Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   seryjne kombi 4x4 z blokadą dyferencjału

seryjne kombi 4x4 z blokadą dyferencjału

Data: 2015-11-28 17:54:41
Autor: dfgdfas
seryjne kombi 4x4 z blokadą dyferencjału
czy było/jest produkowane kiedykolwiek auto w nadwoziu kombi z mozliwoscia zablokowana wszystkich 4 kół jak w "rasowej" terenówce?

Data: 2015-11-28 19:24:07
Autor: Tomasz Pyra
seryjne kombi 4x4 z blokadą dyferencjału
Dnia Sat, 28 Nov 2015 17:54:41 +0100, dfgdfas napisał(a):

czy było/jest produkowane kiedykolwiek auto w nadwoziu kombi z mozliwoscia zablokowana wszystkich 4 kół jak w "rasowej" terenówce?

A jaka to rasowa terenówka ma taką możliwość?
Wszędzie są to raczej późniejsze modyfikacje.

Szybki przegląd internetu i widzę jakieś specjalne wersje G-klasy i
Unimoga.

Data: 2015-11-29 01:27:41
Autor: RadoslawF
seryjne kombi 4x4 z blokadą dyferencjału
W dniu 2015-11-28 o 19:24, Tomasz Pyra pisze:

czy było/jest produkowane kiedykolwiek auto w nadwoziu kombi z
mozliwoscia zablokowana wszystkich 4 kół jak w "rasowej" terenówce?

A jaka to rasowa terenówka ma taką możliwość?
Wszędzie są to raczej późniejsze modyfikacje.

Szybki przegląd internetu i widzę jakieś specjalne wersje G-klasy i
Unimoga.

G klasa raczej miała to w standardzie, Unimog to już ciężarówka.
Do tego jeszcze Nissan Patrol, Jeep, Defender i Discovery ale jako
opcja czyli nie we wszystkich egzemplarzach.
Do popularnych terenówek blokady można dokupić i dołożyć.


Pozdrawiam

Data: 2015-11-29 16:41:45
Autor: Adam
seryjne kombi 4x4 z blokadą dyferencjału
W dniu 2015-11-29 o 01:27, RadoslawF pisze:
W dniu 2015-11-28 o 19:24, Tomasz Pyra pisze:

czy było/jest produkowane kiedykolwiek auto w nadwoziu kombi z
mozliwoscia zablokowana wszystkich 4 kół jak w "rasowej" terenówce?

A jaka to rasowa terenówka ma taką możliwość?
Wszędzie są to raczej późniejsze modyfikacje.

Szybki przegląd internetu i widzę jakieś specjalne wersje G-klasy i
Unimoga.

G klasa raczej miała to w standardzie, Unimog to już ciężarówka.
Do tego jeszcze Nissan Patrol, Jeep, Defender i Discovery ale jako
opcja czyli nie we wszystkich egzemplarzach.
Do popularnych terenówek blokady można dokupić i dołożyć.



Nissan Patrol nie ma stałego napędu na 4. W żadnej wersji. Ma tylko dopinany przód i blokadę tylnego mostu.
Jeepy miewały kilka rozwiązań, m.in. stały napęd na 4 koła (czyli posiadający środkowy dyfer), ale miewały też różne wersje dopinanych (sprzęgła mokre).
Disco ma stały napęd, blokadę międzyosiową w zasadzie w standarcie (oprócz pierwszych wersji przed liftingiem Disco II).
Można dołożyć blokadę tylnego oraz do przedniego mostu.
Pajero II w wersji SuperSelect może ganiać z napędem na tył, lub ze stałym napędem na 4, lub na 4 z blokadą międzyosiową, lub dodatkowo z reduktorem (jak pozostałe). Miewają też blokady tylego mostu. Jest do kupienia też blokada przodu, ale dość skomplikowana ze względu na IFS - tam nie ma mostu.

Coś mi kołacze, że któreś ze skandynawskich wersji albo Legacy 1 albo Forestera 1 miały blokady.

W nowszych autkach jest emulacja blokad za pomocą ABS.
Bardzo dobrze i skutecznie miał to zrobione Freelander 1 - jemu wystarczyła przyczepność pod dowolnym z kół, aby wyjechać z błota. A co dziwne, większość nowszych aut tak jeszcze nie potrafi.

Ale z tym jest problem - nie nadaje się np. do targania przyczepy po śliskim - powoduje duże naprężenia w układzie napędowym oraz przegrzewanie hamulców.


--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-11-29 17:32:40
Autor: Maciek
seryjne kombi 4x4 z blokadą dyferencjału
Dnia Sun, 29 Nov 2015 01:27:41 +0100, RadoslawF napisał(a):

Do tego jeszcze Nissan Patrol,

Nie ma cenralnego dyfra.

Jeep,

Tylko akcesoryjne blokady innych producentow

Defender

Tylko akcesoryjne blokady innych producentow

Discovery

Tylko akcesoryjne blokady innych producentow

A szczegoly jak widze juz ci rozpisal kolega Adam, wiec nie brnij dalej.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

seryjne kombi 4x4 z blokadą dyferencjału

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona