serwis rtv - co z częściami które zostały wymienione

Data: 2010-07-02 11:18:10
Autor: bagno
serwis rtv - co z częściami które zostały wymienione
Witam

Czy serwis może zachować części które wymienił ? Załóżmy, że
jest coś takiego w umowie z osobą która oddaje sprzęt do serwisu.

Jeżeli mogę to jakie z tym wiążą się problemy ? Na przykład czy to należy
traktować jako jakiś przychód ? I jak coś takiego wycenić ? Z jednej
strony to jest traktowane jako część do wymiany czyli ma wartość odpadu
ale z drugiej strony to coś tam można z tego wymontować. Ewentualnie
jakieś problemy jeżeli chodzi o gospodarke odpadami ?

Pytam jako osoba która żadnego serwisu nie ma ale moge coÅ›  takiego
prowadzić na bardzo niewielką skale (od czasu do czasu po pracy).

Andrzej

Data: 2010-07-03 21:26:40
Autor: __Maciek
serwis rtv - co z czê¶ciami które zosta³y wymienione
Fri, 2 Jul 2010 11:18:10 +0200 "bagno" <bagno@o2.pl> napisa³:

Czy serwis mo¿e zachowaæ czê¶ci które wymieni³ ? Za³ó¿my, ¿e
jest co¶ takiego w umowie z osob± która oddaje sprzêt do serwisu.

A musisz w ogóle to jako¶ regulowaæ w umowie? Ile razy przewidujesz
trafiæ na klienta który bêdzie chcia³ sobie zachowaæ np. uszkodzon±
g³owicê z telewizora, albo np. jaki¶ modu³ zasilacza? W wiêkszo¶ci
wypadków ludzie siê na tym nie znaj± i z takiego podzespo³u mogliby co
najwy¿ej zrobiæ ozdobê choinkow± ;-), a wielu osobom po prostu taki
szmelc nie jest do niczego potrzebny i odmówiliby nawet gdyby¶
proponowa³. Nawet je¿eli sprzêt do naprawy przyniesie elektronik, to
tym bardziej dowodzi ¿e ma inne rzeczy na g³owie (bo inaczej by sam
naprawi³) i nie bêdzie siê bawi³ w odzyskiwanie czê¶ci z jakiej¶
starej g³owicy.

Proponujê robiæ tak ¿e domy¶lnie nie oddajesz i nie proponujesz
oddania, ale je¿eli klient sobie za¿yczy - oddajesz bez s³owa.

A poza tym to i tak pewnie z 95% czêsci które bêdziesz móg³ sobie
zachowaæ to bêd± wyschniête elektrolity i spalone tranzystory/diody
:-)

Je¿eli mogê to jakie z tym wi±¿± siê problemy ? Na przyk³ad czy to nale¿y
[...]
jakie¶ problemy je¿eli chodzi o gospodarke odpadami ?

A po co chcesz w ogóle rejestrowaæ takie czê¶ci jako przychód czy co¶?
Przecie¿ o tym co wymieni³e¶ wiesz tylko Ty i klient, któremu
generalnie zwisa co siê z tym dalej stanie i zazwyczaj ju¿ 10 sekund
po wyj¶ciu z serwisu nie bêdzie pamiêta³ jakie czê¶ci wymieni³e¶, bo
siê na tym nie zna i go to nie interesuje. Jego interesuje to ¿e
sprzêt wreszcie dzia³a.
Postaw na pó³ce, wrzuæ do pud³a - po co tworzyæ wokó³ tego jak±¶
papierkologiê?

