Data: 2012-08-13 04:33:53 | |
Autor: rrh | |
serwisowanie starego Rock Shoxa Pilot C | |
W rowerze mam założony już leciwy Rock Shox Pilot C. Amortyzator jest praktycznie nieczuły - podczas jazdy ugina się może centymetr, może dwa, pomimo regulacji naprężenia wstępnego.
Czy takie amortyzatory jeszcze serwisują? Ile może kosztować taka usługa? A może da się ją wykonać samemu (nigdy tego nie robiłem)? |
|
Data: 2012-08-18 00:30:08 | |
Autor: rrh | |
serwisowanie starego Rock Shoxa Pilot C | |
Czy mogę liczyć na jakąś odpowiedź? :) Wierzę, że jest tu dużo specjalistów. Może źle zadałem pytanie?
|
|
Data: 2012-08-18 10:13:58 | |
Autor: ojciecc | |
serwisowanie starego Rock Shoxa Pilot C | |
W dniu 2012-08-18 09:30, rrh pisze:
Czy mogę liczyć na jakąś odpowiedź? :) Wierzę, że jest tu dużo specjalistów. Może źle zadałem pytanie?Normalnie serwisują. Oddaj do specjalisty! |
|
Data: 2012-08-19 22:56:04 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
serwisowanie starego Rock Shoxa Pilot C | |
"rrh" <wojtek.ryrych@gmail.com> wrote in message news:3587650f-1ecc-401f-b5c1-dc0a5b6ec135googlegroups.com... W rowerze mam założony już leciwy Rock Shox Pilot C. Amortyzator jest praktycznie nieczuły - podczas jazdy ugina się może centymetr, może dwa, pomimo regulacji naprężenia wstępnego. Czy takie amortyzatory jeszcze serwisują? Ile może kosztować taka usługa? A może da się ją wykonać samemu (nigdy tego nie robiłem)? serwis Pilota C jest banalnie prosty, to nieskomplikowana konstrukcja z otwartą kąpielą olejową. Instrukcje obsługi powinny być jeszcze na stronie Srama. Jedyny problem to uważanie na plastikowe korki, które bardzo łatwo uszkodzić - chyba dobry klucz nastawny jest najsensowniejszym narzędziem do odkręcenia. No i trzeba pamiętać, że w środku jest co nieco oleju - ciuch i pomieszczenie, którego nie szkoda - wskazane. Rozkręcić, wyczyścić, wlać nowy olej, wymienić ewentualnie oringi przy nakrętkach, skręcić do kupy - i już. Wymiana uszczelek czy tulei na nowe może być średnio opłacalna przy tym widelcu - części zamienne RS są drogie. Choć niska czułość to może być efekt zbyt twardej sprężyny, otwarta kąpiel raczej nie sprzyja takiemu zapuszczeniu sprzętu, że przestaje działać z braku serwisu - jak to bywa z widłami nieolejowymi albo zamkniętymi kartuszami (no chyba że olej już dawno wyciekł). pozdr |
|
Data: 2012-08-19 15:26:32 | |
Autor: rmikke | |
serwisowanie starego Rock Shoxa Pilot C | |
On Sunday, August 19, 2012 10:56:04 PM UTC+2, Wojtek Paszkowski wrote:
otwarta kďż˝piel raczej nie sprzyja takiemu zapuszczeniu sprzďż˝tu, Tak na zdrowy chłopski rozum, jak olej wyciekł, to wideł powinien uginać się tak samo, tylko bujać przy tym... |
|
Data: 2012-08-20 01:01:49 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
serwisowanie starego Rock Shoxa Pilot C | |
"rmikke" <spamcatch@mailinator.com> wrote in message news:4a15b909-8677-478e-9657-394513b9b179googlegroups.com... Tak na zdrowy chłopski rozum, jak olej wyciekł, to wideł powinien na krótką metę - i owszem. Na dłuższą - prędzej czy później bez smarowania zrobi się syf i wideł stanie się sztywnym klocem. pozdr |
|
Data: 2012-08-20 08:29:47 | |
Autor: rrh | |
serwisowanie starego Rock Shoxa Pilot C | |
On Sunday, August 19, 2012 10:56:04 PM UTC+2, Wojtek Paszkowski wrote:
serwis Pilota C jest banalnie prosty, to nieskomplikowana konstrukcja z otwartďż˝ kďż˝pielďż˝ olejowďż˝. Instrukcje obsďż˝ugi powinny byďż˝ jeszcze na stronie Srama. Jedyny problem to uwaďż˝anie na plastikowe korki, ktďż˝re bardzo ďż˝atwo uszkodziďż˝ - chyba dobry klucz nastawny jest najsensowniejszym narzďż˝dziem do odkrďż˝cenia. No i trzeba pamiďż˝taďż˝, ďż˝e w ďż˝rodku jest co nieco oleju - ciuch i pomieszczenie, ktďż˝rego nie szkoda - wskazane. Wielkie dzięki za wyczerpującą wypowiedź! W sobotę objechałem dwa sklepy, przy czym tylko jeden (Koral w Bielsku) zajmuje się jeszcze takimi sprawami. Sklep i serwis w mojej opinii profesjonalny. Przegląd tego amorka to ok. 100 zł. Ale jeżeli będę na tyle odważny, to może spróbuję zrobić to samemu. :) |