Data: 2009-04-30 09:02:14 | |
Autor: Marcin Hyła | |
[WAW] serwisowanie nexusów | |
Michał Kurowski wrote:
Rower jest na tyle zużyty że traci regularnie szczelność Na twoim miejscu sugerowałbym kupno dętki ew. również opony. Jak w nowiuteńkim rowerze złapiesz gumę to tez uważasz że "rower jest słabej jakości bo się od razu popsuł"? :-) Problem w tym że mało kto zdaje się umie zadbać o podłącanie nexusa Regulację nexusa możesz wykonać samemu. Nigdy nie regulowałem nexusa w warsztacie (i zazwyczaj wyregulowanie wystarczało co najmniej do następnego wyjęcia koła z ramy, ale parę razy nie regulowałem przez kilka lat, nawet jeśli wyjmowałem koło). Linka od manetki dochodzi do takiego ustrojstwa zamocowanego na śrubie osi piasty. Zanim zniknie w tym ustrojstwie, jest na niej śruba baryłkowa. Kręcąc nią regulujesz długość linki. W nexusie trzybiegowym ustawiasz na manetce drugi bieg i wtedy w okienku na tym ustrojstwie żółta kreska powinna się znaleźć między/w rejonie dwóch kresek na "okienku" za którym jest to żółte. Jeśli jest zupełnie gdzie indziej, to biegi nie wchodzą i jesteś przywiązany do jednego. Nie wiem, jak reguluje się to w siedmio- i ośmiobiegowych nexusach ale jak sądzę bardzo podobnie. marcin ha -- Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl |
|
Data: 2009-05-01 02:19:00 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
[WAW] serwisowanie nexusów | |
Dnia Thu, 30 Apr 2009 09:02:14 +0200, Marcin Hyła napisał(a):
Ni wiem, jak reguluje się to w siedmio- i ośmiobiegowych nexusach aleProstacko latwo. Wrzucasz 4 bieg i ustawiasz dwie zolte kreseczki w jednej linii :) Tyle ze ja wole krecic sruba przy manetce. BTW pomiedzy cieplem a zimnem jest zauwazalna roznica w regulacji. Nie myslalem, ze jest taka roznica w rozszerzalonosci pancerza i linki. -- Jaroslaw "Jaros" Berezowski |
|