A jeszcze piszesz ¿e to bêdzie na b. ma³± skalê - to po co w ogóle
jakie¶ zawi³o¶ci tworzyæ, chcesz prowadziæ serwis czy biuro? ;-)

Data: 2010-07-03 23:58:17
Autor: bagno
serwis rtv - co z czê¶ciami które zosta³y wymienione

U¿ytkownik "__Maciek" <i80c586@cyberspace.org> napisa³ w wiadomo¶ci news:5m3v2653ji92aq2e5pcsuuu7sqafb86k8h4ax.com...
Fri, 2 Jul 2010 11:18:10 +0200 "bagno" <bagno@o2.pl> napisa³:

A jeszcze piszesz ¿e to bêdzie na b. ma³± skalê - to po co w ogóle
jakie¶ zawi³o¶ci tworzyæ, chcesz prowadziæ serwis czy biuro? ;-)

Na bardzo ma³± skalê ale za to dla osób które prêdzej czy pó¼niej zapytaj±
co siê z tymi czê¶ciami sta³o. Niestety nie moge polegaæ na tym, ¿e mo¿e
nikt siê nie zainteresuje. Zw³aszcza, ¿e to drogi sprzêt i drogie czê¶ci.

Data: 2010-07-04 00:04:55
Autor: kogutek
> [...]

nikt siê nie zainteresuje. Zw³aszcza, ¿e to drogi sprzêt i drogie czê¶ci.
Zawracasz gitarê. To co by³o popsute nale¿y do klienta. Wymieniasz, popsute
wk³adasz do pojemnika. Jak odbiera to mu pakujesz w gazetê. Jego jest i co z tym
zrobi nie Twój interes. Czy ¿eby doj¶æ do takiego wniosku trzeba mieæ doktorat z
prawa? Chyba ¿e za³o¿y³e¶ ze z piêciu oddanych do naprawy urz±dzeñ zrobisz
szóste i je sprzedasz. --

Data: 2010-07-04 00:08:20
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
W dniu 2010-07-03 23:58, bagno pisze:
[...]

Ty siê lepiej zastanów nad utylizacj± tych czê¶ci, a nie nad wyt³umaczeniem co robisz z towarem bez warto¶ci handlowej.

Data: 2010-07-04 10:37:44
Autor: bagno
serwis rtv - co z czê¶ciami które zosta³y wymienione

U¿ytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i0occo$vqt$1news.onet.pl...
[...]

A zaraz siê oka¿e, ¿e towar bez warto¶ci handlowej nagle dla
urzêdu skarbowego ma warto¶æ.

A nad utylizacj± te¿ siê zastanawiam i pisa³em o tym w 1 po¶cie.

Tak trudno zrozumieæ, ¿e chce mieæ to wszystko uregulowane ? Klient
mi da czê¶ci (bo wie, ¿e dostanie ni¿sze ceny naprawy) ale chce mieæ
na pi¶mie, ¿e ich nie wyrzuci³ do ¶mietnika tylko mi przekaza³. A ja te¿
musze potwierdzenie, ¿e zdoby³em to legalnie a potem to czego nie da
siê wykorzystaæ zosta³o zutylizowane.

Data: 2010-07-05 17:28:12
Autor: __Maciek
serwis rtv - co z czê¶ciami które zosta³y wymienione
Sun, 4 Jul 2010 10:37:44 +0200 "bagno" <bagno@o2.pl> napisa³:

A nad utylizacj± te¿ siê zastanawiam i pisa³em o tym w 1 po¶cie.

A tam... wymontowane czê¶ci utylizowaæ mo¿na do zwyk³ego ¶mietnika,
zw³aszcza przy ma³ej skali dzia³alno¶ci. Nie dajmy siê zwariowaæ tej
£unii. Tyle lat wszystkie serwisy tak robi³y i wszyscy ¿yj±. Przeciez
nie wysypiesz jednego dnia do ¶mietnika 100kg spalonych elementów,
tylko bêdziesz wywala³ na bie¿±co razem z innymi ¶mieciami - kto to
zauwa¿y?

[doklejam cytat z innego Twojego posta, ¿eby nie mno¿yæ swoich postów]

[...]

A có¿ to za drogie urz±dzenia ze znaj±cymi siê w³a¶cicielami Ty masz
zamiar serwisowaæ, je¿eli to oczywi¶cie nie tajemnica? Radiostacje
krótkofalarskie? Jaki¶ przemys³owy/wojskowy sprzêt?

....I czy aby napewno masz wobec potencjalnych klientów uczciwe
zamiary? Bo mo¿na odnie¶æ wra¿enie ¿e...

serwis rtv - co z częściami które zostały wymienione