Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   serwo czy pompa hamulcowa-jak sprawdzic

serwo czy pompa hamulcowa-jak sprawdzic

Data: 2010-12-08 10:10:43
Autor: Kuba \(aka cita\)
serwo czy pompa hamulcowa-jak sprawdzic

Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał w wiadomości news:idnhku$h3m$1portraits.wsisiz.edu.pl...
pytanie... jak sprawdzic co powoduje taką sobie skuteczność hamulców pompa czy serwo?
samochod 14 lat, kiedys nacisniecie lekko hamulca powodowalo całowanie kierownicy w przypadku braku pasów i dym z opon. Teraz na suchym asfalcie zeby doprowadzic do zablokowania kół trzeba depnąć bardzo bardzo mocno.

zastanawiam sie czy nie wymienic pompy lub serwa ale jak sprawdzic ktore jest winne?
pacjent punto 1 1.2l bez abs

zacznij od sprawdzenia szczelności ukłądu serva (i zaworka zwrotnego)
pytanie dodatkowe - czy kilkukrotne wcisniecie hamulca raz za razem powoduje wzrot obrotów silnika?

Czy kiedykolwiek wymieniałeś płyn hamulcowy?

Czy klocki/tarcze są w należytym stanie?


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2010-12-08 10:28:53
Autor: Michał Gut
serwo czy pompa hamulcowa-jak sprawdzic
zacznij od sprawdzenia szczelności ukłądu serva (i zaworka zwrotnego)
pytanie dodatkowe - czy kilkukrotne wcisniecie hamulca raz za razem powoduje wzrot obrotów silnika?

nie powoduje a przynajmniej nie zauwazylem tego

Czy kiedykolwiek wymieniałeś płyn hamulcowy?

sam czy ogólnie czy był wymieniany?
sam nie wymieniałem, odpowietrzałem jedynie(ale to w innym samochodzie).
ten miał wymiane płynu ostatni raz ze 3 lata temu, moze 4

Czy klocki/tarcze są w należytym stanie?

klocki i tarcze tak.
tył jest do wymiany co bede robil za jakis miesiac (bebny, jeden lapie drugi ledwo ledwo)
natomiast nawet jak tyl byl do bani(lat temu iles) to objawialo sie to tym ze przednie kola natychmiast wrecz sie blokowaly przy probuie hamowania.

Data: 2010-12-08 11:29:20
Autor: Agent
serwo czy pompa hamulcowa-jak sprawdzic


klocki i tarcze tak.
tył jest do wymiany co bede robil za jakis miesiac (bebny, jeden lapie drugi ledwo ledwo)
natomiast nawet jak tyl byl do bani(lat temu iles) to objawialo sie to tym ze przednie kola natychmiast wrecz sie blokowaly przy probuie hamowania.

To moze być przyczyną. Mialem tak w Fabii - wymieniłem komplet tarcze + klocki na przodzie i poprawy nie było znacznej. No to się dobrałem do tyłu. I tam masakra bo tłoczek puścil i wszystko zalał. Po naprawie tylnych hamulców skutecznośc hamowania się mocno poprawiła, i mam wrazenie ze nie tylko dlatego ze tył hamuje ale przód tez jakby lepiej.

Data: 2010-12-08 11:31:51
Autor: Michał Gut
serwo czy pompa hamulcowa-jak sprawdzic
no ok ale nawet bez w pełni sprawnego tyłu nie mogę łatwo zablokować przednich kół a wcześniej bez specjalnej siły pięknie się hamowało.
tyl zrobie tak czy siak ale jak jeszcze był sprawny to tez tak było. problem utrzymuje się już długi czas.z 5 lat
ale juz mnie to zaczyna jeżyć

Data: 2010-12-08 11:45:52
Autor: Kazimierz Uromski
serwo czy pompa hamulcowa-jak sprawdzic
On 08.12.2010 10:10, Kuba (aka cita) wrote:

Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl>
napisał w wiadomości news:idnhku$h3m$1portraits.wsisiz.edu.pl...
pytanie... jak sprawdzic co powoduje taką sobie skuteczność hamulców
pompa czy serwo?
samochod 14 lat, kiedys nacisniecie lekko hamulca powodowalo całowanie
kierownicy w przypadku braku pasów i dym z opon. Teraz na suchym
asfalcie zeby doprowadzic do zablokowania kół trzeba depnąć bardzo
bardzo mocno.

zastanawiam sie czy nie wymienic pompy lub serwa ale jak sprawdzic
ktore jest winne?
pacjent punto 1 1.2l bez abs

zacznij od sprawdzenia szczelności ukłądu serva (i zaworka zwrotnego)
pytanie dodatkowe - czy kilkukrotne wcisniecie hamulca raz za razem
powoduje wzrot obrotów silnika?

Ooo, wyskakuje mój problem!
Czego to objaw?
Zmieniałem serwo i płyn hamulcowy (wraz z odpowietrzaniem i czyszczeniem w serwisie), a wzrost obrotów występuje cały czas - przypisywałem to polonezowatości poloneza.
Hamulec działa lekko i normalnie przy lekkim hamowaniu, wymaga już dużo większej siły przy mocniejszym hamowaniu.

Data: 2010-12-08 11:59:47
Autor: Kuba \(aka cita\)
serwo czy pompa hamulcowa-jak sprawdzic

Użytkownik "Kazimierz Uromski" <usunto.legalnycyklista@gmail.zx.comzamiastzx> napisał w wiadomości news:idnnk3$lo7$1inews.gazeta.pl...

Ooo, wyskakuje mój problem!
Czego to objaw?
Zmieniałem serwo i płyn hamulcowy (wraz z odpowietrzaniem i czyszczeniem w serwisie), a wzrost obrotów występuje cały czas - przypisywałem to polonezowatości poloneza.


wzrost obrotów to objaw uszkodzonego serwa (zaworka zwrotnego, wężyka .. generalnie nieszczelność). Jest nieszczelne i wciskanie hamulca powoduje spadek cisnienia w dolocie silnika i wzrost oborotów.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

serwo czy pompa hamulcowa-jak sprawdzic

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona