Data: 2009-04-29 23:14:04 | |
Autor: Michał Kurowski | |
[WAW] serwisowanie nexusów | |
Cześć,
Mamy miejski rower (duńczyk) z w/w przerzutką. Rower jest na tyle zużyty że traci regularnie szczelność na dętce ... Raczej nie opłaca się też inwestowac w same koło. Problem w tym że mało kto zdaje się umie zadbać o podłącanie nexusa podczas pracy z kołem. I rowerek nie zmienia biegów ;-) Czy macie jakieś punkty serwisowania ewidentnie ogarniające temat ? Pozdrawiam, -- Michał |
|
Data: 2009-04-29 14:30:48 | |
Autor: Michał Wolff | |
serwisowanie nexusów | |
On 29 Kwi, 23:14, Michał Kurowski <m...@gazeta.pl> wrote:
Cześć, |
|
Data: 2009-04-29 14:32:52 | |
Autor: ciman | |
serwisowanie nexusów | |
On 29 Kwi, 23:14, Michał Kurowski <m...@gazeta.pl> wrote:
Cześć, Trochę się znajdzie, ale wypadałoby chociaż podać miasto, w którym ten punkt ma być. ;-) |
|
Data: 2009-04-30 00:21:56 | |
Autor: Michał Kurowski | |
serwisowanie nexusów | |
Trochę się znajdzie, ale wypadałoby chociaż podać miasto, w którym ten Stolyca |
|
Data: 2009-04-30 00:23:02 | |
Autor: kml | |
serwisowanie nexusów | |
Użytkownik "ciman" <mazmarcin@gmail.com> napisał w wiadomości news:5ebe2538-a047-489d-a567-d0bb3c310849x29g2000prf.googlegroups.com... Trochę się znajdzie, ale wypadałoby chociaż podać miasto, w którym ten punkt ma być. ;-) -- W temacie posta jest :P -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl OD NOWA! Last update 22/04/2009 |
|
Data: 2009-04-30 08:42:20 | |
Autor: Marcin | |
[WAW] serwisowanie nexusów | |
Cześć, To dętka jest zużyta, a nie rower ;) Problem w tym że mało kto zdaje się umie zadbać o podłącanie nexusa A nie lepiej samemu się tego nauczyć? Wejdź na www.shimano.com - i brnąc w kierunku "technical docs" znajdziesz instrukcje podłaczania do róznych przerzutek. (jest wyszukiwarka po modelu - powinien być na piaście). Linki są typowe, w razie czego można wymienić. Samej przerzutki też się nie ma co bać - z reguły się przy nich nie grzebie, bo nie ma takiej potrzeby - ale jak trzeba, to rozebranie jej i nasmarowanie nie wymaga umiejętności czarnomagicznych :) Service manuale zresztą też są w sieci, ale jak człowiek się skupi przy rozbieranu to service manual przy składaniu nie potrzebny... -- Pozdrawiam! Marcin www.marcin4x4.bikestats.pl |
|
Data: 2009-04-30 09:02:14 | |
Autor: Marcin Hyła | |
[WAW] serwisowanie nexusów | |
Michał Kurowski wrote:
Rower jest na tyle zużyty że traci regularnie szczelność Na twoim miejscu sugerowałbym kupno dętki ew. również opony. Jak w nowiuteńkim rowerze złapiesz gumę to tez uważasz że "rower jest słabej jakości bo się od razu popsuł"? :-) Problem w tym że mało kto zdaje się umie zadbać o podłącanie nexusa Regulację nexusa możesz wykonać samemu. Nigdy nie regulowałem nexusa w warsztacie (i zazwyczaj wyregulowanie wystarczało co najmniej do następnego wyjęcia koła z ramy, ale parę razy nie regulowałem przez kilka lat, nawet jeśli wyjmowałem koło). Linka od manetki dochodzi do takiego ustrojstwa zamocowanego na śrubie osi piasty. Zanim zniknie w tym ustrojstwie, jest na niej śruba baryłkowa. Kręcąc nią regulujesz długość linki. W nexusie trzybiegowym ustawiasz na manetce drugi bieg i wtedy w okienku na tym ustrojstwie żółta kreska powinna się znaleźć między/w rejonie dwóch kresek na "okienku" za którym jest to żółte. Jeśli jest zupełnie gdzie indziej, to biegi nie wchodzą i jesteś przywiązany do jednego. Nie wiem, jak reguluje się to w siedmio- i ośmiobiegowych nexusach ale jak sądzę bardzo podobnie. marcin ha -- Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl |
|
Data: 2009-05-01 02:19:00 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
[WAW] serwisowanie nexusów | |
Dnia Thu, 30 Apr 2009 09:02:14 +0200, Marcin Hyła napisał(a):
Ni wiem, jak reguluje się to w siedmio- i ośmiobiegowych nexusach aleProstacko latwo. Wrzucasz 4 bieg i ustawiasz dwie zolte kreseczki w jednej linii :) Tyle ze ja wole krecic sruba przy manetce. BTW pomiedzy cieplem a zimnem jest zauwazalna roznica w regulacji. Nie myslalem, ze jest taka roznica w rozszerzalonosci pancerza i linki. -- Jaroslaw "Jaros" Berezowski |
|