[WAW] serwisowanie nexusów

Data: 2009-04-29 23:14:04
Autor: Michał Kurowski
[WAW] serwisowanie nexusów
Cześć,

Mamy miejski rower (duńczyk) z w/w przerzutką.

Rower jest  na tyle zużyty że traci regularnie szczelność
na dętce ... Raczej nie opłaca się też inwestowac w same koło.

Problem w tym że mało kto zdaje się umie zadbać o podłącanie nexusa
podczas pracy z kołem. I rowerek nie zmienia biegów ;-)

Czy macie jakieś punkty serwisowania ewidentnie ogarniające temat ?

Pozdrawiam,
--
Michał

Data: 2009-04-29 14:32:52
Autor: ciman
serwisowanie nexusów
[...]

Trochę się znajdzie, ale wypadałoby chociaż podać miasto, w którym ten
punkt ma być. ;-)

Data: 2009-04-30 00:21:56
Autor: Michał Kurowski
serwisowanie nexusów

Trochę się znajdzie, ale wypadałoby chociaż podać miasto, w którym ten
punkt ma być. ;-)

Stolyca

Data: 2009-04-30 00:23:02
Autor: kml
serwisowanie nexusów

Użytkownik "ciman" <mazmarcin@gmail.com> napisał w wiadomości news:5ebe2538-a047-489d-a567-d0bb3c310849x29g2000prf.googlegroups.com...

Trochę się znajdzie, ale wypadałoby chociaż podać miasto, w którym ten
punkt ma być. ;-)
--

W temacie posta jest :P

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 22/04/2009

Data: 2009-04-30 08:42:20
Autor: Marcin
[WAW] serwisowanie nexusów
Cześć,

Mamy miejski rower (duńczyk) z w/w przerzutką.

Rower jest  na tyle zużyty że traci regularnie szczelność
na dętce ... Raczej nie opłaca się też inwestowac w same koło.

To dętka jest zużyta, a nie rower ;)

Problem w tym że mało kto zdaje się umie zadbać o podłącanie nexusa
podczas pracy z kołem. I rowerek nie zmienia biegów ;-)

Czy macie jakieś punkty serwisowania ewidentnie ogarniające temat ?

A nie lepiej samemu się tego nauczyć? Wejdź na www.shimano.com - i brnąc w kierunku "technical docs" znajdziesz instrukcje podłaczania do róznych przerzutek. (jest wyszukiwarka po modelu - powinien być na piaście). Linki są typowe, w razie czego można wymienić.
Samej przerzutki też się nie ma co bać - z reguły się przy nich nie grzebie, bo nie ma takiej potrzeby - ale jak trzeba, to rozebranie jej i nasmarowanie nie wymaga umiejętności czarnomagicznych :) Service manuale zresztą też są w sieci, ale jak człowiek się skupi przy rozbieranu to service manual przy składaniu nie potrzebny...

--
Pozdrawiam!
Marcin

Data: 2009-04-30 09:02:14
Autor: Marcin Hyła
[WAW] serwisowanie nexusów
Michał Kurowski wrote:

Rower jest  na tyle zużyty że traci regularnie szczelność
na dętce ... Raczej nie opłaca się też inwestowac w same koło.

Na twoim miejscu sugerowałbym kupno dętki ew. również opony.

Jak w nowiuteńkim rowerze złapiesz gumę to tez uważasz że "rower jest słabej jakości bo się od razu popsuł"? :-)

Problem w tym że mało kto zdaje się umie zadbać o podłącanie nexusa
podczas pracy z kołem. I rowerek nie zmienia biegów ;-)

Regulację nexusa możesz wykonać samemu. Nigdy nie regulowałem nexusa w warsztacie (i zazwyczaj wyregulowanie wystarczało co najmniej do następnego wyjęcia koła z ramy, ale parę razy nie regulowałem przez kilka lat, nawet jeśli wyjmowałem koło).

Linka od manetki dochodzi do takiego ustrojstwa zamocowanego na śrubie osi piasty. Zanim zniknie w tym ustrojstwie, jest na niej śruba baryłkowa. Kręcąc nią regulujesz długość linki.

W nexusie trzybiegowym ustawiasz na manetce drugi bieg i wtedy w okienku na tym ustrojstwie żółta kreska powinna się znaleźć między/w rejonie dwóch kresek na "okienku" za którym jest to żółte. Jeśli jest zupełnie gdzie indziej, to biegi nie wchodzą i jesteś przywiązany do jednego. Nie wiem, jak reguluje się to w siedmio- i ośmiobiegowych nexusach ale jak sądzę bardzo podobnie.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2009-05-01 02:19:00
Autor: Jaroslaw Berezowski
[WAW] serwisowanie nexusów
Dnia Thu, 30 Apr 2009 09:02:14 +0200, Marcin Hyła napisał(a):

Ni wiem, jak reguluje się to w siedmio- i ośmiobiegowych nexusach ale
jak sądzę bardzo podobnie.
Prostacko latwo. Wrzucasz 4 bieg i ustawiasz dwie zolte kreseczki w jednej linii :) Tyle ze ja wole krecic sruba przy manetce.

BTW pomiedzy cieplem a zimnem jest zauwazalna roznica w regulacji. Nie myslalem, ze jest taka roznica w rozszerzalonosci pancerza i linki.

--
Jaroslaw "Jaros" Berezowski

[WAW] serwisowanie nexusów