[mb±k] sfi mbanku opinie

Data: 2011-07-05 20:52:27
Autor: marcin
[mb±k] sfi mbanku opinie
dzień dobry,

Czy kto¶ mógłby przedstawić wady i zalety korzystania z sfi mbanku ? Nie -
nie pytam "ile idzie zarobić" - bo o funduszach co¶ nieco¶ wiem. W sieci nie
znalazłem miarodajnych opinii - albo bełkot "że oszukujom" albo faryzejskie
zachwyty...

Jak się tym pracuje ? Jakie _realne_ koszty zakupu i zbycia jednostek
uczestnictwa ? Takie jak w "normalnych" TFI czy inne ? Jakie TFI warte uwagi
tam występuj± ?

pozdr

Data: 2011-07-05 21:33:53
Autor: Smok Wawelski
[mb±k] sfi mbanku opinie

Użytkownik "marcin" <marSPAMcin1977@mail.ru> napisał w wiadomo¶ci news:4e135d78$0$2442$65785112news.neostrada.pl...
[...]

A otworzyles chociaz strone SFI mBanku ?

Data: 2011-07-05 22:06:39
Autor: vvvvvv
[mb±k] sfi mbanku opinie
[...]

zdaje ci się co¶ nieco¶ wiesz o funduszach.

a poważnie, wszystko jest na stronie mbanku, wystarczy poczytać tak, jak ci już kto¶ doradził.

Data: 2011-07-05 23:03:19
Autor: marcin
[mb±k] sfi mbanku opinie
Użytkownik "vvvvvv" <wlewszy@porsche.de> napisał w wiadomo¶ci

a poważnie, wszystko jest na stronie mbanku, wystarczy poczytać tak, jak
ci już kto¶ doradził.

Wszystko ? Mi chodzi o wrażenia użytkowników, zalety i wady, z naciskiem na
te drugie, a nie FAQ. Ale trudno - nie wiecie, sam zobaczę :)

pozdr

Data: 2011-07-05 23:50:55
Autor: RobertS
[mb±k] sfi mbanku opinie

Wszystko ? Mi chodzi o wrażenia użytkowników, zalety i wady, z naciskiem na
te drugie, a nie FAQ. Ale trudno - nie wiecie, sam zobaczę :)

pozdr

wady? że wszystkie fundusze nie s± pod parasolem, poza tym nie zauważyłem

RobertS

Data: 2011-07-06 00:02:39
Autor: Krzysiek
sfi mbanku opinie
On 5 Lip, 23:50, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:

wady? że wszystkie fundusze nie s± pod parasolem, poza tym nie zauważyłem

a fakt by nie było belki przy konwersji jest istotny dla kogo¶ kto
często konwertuje

Data: 2011-07-06 09:07:54
Autor: Waldek
sfi mbanku opinie

Użytkownik "Krzysiek" <kl1@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:2242d74e-24ee-4c78-8a50-6ef381e13d45r18g2000vbs.googlegroups.com...
[...]

jak konwertuje po stracie, to belki nie placi :D

Data: 2011-07-06 14:51:18
Autor: radekp@konto.pl
[mb±k] sfi mbanku opinie
Tue, 05 Jul 2011 23:50:55 +0200, w <iv010a$22bb$1@opal.icpnet.pl>, RobertS
<bob75@xpostx.pl> napisał(-a):

> [...]
>
> pozdr

wady? że wszystkie fundusze nie s± pod parasolem, poza tym nie zauważyłem

Raczej chciałe¶ napisać -- nie wszystkie fundusze s± pod parasolami.

Data: 2011-07-06 15:45:57
Autor: pawlin
[mb±k] sfi mbanku opinie
<bob75@xpostx.pl>  napisał(-a):

[...]

a co to ma wspolnego z platforma na ktorej te fundusze sa sprzedawane?

