Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   serwisowanie starego Rock Shoxa Pilot C

serwisowanie starego Rock Shoxa Pilot C

Data: 2012-08-13 04:33:53
Autor: rrh
serwisowanie starego Rock Shoxa Pilot C
W rowerze mam założony już leciwy Rock Shox Pilot C. Amortyzator jest praktycznie nieczuły - podczas jazdy ugina się może centymetr, może dwa, pomimo regulacji naprężenia wstępnego.

Czy takie amortyzatory jeszcze serwisują? Ile może kosztować taka usługa? A może da się ją wykonać samemu (nigdy tego nie robiłem)?

Data: 2012-08-18 00:30:08
Autor: rrh
serwisowanie starego Rock Shoxa Pilot C
Czy mogę liczyć na jakąś odpowiedź? :) Wierzę, że jest tu dużo specjalistów. Może źle zadałem pytanie?

Data: 2012-08-18 10:13:58
Autor: ojciecc
serwisowanie starego Rock Shoxa Pilot C
W dniu 2012-08-18 09:30, rrh pisze:
Czy mogę liczyć na jakąś odpowiedź? :) Wierzę, że jest tu dużo specjalistów. Może źle zadałem pytanie?

Normalnie serwisują. Oddaj do specjalisty!

Data: 2012-08-19 22:56:04
Autor: Wojtek Paszkowski
serwisowanie starego Rock Shoxa Pilot C

"rrh" <wojtek.ryrych@gmail.com> wrote in message news:3587650f-1ecc-401f-b5c1-dc0a5b6ec135googlegroups.com...
W rowerze mam założony już leciwy Rock Shox Pilot C. Amortyzator jest praktycznie nieczuły - podczas jazdy ugina się może centymetr, może dwa, pomimo regulacji naprężenia wstępnego.

Czy takie amortyzatory jeszcze serwisują? Ile może kosztować taka usługa? A może da się ją wykonać samemu (nigdy tego nie robiłem)?

serwis Pilota C jest banalnie prosty, to nieskomplikowana konstrukcja z otwartą kąpielą olejową. Instrukcje obsługi powinny być jeszcze na stronie Srama. Jedyny problem to uważanie na plastikowe korki, które bardzo łatwo uszkodzić - chyba dobry klucz nastawny jest najsensowniejszym narzędziem do odkręcenia. No i trzeba pamiętać, że w środku jest co nieco oleju - ciuch i pomieszczenie, którego nie szkoda - wskazane.

Rozkręcić, wyczyścić, wlać nowy olej, wymienić ewentualnie oringi przy nakrętkach, skręcić do kupy - i już. Wymiana uszczelek czy tulei na nowe może być średnio opłacalna przy tym widelcu - części zamienne RS są drogie. Choć niska czułość to może być efekt zbyt twardej sprężyny, otwarta kąpiel raczej nie sprzyja takiemu zapuszczeniu sprzętu, że przestaje działać z braku serwisu - jak to bywa z widłami nieolejowymi albo zamkniętymi kartuszami (no chyba że olej już dawno wyciekł).

pozdr

Data: 2012-08-19 15:26:32
Autor: rmikke
serwisowanie starego Rock Shoxa Pilot C
On Sunday, August 19, 2012 10:56:04 PM UTC+2, Wojtek Paszkowski wrote:

otwarta k�piel raczej nie sprzyja takiemu zapuszczeniu sprz�tu,
�e przestaje dzia�a� z braku serwisu - jak to bywa z wid�ami
nieolejowymi albo zamkni�tymi kartuszami (no chyba �e olej ju�
dawno wyciekďż˝).

Tak na zdrowy chłopski rozum, jak olej wyciekł, to wideł powinien
uginać się tak samo, tylko bujać przy tym...

Data: 2012-08-20 01:01:49
Autor: Wojtek Paszkowski
serwisowanie starego Rock Shoxa Pilot C

"rmikke" <spamcatch@mailinator.com> wrote in message news:4a15b909-8677-478e-9657-394513b9b179googlegroups.com...

Tak na zdrowy chłopski rozum, jak olej wyciekł, to wideł powinien
uginać się tak samo, tylko bujać przy tym...

na krótką metę - i owszem. Na dłuższą - prędzej czy później bez smarowania zrobi się syf i wideł stanie się sztywnym klocem.

pozdr

Data: 2012-08-20 08:29:47
Autor: rrh
serwisowanie starego Rock Shoxa Pilot C
On Sunday, August 19, 2012 10:56:04 PM UTC+2, Wojtek Paszkowski wrote:

serwis Pilota C jest banalnie prosty, to nieskomplikowana konstrukcja z otwart� k�piel� olejow�. Instrukcje obs�ugi powinny by� jeszcze na stronie Srama. Jedyny problem to uwa�anie na plastikowe korki, kt�re bardzo �atwo uszkodzi� - chyba dobry klucz nastawny jest najsensowniejszym narz�dziem do odkr�cenia. No i trzeba pami�ta�, �e w �rodku jest co nieco oleju - ciuch i pomieszczenie, kt�rego nie szkoda - wskazane.



Rozkr�ci�, wyczy�ci�, wla� nowy olej, wymieni� ewentualnie oringi przy nakr�tkach, skr�ci� do kupy - i ju�. Wymiana uszczelek czy tulei na nowe mo�e by� �rednio op�acalna przy tym widelcu - cz�ci zamienne RS s� drogie. Cho� niska czu�o�� to mo�e by� efekt zbyt twardej spr�yny, otwarta k�piel raczej nie sprzyja takiemu zapuszczeniu sprz�tu, �e przestaje dzia�a� z braku serwisu - jak to bywa z wid�ami nieolejowymi albo zamkni�tymi kartuszami (no chyba �e olej ju� dawno wyciek�).

Wielkie dzięki za wyczerpującą wypowiedź! W sobotę objechałem dwa sklepy, przy czym tylko jeden (Koral w Bielsku) zajmuje się jeszcze takimi sprawami. Sklep i serwis w mojej opinii profesjonalny. Przegląd tego amorka to ok. 100 zł.

Ale jeżeli będę na tyle odważny, to może spróbuję zrobić to samemu. :)

serwisowanie starego Rock Shoxa Pilot C

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona