serwisy autoryzowane

Data: 2013-05-23 00:21:58
Autor: Tomasz Pyra
serwisy autoryzowane
Dnia Mon, 20 May 2013 08:33:47 +0200, chochlik_drukarski napisał(a):

Czy to tylko mi się w aso jakoś bardziej podobało ? Jeśli chodzi o standard obsługi to
po prostu przepaść a przy tym mam wrażenie, że było taniej.

Jeżeli chodzi o standard obsługi, to pewnie owszem.
Korporacyjne standardy narzucone z góry, że ma być ładny neon, ładny
budynek ze szkła i aluminium, marmury, ładne laski w recepcji, kawa,
przedstawiciel w garniturze itp. faktycznie częściej znajdziesz w ASO.

Co do fachowości samego wykonania usługi, to już różnie bywa.

Wielu "zenków" oczywiście nie ma pojęcia co robi i jak działa samochód, ale
te same problemy są w ASO, gdzie właściciel często próbuje zatrudnić byle
kogo, byle taniej.
Kończy się to tak że w takim ASO pracują ludzie za małe pieniądze, i tylko
tacy słabi, że nie czują się na siłach otworzyć własnego warsztatu i stać
się "zenkami". Spotkałem się np. z przypadkiem że w ASO nie pracował nikt
kto znał język angielski - i co im po tym że mają instrukcje serwisowe,
komputery, pomoc techniczną producenta, skoro nikt tam nie umie tego
przeczytać?

Oczywiście są też ASO gdzie szef nie ma węża w kieszeni i gotów jest
poszukać i odopowiednio opłacić chociaż szefa serwisu i kilku starszych
mechaników, którzy będą kompetentni. Ale z drugiej strony tak samo można znaleźć kompetentnego człowieka w
prywatnym warsztacie.

Do wad ASO (przynajmniej niektóre marki) trzeba też dopisać naprawdę chore
ceny części.
Jak za sworzeń wahacza trzeba zapłacić 1000zł, wymianę jednej szpilki w
kole 800zł, albo reperaturkę tłoczka hamulcowego 280zł (Honda Civic), to
naprawdę lepiej to zrobić 10x taniej gdziekolwiek indziej.

serwisy autoryzowane