Data: 2011-07-06 17:06:29
Autor: radekp@konto.pl
[mb±k] sfi mbanku opinie
Wed, 06 Jul 2011 15:45:57 +0200, w <4E146715.2090807@fromru.com>, pawlin
<pawlin@fromru.com> napisał(-a):

W dniu 2011-07-06 14:51, radekp@konto.pl pisze:

> Raczej chciałe¶ napisać -- nie wszystkie fundusze s± pod parasolami.

a co to ma wspolnego z platforma na ktorej te fundusze sa sprzedawane?

A co ma mieć?

Data: 2011-10-14 17:08:17
Autor: Zbyszek
[mb±k] sfi mbanku opinie

<bob75@xpostx.pl> napisał(-a):

> [...]
wady? że wszystkie fundusze nie s± pod parasolem, poza tym nie  zauważyłem

Raczej chciałe¶ napisać -- nie wszystkie fundusze s± pod parasolami.

gorzej:

nie wszystkie fundusze jednego TFI s± pod jednym parasolem - mog± być pod  dwoma parasolami.
Czyli przy zmianie parasola "mokniesz" podatkiem.

--
Pozdrawiam,
Z.

Data: 2011-07-05 22:11:15
Autor:
[mb±k] sfi mbanku opinie
marcin <marSPAMcin1977@mail.ru> napisał(a):
[...]

Zalety: dużo - kupujesz, sprzedajesz, konwertujesz fundusze bez prowizji. Czyli już jeste¶ do przodu co najmniej 1-2% (lub więcej).
Kupujesz wiele funduszy bez większych barier - pierwszy zakup często od 100 zł (choć s± i takie, że trzeba kilka tysięcy wyłożyć).
Jest fundusz ETF na WIG40, moim zdaniem interesuj±cy.
Duży wybór funduszy (pieniężne, obligacyjne, akcyjne, mieszane).
Minusów zasadniczo nie ma - chyba, że kto¶ nie doczyta FAQa albo nie rozumie jak działaj± fundusze.
SFI to chyba najbardziej udany produkt mBanku.

_realne_ koszty zakupu i zbycia jednostek uczestnictwa s± takie, jak podano na stronach mBanku. Je¶li dochodzi do jaki¶ pomyłek (sporadycznie - wnioskuj±c z wpisów na forum mBanku) to składasz reklamację. I tyle.

Data: 2011-07-06 17:23:19
Autor: marcin
[mb±k] sfi mbanku opinie
Użytkownik <stajnik.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iv0263$ji3$1inews.gazeta.pl...
marcin <marSPAMcin1977@mail.ru> napisał(a):

Dziękuję Grupowiczom za merytoryczne wypowiedzi. W ramach humoru proponuję poczytać, jak to niektórzy sami sobie szkodz± przy pomocy FI:

http://www.money.pl/forum/temat,6,773685,773685,15,0,sfi;mbank-u;-;jedno;wielkie;oszustwo.html

pozdr
m :)

Data: 2011-07-05 23:18:36
Autor: Bogdan B.
[mbÄ…k] sfi mbanku opinie
W dniu 2011-07-05 20:52, marcin pisze:

Jak siÄ™ tym pracuje ?

A o co pytasz? Zleca siÄ™ zakup, odkupienie albo konwersjÄ™ i czeka kilka
dni na wykonanie - nic więcej do roboty.

Jakie _realne_ koszty zakupu i zbycia jednostek uczestnictwa ?

Zerowe. Koszty konwersji z resztÄ… teĹĽ zerowe.

Takie jak w "normalnych" TFI czy inne ?

TFI są "normalne". Tylko opłaty u tego dystrybutora - zerowe.

> Jakie TFI warte uwagi tam występują ?

Jakie TFI występują pisze tu:
http://www.mbank.pl/indywidualny/inwestycje/sfi/notowania/
a czy są godne uwagi to każdy musi zdecydować sam.

[mb±k] sfi mbanku opinie