autor: Zyla
serwis gwarancyjny Seagate

Użytkownik "nolina" <nolina@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j3l3ns$qgm$1inews.gazeta.pl...
Dysk ma taki SMART http://tinypic.com/r/n9bgy/7
Chodzi mi o parametr 05. Czy taki dysk kwalifikuje się do naprawy/wymiany
gwarancyjnej?


Raczej nie, producenci/serwis gwarancyjny glównie patrzy na badsectory... jesli ich nie ma a dysk nie działa jakos niestabilnie to duze prawdopodobienstwo odrzucena gwaranci.

Data: 2011-08-31 13:16:40
Autor: nolina
serwis gwarancyjny Seagate
Zyla wrote:

Raczej nie, producenci/serwis gwarancyjny gl�wnie patrzy na
badsectory...
jesli ich nie ma a dysk nie dzia�a jakos niestabilnie to duze
prawdopodobienstwo odrzucena gwaranci.

Hmmm...to o czym mówi ten atrybut 5ty w SMART w takim razie? Gdzie można odczytac bad sektory? Czy liczba 2006 relokowanych sektorów nie jest niczym nie pokojącym?

Data: 2011-08-31 13:31:14
Autor: Zyla
serwis gwarancyjny Seagate

Użytkownik "nolina" <nolina@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j3l56p$1ov$1inews.gazeta.pl...
Zyla wrote:

Raczej nie, producenci/serwis gwarancyjny gl?wnie patrzy na
badsectory...
jesli ich nie ma a dysk nie dzia?a jakos niestabilnie to duze
prawdopodobienstwo odrzucena gwaranci.

Hmmm...to o czym mówi ten atrybut 5ty w SMART w takim razie? Gdzie można
odczytac bad sektory? Czy liczba 2006 relokowanych sektorów nie jest
niczym nie pokojącym?


Moze i jest ale dla pewnosci przejedz dysk HDD Regeneratorem i bedziesz wszystko wiedzial.

Data: 2011-08-31 20:55:07
Autor: Salata
serwis gwarancyjny Seagate
nolina <nolina@gazeta.pl> wrote:
Zyla wrote:

Raczej nie, producenci/serwis gwarancyjny gl�wnie patrzy na
badsectory...
jesli ich nie ma a dysk nie dzia�a jakos niestabilnie to duze
prawdopodobienstwo odrzucena gwaranci.

Hmmm...to o czym mówi ten atrybut 5ty w SMART w takim razie? Gdzie można odczytac bad sektory? Czy liczba 2006 relokowanych sektorów nie jest niczym nie pokojącym?

Przejedz dysk seatools seagate'a to ci powie czy uznaja ci reklamacje. Jak
tak to dostaniesz numer RMA i adres do wysylki w Polsce.
--
Regards Marcin

Data: 2011-08-31 23:01:05
Autor: nolina
serwis gwarancyjny Seagate
Salata wrote:

nolina <nolina@gazeta.pl> wrote:

Przejedz dysk seatools seagate'a to ci powie czy uznaja ci reklamacje.
Jak
tak to dostaniesz numer RMA i adres do wysylki w Polsce.

Przejechałem seatoolem. Pokazał że OK. SMART mówi co innego. Stąd też zwróciłem dysk do sklepu by zrealiować gwarancję. Dysk wrócił po miesiącu, Pan w sklepie powiedział że to druga sztuka. W domu patrzę że to moja stara sztuka i dalej ma 2006 relokowanych sektorów. Co mam zrobić? Dac sobie spokój z gwarancją bo Seatools mówi że dysk jest ok i czekać czy dysk padnie albo skończy się miejsce na te relokowane sektory? Ktoś wie ile ich może być max?

Data: 2011-08-31 17:48:25
Autor: Rafał
serwis gwarancyjny Seagate
On 2011-08-31 13:07, Zyla wrote:
Uďż˝ytkownik "nolina"<nolina@gazeta.pl>  napisaďż˝ w wiadomoďż˝ci
news:j3l3ns$qgm$1inews.gazeta.pl...
Dysk ma taki SMART http://tinypic.com/r/n9bgy/7
Chodzi mi o parametr 05. Czy taki dysk kwalifikuje siďż˝ do naprawy/wymiany
gwarancyjnej?


Raczej nie, producenci/serwis gwarancyjny gl�wnie patrzy na badsectory...
jesli ich nie ma a dysk nie dzia�a jakos niestabilnie to duze
prawdopodobienstwo odrzucena gwaranci.

Nie wymienia sie na tej podstawie, zauwazylem dwie tendencje:
90% przypadkow to liczba ta stale rosnie i dysk szybko pada
10% zatrzymuje sie i juz np. przez nastepny rok dysk dziala sprawnie.

Czym ta liczba jest dla OS? niczym, poniewaz z pkt widzenia OS dysk teoretycznie dziala sprawnie, wszystkie sektory mozna zapisac/odczytac itp.





Data: 2011-08-31 20:45:38
Autor: Michal Kawecki
serwis gwarancyjny Seagate
Dnia Wed, 31 Aug 2011 12:51:40 +0200, nolina napisał(a):

Dysk ma taki SMART http://tinypic.com/r/n9bgy/7
Chodzi mi o parametr 05. Czy taki dysk kwalifikuje się do naprawy/wymiany gwarancyjnej?

Jedyną podstawą do wymiany gwarancyjnej może być błąd stwierdzony przez
program diagnostyczny producenta dysku.
--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/
https://mvp.support.microsoft.com/profile/Michal.Kawecki

Data: 2011-09-01 09:14:46
Autor: Latet
serwis gwarancyjny Seagate
Chodzi mi o parametr 05. Czy taki dysk kwalifikuje się do naprawy/wymiany
gwarancyjnej?

Zdarzało mi się reklamować dyski (konkretnie Samsunga) tylko na bazie większego od zero parametru [05] i zawsze uznawano mi to jako powód do wymiany dysku na
nowy. Najwyraźniej jakiś program diagnostyczny producenta dysku też stwierdzał jakiś błąd. Ja bym walczył o swoje, bo psychicznie trudno mi jest pracować lub trzymać dane na dysku, który ma cokolwiek nie-tak w SMART :-)

P.S. Właśnie kupiłem F4 HD204UI i od pierwszego dnia mam problem z narastającym parametrem [01] (osiągnął już kilkanaście). Chodzi o "Raw read error rate". Zastanawiam się, co z tym zrobić... Przeskanowałem dysk MHDD i jest raczej OK (30 sektorów "zielonych" tzn. <150ms, ale nic gorszego od tego).

latet

Data: 2011-09-06 12:18:01
Autor: nolina
serwis gwarancyjny Seagate
Czy wysyłał ktoś ostatnio dysk do naprawy gwarancyjnej Seagate na Szyszkową w Wawie? Sam ma to wysłać czy kurier sam przyjedzie po wypełnieniu zgłoszenia na ich www? Wsztko tam jest tak nie jasno napisane, żadnego kontaktu. A w necie jedni sami wysyłają inni piszą że kurier sam przyjeżdza po dysk.

serwis gwarancyjny Seagate

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona